Beantwoord in je topicquote:Op maandag 27 februari 2012 17:21 schreef Moira. het volgende:
Pakketje versturen naar Canada (mag dit erin?)
Kunnen jullie mij hier misschien meer over vertellen?
Wat hebben jullie allemaal ontvangen vanuit Nederland?
Thanks! Hoewel die beschuitjes wel zijn waar ik me het meeste zorgen over maak of die er wel netjes in blijven zitten, hahaquote:
Bedankt! Ik had haar inderdaad al verteld dat ze die dingen misschien ook daar kon vinden. Maar ze woont sowieso 2 uur van de beschaving af, en als ze daar dan eindelijk is hebben ze daar geen speciale Hollandse winkeltjes. Ook een aantal sites met producten leveren bijvoorbeeld alleen naar de U.S.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:56 schreef Ebethron het volgende:
Zoals gezegd wordt kan je bijna alles in je lijstje hier kopen bij nederlandse (jaja) winkeltjes. Ze hebben hier ook kaas schaven in de supermarkt of betere keuken artikelen speciaalzaak.
Maar dat mag de pret niet drukken om iemand een pakketje met nostalgie te sturen.
Gewoon er op zetten dat het candy is en gifts. Mijn ouders sturen regelmatig dingen op uit Nederland en er is nog nooit wat tegen gehouden. Vlees producten (rookworst, waar ik al een slagertje voor gevonden heb hier die ze maakt) en kazen mag niet. Ook zou ik als waarde van je pakketje niet hoger dan 60 dollar aangeven (i.v.m. invoer belasting). Al is het pakketje totaal meer waard dan dat. Haal dan de prijsjes van kledingstukken of artikelen die je wilt opsturen.
Mijn ouders bijvoorbeeld hebben twee paar Birkenstocks verstuurd voor mijn vrouw omdat deze hier namelijk rond de 100 dollar kosten en in Nederland voor 30 euro te vinden zijn.
Beschuitjes zijn volgens mij geen probleem.
Ik heb kleding, gevulde speculaas (iets wat ze hier echt niet kennen), slippers en nog wat kleine cadeautjes gekregen vanuit NL. Nooit problemen gehad.
Kaas mag wel tegenwoordig: http://www.beaware.gc.ca/english/brirape.shtml#a2quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:56 schreef Ebethron het volgende:
Vlees producten (rookworst, waar ik al een slagertje voor gevonden heb hier die ze maakt) en kazen mag niet.
Geimporteerde Gouda is zo duur hierquote:Op woensdag 29 februari 2012 16:36 schreef Ebethron het volgende:
Nice dat wist ik nog niet! Alhoewel ik altijd Gouda in huis heb! Beter dan die cheddar cheese!
Haha daar is die vriendin van me laatst geweest geloof ik!quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:22 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Geimporteerde Gouda is zo duur hier. Je hebt wel de "Gouda" gemaakt in Canada die goedkoper is, maar dat smaakt toch een stuk minder.
Ik heb ook geen Nederlandse winkels in de buurt, dichtsbijzijnde is 8 uur rijden. Er moeten meer Nederlanders naar Saskatchewan komen!!!
Ja, hier in Winnipeg zitten er zelfs 2! Maar de Nederlandse selectie is wel relatief beperkt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:22 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Geimporteerde Gouda is zo duur hier. Je hebt wel de "Gouda" gemaakt in Canada die goedkoper is, maar dat smaakt toch een stuk minder.
Ik heb ook geen Nederlandse winkels in de buurt, dichtsbijzijnde is 8 uur rijden. Er moeten meer Nederlanders naar Saskatchewan komen!!!
Dat is waar. Mijn vrienden vinden bv. Kraft Mac 'n Cheese fantastisch, ik maak het veel liever zelf gewoon macaroni met verse ingredienten en echte kaas!quote:
Hier in Nova scotia zit een in Economy een ex-Nederlander die kaas maakt die niet slecht is ,die hier ook lokaal verkocht word, hij had een soort van roquefort gemaakt en mocht daarmee naarb een banquet waar the queen ook was.quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:22 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Van de geur alleen al ga ik al bijna over mijn nek...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:31 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Dat is waar. Mijn vrienden vinden bv. Kraft Mac 'n Cheese fantastisch, ik maak het veel liever zelf gewoon macaroni met verse ingredienten en echte kaas!
Ahhja daar ben ik langsgereden vorig jaar! We hadden helaas geen tijd om er te stoppen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:52 schreef macdutch het volgende:
[..]
Hier in Nova scotia zit een in Economy een ex-Nederlander die kaas maakt die niet slecht is ,die hier ook lokaal verkocht word, hij had een soort van roquefort gemaakt en mocht daarmee naarb een banquet waar the queen ook was.
Ik ben voor m'n werk in Toronto en Halifax (NS) geweest en in Toronto zit om de 100 meter een Tim Hortons... maar je kan er alleen maar laffe broodjes en een bak koffie halen, of ben ik bij de verkeerde geweest? Vond het niet echt bijzonder. Het is de Canadese variant van Subway/Dunkin Donuts.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:11 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Haha, tja, geloof mij, binnen een weekje weet je precies wat Timmies is![]()
Zeker als je met de locals uithangt iig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |