abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97309975
En de geruchten worden steeds groter en groter dat Winnipeg een NHL team terug krijgt. :)
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_97554553
En weer een NHL team erbij in Canada!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:16:12 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98918550
Happy Canada Day!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 3 juli 2011 @ 19:42:37 #29
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_98993146
Nog vier weekjes en dan ben ik na 17 jaar weer terug in Ontario!!
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_99553646
Het is behoorlijk warm, maar hier in Winnipeg valt het enorm mee met de muggen, al is het blijkbaar elders op de Prairie wel verschrikkelijk.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:36:11 #31
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99576267
Mijn kennismaking met Canada is alweer een tijdje geleden maar wat mij het meest
is bijgebleven is de ruimte en de schoonheid van de natuur zoals de Northwest Territories.
pi_99578217
Is er iemand in Canada die mij zou willen helpen met het plaatsen van een advertentie op kijiji.ca?
Mij lukt het niet omdat ik niet in Canada ben.. dan krijg je een error.

Ik ben op zoek naar woonruimte voor als ik in september in canada ben, dus ik zou graag een advertentie plaatsen dat ik op zoek ben
pi_99582635
Kan je wel reageren op advertenties op kijiji? Om welke stad gaat het trouwens?
pi_99583211
Geen flauw idee of ze mn reacties krijgen... Ik heb er minstens 10 verstuurd, maar niks gehoord nog.
Maar als ik een advertentie zou kunnen plaatsen, kan ik daar mn email in zetten en dan zou het wel moeten lukken denk ik.

Het gaat om Kingston, ON
pi_99693502
Blijf je er zeer tijdelijk of voor langere tijd? Heb je een organisatie daar waar je mee in contact bent?
pi_99701115
4 maanden, dus niet heel lang, maar te lang voor een hotel.

Er is een international housing office, maar daar ben ik niet echt over te spreken... Hun site is verouderd en veel websites die zij noemen zijn van verhuurders die willen dat je een contract voor 8 maanden of langer tekent.

Verder ook wel een beetje op craigslist gekeken, maar dat is lang niet zo populair als kijiji, helaas. Want daar kan ik wel contact opnemen.

Er is een lichtpuntje, ik heb via via contact met iemand uit Spanje die ook een kamer zoekt, dus nu kunnen we samen naar apartementen kijken, wat de mogelijkheden alweer wat vergroot. Nu laat zij alleen ook niks van zich horen :')
pi_100034008
Ik ben niet echt veel op fok, maar als je het bericht pm'd wil ik het wel proberen op Kingston's kijiji te krijgen. Mijn IP is niet uit Ontario dus ik kan geen garanties geven oid. Hopelijk heb je al wat fatsoenlijks gevonden en is dit bericht overbodig... :p
pi_100038624
Bedankt Wackyduck!

Inmiddels staat er al een bericht op kijiji viavia. Heb er nog niets op gehoord helaas. Zou ik je ook over een maand ofzo nog even kunnen PMen? Dan is de huidige advertentie ver weggezakt en is een nieuwe mss handig. Aan de andere kant ben ik dan zelf bijna in Canada en kan ik dat dan zelf ook doen. ;) Bedankt iig!
pi_100053587
Hey hey!
Ik ben pas geleden in Ontario komen wonen als permanent resident. Op het moment nog een hoop aan het uitzoeken om hier te settelen. Een van die dingen is het rijbewijs, die je als Nederlander helaas niet gewoon kan omruilen. Je moet een bewijs hebben waarin staat hoeveel rijervaring je hebt, zodat je in een keer door kan voor je Full G drivers license.

Ik heb de RDW hierover gemaild, en van hen krijg ik een standaard reactie dat mijn optie de volgende is: "Wilt u een Nederlands rijbewijs omwisselen, dan kunt u vaak op basis van een echtheidsverklaring een buitenlands rijbewijs aanvragen"

Zijn er mensen die toevallig weten of dit genoeg info is voor de rijschool hier? Of heb ik iets anders nodig van de RDW. Ik zie namelijk niet in terug komen hoeveel rijervaring ik heb, alleen de datum van afgifte.

Als er mensen zijn die hun NL rijbewijs voor een ON hebben ingewisseld hoor ik het graag!

Bij voorbaat dank..
pi_100117365
Ik heb hem in BC omgewisseld, daar konden ze er op mijn huidige rijbewijs niet achterkomen dat ik >2 jaar ervaring had wat nodig is voor een full license (staat er wel gewoon: 'vanaf 2001', alleen ze wilden het letterlijk vertaald hebben en het stond niet in hun 'vertaal'-blaadje). Als mijn rijbewijs geissued was >2 jaar voor ik hem had willen omwisselen was het geen probleem. Alleen laat ik nu net eind 2010 een nieuw rijbewijs gehaald hebben. Dus moest ik ook een RDW echtheidsbewijs aanvragen. Hieronder het antwoord op de e-mail die ik ze gestuurd heb (staat ook in dat de datum van eerste uitgifte vermeld staat in het echtheidsbewijs). Maar als je voor het laatst in bijv 2008 een nieuw rijbewijs hebt opgehaald volstaat de uitgiftedatum die op je rijbewijs vermeld staat. Dit is in BC, neem aan dat het vergelijkbaar is in ON. Let er wel op dat als je met het echtheidsbewijs naar de rijbewijsinstantie gaat je de envelop NIET ZELF HEBT GEOPEND!

quote:
0s.gifn reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

De RDW kan u een echtheidsverklaring afgeven. Dit is een verklaring afgegeven door de RDW, waarin staat dat u in het bezit bent van een Nederlands rijbewijs. Hierin staan gegevens van uw rijbewijs, onder andere persoonsgegevens, rijbewijsnummer, afgiftedatum, de categorieën en indien te traceren de eerste afgiftedata van de categorieën. De echtheidsverklaring wordt afgegeven in het Engels.

Aanvraag
Voor het aanvragen van een echtheidsverklaring kunt u het aanvraagformulier “Aanvraag echtheidsverklaring Nederlands rijbewijs” downloaden via deze directe link. Het volledig ingevulde aanvraagformulier stuurt u samen met een kopie van een geldig identiteitsbewijs op naar de RDW.

Het adres is:
RDW
Postbus 9.000
9640 HA Veendam

Faxen mag ook
U mag het formulier ook faxen. Het faxnummer van de afdeling Rijbewijzen is: +31 (0)598 69 92 89

Kosten
Het tarief van de echtheidsverklaring is ¤ 4.90. Voor het overmaken van het tarief kunt u kiezen voor automatische incasso, dat versnelt de afhandeling van de aanvraag. Daarnaast kunt u ervoor kiezen om het bedrag over te maken op giro 365377 ten name van de RDW te Veendam onder vermelding van uw rijbewijsnummer en/of (meisjes)naam voorletters en geboortedatum. Als u vanuit het buitenland het tarief overmaakt, dan kunt u dat doen onder vermelding van de BIC-code ING BNL 2A en de International Banking Code NL 67 ING B 0000365377.
De adresgegevens van de bank zijn: ING Bank, Schenkkade 65, 2595 AS Den Haag/The Hague - Nederland/Netherlands.

Na ontvangst van het bedrag en een kopie van het legitimatiebewijs, stuurt de RDW de verklaring naar het door u opgegeven adres. Let op: Als u staat ingeschreven in de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) van een gemeente stuurt de RDW de verklaring naar dit adres en niet naar het door u opgegeven adres.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
pi_100130501
Hier is hoe ik het gedaan heb:

Formuliertje van de RDW downloaden en invullen. Dan opsturen en geld overmaken. Dan naar een Drivetest center en je "written test" doen die je $15,00 kost en je hoeft geen afspraak te maken. Je kan zo binnenlopen. De boekjes om te studeren verkopen ze overal (bijv: Canadian Tire). Je mag altijd later aantonen dat je al langer dan zoveel jaar in bezit bent van een NL rijbewijs.

Na je written test krijg je een G1 license. Je mag rijden met een persoon naast je die zijn Full G licence heeft. Dan als je de verklaring van de RDW krijgt ga je weer naar het drivetest center en regel je de road test. Je toont de RDW papieren die in het Engels komen. Je betaald $75,00. Je doet je afrij examen wat niet echt heel moeilijk is en je hebt een rijbewijs zonder dat je door de 12 maanden rij ervaring heen moet.

Geen drol aan. Zelf de theorie examen is vele malen makkelijker dan in Nederland. Even een paar dagen flink uit je hoofd leren.

Ik heb mijn Nederlandse rijbewijs ook nog maar die draag ik niet bij me. Succes met je voertuig verzekeren als nieuwkomer zonder aantoonbaar rij verleden! Dat is namelijk redelijk diep in de buidel tasten. Gelukkig heeft mijn vrouw ruim 15 jaar schadevrij gereden en valt het nog mee.

Succes!

[ Bericht 8% gewijzigd door Ebethron op 30-07-2011 17:45:21 ]
pi_100147386
In Manitoba accepteerde ze gewoon mijn Nederlandse rijbewijs zonder vertaling. Ze hadden een boek met alle rijbewijzen in de wereld er in en daar zochten ze gewoon de relevante delen op. Uiteraard moest ik wel mijn theorie en praktijk examen doen. De regels verschillen per provincie, maar als ik jouw was zou ik gewoon met je rijbewijs en alle andere documenten langsgaan en kijken wat ze aanraden. Op het Nederlandse rijbewijs staat gewoon het jaar dat je het gehaald hebt, dus dat moet voldoen, eventueel heb je een gewaarmerkte vertaling nodig van een officiële vertaler in de provincie waarin je woont.

In Manitoba bieden ook gewone verzekeringsagenten rijbewijs-diensten (het papierwerk) aan, maar die weten over het algemeen niet waar ze overpraten, dus ik zou naar een van de kantoren van de DMV (of hoe ze daar ook heten) gaan voor de betere antwoorden.

Wat Ebethron zegt gaat niet op voor Manitoba, omdat er een provinciaal monopolie op de autoverzekering zit, dus als nieuwkomer begin je op 0, in plaats van negatief. Het nadeel is dat een rijbewijs $1500 per jaar kost als je teveel strafpunten krijgt.
pi_100979577
Het zomerse weer houd hier behoorlijk aan, die paar regenbuitjes waren wel nodig nu het gras hier geel begon te worden...

En de BlueBombers doen het uitermate goed dit seizoen, dus hopelijk houden ze dat vol. :D
pi_101013696
Ik kom anders net uit Penetanguishene van een weekend wat op het strand liggen zou moeten wezen maar het was bier drinken onder een zeiltje naast de tent!
pi_101070966
Dan moet je maar naar Winnipeg komen! Het is al wekend stralend weer met af en toe een klein buitje. En er zijn in de stad bijna geen musquitos.
pi_101233984
hier zijn anders nog zat skeeders!
pi_101245371
Ze doen daar zeker niet genoeg aan larvicide. :p
pi_101273292
Pff van de week hier tornado waarshuwing. Op de radio eergister zeiden ze dat er ongeveer 1500 bliksem inslagen per 2 minuten waren.

Bij mij thuis ook ingeslagen en alles deed het nog maar de internet modem was toast! Mijn vrouw sprong zowat 2 meter in de lucht door de klap!
  zondag 28 augustus 2011 @ 05:39:34 #49
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_101279613
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 00:14 schreef Ebethron het volgende:
Pff van de week hier tornado waarshuwing. Op de radio eergister zeiden ze dat er ongeveer 1500 bliksem inslagen per 2 minuten waren.

Bij mij thuis ook ingeslagen en alles deed het nog maar de internet modem was toast! Mijn vrouw sprong zowat 2 meter in de lucht door de klap!
Mooi is dat he die heftige stormen. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_101620320
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:55 schreef Wackyduck het volgende:
Het zomerse weer houd hier behoorlijk aan, die paar regenbuitjes waren wel nodig nu het gras hier geel begon te worden...

En de BlueBombers doen het uitermate goed dit seizoen, dus hopelijk houden ze dat vol. :D
En nog steeds is het lekker weer op de prairies! De hele week tussen de 25 en 31 graden, een ouderwetse Indian Summer!

PS Ze deden het niet zo goed tegen SSK tijdens de Labour Day Classic :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')