Dat is verschillend per gebied/stad natuurlijk, in de stad waar ik woon (200.000 inwoners) doe ik altijd mn deur op slot als ik naar bed ga. In de kleinere steden/dorpen doet niemand dit, alle auto's en huizen staan open. In de eerste jaren was ik daar vrij nerveus over, maar nu ben laat ik ook alles gewoon van het slot af als ik op visite ben en er is in de 10 jaar nog nooit iets naars gebeurd.quote:Op maandag 28 mei 2012 10:23 schreef Iwanius het volgende:
Aan hen die allemaal in Canada wonen/werken.
Klopt het echt dat men in Canada in sommige steden gewoon de deur niet op slot hoeft te doen
omdat men daar zoveel fatsoen en degelijkheid heeft itt hun zuidelijke buur de VS dat je niet bang
hoeft te zijn voor inbraken en openlijke geweldplegingen?
In 1 van die documentaires van Michael Moore zag je hier iets over.
Hostel kan, maar ik weet niet of je veel keuze hebt op Nanaimo en Victoria na. Kan/wil je met een tent? Niks is mooier dan 's ochtends uit je tentje te kruipen en de mooie stranden net ten zuiden van Tofino te zien.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:25 schreef Piepje het volgende:
Ik ben een tripje naar Tofino aan het plannen voor Augustus, en ik dacht ik vraag even of iemand nog tips heeft... Plan is om in Augustus een weekend (3 dagen/2 nachten) richting Tofino te gaan, vanuit Vancouver. Heb al gekeken naar tour organisaties zoals West Trek en Moose Network, maar denk dat op eigen houtje gaan toch het voordeligst is. (Ferry naar Nanaimo, dan bus naar Tofino, overnachten in hostel) Iemand tips voor goedkope en centraal gelegen accommodaties daar? Of andere tips in het algemeen?
Las iets over Tla-Ook Cultural Adventures, kanoën in een traditionele Native kano. Leek me wel leuk. Alle tips zijn welkom
Oh, en als iemand iets weet qua goedkope opties om een weekendje naar Kelowna te gaan, dan wil ik daar graag ook meer over weten
Mooi hoor! Waar is dit ongeveer, noord-oost van Peterborough? Ik heb vorige jaar een kano gekocht maar door de slechte zomer en renovaties geen tijd gehad om er op uit te trekken. Hier in zuid-SK kan ik helaas niet zulke trips doen, daarvoor moet ik een paar uurtjes naar het noorden rijden (Waskesui/Prince Albert national park of Meadow Lake provincial park). Dat ziet er ongeveer hetzelfde uit als waar jij bent Ebethron.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:16 schreef Ebethron het volgende:
Hoop dat de plaatjes werken!!
Dit is mijn kampeer plek!
Thanks! Zal eens even kijkenquote:Op maandag 28 mei 2012 22:52 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Hostel kan, maar ik weet niet of je veel keuze hebt op Nanaimo en Victoria na. Kan/wil je met een tent? Niks is mooier dan 's ochtends uit je tentje te kruipen en de mooie stranden net ten zuiden van Tofino te zien.
Niet mijn eigen plaatje maar zo heb ik wel gestaan:
[ afbeelding ]
Als je toch in een hostel wilt zitten, is volgens mij de enige optie de Tofino Trek Inn, klein maar goedkoop, zal iets van 25-30 dollar per nacht zijn per bed. Ik heb daar niet overnacht maar wel langs gelopen als een optie. De lokatie is iig fantastisch.
Dit topic gaat niet snel genoegquote:Op maandag 25 juni 2012 23:55 schreef Ebethron het volgende:
T is hier niet echt meer ingevroren en ondergesneeuwt met onze 37 graden celcius van de week!
Ten eerste: Gaaf! Halifax is een leuke stad vind ik (niet in gewoont, alleen een paar keer bezocht).quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:13 schreef Schuimpjes het volgende:
Hallo,
Ik ga eind augustus voor 4 maanden naar Halifax om te studeren aan Dalhousie University. Ik heb een vraag over het visum.
Als ik de website van de Canadese immigratiedienst goed heb begrepen heb ik GEEN studievisum nodig omdat ik uit Nederland kom en ik korter dan 6 maanden blijf. Klopt dit? Is het misschien verstandig om toch maar een study permit aan te vragen (Ik heb niet de intentie - sterker nog het is uitgesloten - om na die 4 maanden langer te blijven, aangezien ik daarna ga afstuderen)
Als dit klopt betekent dit als het goed is dat ik geen ander visum hoef aan te vragen en dat ik "gewoon" bij het inreizen een stempel in mijn paspoort krijg? Nu heb ik een keer gelezen dat ze gaan/kunnen vragen hoe je denkt jezelf financieel te kunnen redden gedurende het verblijf. Klopt dit?
Hoe toon je dit aan? Wat zijn de norm-bedragen die ze hanteren. Mijn school betaald vanwege de uitwisseling het collegegeld. Daarnaast krijg ik een vergoeding voor het verblijf (+/- 500 CAD). Verder zal ik gedurende de 4 maanden een studiefinanciering voor uitwonende studenten ontvangen en een vergoeding voor de OV-kaart. Dit is bij elkaar ongeveer 350 EUR. Ik krijg van mijn vader maandelijks 300 EUR . Zelf ik heb ook nog spaargeld wat ik kan gebruiken. Is dit voldoende?
Alvast bedankt voor het antwoord!
Groet,
Schuimpjes
Bedankt voor je antwoord. Ik zal voor vertrek een print maken van de bankrekening en de spaarrekening. Ook zal ik de bevestiging van de ib-groep/DUO meenemen en mijn vader even een verklaring laten ondertekenen. Dat zal dus wel goed moeten komen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:22 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ten eerste: Gaaf! Halifax is een leuke stad vind ik (niet in gewoont, alleen een paar keer bezocht).
Volgens mij mag je niet studeren op een visitors visa, die heb ik een keertje gehad toen ik 6 maanden in Canada verbleef en er zaten heel veel restricties aan. Dit was wel 12 jaar geleden dus de regels kunnen natuurlijk veranderd zijn.
Als je aan de douane verteld dat je meer dan een paar maanden in Canada wilt verblijven moet je inderdaad meestal bewijs hebben dat je genoeg geld hebt. Ik zelf had een bank statement geprint bij een bank machine en toen ze zagen dat er een paar duizen euro op stond vonden ze dat prima (naja, guldens in die tijd:)).
Volgens mij zijn de bedragen die je krijgt voldoende, maar je moet wel bewijs ervan meenemen. Dat bedrag van je vader zou ik zwart op wit zetten en hem laten ondertekenen. Zoiets als "Ik, [vaders naam] zal Schuimpjes elke eerste dag van de maand 300 EUR overmaken op bankrekening xxxx voor de periode van xx datum tot xx datum (tot nadat je weer vertrekt uit Canada). Ik weet niet of dit echt nodig is, maar een kleine moeite en zoiets zullen ze wel accepteren.
De immigratiedienst is over het algemeen aardig en behulpzaam, maar wel alles volgens de regeltjes.
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Ik zou dan dus het normale toeristenstempeltje (Nederlanders hoeven niets aan te vragen als toeristj) in mijn paspoort krijgen. Ik zou dus mogen studeren maar mag niet werken (mag met een study permit wel op de campus).quote:If you wish to study in a short-term course or program
You do not need a study permit if you plan to take a course or program in Canada that lasts six months or less. You must complete the course or program within the period authorized for your stay in Canada.
Even if you do not need a study permit, it is a good idea to apply for a permit before you come to Canada. If you decide that you want to continue your studies in another program after you complete your short-term course or program, you must apply through a Canadian visa office outside Canada for a study permit if you do not already have one.
http://www.cic.gc.ca/english/study/study-who.asp
Mijn vrouw heeft destijds een studentenvisum aan moeten vragen via de ambassade in Berlijn, dat ging wel om langer dan zes maanden overigens. Wenen weet ik niet hoe het gaat, maar als je Nederlands staatsburger bent gaat het waarschijnlijk via Berlijn.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:37 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord. Ik zal voor vertrek een print maken van de bankrekening en de spaarrekening. Ook zal ik de bevestiging van de ib-groep/DUO meenemen en mijn vader even een verklaring laten ondertekenen. Dat zal dus wel goed moeten komen.
Op de site van de immigratiedienst van Canada staat :
[..]
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Ik zou dan dus het normale toeristenstempeltje (Nederlanders hoeven niets aan te vragen als toeristj) in mijn paspoort krijgen. Ik zou dus mogen studeren maar mag niet werken (mag met een study permit wel op de campus).
Heeft het wellicht zin om de ambassade te bellen voor "advies"? Ik zag op die site dat de eventuele visumaanvraag naar Wenen toe moet en dat de verwerkingstijd 2 weken is. Beetje lullig als blijkt dat wanneer ik in Canada ben ik niet mag studeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |