EAH5450 | dinsdag 1 maart 2011 @ 23:49 |
Als ik schakel met mijn peugeot 306 xsi, dan hoor ik bij het optrekken alsof mijn handrem vastzit, terwijl die gewoon in z'n vrij staat... ook is er niets mis met de remmen. Echter op versnelling 4 en 5 gaat het schakelen probleemloos ![]() Waarom voelt het dan aan alsof ik mijn handrem aan gort rij als ik licht schakel ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 1 maart 2011 @ 23:55 |
![]() | |
JJH | dinsdag 1 maart 2011 @ 23:59 |
Motorblokken? Hoeveel heb jij er in liggen dan. ![]() | |
EAH5450 | woensdag 2 maart 2011 @ 00:05 |
Ja ik weet niet veel van auto's, maar het komt erop neer dat het heel lastig optrekken wordt als ik in zijn 1/2/3 schakel, alsof de handrem nog aanstaat ![]() Wat kan hier mis zijn? | |
Lightning_NL | woensdag 2 maart 2011 @ 00:20 |
Het klinkt alsof jouw slipsnifter kapot is. Of misschien ligt het wel aan je stokhoes. | |
JJH | woensdag 2 maart 2011 @ 00:21 |
Ga een doosje bougievonkjes halen. Als de winkels nog open zijn tenminste. ![]() | |
Lightning_NL | woensdag 2 maart 2011 @ 00:24 |
Tja, Peugeots verbruiken inderdaad bougievonkjes alsof het lucht is! Ongeveer elke 12.000-15.000km een nieuw voorraadje kopen inderdaad. Maar ik mag toch wel aannemen dat TS dit natuurlijk allang wist en dat het probleem ergens anders aan ligt. | |
EAH5450 | woensdag 2 maart 2011 @ 00:51 |
Hoe de neuk moet ik dit weten? Ik ben toch verdomme geen automonteur ![]() Nieuwe bougies dus, hmmm... | |
Lightning_NL | woensdag 2 maart 2011 @ 00:53 |
Als ik jou was zou ik beginnen met langs de garage te gaan en effe vragen of ze je slipsnifter en stokhoes willen checken, want ik denk eerder dat het daar aan ligt. | |
Made-In-Holland | woensdag 2 maart 2011 @ 00:58 |
Goed topic | |
Jofunu-kun | woensdag 2 maart 2011 @ 01:01 |
Ik zou naar je Varioring laten kijken, misschien zit die los. ![]() | |
Dartanion | woensdag 2 maart 2011 @ 10:41 |
Ik ben het niet vaak met Lightning eens maar deze keer kan hij het wel goed hebben. De slipsnifter en stokhoes van Peugeot 306jes zijn erg kwetsbaar. | |
Schunckelstar | woensdag 2 maart 2011 @ 10:43 |
heb hetzelfde probleem gehad, en bij mij lag het idd aan de slipsnifter ![]() | |
TommyGun | woensdag 2 maart 2011 @ 11:03 |
Arme TS... | |
T42 | woensdag 2 maart 2011 @ 11:15 |
bougievonkjes niet bougies das wat anders | |
Grielen | woensdag 2 maart 2011 @ 11:20 |
Gelukkig maar dat het een tientje kost om de slipsnifter te vervangen. Als het de stokhoes is ben je wat duurder uit ![]() | |
Sounddragon | woensdag 2 maart 2011 @ 11:20 |
Ja, opbokken met die onzin; als je niks constructiefs hebt toe te voegen; doei ![]() TS; omschrijf het probleem eens wat nader, want hier kunnen we niet zoveel mee.. Als je wegrijdt in de lagere versnellingen 'voelt' het alsof de handrem erop staat. als je dus rolt en je trapt de koppeling in gaat de auto voor je gevoel dan remmen ?? en als je de auto uit laat rollen en je trekt dan aan de handrem, voel je dan dat de auto wél of harder gaat afremmen ?? En voel na een paar honderd meter eens aan je achterwielen (de velg), is die warm, of ruik je een verbrand luchtje daar in de buurt ? | |
plonsikduik | woensdag 2 maart 2011 @ 11:31 |
volgens mij kan het niet aan de handrem liggen. rij je namelijk door met handrem erop , ruik je dat meestal of na paar keer handrem versleten en voel je het niet meer. verder heb ik er ook geen verstand van | |
Biogarde | woensdag 2 maart 2011 @ 11:34 |
Volgens mij moeten je velgen dan ook moeilijk veel onder de slijpsel zitten. En zou je nu staal op staal zitten als het al even is. Krijg de indruk dat er koppelingsplaten tegenpruttelen en schuren/de suggestie wekken dat je je remmen hoort aangrijpen. | |
T42 | woensdag 2 maart 2011 @ 11:48 |
saai we waren alvast voor volgende maand bezig | |
Barcaconia | woensdag 2 maart 2011 @ 11:51 |
Je handrem kan gewoon vast zitten. Probeer SD zijn tip eens, als je het voelt, trek dan je handrem aan en kijk of het verschil maakt. |