quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:47 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Jeroen zat alle positieve reacties te retweeten, dus ik melde hem:
Zeg @eenjurk , alle tweets over Jack retweeten is nog erger dan de grapjes van Everybody loves Raymond herhalen.
Yep, hij retweete het met "Sorry" er voor. Dat maakte nogal wat klapjosti's wakker.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:54 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
![]()
Ze hadden jou moeten vragen als scriptschrijver voor IIGOJ!!
(reageerde hij nog op je tweet of niet?)
Ik vraag me af of hijzelf het eindresultaat leuk vond (hij kan zeggen van wel), maar is het ook zo?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:57 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Yep, hij retweete het met "Sorry" er voor. Dat maakte nogal wat klapjosti's wakker.
Jaja, idee opzich klinkt goed, maar wéér Amsterdam trekt me niet zo als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:07 schreef Beardy het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom in mozeskriebelsnaam er weer een remake van een buitenlandse serie moet, met weer van die bekende al veel te veel / vaak op de buis aczeurs er in?
Is het nou echt zó moeilijk om iets origineels te verzinnen?
Voorzetje; doe een serie die draait om rondvaartboten* in 020. Genoeg mogelijkheden om bekende Nederlanders er in te stoppen, of zelfs bekende buitenlanders. Echt Hollandsche plaatjes van buiten (in plaats van de eeuwige overduidelijke studio omgevingen) er in als het even kan; krijg je ook misschien die serie aan het buitenland gesleten.
Snufje DE WALLEN er in en Pa wil ook misschien wel meekijken. Snippertje Anne Frank huis passeren en het is ook nog eens politiek correct. Hapje cultuur er bij.
* heb je ook geen gedoe met verkeersinfarcten; gewoon filmen vanuit een (andere) boot
Nou, gelukkig heb ik geen zusquote:@ Peter; zou jij dan niet lachen als je je tante zus leuk gek ziet doen? En dan ook nog weet dat ze er goed voor betaald wordt?
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:58 schreef detulp050 het volgende:
Het was geen Everybody Loves Raymond en het oogde nog wat houterig, maar ik zie er wel potentie in
Ik vrees dat de opnames al achter de rug zijn en dit het niveau is voor dit seizoen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:58 schreef detulp050 het volgende:
Het was geen Everybody Loves Raymond en het oogde nog wat houterig, maar ik zie er wel potentie in
Ik wil niet lullig doen, maar op water filmen is het lastigste wat er is.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:07 schreef Beardy het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom in mozeskriebelsnaam er weer een remake van een buitenlandse serie moet, met weer van die bekende al veel te veel / vaak op de buis aczeurs er in?
Is het nou echt zó moeilijk om iets origineels te verzinnen?
Voorzetje; doe een serie die draait om rondvaartboten* in 020. Genoeg mogelijkheden om bekende Nederlanders er in te stoppen, of zelfs bekende buitenlanders. Echt Hollandsche plaatjes van buiten (in plaats van de eeuwige overduidelijke studio omgevingen) er in als het even kan; krijg je ook misschien die serie aan het buitenland gesleten.
Snufje DE WALLEN er in en Pa wil ook misschien wel meekijken. Snippertje Anne Frank huis passeren en het is ook nog eens politiek correct. Hapje cultuur er bij.
@ Peter; zou jij dan niet lachen als je je tante zus leuk gek ziet doen? En dan ook nog weet dat ze er goed voor betaald wordt?
* heb je ook geen gedoe met verkeersinfarcten; gewoon filmen vanuit een (andere) boot
Inderdaad, het decor ligt alweer bij de Ikea.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:08 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik vrees dat de opnames al achter de rug zijn en dit het niveau is voor dit seizoen.
Uh???? Ik dacht dat ze het IN een Ikea-filiaal hadden gefilmd?!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:21 schreef ButcherPete het volgende:
[..]
Inderdaad, het decor ligt alweer bij de Ikea.
Wat in deze recensie staat, is in mijn ogen de volledige waarheidquote:Iedereen is gek op Raymond
26 februari 2011 By Robin
Afgelopen zaterdag avond werdt de eerste aflevering van Iedereen is gek op Jack uitgezonden op RTL 4. De Nederlandse vertolking van de succesvolle Amerikaanse sitcom Everybody loves Raymond moet, als het aan producent Linda de Mol ligt, de nieuwe zaterdagavond hit worden op RTL 4. Waarom er dan voor wordt gekozen om het origineel gewoon 1 op 1 te kopiëren is mij echter een raadsel. De hele eerste aflevering van de serie is namelijk letter voor letter vertaald van ‘Marie’s Meatball’s', waarin Raymond de gehaktballen van zijn moeder lekkerder vindt dan de maaltijd van zijn vrouw.
Maar waarom is er besloten op deze manier de serie te kopiëren? Linda de Mol is de zus van één van de creatiefste geesten die de Nederlandse TV industrie kent. De man die ons en de rest van de wereld Big Brother bracht en recentelijk een nieuwe megahit scoorde met het originele concept van The Voice of Holland, dat inmiddels aan tig landen is verkocht. Waarom oh waarom komt Linda de Mol dan met een slap aftreksel, een schaamteloze kopie, van een Amerikaanse hit serie? Je zou verwachten dat ze de kneepjes van het vak wel kent, zeker met hits als Gooische Vrouwen op haar CV.
Helaas is Gek op Jack alleen grappig voor het groepje kijkers dat Everybody loves Raymond nooit gezien heeft. De humor is flauw vergeleken met het origneel, het acteerwerk is slecht en de cameravoering is al helemaal een geval apart. Waar het origineel groot is geworden met simpele vaste shots moet alles in de Nederlandse versie blijkbaar bewegen, draaien en het liefst allemaal met de hand, want statieven en dolly’s zijn zo 2010.
In het verleden zijn er natuurlijk wel vaker buitenlandse series naar Nederland gehaald, vertaald en uitgezonden. Sam Sam is bijvoorbeeld gebasseerd op Man About The House. Ook het succesvolle improvisatie programma De Lama’s is op zijn beurt gebaseerd op het Amerikaanse Who’s Line is it Anyway?. Waarom zijn die producties wel goed ontvangen en wordt Iedereen is gek op Jack op Twitter volledig met de grond gelijk gemaakt? Heel simpel. Sam Sam heet geen ‘Man van het Huis’. De Lama’s heet niet ‘Wiens tekst is het eigenlijk?’. Die programma’s hebben allemaal hun eigen draai gegeven aan de uitstraling en scripts van de serie.
De grootste fout is echter dat het leeuwendeel van de ‘acteurs’ in Nederland totaal niet kan acteren, laat staan comedy kan acteren. Linda de Mol is een geboren presentator, laat haar lekker in de camera kijken en de volgende kandidaat aankondigen. Ze is totaal niet op haar plaats in een TV serie, ook niet in Gooische vrouwen want haar acteer prestaties zijn daar al net zo waardeloos. Jeroen van Koningsbrugge is meer een man van typetjes en korte sketches. In series als Neon Letters kan ik enorm om hem lachen, maar in dit soort programma’s is het zo overduidelijk dat hij een script opleest dat het meteen niet meer grappig is.
Het is een gemiste kans, want ik kan enorm genieten van de humor in Everybody Loves Raymond. Maar een serie vertalen in het Nederlands is meer dan een script opvragen, door Google Translate heen halen en uitzenden. Als de serie meer dan dertien afleveringen krijgt hoop ik dat ze iets met al die kritiek doen, maar stiekem hoop ik dat de kijkcijfers tegen die tijd al ver onder de 100.000 liggen.
"inzet"?!??!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:19 schreef Hippos het volgende:
Het probleem is veel erger, de personages komen totaal niet uit de verf. Toevallig heb ik afgelopen week (DVD) seizoen 5 van Everybody Loves Raymond gezien en nu ik weer zit te kijken naar deze NL versie bekruipt me het gevoel dat ze echt de plank goed hebben misgeslagen. Het origineel draait weliswaar om Raymond, maar heeft veel dragende personages. Alleen al Debra, ik vind Linda's vertolking van die rol niet geweldig. Ik blijf Linda zien, niet Debra/Barbara. En dan Ray's broer, Robert. Nee, die rol komt ook totaal niet uit de verf. En het sarcasme van Peter Boyle kan je ook niet nadoen. Die kon een bepaalde zin echt geweldig timen. Alle ingrediënten zijn er misschien wel, maar het is geen geheel. Los zand, het komt erg geforceerd over. Ik waardeer de inzet, maar ze moeten er echt een totaal eigen draai aan geven. Ik ben benieuwd naar de kijkcijfers deze avond....
is dit sarcastisch?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:50 schreef Seam het volgende:
Mooi topic over mijn favoriete nieuwe serie van het winterseizoen 2011
Nou ja iets van moeite is er wel voor gedaan want ze moesten op z'n minst de grappen vertalenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:33 schreef Klaudias het volgende:
[..]
"inzet"?!??!
ze hebben de hele show gekopieerd en in een lauw comedysausje gedompeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |