abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juni 2002 @ 09:07:27 #1
29457 khlover
Me, myself and I
pi_4553626
Ik wil graag trouwen, maar mijn vriend wil niet...

Omwille van een geloofsovertuiging hoeven we het niet te doen, we hechten daar beiden geen waarde aan. Maar op de een of andere manier heb ik me vanaf dat ik een klein meisje was, verheugd op mijn trouwdag. Is het dan zo raar dat ik officieel wil maken dat ik van hem houd? Het hoeft niet groots, niet vol met allerlei tradities en rituelen, ik vind dat die dag er voor ons beiden is... dat we die zelf in kunnen vullen...

Anyway, wat ik denk ik graag wil weten is, wat zou voor jullie een reden zijn om te gaan trouwen?

pi_4553650
Het is eigenlijk raar dat je je geluk en liefde op papier 'moet' zetten voor de kerk/overheid.

Aan de andere kant is het één van de belangrijkste dagen in je leven.

Tegenwoordig maakt het niet veel uit of je getrouwd bent of niet, officieel gezien.

De keuze is dus puur emotioneel en jullie beiden moeten ervoor kiezen anders heeft het geen zin.

-Q-

woensdag 12 juni 2002 @ 09:12:10 #3
23038 RoTju
Entrepreneur
pi_4553651
uhmm... een kindje bijvoorbeeld! Das en goede reden om te trouwen... en een leuke reden ook om te trouwen vind ik.
pi_4553660
Vroeger had trouwen nog iets romantisch. Nu is het voor mij niet meer dan een papiertje. Ik zelf zal niet snel trouwen. Aangezien het "eeuwige trouw" er ook af aan het gaan is. Er zijn nog maar weinig mensen die elkaar ook echt trouw blijven.

Als je hoort hoeveel mensen na 1 jaar getrouwd te zijn alweer gaan scheiden, lijkt mij trouwen overbodig.
Geef dan een groot feest en nodig al je vrienden en kennissen uit.

Wat voor toegevoegde waarde geeft getrouwd zijn aan je relatie ??

pi_4553676
Ik ben al getrouwd, bijna een jaar nu.
Voor mij was de hoofdreden omdat ik van hem hou en de tweede reden was vanwege mijn zoontje.
Als je namelijk niet getrouwd bent of geen partnerregistratie hebt gedaan dan is de man alleen maar toeziend voogd en geen vader voor de wet.
Dus als er wat met mij zou gebeuren dan zou die kleine jongen van ons naar mijn ouders gaan.
Ik weet ook wel dat mijn ouders die kleine niet bij zijn pappa weg zouden halen maar je weet maar nooit he...
  woensdag 12 juni 2002 @ 09:17:55 #6
15465 rapedraper
What goes around, comes around
pi_4553684
Mijn reden is toch wel om mijn ideaalbeeld te spiegelen aan de realiteit en dat houdt in ooit trouwen met mijn vriendin.
niet echt groot feest enzo. maar wel trouwen en dan op huwelijksreis naar de bestemming waar we altijd al heen willen. namelijk Brazilië en Mexico.
Ignorance is now the world's leading anthem, one they all embrace and follow, all emptiness and me feeling hollow
pi_4553703
Trouwen of samenleefcontract is belastingtechnisch voordeliger. Bij het krijgen van kinderen is de administratieve boel makkelijker te regelen als je getrouwd bent.

Ik vind het wel lief dat je al van kinds af aan wil trouwen, wil je ook nog steeds zuster worden? Come to think of it, ik wil piloot worden!

woensdag 12 juni 2002 @ 09:30:43 #8
29457 khlover
Me, myself and I
pi_4553775
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 09:22 schreef spaceben het volgende:
Ik vind het wel lief dat je al van kinds af aan wil trouwen, wil je ook nog steeds zuster worden? Come to think of it, ik wil piloot worden!
Hahaha nee hoor, verder ben ik wel redelijk in de realiteit terecht gekomen.
pi_4553776
quote:
Trouwen of samenleefcontract is belastingtechnisch voordeliger. Bij het krijgen van kinderen is de administratieve boel makkelijker te regelen als je getrouwd bent.
Ja maar om daar nou om te trouwen...

Trouwen is gewoon leuk. Ikzelf verwacht niets anders.
Suffe 'progressievelingen'.

Nederland heeft een cellentekort. [br] Parttime DnB-Addicts Crew® Promoter.
pi_4553779
quote:
Trouwen of samenleefcontract is belastingtechnisch voordeliger.
Kun je dat nader verklaren? In welke opzichten zou het voor de belasting een voordeel bieden om getrouwd te zijn? Ik woon al jaren samen, zonder getrouwd te zijn of een samenlevingskontrakt te hebben. Wanneer het een belastingvoordeel zou bieden dan zou ik dat graag willen weten, maar volgens mij is dit niet zo.
Jesus saves but death prevails.
pi_4553828
Onzin, gewoon een keer vast laten leggen bij de notaris, en dat is een stuk goedkoper dan zo'n achterlijk feest waar je meestal mensen op uitnodigd die je helemaal niet mag, kado's krijgt waar je niks aan hebt en na de nodige drank een falende huwelijksn8 krijgt

Ik vergeet nooit de reactie van mijn ex toen ik haar vroeg, zo blij was ze verder alleen bij de geboorte van onze dochter, vrouwen zijn hier in de regel gewoon meer bezig in hun leven dan mannen.

maar als ik het over mocht doen, zou ik papiertje halen bij de notaris en niet trouwen. Mijn ervaring is dat als je trouwt er een soort ongezonde stress in je relatie komt, verder totaal onbewust. Voordeel is tegenwoordig wel dat er geen taboe meer is op scheiden, zodat mensen die ongelukkig getrouwd zijn (je koopt ook wel eens een slecht brood per ongeluk) gewoon uit elkaar kunnen gaan en niet jaren lang gefrustreerd en ongelukkig met elkaar hoeven te leven.

iig suc6

pi_4553835
Omdat ik van Rtificial hou en hij van mij. Omdat ik tegenover iedereen wil verklaren dat ik zijn vrouw wil zijn. Dat ik van plan ben voor altijd bij hem te blijven en dat ik dat ten overstaan van iedereen durf te beloven.

Gewoon....omdat we het allebei graag willen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_4553838
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 09:13 schreef Kuupke het volgende:
Aangezien het "eeuwige trouw" er ook af aan het gaan is.
Alleen bij Shakespear (?) is trouw eeuwig... Officieël was (helaas) trouwen tot de dood je scheid.
quote:
Voordeel is tegenwoordig wel dat er geen taboe meer is op scheiden, zodat mensen die ongelukkig getrouwd zijn (je koopt ook wel eens een slecht brood per ongeluk) gewoon uit elkaar kunnen gaan en niet jaren lang gefrustreerd en ongelukkig met elkaar hoeven te leven.
Wat een ontzettende trieste opvatting... Je vrouw of man vergelijken met een brood... De wereld gaat kapot, en jij bent persoonlijk verantwoordelijk!

Ga trouwen! Al die negatieve ervaringen deel ik zeker NIET! Ik vond het fantastisch om te doen! Ik kan je niet zomaar een reden geven, maar ik kan je je zéker aanraden. Het is een fantastische dag. Verhalen als "je nodigt iedereen uit die je toch niet mag" is onzin, ik heb juist vrienden gezien die ik al tijden niet meer had gezien.

Twee tips die ik iedereen die gaat trouwen wil geven:
1) Luister niet naar de tips die iedereen je geeft want die maken je alleen maar zenuwachtig.
2) Geniet van de dag! Laat goed op je inwerken wat er allemaal gebeurd want anders gaat alles in een roes voorbij en weet je 2 weken later al niet meer wat er gebeurd is. Sta er even bij stil wat er gebeurd.

Die eerste tip heb ik zelf uitgevonden, de tweede heb ik ook gekregen en heeft zéker geholpen!

Het is JOUW dag! Maak het een fantastische dag!

[Dit bericht is gewijzigd door dvdstelt op 12-06-2002 09:57]

pi_4553845
quote:
Ik wel hoor, stuur ff een foto dan
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_4554014
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 09:31 schreef Shivo het volgende:

[..]

Kun je dat nader verklaren? In welke opzichten zou het voor de belasting een voordeel bieden om getrouwd te zijn? Ik woon al jaren samen, zonder getrouwd te zijn of een samenlevingskontrakt te hebben. Wanneer het een belastingvoordeel zou bieden dan zou ik dat graag willen weten, maar volgens mij is dit niet zo.

hypotheek aftrek is groter (bruto belastbaar inkomen hoger)
en nog wat korting voordelen, kun je opzoeken op de site van de belasting dienst.
pi_4554031
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 09:38 schreef dvdstelt het volgende:

[..]

Alleen bij Shakespear (?) is trouw eeuwig... Officieël was (helaas) trouwen tot de dood je scheid.

death does not part, only lack of love
met dank aan James Douglas M.
pi_4554147
Trouwen hoeft ook niet duur te zijn hoor!!!!
Nou waren wij wel heel snel klaar en hebben we geen feest gegeven en zijn we op de "gratis" dag getrouwd maar toch...
Nu moet je ff niet denken dat iedere trouwerij met een hoop toeters en bellen moet, het is jouw dag en die moet je invullen zoals je dat zelf wilt.
Wij zijn getrouwd binnen toen minuten en hebben daarna nog koffie thuis gedronken met vrienden.(lees: de getuigen van ons... er was geen familie bij)
Ik had geen fancy trouwjurk ofzow, die vind ik niet eens lekker zitten dus daar heb ik lekker geen geld aan hoeven spenderen.
Mijn man had ook geen pak!!! Gewoon zijn lekker zittende kleren net als ik.
Wij waren in totaal 60 gulden adminstratie kosten kwijt + het geld voor de ringen. (die waren wel duur... titanium he )
En ik heb toch een onwijs leuke dag gehad!!!
pi_4554151
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 09:55 schreef spaceben het volgende:

[..]

hypotheek aftrek is groter (bruto belastbaar inkomen hoger)
en nog wat korting voordelen, kun je opzoeken op de site van de belasting dienst.

Daar hoef je niet getrouwd voor te zijn, of een samenlevingscontract voor te hebben. Dergelijke belasting'voordelen' zijn overdraagbaar zodra je samenwoont.
Jesus saves but death prevails.
pi_4554245
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 10:07 schreef Shivo het volgende:

[..]

Daar hoef je niet getrouwd voor te zijn, of een samenlevingscontract voor te hebben. Dergelijke belasting'voordelen' zijn overdraagbaar zodra je samenwoont.

ej! dat wist ik niet.. nou, dan ga ik zeker niet trouwen

Ach, trouwen moet je alleen doen als je genoeg bruiloften hebt meegemaakt. Dan weet je wat je niet moet doen en wat je wel wilt. Ik kan me een blik vervelende bruiloften open trekken, pffff...
Tip: Hou de receptie voor ouders en oudere familie en nodig op het feest alleen broers/zussen, neven/nichten, en vrienden/kenissen uit. Party on!

woensdag 12 juni 2002 @ 10:43:43 #20
29457 khlover
Me, myself and I
pi_4554590
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 10:15 schreef spaceben het volgende:
Tip: Hou de receptie voor ouders en oudere familie en nodig op het feest alleen broers/zussen, neven/nichten, en vrienden/kenissen uit. Party on!
Pff ja das ook zoiets...wie nodig je uit... mensen die ik al weet ik het hoe lang niet gezien heb, maar wel familie van me zijn, die wil ik helemaal niet uitnodigen. Ik wil het klein, intiem, met de mensen die me het meest dierbaar zijn. (En de mensen die mijn vriend het meest dierbaar zijn uiteraard!)
pi_4555005
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 09:07 schreef khlover het volgende:

Omwille van een geloofsovertuiging hoeven we het niet te doen, we hechten daar beiden geen waarde aan. Maar op de een of andere manier heb ik me vanaf dat ik een klein meisje was, verheugd op mijn trouwdag. Is het dan zo raar dat ik officieel wil maken dat ik van hem houd? Het hoeft niet groots, niet vol met allerlei tradities en rituelen, ik vind dat die dag er voor ons beiden is... dat we die zelf in kunnen vullen...

Anyway, wat ik denk ik graag wil weten is, wat zou voor jullie een reden zijn om te gaan trouwen?

Tja, ik zou ook heel graag trouwen, maar mensen om me heen zeggen allemaal dat ze het niet willen en me voor gek verklaren... best wel vaag.

Voor mij heeft het iets romantisch en tja het is een bevestiging... ik wil wel gevraagt worden!

you're the criminal mastermind
pi_4555083
Ja, als je wilt trouwen moet je het wel alle 2 willen.

Ik zou ook ooit wel graag willen trouwen, niet voor de kerk ofzo, want echt gelovig ben ik niet. Waarom precies weet ik niet. Maar gewoon, als bevestiging tegen over elkaar dat je elkaar nooit meer kwijt wilt ofzo. Ik zou het echt niet weten. Maar ik ben nog maar 19 jaar, dus het duurt nog wel even voor dat ik daar aan begin. Eers m'n studie afmaken enz.

-edit- typfoutjes....

pi_4555597
Redenen om te trouwen??? Omdat je het zelf wilt, omdat het 'hoort', omdat ouders er blij van worden, omdat het een leuke dag kan worden, makkelijk is als 1 van beiden het loodje legt want alles is dan geregeld, makkelijker is als de vrouw zwanger wordt....

Trouwen was voor mij iets wat me leuk leek, maar het hoeft niet perse.
Mijn vriend heeft dit ook altijd gehad. Vorig jaar in augustus heeft hij me gevraagd. We nemen alle tijd voor de voorbereidingen. In het begin was het uitzoeken wat de kosten ongeveer zijn als we het doen hoe wij het willen en keihard sparen. 21 maart 2003 gaan we trouwen, dus nog ongeveer 9 maanden.

Het is erg leuk om er zo lang over te doen. We kunnen dingen vergelijken, alles bespreken en zo leven we langzaam naar de dag toe.

woensdag 12 juni 2002 @ 15:29:18 #24
27929 piere
doe mij maar bier
pi_4559487
ik ga me hier ook maar eens in mengen want ik vind dit een leuk onderwerp en erg actueel omdat ik het er regelmatig met mijn vriendin over heb. we willen allebei trouwen, de enige uitch is de manier waarop. als het aan mij ligt gaan we ergens naar bali ofzo en trouwen we daar lekker met de belangrijkste mensen om je heen (stuk of 10-15) en de rest stuur je een kaarte van 'we zijn getrouwd, hoyyyyyyyyy"

maar vrouwen denken vaak anders, en in dit geval ook. mijn vriendin wil dus een feest met alles erop en eraan. ik heb haar meteen maar gewaarschuwd dat ik dan iig tot het einde blijf, minstens net zoveel zuip als mijn vrienden, en mijn vrienden kennende dat ze de huwelijksnacht dan wel kan vergeten omdat piere veel te lam is

fok you ja!
  woensdag 12 juni 2002 @ 15:38:29 #25
18772 pos
@@sweet@@
pi_4559695
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 09:07 schreef khlover het volgende:

Maar op de een of andere manier heb ik me vanaf dat ik een klein meisje was, verheugd op mijn trouwdag. Is het dan zo raar dat ik officieel wil maken dat ik van hem houd?

Bij ons was het precies de zelfde situatie. We spraken er over in 1994 en mijn vriend wou dus ook niet. Ik heb hem uitgelegd dat het voor mij een gevoels kwestie is en dat ik graag zn naam wil dragen en dan nog meer het gevoel heb om bij hem te horen. Dus hebben we toen afgesproken om wel te trouwen maar pas in 2000 dus 6 jaar later.
Dat hebben we dus ook gedaan 18-08-00
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')