Omwille van een geloofsovertuiging hoeven we het niet te doen, we hechten daar beiden geen waarde aan. Maar op de een of andere manier heb ik me vanaf dat ik een klein meisje was, verheugd op mijn trouwdag. Is het dan zo raar dat ik officieel wil maken dat ik van hem houd? Het hoeft niet groots, niet vol met allerlei tradities en rituelen, ik vind dat die dag er voor ons beiden is... dat we die zelf in kunnen vullen...
Anyway, wat ik denk ik graag wil weten is, wat zou voor jullie een reden zijn om te gaan trouwen?
Aan de andere kant is het één van de belangrijkste dagen in je leven.
Tegenwoordig maakt het niet veel uit of je getrouwd bent of niet, officieel gezien.
De keuze is dus puur emotioneel en jullie beiden moeten ervoor kiezen anders heeft het geen zin.
-Q-
Als je hoort hoeveel mensen na 1 jaar getrouwd te zijn alweer gaan scheiden, lijkt mij trouwen overbodig.
Geef dan een groot feest en nodig al je vrienden en kennissen uit.
Wat voor toegevoegde waarde geeft getrouwd zijn aan je relatie ??
Ik vind het wel lief dat je al van kinds af aan wil trouwen, wil je ook nog steeds zuster worden? Come to think of it, ik wil piloot worden!
quote:Hahaha nee hoor, verder ben ik wel redelijk in de realiteit terecht gekomen.
Op woensdag 12 juni 2002 09:22 schreef spaceben het volgende:
Ik vind het wel lief dat je al van kinds af aan wil trouwen, wil je ook nog steeds zuster worden? Come to think of it, ik wil piloot worden!
quote:Ja maar om daar nou om te trouwen...
Trouwen of samenleefcontract is belastingtechnisch voordeliger. Bij het krijgen van kinderen is de administratieve boel makkelijker te regelen als je getrouwd bent.
Trouwen is gewoon leuk. Ikzelf verwacht niets anders.
Suffe 'progressievelingen'.
quote:Kun je dat nader verklaren? In welke opzichten zou het voor de belasting een voordeel bieden om getrouwd te zijn? Ik woon al jaren samen, zonder getrouwd te zijn of een samenlevingskontrakt te hebben. Wanneer het een belastingvoordeel zou bieden dan zou ik dat graag willen weten, maar volgens mij is dit niet zo.
Trouwen of samenleefcontract is belastingtechnisch voordeliger.
Ik vergeet nooit de reactie van mijn ex toen ik haar vroeg, zo blij was ze verder alleen bij de geboorte van onze dochter, vrouwen zijn hier in de regel gewoon meer bezig in hun leven dan mannen.
maar als ik het over mocht doen, zou ik papiertje halen bij de notaris en niet trouwen. Mijn ervaring is dat als je trouwt er een soort ongezonde stress in je relatie komt, verder totaal onbewust. Voordeel is tegenwoordig wel dat er geen taboe meer is op scheiden, zodat mensen die ongelukkig getrouwd zijn (je koopt ook wel eens een slecht brood per ongeluk) gewoon uit elkaar kunnen gaan en niet jaren lang gefrustreerd en ongelukkig met elkaar hoeven te leven.
iig suc6
Gewoon....omdat we het allebei graag willen.
quote:Alleen bij Shakespear (?) is trouw eeuwig... Officieël was (helaas) trouwen tot de dood je scheid.
Op woensdag 12 juni 2002 09:13 schreef Kuupke het volgende:
Aangezien het "eeuwige trouw" er ook af aan het gaan is.
quote:Wat een ontzettende trieste opvatting... Je vrouw of man vergelijken met een brood... De wereld gaat kapot, en jij bent persoonlijk verantwoordelijk!
Voordeel is tegenwoordig wel dat er geen taboe meer is op scheiden, zodat mensen die ongelukkig getrouwd zijn (je koopt ook wel eens een slecht brood per ongeluk) gewoon uit elkaar kunnen gaan en niet jaren lang gefrustreerd en ongelukkig met elkaar hoeven te leven.
Ga trouwen! Al die negatieve ervaringen deel ik zeker NIET! Ik vond het fantastisch om te doen! Ik kan je niet zomaar een reden geven, maar ik kan je je zéker aanraden. Het is een fantastische dag. Verhalen als "je nodigt iedereen uit die je toch niet mag" is onzin, ik heb juist vrienden gezien die ik al tijden niet meer had gezien.
Twee tips die ik iedereen die gaat trouwen wil geven:
1) Luister niet naar de tips die iedereen je geeft want die maken je alleen maar zenuwachtig.
2) Geniet van de dag! Laat goed op je inwerken wat er allemaal gebeurd want anders gaat alles in een roes voorbij en weet je 2 weken later al niet meer wat er gebeurd is. Sta er even bij stil wat er gebeurd.
Die eerste tip heb ik zelf uitgevonden, de tweede heb ik ook gekregen en heeft zéker geholpen!
Het is JOUW dag! Maak het een fantastische dag! ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door dvdstelt op 12-06-2002 09:57]
quote:hypotheek aftrek is groter (bruto belastbaar inkomen hoger)
Op woensdag 12 juni 2002 09:31 schreef Shivo het volgende:[..]
Kun je dat nader verklaren? In welke opzichten zou het voor de belasting een voordeel bieden om getrouwd te zijn? Ik woon al jaren samen, zonder getrouwd te zijn of een samenlevingskontrakt te hebben. Wanneer het een belastingvoordeel zou bieden dan zou ik dat graag willen weten, maar volgens mij is dit niet zo.
quote:death does not part, only lack of love
Op woensdag 12 juni 2002 09:38 schreef dvdstelt het volgende:[..]
Alleen bij Shakespear (?) is trouw eeuwig... Officieël was (helaas) trouwen tot de dood je scheid.
quote:Daar hoef je niet getrouwd voor te zijn, of een samenlevingscontract voor te hebben. Dergelijke belasting'voordelen' zijn overdraagbaar zodra je samenwoont.
Op woensdag 12 juni 2002 09:55 schreef spaceben het volgende:[..]
hypotheek aftrek is groter (bruto belastbaar inkomen hoger)
en nog wat korting voordelen, kun je opzoeken op de site van de belasting dienst.
quote:ej! dat wist ik niet.. nou, dan ga ik zeker niet trouwen
Op woensdag 12 juni 2002 10:07 schreef Shivo het volgende:[..]
Daar hoef je niet getrouwd voor te zijn, of een samenlevingscontract voor te hebben. Dergelijke belasting'voordelen' zijn overdraagbaar zodra je samenwoont.
Ach, trouwen moet je alleen doen als je genoeg bruiloften hebt meegemaakt. Dan weet je wat je niet moet doen en wat je wel wilt. Ik kan me een blik vervelende bruiloften open trekken, pffff...
Tip: Hou de receptie voor ouders en oudere familie en nodig op het feest alleen broers/zussen, neven/nichten, en vrienden/kenissen uit. Party on!
quote:Pff ja das ook zoiets...wie nodig je uit... mensen die ik al weet ik het hoe lang niet gezien heb, maar wel familie van me zijn, die wil ik helemaal niet uitnodigen. Ik wil het klein, intiem, met de mensen die me het meest dierbaar zijn. (En de mensen die mijn vriend het meest dierbaar zijn uiteraard!)
Op woensdag 12 juni 2002 10:15 schreef spaceben het volgende:
Tip: Hou de receptie voor ouders en oudere familie en nodig op het feest alleen broers/zussen, neven/nichten, en vrienden/kenissen uit. Party on!
quote:Tja, ik zou ook heel graag trouwen, maar mensen om me heen zeggen allemaal dat ze het niet willen en me voor gek verklaren... best wel vaag.
Op woensdag 12 juni 2002 09:07 schreef khlover het volgende:
Ik wil graag trouwen, maar mijn vriend wil niet...Omwille van een geloofsovertuiging hoeven we het niet te doen, we hechten daar beiden geen waarde aan. Maar op de een of andere manier heb ik me vanaf dat ik een klein meisje was, verheugd op mijn trouwdag. Is het dan zo raar dat ik officieel wil maken dat ik van hem houd? Het hoeft niet groots, niet vol met allerlei tradities en rituelen, ik vind dat die dag er voor ons beiden is... dat we die zelf in kunnen vullen...
Anyway, wat ik denk ik graag wil weten is, wat zou voor jullie een reden zijn om te gaan trouwen?
Voor mij heeft het iets romantisch en tja het is een bevestiging... ik wil wel gevraagt worden!
Ik zou ook ooit wel graag willen trouwen, niet voor de kerk ofzo, want echt gelovig ben ik niet. Waarom precies weet ik niet. Maar gewoon, als bevestiging tegen over elkaar dat je elkaar nooit meer kwijt wilt ofzo. Ik zou het echt niet weten. Maar ik ben nog maar 19 jaar, dus het duurt nog wel even voor dat ik daar aan begin. Eers m'n studie afmaken enz.
-edit- typfoutjes....
Trouwen was voor mij iets wat me leuk leek, maar het hoeft niet perse.
Mijn vriend heeft dit ook altijd gehad. Vorig jaar in augustus heeft hij me gevraagd. We nemen alle tijd voor de voorbereidingen. In het begin was het uitzoeken wat de kosten ongeveer zijn als we het doen hoe wij het willen en keihard sparen. 21 maart 2003 gaan we trouwen, dus nog ongeveer 9 maanden.
Het is erg leuk om er zo lang over te doen. We kunnen dingen vergelijken, alles bespreken en zo leven we langzaam naar de dag toe.
maar vrouwen denken vaak anders, en in dit geval ook. mijn vriendin wil dus een feest met alles erop en eraan. ik heb haar meteen maar gewaarschuwd dat ik dan iig tot het einde blijf, minstens net zoveel zuip als mijn vrienden, en mijn vrienden kennende dat ze de huwelijksnacht dan wel kan vergeten omdat piere veel te lam is
quote:Bij ons was het precies de zelfde situatie. We spraken er over in 1994 en mijn vriend wou dus ook niet. Ik heb hem uitgelegd dat het voor mij een gevoels kwestie is en dat ik graag zn naam wil dragen en dan nog meer het gevoel heb om bij hem te horen. Dus hebben we toen afgesproken om wel te trouwen maar pas in 2000 dus 6 jaar later.
Op woensdag 12 juni 2002 09:07 schreef khlover het volgende:
Ik wil graag trouwen, maar mijn vriend wil niet...Maar op de een of andere manier heb ik me vanaf dat ik een klein meisje was, verheugd op mijn trouwdag. Is het dan zo raar dat ik officieel wil maken dat ik van hem houd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |