Een ondervloer is in het algemeen toch een stuk goedkoper dan het laminaat hoor...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:31 schreef RanTheMan het volgende:
Ik zou ook naar de bouwmarkt gaan, acclimatiseren is echt een must, 24 uur zou ik pers 48-72 uur van maken (Minimaal), afhankelijk van het type ondervloer moet het ook acclimatiseren.
Let wel, hoe goedkoper, hoe slechter het kliksysteem en hoe lelijker t gaat worden na verloop van tijd.. Bij de gamma hebben ze nu diverse aanbiedingen vanaf 8 euro m2 ik zou niet die van de leenbakker doen die deze week ook in de aanbieding is..
Vergeet niet dat je ondervloer en plinten samen bijna net zo duur zijn als je gehele laminaatvloer, hou daar dus rekening mee in je budgettering
Lezen is een kunst, ik zeg ten eerste ondervloer plus plinten, niet alleen ondervloer, en als je zoals ts op zoek bent naar een goedkoop laminaatje dan zijn die kosten snel gelijk aan elkaarquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Een ondervloer is in het algemeen toch een stuk goedkoper dan het laminaat hoor...
Het kliksysteem is niet per winkel verschillend, maar per merk en type. @TS kijk eens op voordeel muis .nl zonder de spaties, dan vind je de aanbiedingen van deze weekquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:58 schreef DahBigKahuna het volgende:
Denk er alleen wel aan dat je genoeg koopt. Wij hadden dat niet en toen bleek dat iedere winkel haar eigen kliksysteem hanteert. Het past dus niet altijd. Dat was erg klote als de winkel waar je het grootste gedeelte hebt gekocht ineens jouw type niet meer op voorraad heeft
Plakplintjes zijn echt de kosten niet... Andere wel, maar creatief shoppen helpt wel. Zo heeft een vriend van me destijds hardhouten latten bij een houthandel gehaald voor een fractie van de prijs van latten met de benaming plinten in een bouwmarkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:10 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Lezen is een kunst, ik zeg ten eerste ondervloer plus plinten, niet alleen ondervloer, en als je zoals ts op zoek bent naar een goedkoop laminaatje dan zijn die kosten snel gelijk aan elkaar
Stel je hebt een kamer, van 50m2. In de meest ideale situatie heeft je kamer dan een LxB van 5x10, dit is dus een omtrek van 30 meter, een snelle google search zegt mij dat het goedkoopste te vinden is 1,55 p/m (plinten.nl) dus dat is ¤ 46,50 daar isofelt (de groene platen) kosten rond de 2,50 m2 dus x 50 is dat ¤ 125 euro, totaal ¤ 171,5quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Plakplintjes zijn echt de kosten niet... Andere wel, maar creatief shoppen helpt wel. Zo heeft een vriend van me destijds hardhouten latten bij een houthandel gehaald voor een fractie van de prijs van latten met de benaming plinten in een bouwmarkt.
de astmaarts adviseerde dit, dus zijn we gelijk gaan rennen. Ze is nog te klein om met zekerheid te zeggen waar de allergie precies vandaan komt, maar stof\mijt lijkt een voorname kandidaat in ieder geval. Dank voor je tip, ik zal de astmaarts snel even bellenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:52 schreef De_Rikster het volgende:
Mag ik even opmerken dat voor mensen met COPD laminaat niet altijd een zeer goede optie is? Je geeft zelf niet aan waar je dochter op reageert maar als het huisstofmijt is bijvoorbeeld zit je wel goed, irritaties door bijvoorbeeld formaldehyde is dan weer niet zo handig als je laminaat wil.
dat kan dus ook nog, alleen is Ikea wel een stuk verder rijden. Ik zal niet de goedkoopste variant nemen om frustraties te voorkomenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:09 schreef Miendientje het volgende:
Ik vind zelf het IKEA laminaat Tundra erg fijn leggen. Sommige goedkope soorten van de bouwmarkt (en ook die goedkope van IKEA) klikken niet goed in elkaar wat erg frustrerend werkt bij het leggen. Dan heb je de ene kant van de baan goed liggen, schiet de andere kant er weer uit.
thanks,quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:19 schreef ddx het volgende:
Praxis heeft deze week nog actie van 20% korting, doe er eventueel je voordeel mee.
Ja ok, als je zo'n rommel op je vloer wilt leggen, dan gaat je verhaal wel op. Maar dat hele goedkope spul is echt kut om te leggen, barst snel, ziet er niet mooi uit en is niet degelijk om op te lopen. Laminaat voor een euro of 8 a 9 per m2 is wat dat betreft al een heel stuk beter en dan zit je al gauw op het dubbele van de prijs, terwijl de prijs van je ondervloer niet stijgt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:38 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Stel je hebt een kamer, van 50m2. In de meest ideale situatie heeft je kamer dan een LxB van 5x10, dit is dus een omtrek van 30 meter, een snelle google search zegt mij dat het goedkoopste te vinden is 1,55 p/m (plinten.nl) dus dat is ¤ 46,50 daar isofelt (de groene platen) kosten rond de 2,50 m2 dus x 50 is dat ¤ 125 euro, totaal ¤ 171,5
Neem je budget laminaat zoals
[ afbeelding ]
dan is het ¤ 199,50
en dan hebben we het nog niet gehad over dampfolie hoge plinten, nisjes etc etc dus de verhoudingen blijven aardig gelijk liggen.
het enige dat ik wil aangeven is dat het een aanzienlijke kostenpost blijft..
Dan nog blijft t een derde van je totale uitgaven, dat noem ik toch een aardige kostenpost,, maar nondiscussie verder,,quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja ok, als je zo'n rommel op je vloer wilt leggen, dan gaat je verhaal wel op. Maar dat hele goedkope spul is echt kut om te leggen, barst snel, ziet er niet mooi uit en is niet degelijk om op te lopen. Laminaat voor een euro of 8 a 9 per m2 is wat dat betreft al een heel stuk beter en dan zit je al gauw op het dubbele van de prijs, terwijl de prijs van je ondervloer niet stijgt.
Nou, ik denk ten eerste dat laminaat veel meer stof uit je kleding trekt door de statische lading ervan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:48 schreef RanTheMan het volgende:
@luna, ik denk dat t met astma beter is dat je laminaat stof aan trekt dan dat de stofdeeltjes in de lucht blijven hangen. De stof is er toch altijd, zichtbaar of ontzichtbaar..
Ja tuurlijk moet je bij astma geen vloerbedekking nemen. Maar ik wilde alleen maar aangeven dat het daar stil op blijft liggen, en op laminaat gaat het juist zweven en dwarrelen. Ik zou voortaan gaan voor hout of dat zeil met hout-imitatie-look! Heel mooi, stofvrij, practisch en geluidsdempend.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:06 schreef RanTheMan het volgende:
Dat je het niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is, geloof me, vloerbedekking is een enorm stofnest! maar goed, we dwalen weer af
En een factor 5 duurder...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:25 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk moet je bij astma geen vloerbedekking nemen. Maar ik wilde alleen maar aangeven dat het daar stil op blijft liggen, en op laminaat gaat het juist zweven en dwarrelen. Ik zou voortaan gaan voor hout of dat zeil met hout-imitatie-look! Heel mooi, stofvrij, practisch en geluidsdempend.
zeil-meuk haal je bij de kwantum en wil je niet in je woonkamer hebben liggen. Jij bedoeld waarschijnlijk een PVC-vloer. En ja, dan gaat de factor wel richting 5. (o.a. je ondervloer moet uitgevlakt worden en de pvc vloer moet je laten leggen, terwijl laminaat zelf te doen is).quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |