abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:01:50 #1
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_93488601
hoi, mijn dochter heeft een lichte vorm van astma en nu wil ik op zeer korte termijn laminaat gaan leggen in mijn hele huis. Aanstaande vrijdag kan een klusteam mij al komen helpen met het leggen. Ik ben de komende dagen dus wel aan de slag om alles in te pakken en de vloeren zoveel mogelijk vrij te maken, en ik heb geen tijd om uitgebreid te gaan shoppen voor laminaat. Hebben jullie tips over welk laminaat en waar ik het beste \kan gaan kopen. Omdat dit nogal onvoorzien komt graag laaggeprijsd, maar kwalitatief niet al te slecht laminaat. Wat voor prijs kun je redelijk laminaat kopen? Dessin is van minder belang, wellicht echter wel voor de woonkamer, dat ik daar iets duurder\mooier spul neer wil leggen.
WIe heeft tips?
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_93488760
http://www.google.nl/sear(...)&fp=7b7de702d7e89dbd

het moet 24 uur op temperatuur komen en die groene platen moeten ook 24 uur vooraf gelegd worden. staat me bij. zoiets. google is je vriend :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93488801
verder is het een kwestie van prijzen vergelijken. wij hadden een paar jaar terug gewoon een aanbieding van de gamma gekocht en dat was prima.
pi_93489172
Ik heb laminaat vaat leen bakker met v-groef. Heb 5 katten in huis dus ik stofzuig en dweil elke dag, de vloer kan heel wat hebben! 2,5 jaar terug gekocht in de aanbieding ziet er nu nog uit als nieuw. Plinten bij de karwei gekocht volgens mij, die kan ik je niet aanraden,veel plekken zijn al kaal (karton lagen laten los)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:17:13 #5
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_93489250
Ik heb goede ervaringen met die standaardline van de Gamma, da's geloof ik niet de allergoedkoopste, maar gewoon diegene waar ze het meeste van hebben. Ben erg tevreden over de kwaliteit ervan.
Don't let my username fool you...
pi_93489826
Ik zou ook naar de bouwmarkt gaan, acclimatiseren is echt een must, 24 uur zou ik pers 48-72 uur van maken (Minimaal), afhankelijk van het type ondervloer moet het ook acclimatiseren.

Let wel, hoe goedkoper, hoe slechter het kliksysteem en hoe lelijker t gaat worden na verloop van tijd.. Bij de gamma hebben ze nu diverse aanbiedingen vanaf 8 euro m2 ik zou niet die van de leenbakker doen die deze week ook in de aanbieding is..

Vergeet niet dat je ondervloer en plinten samen bijna net zo duur zijn als je gehele laminaatvloer, hou daar dus rekening mee in je budgettering
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:51:30 #7
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_93490727
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:31 schreef RanTheMan het volgende:
Ik zou ook naar de bouwmarkt gaan, acclimatiseren is echt een must, 24 uur zou ik pers 48-72 uur van maken (Minimaal), afhankelijk van het type ondervloer moet het ook acclimatiseren.

Let wel, hoe goedkoper, hoe slechter het kliksysteem en hoe lelijker t gaat worden na verloop van tijd.. Bij de gamma hebben ze nu diverse aanbiedingen vanaf 8 euro m2 ik zou niet die van de leenbakker doen die deze week ook in de aanbieding is..

Vergeet niet dat je ondervloer en plinten samen bijna net zo duur zijn als je gehele laminaatvloer, hou daar dus rekening mee in je budgettering
Een ondervloer is in het algemeen toch een stuk goedkoper dan het laminaat hoor...
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:58:53 #8
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_93491020
Laminaat kost vaak tussen de 9 en 18 euro per m2.

Ga een kijken bij de Kwantum, Leen Bakker, Gamma of Praxis.

Denk er alleen wel aan dat je genoeg koopt. Wij hadden dat niet en toen bleek dat iedere winkel haar eigen kliksysteem hanteert. Het past dus niet altijd. Dat was erg klote als de winkel waar je het grootste gedeelte hebt gekocht ineens jouw type niet meer op voorraad heeft :')
Real men don`t play with fire, they play in it!
pi_93491494
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Een ondervloer is in het algemeen toch een stuk goedkoper dan het laminaat hoor...
Lezen is een kunst, ik zeg ten eerste ondervloer plus plinten, niet alleen ondervloer, en als je zoals ts op zoek bent naar een goedkoop laminaatje dan zijn die kosten snel gelijk aan elkaar
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_93491543
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:58 schreef DahBigKahuna het volgende:

Denk er alleen wel aan dat je genoeg koopt. Wij hadden dat niet en toen bleek dat iedere winkel haar eigen kliksysteem hanteert. Het past dus niet altijd. Dat was erg klote als de winkel waar je het grootste gedeelte hebt gekocht ineens jouw type niet meer op voorraad heeft :')
Het kliksysteem is niet per winkel verschillend, maar per merk en type. @TS kijk eens op voordeel muis .nl zonder de spaties, dan vind je de aanbiedingen van deze week
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:17:08 #11
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_93491732
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:10 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Lezen is een kunst, ik zeg ten eerste ondervloer plus plinten, niet alleen ondervloer, en als je zoals ts op zoek bent naar een goedkoop laminaatje dan zijn die kosten snel gelijk aan elkaar
Plakplintjes zijn echt de kosten niet... Andere wel, maar creatief shoppen helpt wel. Zo heeft een vriend van me destijds hardhouten latten bij een houthandel gehaald voor een fractie van de prijs van latten met de benaming plinten in een bouwmarkt.
pi_93492597
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Plakplintjes zijn echt de kosten niet... Andere wel, maar creatief shoppen helpt wel. Zo heeft een vriend van me destijds hardhouten latten bij een houthandel gehaald voor een fractie van de prijs van latten met de benaming plinten in een bouwmarkt.
Stel je hebt een kamer, van 50m2. In de meest ideale situatie heeft je kamer dan een LxB van 5x10, dit is dus een omtrek van 30 meter, een snelle google search zegt mij dat het goedkoopste te vinden is 1,55 p/m (plinten.nl) dus dat is ¤ 46,50 daar isofelt (de groene platen) kosten rond de 2,50 m2 dus x 50 is dat ¤ 125 euro, totaal ¤ 171,5
Neem je budget laminaat zoals

dan is het ¤ 199,50
en dan hebben we het nog niet gehad over dampfolie hoge plinten, nisjes etc etc dus de verhoudingen blijven aardig gelijk liggen.

het enige dat ik wil aangeven is dat het een aanzienlijke kostenpost blijft..
pi_93493137
Mag ik even opmerken dat voor mensen met COPD laminaat niet altijd een zeer goede optie is? Je geeft zelf niet aan waar je dochter op reageert maar als het huisstofmijt is bijvoorbeeld zit je wel goed, irritaties door bijvoorbeeld formaldehyde is dan weer niet zo handig als je laminaat wil.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:18:45 #14
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_93494242
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:52 schreef De_Rikster het volgende:
Mag ik even opmerken dat voor mensen met COPD laminaat niet altijd een zeer goede optie is? Je geeft zelf niet aan waar je dochter op reageert maar als het huisstofmijt is bijvoorbeeld zit je wel goed, irritaties door bijvoorbeeld formaldehyde is dan weer niet zo handig als je laminaat wil.
de astmaarts adviseerde dit, dus zijn we gelijk gaan rennen. Ze is nog te klein om met zekerheid te zeggen waar de allergie precies vandaan komt, maar stof\mijt lijkt een voorname kandidaat in ieder geval. Dank voor je tip, ik zal de astmaarts snel even bellen
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:40:29 #15
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_93495299
gamma huismerk wordt t
pi_93495733
dan miereneuk ik ook. want astma is iets anders dan copd!
pi_93496811
Ik vind zelf het IKEA laminaat Tundra erg fijn leggen. Sommige goedkope soorten van de bouwmarkt (en ook die goedkope van IKEA) klikken niet goed in elkaar wat erg frustrerend werkt bij het leggen. Dan heb je de ene kant van de baan goed liggen, schiet de andere kant er weer uit.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:17:26 #18
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_93497197
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:09 schreef Miendientje het volgende:
Ik vind zelf het IKEA laminaat Tundra erg fijn leggen. Sommige goedkope soorten van de bouwmarkt (en ook die goedkope van IKEA) klikken niet goed in elkaar wat erg frustrerend werkt bij het leggen. Dan heb je de ene kant van de baan goed liggen, schiet de andere kant er weer uit.
dat kan dus ook nog, alleen is Ikea wel een stuk verder rijden. Ik zal niet de goedkoopste variant nemen om frustraties te voorkomen
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:17:47 #19
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_93497213
en bedankt allemaal voor de tips :) plintjes zullen we wel zien :D
pi_93497270
Praxis heeft deze week nog actie van 20% korting, doe er eventueel je voordeel mee.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:22:48 #21
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_93497426
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:19 schreef ddx het volgende:
Praxis heeft deze week nog actie van 20% korting, doe er eventueel je voordeel mee.
thanks,
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:48:34 #22
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_93498539
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:38 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Stel je hebt een kamer, van 50m2. In de meest ideale situatie heeft je kamer dan een LxB van 5x10, dit is dus een omtrek van 30 meter, een snelle google search zegt mij dat het goedkoopste te vinden is 1,55 p/m (plinten.nl) dus dat is ¤ 46,50 daar isofelt (de groene platen) kosten rond de 2,50 m2 dus x 50 is dat ¤ 125 euro, totaal ¤ 171,5
Neem je budget laminaat zoals
[ afbeelding ]
dan is het ¤ 199,50
en dan hebben we het nog niet gehad over dampfolie hoge plinten, nisjes etc etc dus de verhoudingen blijven aardig gelijk liggen.

het enige dat ik wil aangeven is dat het een aanzienlijke kostenpost blijft..
Ja ok, als je zo'n rommel op je vloer wilt leggen, dan gaat je verhaal wel op. Maar dat hele goedkope spul is echt kut om te leggen, barst snel, ziet er niet mooi uit en is niet degelijk om op te lopen. Laminaat voor een euro of 8 a 9 per m2 is wat dat betreft al een heel stuk beter en dan zit je al gauw op het dubbele van de prijs, terwijl de prijs van je ondervloer niet stijgt.
pi_93500602
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:48 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja ok, als je zo'n rommel op je vloer wilt leggen, dan gaat je verhaal wel op. Maar dat hele goedkope spul is echt kut om te leggen, barst snel, ziet er niet mooi uit en is niet degelijk om op te lopen. Laminaat voor een euro of 8 a 9 per m2 is wat dat betreft al een heel stuk beter en dan zit je al gauw op het dubbele van de prijs, terwijl de prijs van je ondervloer niet stijgt.
Dan nog blijft t een derde van je totale uitgaven, dat noem ik toch een aardige kostenpost,, maar nondiscussie verder,,
pi_93500926
Laminaat en astma...

Ik vind juist dat laminaat extreem veel stof aantrekt...door de plastic lamineer-laag die er overheen zit. Dit is hartstikke statisch geladen en trekt dus altijd stof aan. Je zult dus nog iedere dag moeten swifferen ofzo. Hout is veel minder stoffig, maja, ook erg duur natuurlijk. Al heb je ook tweedehands houten vloeren die vaak erg mooi zijn of mooi geschuurd kunnen worden.
Anders tegels? En je hebt tegenwoordig ook super goed zeil, wat bijna niet van hout te onderscheiden is. Het zeil heb je zelfs met ribbeltjes erin. Het is zelfs minder statisch dan laminaat!! En nog makkelijker schoon te maken/houden.
En je hebt geen ondervloer nodig!!!
En minder herrie met op hakken lopen!!
En eventuele huisdieren glijden er niet op uit...enz enz enz.

Succes met de keuze.
pi_93501372
@luna, ik denk dat t met astma beter is dat je laminaat stof aan trekt dan dat de stofdeeltjes in de lucht blijven hangen. De stof is er toch altijd, zichtbaar of ontzichtbaar..
pi_93501753
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:48 schreef RanTheMan het volgende:
@luna, ik denk dat t met astma beter is dat je laminaat stof aan trekt dan dat de stofdeeltjes in de lucht blijven hangen. De stof is er toch altijd, zichtbaar of ontzichtbaar..
Nou, ik denk ten eerste dat laminaat veel meer stof uit je kleding trekt door de statische lading ervan.
Mijn slaapkamer heeft vloerbedekking en mijn woonkamer laminaat. In mijn slaapkamer is het een kwestie van stofzuigen en dan is het gedaan. Het stof wat er op komt te liggen blijft er gewoon liggen.
In de woonkamer liggen nog geen minuut na het dweilen/swifferen of stofzuigen al weer vlokken en loop je er langs of doorheen, komt het door je kamer zweven; het blijft er niet liggen maar gaat door beweging/wind etc. ronddwarrelen...veel stoffiger.
Ik wil graag binnenkort verhuizen, maar laminaat komt er bij mij niet meer in!
pi_93502298
Dat je het niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is, geloof me, vloerbedekking is een enorm stofnest! maar goed, we dwalen weer af :)
pi_93502446
Afgelopen weekend bij m'n ouders laminaat gelegd. Let er op dat als je vloer niet helemaal recht is, het een lastigere klus gaat worden dan bij een goed vlakke vloer. De dikte van laminaat is dan ook van belang omdat het laminaat dan wat meer stevigheid heeft om niet te gaan golven :+.
dag
pi_93503352
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:06 schreef RanTheMan het volgende:
Dat je het niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is, geloof me, vloerbedekking is een enorm stofnest! maar goed, we dwalen weer af :)
Ja tuurlijk moet je bij astma geen vloerbedekking nemen. Maar ik wilde alleen maar aangeven dat het daar stil op blijft liggen, en op laminaat gaat het juist zweven en dwarrelen. Ik zou voortaan gaan voor hout of dat zeil met hout-imitatie-look! Heel mooi, stofvrij, practisch en geluidsdempend.
pi_93504492
^stofvlokken? :?
hoe krijg je het voor elkaar om het stof over je vloer heen te zien rollen.. :{
je kan ook trouwens met speciaal spul dweilen wat stof aantrekt/vast houdt.
ik heb eens een tijdje in een fabriek schoongemaakt waar interieur onderdelen van grote jachten ect. worden gemaakt/gespoten..
ik moest daar op de lak afdeling dus met speciaal spul dweilen zodat het stof op de grond bleef liggen en niet ''opwaaide'' als je daar liep.
zal wel wat kosten maar hé je wil wat of je wil het niet :P
pi_93530271
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:25 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk moet je bij astma geen vloerbedekking nemen. Maar ik wilde alleen maar aangeven dat het daar stil op blijft liggen, en op laminaat gaat het juist zweven en dwarrelen. Ik zou voortaan gaan voor hout of dat zeil met hout-imitatie-look! Heel mooi, stofvrij, practisch en geluidsdempend.
En een factor 5 duurder...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_93539374
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:37 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

En een factor 5 duurder...
Hout wel, zeil niet hoor.
  woensdag 2 maart 2011 @ 15:33:12 #33
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93541471
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 14:39 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Hout wel, zeil niet hoor.
zeil-meuk haal je bij de kwantum en wil je niet in je woonkamer hebben liggen. Jij bedoeld waarschijnlijk een PVC-vloer. En ja, dan gaat de factor wel richting 5. (o.a. je ondervloer moet uitgevlakt worden en de pvc vloer moet je laten leggen, terwijl laminaat zelf te doen is).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')