quote:
Op woensdag 2 maart 2011 17:33 schreef dieenebart het volgende:[..]
Ja, ik moet het toch ergens op baseren? Ik spreek andere oud-bewoners regelmatig en ik weet dat ze
a) niets meer te melden hebben, en dus
b) niet meer komen als ze gevraagd worden.
Daarnaast geef ik een persoonlijk voorbeeld. Lijkt me lekker objectief zo.
En verder: let's agree to disagree. Ik hou niet zo van koopmannen, zeker niet van hele goeie. Ik heb al geen tv want reclame, dus als iemand heeeel hard zijn best doet om mij iets te verkopen, ben ik snel weg. En dat geldt al helemaal voor dooie tv-programma's waar je met een overspannen hoogspanningskabel nog geen spanning in krijgt.
Dus mijn tip voor de productie: baseer je niet op resultaten uit het verleden. En nodig geen oud-bewoners uit om 'professioneel commentaar' te leveren.
@Maanvis. Dat is precies de reden waarom je van 10 of 12 reality-programma's nauwelijks iemand in de media ziet.
En waarom er steeds minder leuke mensen meedoen aan RLS's.
Want zelf was je natuurlijk wel reuze leuk.

Kom nou toch Bart. Je was toevallig de eerste, het nieuwe is er inmiddels vanaf en hetzelfde format wordt nu keer op keer herkauwd. Dat is de reden dat dit soort RLS niet meer werkt - en er vanuit het merendeel van de bevolking geen enkele belangstelling meer is voor de deelnemers. Ze zijn echt niet minder leuk of leuker

De gebrekkige uitwerking van dit concept (secret story) speelt nu natuurlijk ook mee.
Daarbij komt nog eens dat alles al wel zo'n beetje te zien is geweest en gedaan is. Van transseksuelen tot krakende neurowetenschappers, en van knuffelige sportmasseurs tot domme oppervlakkige sletjes zonder opleiding maar met rijke ex.
Dat het alsmaar cheesy blijft speelt natuurlijk ook mee; playbacken/zingen in rare pakjes.. really? Dit format had geniaal uit kunnen pakken, als missies er juist op gericht waren geweest - in het geheim - sociale onrust te stoken. Probleem hiermee is de ethiek, maar juist het gebrek eraan had veel kijkers kunnen trekken.

Secret story, secret missions maar dan op een manier die niet slechts levenloze huisvrouwen maar ook een jong publiek aanspreekt.
Heck, zelfs als je er een soort van speurtocht van had gemaakt met clues die verstopt lagen door t huis en met behulp van tools als de nachtkijker (infrarood) en het kompas (magnetisme) - en wat vernuftigheid - gevonden hadden kunnen worden, die bepaalde deelnemers een edge hadden gegeven over anderen, had t best leuk en spannend kunnen worden..
Nu is 't vooral meer van hetzelfde maar dan amateuristisch uitgewerkt. Had er een Beau van Erven Dorens neergezet, had 'm iets minder kakkineus laten spreken en 't programma was al tig maal beter overgekomen. Etc.
[ Bericht 0% gewijzigd door NotYou op 02-03-2011 23:31:21 ]