abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:30:45 #1
334865 EAH5450
intergalactic, born galactic
pi_93473329
What's new? Niemand, maar dan ook niemand wil integreren.* Kijk eens naar de Nederlandse cultuur, het is totaal verkracht. Van de belabberde familiebanden, tot de verloedering van seksuele waarden, oppervlakkige vriendschappen, doorgeslagen consumptiemaatschappij en de individualisering, het is allemaal crap. Alleen een totale idioot van buitenaf wilt dat nadoen. Het Calvinisme heeft alles verneukt.

* Een uitzondering zijn Indo's, maar dat heeft wellicht met het feit te maken dat het over het algemene slavenkinderen zijn en zodoende van jongs af aan geleerd hebben om zich aan te passen.

Face it, wat heb je nou aan 'Dutch' (That's the capital of Denmark, right?). Wat heb je daar tegenwoordig aan? Geen bal. Je kan beter Engels leren wat ze overal op de wereld kunnen. Laten we eens zelfkritisch zijn over Nederlands: Het is gewoon een apentaal van een apenland waar niemand ooit van heeft gehoord, seriously. Buiten Europa denkt iedereen dat wij Deutsch spreken. :{

Nederlanders die vertrekken behouden hun taal overal, of ze nou in Spanje zijn of in Dubai, nooit integreren, want waarom aanpassen aan minderwaardigen? Vooral in Dubai denken Nederlanders helemaal de man te zijn. Maar ook dat is aan het veranderen. Mensen snappen niet meer waarom ze 50.000 dollar aan een domme Hollandse doos moeten betalen voor suffe Word en Excel skills als ze voor het tiende van dat bedrag ook een Indiër kunnen vinden die een Phd in computer science heeft, volledig terecht :{

Overigens zijn deze enclaves in het Midden Oosten DE reden voor allochtone medelanders om zeer sceptisch te staan ten opzichte van de integratie-eisen in NL. Want wij willen dat anderen zich aanpassen in hun land, maar als wij naar het buitenland gaan passen wij ons HELEMAAL niet aan. Sterker nog, we doen er nog een schepje bovenop en worden blank in het kwadraat.

We gaan zich heel beschaafd voordoen:

*brood met mes en vork eten, terwijl we het in hun thuisland brood met hun ongewassen vingers als zwijntjes wegpeuzelen.
*dagelijks naar de private cricket club en aansluitend een paar drinks naar binnen werken, terwijl we in hun thuisland als een nobody moeten wachten tot het fitness apparaatje waar die grote boze neger mee aan het oefenen is vrijkomt.
*We gaan golfen,
*paardrijden
*We nemen drie soorten thee, drie soorten kaas en een zachtgekookte ei bij het ontbijt (je weet wel, zo eentje dat je heel beschaafd met een lepeltje eet)....terwijl men hier hooguit een muffe broodje hagelslag naar binnen werken eer ze in hun te kleine auto stappen om naar hun dead end job te rijden.
*De maid wordt behandeld als crap

Kortom, als ik allochtoon zou zijn zou ik mij ook niet willen aanpassen. Wat denken jullie ervan?
Beatsie boyz 4 life
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:33:52 #2
91182 Sealnova
Get your Smokey on!
pi_93473491
Jezus wat een zeurverhaal.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:36:44 #3
164607 sc00p
D66-rechter
pi_93473634
Wij hebben meer geld pp :d
Ik ook, bedankt!
pi_93473932
Ewaa zrker man, kk kaaskoppen tfoe

eh ghahba steletje kk bezems hiero ehzemmels schaam julie
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:44:40 #5
334865 EAH5450
pi_93473981
quote:
Wij hebben meer geld pp :d
Alsnog vraag ik mij af hoe je als buitenlander in vredesnaam naar Nederland komt. Are you out of your mind?

Van alle landen in Europa kiezen ze Nederland, waarom? Als toerist kan ik het begrijpen, maar om te wonen?

Een oom in Amerika opent een winkel met geld dat ie op zijn werk verdient! Hier kan men er nog net van leven of een suffe hypotheek in een Vinexwijk naast Henk & Ingrid aflossen for the rest ot rheir lives :{
Beatsie boyz 4 life
pi_93474084
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:30 schreef EAH5450 het volgende:
What's new? Niemand, maar dan ook niemand wil integreren.* Kijk eens naar de Nederlandse cultuur, het is totaal verkracht. Van de belabberde familiebanden, tot de verloedering van seksuele waarden, oppervlakkige vriendschappen, doorgeslagen consumptiemaatschappij en de individualisering, het is allemaal crap. Alleen een totale idioot van buitenaf wilt dat nadoen. Het Calvinisme heeft alles verneukt.

* Een uitzondering zijn Indo's, maar dat heeft wellicht met het feit te maken dat het over het algemene slavenkinderen zijn en zodoende van jongs af aan geleerd hebben om zich aan te passen.

Face it, wat heb je nou aan 'Dutch' (That's the capital of Denmark, right?). Wat heb je daar tegenwoordig aan? Geen bal. Je kan beter Engels leren wat ze overal op de wereld kunnen. Laten we eens zelfkritisch zijn over Nederlands: Het is gewoon een apentaal van een apenland waar niemand ooit van heeft gehoord, seriously. Buiten Europa denkt iedereen dat wij Deutsch spreken. :{

Nederlanders die vertrekken behouden hun taal overal, of ze nou in Spanje zijn of in Dubai, nooit integreren, want waarom aanpassen aan minderwaardigen? Vooral in Dubai denken Nederlanders helemaal de man te zijn. Maar ook dat is aan het veranderen. Mensen snappen niet meer waarom ze 50.000 dollar aan een domme Hollandse doos moeten betalen voor suffe Word en Excel skills als ze voor het tiende van dat bedrag ook een Indiër kunnen vinden die een Phd in computer science heeft, volledig terecht :{

Overigens zijn deze enclaves in het Midden Oosten DE reden voor allochtone medelanders om zeer sceptisch te staan ten opzichte van de integratie-eisen in NL. Want wij willen dat anderen zich aanpassen in hun land, maar als wij naar het buitenland gaan passen wij ons HELEMAAL niet aan. Sterker nog, we doen er nog een schepje bovenop en worden blank in het kwadraat.

We gaan zich heel beschaafd voordoen:

*brood met mes en vork eten, terwijl we het in hun thuisland brood met hun ongewassen vingers als zwijntjes wegpeuzelen.
*dagelijks naar de private cricket club en aansluitend een paar drinks naar binnen werken, terwijl we in hun thuisland als een nobody moeten wachten tot het fitness apparaatje waar die grote boze neger mee aan het oefenen is vrijkomt.
*We gaan golfen,
*paardrijden
*We nemen drie soorten thee, drie soorten kaas en een zachtgekookte ei bij het ontbijt (je weet wel, zo eentje dat je heel beschaafd met een lepeltje eet)....terwijl men hier hooguit een muffe broodje hagelslag naar binnen werken eer ze in hun te kleine auto stappen om naar hun dead end job te rijden.
*De maid wordt behandeld als crap

Kortom, als ik allochtoon zou zijn zou ik mij ook niet willen aanpassen. Wat denken jullie ervan?
Of je gaat gewoon lekker ergens anders wonen..irak ofzo, kijken of het daar altijd feest is
Als je vecht kan je verliezen, als je niet vecht heb je al verloren...
  dinsdag 1 maart 2011 @ 01:24:08 #7
334865 EAH5450
pi_93475272
quote:
Of je gaat gewoon lekker ergens anders wonen..irak ofzo, kijken of het daar altijd feest is
Dit is altijd de standaardexcuus jegens zelfkritiek... dan ga je toch lekker ergens anders wonen :{

En dan vraagt Wilders zich af waarom hoogopgeleiden vertrekken...
Beatsie boyz 4 life
pi_93475302
wilt is niet met een t, eerst naar jezelf kijken en dan gaan zeuren.
pi_93475461
Ik ben allochtoon en ik pas me wel aan :W
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 01:39:21 #10
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93475642
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:30 schreef EAH5450 het volgende:
Een Indo (niet te verwarren met Indonesiër) heeft gemengd (vaak gedeeltelijk Nederlands) bloed:

quote:
Indo Afkorting van "Indo-Europeaan". In de koloniale periode alleen in formele context in gebruik; in het dagelijks leven sprak men van "Indo", vaak in denigrerende zin. Vanaf ca. 1970 in Nederland een 'geuzennaam' voor de gemengdbloedige leden van de Indische groep. Ook in het huidige Indonesië wordt "Indo" gebruikt voor Indonesiërs met Europees bloed.

http://home.planet.nl/~eljee/I.htm#Indo
  dinsdag 1 maart 2011 @ 01:42:37 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93475734
Integreren betekent toch helemaal niet dat je je eigen taal en cultuur moet opgeven? Als je maar (ook) de taal van je nieuwe land spreekt en niet gaat eisen dat de autochtonen dingen gaan aanpassen aan jouw cultuur/wensen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 maart 2011 @ 01:48:19 #12
334865 EAH5450
pi_93475892
quote:
Integreren betekent toch helemaal niet dat je je eigen taal en cultuur moet opgeven? Als je maar (ook) de taal van je nieuwe land spreekt en niet gaat eisen dat de autochtonen dingen gaan aanpassen aan jouw cultuur/wensen.
Ik ben eerder benieuwd waarom buitenlanders wel zouden integreren als Nederlanders dat in 400 jaar nooit hebben gedaan :P
Beatsie boyz 4 life
pi_93475991
Ik hoor anders weinig verhalen over groepen Nederlandse hangjongeren die de straten van Dubai terroriseren... Evenmin heb ik de indruk dat Nederlandse emigranten in hun nieuwe thuisland massaal gebruik maken van publieke voorzieningen, zoals uitkeringen.

Verder is het nogal raar van TS dat hij opgeeft over Nederlanders, maar wel voor lief neemt dat Amerikanen denken dat 'Dutch' de hoofdstad van Denemarken is. Dat is de eigen onwetenheid, desinteresse en egocentrisme van de Amerikanen; niet iets waarop Nederland zich zou moeten aanpassen.

Verder verplicht niemand TS tot het hebben van belabberde familiebanden, het verloederen van zijn seksuele waarden, het aangaan van oppervlakkige vriendschappen, doorgeslagen consumptiegedrag of individualistisch gedrag. Allemaal keuzes die je zelf kunt maken in een vrij land. Het is maar wat je er zelf van maakt...

Oja, ik stoor me trouwens aan mensen die de derde persoon enkelvoud van het werkwoord willen stelselmatig als "wilt" schrijven. Ik ben van mening dat mensen die zich hieraan schuldig maken, moeten worden teruggezet naar klas 3 van de basisschool.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 01:58:26 #14
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_93476080
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 01:48 schreef EAH5450 het volgende:

[..]

Ik ben eerder benieuwd waarom buitenlanders wel zouden integreren als Nederlanders dat in 400 jaar nooit hebben gedaan :P
Nou, ik ben dus niet overtuigd dat Nederlanders dat niet doen. Er is niks mis met je eigen cultuur behouden of uitvergroten om je thuis te kunnen voelen in een nieuw vaderland. Het wordt problematisch als je niet mee kan doen met de nieuwe maatschappij omdat je invloeden van buitenaf stelselmatig afwijst.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_93477054
Je haalt de laagste klasse van 4 landen hierheen en wilt dan dat het een geslaagde multi culti wordt?

Er is bewust gekozen voor de onderlaag, omdat er een overschot was aan vuil werk.

Een geslaagde multi culti zou bijv. 1.000.000 hoogopgeleiden uit 20 verschillende landen zijn.

Nu heb je gewoon 1.000.000 uit 4 landen en dat nog uit de laagste klasse.
pi_93494223
Als ik naar een vreemd land op vakantie ga, leer ik een van te voren beetje de taal als het kan ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door summer2bird op 01-03-2011 17:07:58 ]
Twiddel
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:19:27 #17
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_93494291
Hoi mensa_allochtoon. :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:07:12 #18
334865 EAH5450
pi_93496689
quote:
Ik hoor anders weinig verhalen over groepen Nederlandse hangjongeren die de straten van Dubai terroriseren... Evenmin heb ik de indruk dat Nederlandse emigranten in hun nieuwe thuisland massaal gebruik maken van publieke voorzieningen, zoals uitkeringen.
Wat een typisch domrechts antwoord :{

Het gebruik maken van sociale voorzieningen is toch juist een teken van integratie? anders zouden ze er geen recht op hebben. Of zie jij allochtoontjes liever als slaven dan medemensen :{

Mijn vraag is eerder waarom buitenlanders überhaupt zouden moeten integreren, wat eerder lijkt op assimileren? Engels kan iedereen dus dat zou geen punt moeten zijn, ik zie Nederlanders ook geen Ramadan vieren in Dubai dus wat moet er nog meer gebeuren?

ik wacht echt nog steeds op de 1e nederlander die niet

"do me a breadje healthy"
"I sit still on school"
"Unfortunately peanutbutter!"
"rare but ware"

en meer van dat soort ongein uitspreekt :) Tot die tijd heb ik er eigenlijk geen problemen mee dat er buitenlanders zijn die de taal niet spreken, alsof ik ze wil uitnodigen voor een potje poker of etentje, in de VS is er niet eens een officiële taal en daar doen buitenlanders het stukken beter dan hier dus mijn vraag hoe kan dat :?
Beatsie boyz 4 life
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:11:30 #19
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93496895
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:07 schreef EAH5450 het volgende:
Wat een typisch domrechts antwoord :{
:o This discussion is walking out of the hand!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:16:25 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93497140
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:19 schreef Frollo het volgende:
Hoi mensa_allochtoon. :)
Je was me net voor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:20:32 #21
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_93497337
dit is eerder iets voor KLB
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
  dinsdag 1 maart 2011 @ 18:40:31 #22
164607 sc00p
D66-rechter
pi_93500945
Wat zal er hoger zijn in dit topic?

Het gemiddelde IQ of de gemiddelde schoenmaat?
Ik ook, bedankt!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:00:02 #23
87694 Robin__
letitredno
pi_93505368
Eerste paar zinnen zit wat in, maar wat een afgunst verder. Serieus TS, wat doe je hier nog? En dan serieus he, waarom ben jij nog niet vertrokken uit dit apenland met ongewassen zwijntjes, slechte familiebanden, verachtelijk moraal en domme excel dozen?

Ben jij dan die 'uitzondering', die respectvolle nederlander met uitstekende familiebanden, omgeven door de paar mensen die wel goed engels spreken en niet zo stom zijn als het achtereind van een varken? Zo zijn er genoeg. In ieder land heb zowel rijke als arme tokkies waar je als nuchtere buitenstaander van walgt. Er is niemand die van een immigrant verlangt dat ie een asociale tokkie wordt of een asociale golf jup.
pi_93509157
ik vraag me tevens af met wat voor Nederlanders TS omgaat, ik herken dit als in het buitenland wonende Nederlander helemaal niet eigelijk...
pi_93512680
De problemen die jij hier schetst zijn bijna in elk modern Westers land te vinden. De maatschappij individualiseert nou eenmaal.

Dat mensen hier minder goed integreren lijkt mij aan een aantal zaken te liggen:
- Nederlanders hebben, zeker in vergelijking met andere Europeanen, geen sterk uitgesproken gevoel van nationale identiteit. Amerikanen hebben dit wel sterk en ik denk dat als mensen trots zijn op hun eigen land, en niet overal over klagen zoals de meeste Nederlanders, dit meer uitnodigt om te integreren.

- Nederland verkeerd in een soort identiteitscrisis. Wat de Nederlandse cultuur precies inhoudt is eigenlijk niet duidelijk. We zijn het eigenlijk verplicht om ons concreet voor te stellen wat die Nederlandse cultuur inhoudt, niet alleen aan onszelf, maar dus ook aan onze allochtone landgenoten.

- Het Nederlandse integratiebeleid, tenslotte, lijkt het meest op een multicultureel
beleid. Het biedt zowel goede toegang tot gelijke rechten als ruimte voor het behoud van de
eigen cultuur. Dit biedt veel vrijheid maar nodigt ook niet echt uit tot integreren.

In Frankrijk is de integratie van Turken bijvoorbeeld beter geslaagd omdat het Franse beleid meer universalistisch is. Dat betekent dat migranten in Frankrijk relatief goede toegang tot dezelfde rechten als autochtone Fransen hebben, maar dat er weinig beleid is dat het uitoefenen van de eigen cultuur en religie mogelijk maakt, laat staan stimuleert. Dit verplicht immigranten zich beter aan te passen aan de cultuur en dit bevordert integratie.

- Daarnaast is er in Europese landen nog spraken van een nationale identiteit gebaseerd op bepaalde uiterlijke kenmerken. Dit speelt nauwelijks een rol in landen zoals de V.S. Nederlanders zien iemand met een donkere huidskleur toch eigenlijk altijd automatisch als een allochtoon. En iemand met een Marokkaans uiterlijk wordt zelden Nederlander genoemd. Dit bevordert de integratie natuurlijk ook niet.

Kortom ik denk dat Nederland momenteel een buitengewoon onaantrekkelijk land is om in te vertoeven voor de meeste immigranten. Als veel Nederlanders zich al niet meer echt thuis voelen dan is het voor een immigrant natuurlijk al helemaal moeilijk. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Knowledge_seeker op 01-03-2011 21:41:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')