abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:10:07 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93472191
Het vorige deel: Slank #1373 - waar we ons niet laten kisten :')

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:10:56 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93472246
Maar nu dan toch wel :')

Mini, as said, ik ga je morgen een goed doordacht antwoord geven :P Ik ben nu soort van gaar :+

Trusten slankiefaces!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_93472414
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mini, ik beantwoord je PM morgen!

Chico, klinkt niet zo gezellig -O- Al kan ik me ook wel voorstellen dat hij samen wil, maar ik begrijp dat ie daar niet echt wat voor wil doen?

Ik ga slapies doen :z
Hij snapt nog steeds niet dat ik dingen lang tevoren plan en dat er, als hij niet zelf met een datum komt, dus samen niets gedaan wordt. Dus dat ik niet ga wachten tot zijn ouders weten wanneer ze weg gaan (dat is in het ergste geval een paar dagen tevoren), maar dat ik dan wel gewoon zelf vakanties ga boeken. Dat kwartje valt niet op een of andere manier. Snap dat ie ook dingen samen wil doen, maar wees dan concreet en zeg hoe lang en wanneer. Dan hou ik er rekening mee. En ik ben sowieso geen type dat in de zomervakantie 4 weken niets gaat doen. Dat is saai, dan ga ik liever werken. Nouja, we zien wel :).

Trusten Maria!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_93472419
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
Maar nu dan toch wel :')

Mini, as said, ik ga je morgen een goed doordacht antwoord geven :P Ik ben nu soort van gaar :+

Trusten slankiefaces!
Prima hoor, heeft geen haast. :) Slaap lekker!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_93472607
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:14 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Hij snapt nog steeds niet dat ik dingen lang tevoren plan en dat er, als hij niet zelf met een datum komt, dus samen niets gedaan wordt. Dus dat ik niet ga wachten tot zijn ouders weten wanneer ze weg gaan (dat is in het ergste geval een paar dagen tevoren), maar dat ik dan wel gewoon zelf vakanties ga boeken. Dat kwartje valt niet op een of andere manier. Snap dat ie ook dingen samen wil doen, maar wees dan concreet en zeg hoe lang en wanneer. Dan hou ik er rekening mee. En ik ben sowieso geen type dat in de zomervakantie 4 weken niets gaat doen. Dat is saai, dan ga ik liever werken. Nouja, we zien wel :).

Trusten Maria!
Als zijn ouders toch nog geen plannen hebben, kunnen jullie dan niet gewoon een week prikken en zijn ouders daar omheen laten plannen? Of houden ze daar geen rekening mee?
Lastig wel, maar als hij niets plant moet hij ook niet zeuren als je al iets anders hebt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_93477387
Mogge.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_93477440
Vakantieplannen O+ !

Over 4 weken naar Peru en in augustus Lowlands. *O* Dan zijn de vakantiedagen van lief zo goed als op, ik heb waarschijnlijk nog wel een week of 3 over. Maar geen geld ben ik bang :') .

Lastig chico... Voor je alles definitief maakt nog even overleggen met je vriend? En daarbij meteen aangeven dat dit zijn laatste kans is om een vakantie met jou in te plannen. Of heb je zoiets al geprobeerd?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_93477529
mogge! :z
Ja doei.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 07:37:08 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93477605
:O
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_93477623
Morning :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 07:53:16 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93477716
Ik ga idd nog lang niet naar bed :P
Niet meer actief op Fok!
pi_93477741
Mogge!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:01:15 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93477819
Vandaag word ik als het goed is geporteerd. Mn nieuwe abbo gaat dus in. Dus nu maar wachten tot deze sim niks meer doet :P
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:05:07 #14
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93477860
Goedemorgen.

quote:
5s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe gaat het met het tentamenleren?
Redelijk. In de ochtenden gaat het leren altijd goed, daarna gaat mijn concentratie achteruit :+. Ik ga dus maar snel beginnen voordat de ochtend weer voorbij is.

Ben je al bij het asiel geweest voor Hond2? O+
Your body. Your soul. Your rituals.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:18:33 #15
331 Merel
Be here now.
pi_93477998
Sinds wanneer presenteert Peter van Zadelhoff het RTL Ontbijtnieuws? Ik wil Jan! Of desnoods Femke! M'n hele ochtendritme in de war :(
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:20:59 #16
331 Merel
Be here now.
pi_93478021
En wie heeft nou weer m'n middernachtelijke tvp verwijderd hier? Om 4 uur 's nachts kun je toch niet verwachten dat mensen iets inhoudelijks gaan posten? *zucht*
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:22:47 #17
331 Merel
Be here now.
pi_93478039
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:26:00 #18
331 Merel
Be here now.
pi_93478084
Oh en Chico, je hoeft toch niet af te wachten tot je vriendje plannen met jou maakt? Jij kunt toch ook plannen met hem maken? Je zegt dat hij zelf met een datum moet komen, maar jij kunt toch ook iets voorstellen? :)
pi_93478108
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:01 schreef Viking84 het volgende:
Vandaag word ik als het goed is geporteerd. Mn nieuwe abbo gaat dus in. Dus nu maar wachten tot deze sim niks meer doet :P
dat duurt lang zeg! Mijn abbo is al ingegaan, en vrijdag word mijn nummer overgezet op de nieuwe sim!

Oh, en ik kan nu ook apps downloaden. Maar, nu ziti k op het werk en moet ik de foon wegleggen. Dode mensen tellen op de telefoon is niet zo handig!
pi_93478191
o hai vanaf 't werk!

Lijstje:

O: melet van 2 eitjes met wat kaas
T: roggebrood met pindakaas
L: grote bak kwark (500 gram)
T: banaan
T: kiwi
S: hardlopen
D: hamburger met krieltjes
T: wijntje

:z geen zin!
Ja doei.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:35:50 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93478206
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat duurt lang zeg! Mijn abbo is al ingegaan, en vrijdag word mijn nummer overgezet op de nieuwe sim!

Oh, en ik kan nu ook apps downloaden. Maar, nu ziti k op het werk en moet ik de foon wegleggen. Dode mensen tellen op de telefoon is niet zo handig!
Ja, een maand opzegtermijn hè ;). Gelukkig heb ik er weinig last van gehad: ik zat toch vooral veel thuis en daar kon ik gewoon gebruikmaken van WiFi.

Wanneer gaat je phd eigenlijk in? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93478221
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:20 schreef Merel het volgende:
En wie heeft nou weer m'n middernachtelijke tvp verwijderd hier? Om 4 uur 's nachts kun je toch niet verwachten dat mensen iets inhoudelijks gaan posten? *zucht*
_O- echt joh?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93478249
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:20 schreef Merel het volgende:
_O-

Goedemorgen. :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_93478301
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, een maand opzegtermijn hè ;). Gelukkig heb ik er weinig last van gehad: ik zat toch vooral veel thuis en daar kon ik gewoon gebruikmaken van WiFi.

Wanneer gaat je phd eigenlijk in? :).
daar ga ik het vanmdidag met mn huidige baas over hebben, wanneer ik dit werk achter kan laten...
pi_93478335
ik was 't niet... toen sliep ik :z

overigens zit in de mobiele layout, helemaal rechts onderaan een hartje ;) dat is de volg-knop
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')