Ik wilde jullie beiden Suesse en Surfegirl een vraag stellen! De vraag is voor iedereen natuurlijk die zich er in interesseert (dus ook voor Flylib en de rest) net zoals al mijn posts ook al zijn ze aan iemand gericht!
En nu ik besef wat laatste vraag van surfergirl is .. waar ik op in ga word ik helemaal nieuwsgierig.
Ik vroeg me af:
Als ik 2 weken geleden een post zou lezen zoals die van mezelf van afgelopen vrijdag/zaterdag van iemand die het lukt om het gevoel snel onder controle te krijgen dan zou ik het hemd van zijn of haar lijf vragen omdat ik wil weten wat er gebeurd en of het ook bij mij zou werken!
Jullie vragen er helemaal niets over? En dat is helemaal niet erg begrijp me niet verkeerd, maar ik vraag me wel af hoe dat komt?
Is het niet duidelijk wat ik beschrijf? Of dringt het misschien niet door? Of ik kan wel gaan invullen voor jullie, maar jullie kunnen beter zelf antwoorden natuurlijk.
De vraag van Surfergirl:
Maar misschien is het ook wel heel normaal dat je altijd een beetje bang bent om de ander kwijt te raken?
Sluit daar dus helemaal op aan en dat is dus het stukje wat ik dus heb uitgeschakeld. Dat is die ja maar ... en misschien waar ik het over heb. Waardoor je steeds in dat gevoel blijft schieten je houd jezelf een opening voor om in het gevoel te schieten. Dus laat je het toe aan jezelf om erin te schieten. En het zal dan denk ik ook altijd blijven gebeuren vermoed ik.
Dat betekend wel dat je naïef word, maar dat heb ik er wel voor over en is voor mij beter dan met dat negatieve gevoel zitten!
Dus je moet jezelf dan op een helder moment voorhouden accepteren ... dat elke negatieve gedachte die wij hebben niet echt is maar vanuit ons gevoel komt. Dus ook dat laatste stukje uit de vraag van Surfergirl!
Ik dacht bij mezelf: volgens mij is het eerlijker makkelijker naar mezelf om te denken dat alle negatieve gedachte irrationeel zijn dan te blijven twijfelen aan een enkele gedachte die dan toch weer doorschiet naar erger ... die uiteindelijk toch ook weer irrationeel blijkt te zijn. Dus fop je jezelf. Je weet dat ze niet echt zijn, maar toch laat je ze je gevoel voeden. Dus eigenlijk accepteer je ze dan niet dat ze irrationeel zijn. Want je denkt nog steeds dat er misschien een kern van waarheid in zit!
Je moet dan wel accepteren dat je dus naïef word ... en bedenk van te voren dat je een echt negatief signaal van je vriend/vriendin niet gaat zien want die verklaar je net zoals je irrationele gedachte als negatieve gedachte.
Stel jezelf de vraag ... wat heb je liever: Je bij 100% van de negatieve gedachte/gevoel jezelf er steeds weer in verliezen zodat je jezelf er met veel moeite en energie misschien weer uit krijgt en toch een onderbuikgevoel houd?
Of je bij 100% van de negatieve gedachten/gevoel die je krijgt je (steeds) sneller weer normaal voelen?
Als je partner je wil bedriegen dan doet ie dat toch wel of jij je er nu goed of slecht bij voelt. Ik denk/weet dat het zelf eerder gebeurd als jij je slecht voelt dan als je je goed voelt toch!
Ik zal hier stapsgewijs nog eens uitleggen wat er nu gebeurde met mij de afgelopen tijd.
1) Ik neem me op een helder moment voor dat echt AL MIJN negatieve gedachte irrationeel zijn. Eens? Ik ben er van overtuigd dat het zo is.
2) Laat een negatieve gedachte een trigger voor je zijn een belletje zijn om te denken: hey deze gedachte is irrationeel ... dat heb ik me eerder voorgenomen toch! Dus je accepteert de gedachte het mag er zijn (denk aan de posts van floor) Maar je had ook geaccepteerd dat de gedachte irrationeel zijn. Bedenk je dat dan bij elke negatieve gedachte die je krijgt.
3) Bij mij werkte dat zo: Ik drukte Vrijdag middag mijn sms naar Tineke op verzenden. Op het moment dat ik hem verzond begon het gelijk te gieren als een achterlijke in m'n lichaam. Ik kon eigenlijk gelijk niets meer alleen nog maar denken aan het gevoel ... het nam me gelijk helemaal in beslag. Ik was op m'n werk en ben gelijk naar buiten gegaan en gaan lopen. Ik dacht wtf waarom schiet ik nu in dit gevoel en bedachte me gelijk ... ze kan me nu gaan afwijzen. Op het moment dat ik me bedacht dat ze me kon gaan afwijzen ... begonnen de gedachten te komen. En het leek wel of ze allemaal in de rij stonden om mijn gevoel te gaan voeden. De eerst kwam ... misschien reageert ze wel niet terug? Accepteren dat ik het denk ... denk het maar (want het is een trigger om te denken aan punt 1) pppfff jah lekker irrationele gedachte dacht ik toen. De gedachte was gelijk weg ... en gelijk kwam de volgende gedachte ... misschien reageert ze niet omdat ze een ander heeft ... accepteer de gedachte ... trigger om aan punt 1 te denken ... ppfff wat een irrationele gedachte dacht ik toen ... en toen kwam de volgende gedachte. Daar deed ik weer hetzelfde mee.
4) Zo heb ik een gedachte of 4 of 5 gehad die ik allemaal zo van tafel veegde ... ze zijn niet reeel dat ik ze denk dus hoef ik er ook niet verder over na te denken.
En toen bleef ik met alleen het gevoel over ... want ik had geen gedachte meer om het gevoel mee te voeden. Ik had ze toch 1voor1 irrationeel verklaard.
5) Toen zat ik echt met de gedachten waar ik niet meer over nadacht die hingen in m'n hoofd en het gevoel zat los in m'n maag. Ik had ze zeg maar uit elkaar gehaald en kon ze los van elkaar houden. Dat voelde zo goed! Het stond op dat moment even stil zeg maar
6) Het gevoel bleef 30min hangen en trok toen heel langzaam weg en werd steeds minder

En kon toen langzaam aan weer rationeel nadenken.
Ik hoop dat het duidelijk is want anders gaat de

erover!
Grapje gewoon vragen natuurlijk
[ Bericht 2% gewijzigd door VoltVolt op 01-03-2011 14:06:40 ]