quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 14:30 schreef Surfergirl het volgende:Hoe gaat het bij jullie?
Ik vraag me af wat jullie mening is over het volgende:
Bij mij gaat het altijd een hele tijd goed maar dan toch 'sluipt' de onzekerheid er na een tijdje weer een beetje in en dan hangt het af van die dag hoe goed ik er mee om kan gaan en of ik me laat meeslepen of niet.
Wat veroorzaakt volgens jullie dat de onzekerheid op een gegeven moment terug sluipt? Waar heeft het mee te maken/waar komt het door/wat kun je er tegen doen?
Ik denk dat zelfs als je je hebt neergelegd bij je irrationele gedachten en ze een plaats geeft, ze toch altijd weer terug kunnen komen. Het is geen gemakkelijk proces, en als je eraan gewend bent dan is het moeilijk om er echt voor de volle 100% vrede mee te hebben, hoeveel je je ook focust op jezelf, hoeveel boeken je ook leest en hoeveel afleiding je hebt buiten de reden van het irrationele.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Of er zijn discussies die je eigenlijk liever niet had (zoals die rare uitspraak van Suesse's vriend handjevol posts geleden) waardoor je je weer even klote voelt, maar dan komt het toch weer goed.
Het kan ook zijn dat er issues buiten het irrationele zijn die op je uitwerken en wat je reflecteert op je eigen situatie. Soms is het moeilijk om tussen al dat gedoe door een juiste balans te vinden, en dan komen die gevoelens weer. Het is dan wel kunst om je er niet gek door te laten maken en proberen bij jezelf te blijven, juist op zulke momenten moet je de moed erin houden.
Wat mezelf betreft: de afgelopen tijd ging het goed met me. De laatste paar dagen ben ik weer een beetje tegen het irrationele aangekomen. Ik had al bijna een week niks van mijn vriendin gehoord. Ik deed mijn best volledig bij mezelf te blijven en was druk bezig met studeren, maar op den duur ging het toch aan me trekken. Ik stuurde meerdere berichtjes met de vraag hoe het met haar gaat, maar op een gegeven moment werd ik het zat en focuste ik me er niet meer op.
Vandaag kwam het irrationele een beetje in me los en stuurde ik haar een mail en sms met de vraag hoe het met haar gaat en of ze me intussen niet vergeten is. Ik kreeg vandaag respons. Haar internet heeft er een paar keer uitgelegen, en ze heeft me meerdere whatsapp berichtjes gestuurd met de vraag of ik wou skypen. Deze berichten heb ik echter nooit gekregen. Ik geloof dat er iets mis is met mijn whatsapp, dus ik heb hem even verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ze benadrukte dat ze elke dag aan me denkt en me heel graag weer wil spreken. Dus tsja, het lag niet aan mij....maar ja, is ook iets wat je je pas op het eind realiseert. Maandag is ze jarig. Zal een moeilijke dag worden, maar ik moet keihard werken vanwege een tentamen dinsdag, maar ik bel haar uiteraard gewoon. Daar hamerde ze ook nog op, anders kan ze haar verjaardag daar niet fatsoenlijk vieren.
Tussendoor vertelde mijn zusje me ook nog dat het niet goed gaat tussen haar en haar vriend. De kans is aanwezig dat het binnenkort uitgaat tussen hun. En hoe zeker ik ook probeerde over te komen door te benadrukken dat ze afstand moet nemen en nu even meer voor zichzelf moet leven in zo'n moeilijke situatie; ik reflecteerde haar relatieproblemen ook op mezelf door het feit dat ik door die stomme whatsapp mijn vriendin niet heb kunnen spreken. Uiteraard staan deze situaties los van elkaar. Maar ja, een prima voorbeeld van andere omgevingsinvloeden die kunnen meespelen in je irrationele gedachten. Ik doe trouwens wel mijn best mijn zusje door dik en dun te steunen. Hoe groot ze zich ook houdt, ik merk wel hoe moeilijk ze het er mee heeft, en dat kan ik gewoon niet aanzien. Ze kan prima voor zichzelf zorgen, maar ik zal voor haar klaarstaan als ze een schouder nodig heeft!
Doordat ik bijna elke dag thuis in de boeken hang verlies ik mijn concentratie een beetje. Gister had ik afgesproken met een vriendin en heb ik de rest van de dag veel in de trein gezeten, puur om er even uit te zijn. Van Arnhem, via Haarlem, Schiphol, Rotterdam en Breda terug naar Arnhem. Was wel even lekker

Ik deed dat vroeger vaak, ik heb nu besloten om die treinendagjes weer nieuw leven in te blazen. Is een beetje in de vergetelheid geraakt sinds ik met mijn vriendin ben.
Verder veel onzekerheid over het vinden van een nieuwe baan, mijn tentamens, aankomend rijexamen. Veel onzekerheid, maar om eerlijk te zijn, als ik zou moeten kiezen....dan kies ik liever voor deze onzekerheden dan die over mijn vriendin. Want ik ben daardoor wel veel meer met mezelf bezig....het is gewoon een kwestie van doorzetten......en mijn vriendin zie ik over iets minder dan een maand weer in warmere oorden, dus dat moet gewoon goedkomen!
Straks lekker slapen en weer een heel weekend de boeken induiken....we gaan ervoor!