Het was meer een mening schatje. Ik hou van vrouwen die veel tegengas geven omdat ik zelf ook vrij errrrrrrrug kan doordraven - geeft me het gevoel dat ik leef. Maar de overhand moeten ze nie nemen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:58 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Haha in welk jaar leef jij? In elke relatie is de natuurlijke evenwicht anders;
Je hebt gewoon mannen die vallen op dominante vrouwen, die zich graag laten leiden door een vrouw, dat zijn vaak de vriendelijke, ''softere'' mannen die naast een potig wijf lopen waarbij je al kunt zien dat zij de broek aan heeft. De mannen hebben zelf voor zo'n vrouw gekozen dus dan is het niet zielig voor die man, hij wordt niet mishandeld ofso (mag ik hopen). Hij laat zelf over zich heen lopen. En de vrouw is ook gewoon dominant omdat haar karakter zo is, met een dominante man houdt ze het waarschijnlijk niet uit. Het is niet haar bewuste keuze om dominant te zijn in de relatie, zo is het gewoon. Er zit natuurlijk een verschil in de broek aan hebben en een kutwijf zijn maar mijn punt is dat het niet de schuld is v/d vrouw. En sommige stellen zijn ook gelukkig zo.
Ik snap het vaak ook niet want ik hoef echt geen man die alles doet wat ik zeg, maar dat komt misschien ook omdat ik niet dominant bent.
Als een man mij fysiek probeert te overheersen ga ik gewoon weg hoor. Gezien het feit dat vrouwen geen man in hun leven meer nodig hebben om voor zichzelf te zorgen heeft die fysieke overmacht geen kracht meer. Dus niks bij de gratie van mannen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:07 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zolang jij je maar realiseert dat je 'heerst' bij de gratie van ons mannen. De natuur heeft het nog altijd zo geregeld dat we met onze fysieke superioriteit de man vrouw verhouding zo weer naar onze hand zetten.
Wij zitten namelijk op dingen naar onze hand zetten. We hebben de afgelopen 10.000 jaar niets anders gedaan en ons ras welvaart gebracht en tot ongekende intellectuele hoogten gestuwd terwijl jullie op de kinderen pasten. Jullie mogen nu even spelen, maar: don't fuck it up woman. I dare you.
Leer mij vrouwen kennen, je wist prima wie hij was voor je ging samenwonen. Hij heeft die neiging van je om voor hem te bepalen wat hij met z'n leven doet niet onderdrukt, zijn fout.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:16 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ah, jij bent er zo één die van een afstand oordeeltTen eerste kies je niet uit op wie je verliefd wordt. Daarnaast, toen we gingen samenwonen hadden we de deal beide bij te dragen aan het huishouden. Zowel qua geld als qua inzet in het huishouden.
Met andere woorden: zij bepaalt alles in jullie relatie en jij doet alles voor haar ipv andersom. Verder "mag" je wel stappen van haar, maar wil ze het eigenlijk niet (dus het mag niet.) Dat je het zo bijzonder vindt dat ze je vrij laat op sommige punten is veelzeggend. En je hebt je vrienden laten vallen, maar je doet net alsof jullie toch al verschillend waren en uit elkaar drevenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:56 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Zelf ben ik ook eentje die heel veel voor mijn vriendin doet. Ik houd nou eenmaal van haar en houd ook voldoende rekening met haar, maar ze verbiedt me niks, en andersom is dat ook zo. We overleggen en plannen veel, hebben natuurlijk wel eens een meningsverschil, maar vaak komen we er wel uit. Moet wel zeggen dat van ons tweetjes zij meestal wel de knoop doorhakt, maar dat komt omdat ik iemand ben die vrij makkelijk is en bepaalde zaken die voor haar belangrijk zijn me ook minder interesseer (en me dus schik naar haar). Van de andere kant heb ik ook mijn eigen hobbys (sporten, voetbalclub etc.) die ik elke week blijf doen, daar laat ze me ook vrij in. Mag ook blijven stappen van haar, al doe ik dat bijna niet meer. Je behoeften en interesses veranderen ook wel naarmate je ouder wordt, dat heeft niet (altijd) met je relatie te maken.
Mijn oude vrienden (die dezelfde leeftijd als mij hebben maar elk weekend nog zuipend in de kroeg zitten) zie ik veel minder, maar dat heeft niet alleen met de relatie en veranderingen in mijn sociaal leven te maken, voor onze relatie begon vond ik zelf al dat ik redelijk uit elkaar aan het groeien was met mijn oude vrienden (qua niveau van denken en praten, humor, en ontwikkeling in je leven). Niet dat ik ze heb laten vallen, ik zie ze alleen veel minder.
Ja, jijquote:Maar goed, ik ken ook best wel stellen waar de vrouw de broek aan heeft en alles bepaalt (of nou, dat wordt niet altijd toegegeven, maar dat voel je wel aan in een gesprek met die stellen).
Wat een trol voor een modquote:Op vrijdag 4 maart 2011 06:19 schreef Friek_ het volgende:
Ik onderdruk steevast elke vrouw in mijn relaties. Liefst door wat fysiek geweld te gebruiken, dat conditioneert wat sneller.
Of je leest even. Hij moet MEEquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:30 schreef Fes1-2 het volgende:
Die gozer van die klm met die kapper. Die gaat gewoon kankerhard vreemd. Wat voor schuldgevoel moet hij wel neit hebben als die zn vrouw 2 keer in de maand naar new york stuurt .. of die bitch gaat natuurlijk fucking hard vreemd. Tja. MOEILIJK MAN.
Maar vrouwen die de broek aan hebben, ik snap dat niet. Als man ben je de baas (althans, die rol moet je een beetje hebben voor het natuurlijk evenwicht)
Dus van iemand vragen mee te helpen in het huishouden en een baantje te zoeken om bij te dragen aan het de gezamenlijke kosten is 'bepalen wat hij met zijn leven doet'? Hij deed wat hij wilde, ik koos om mij daar niet voor aan te passen en verbrak de relatie.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:08 schreef kingmob het volgende:
[..]
Leer mij vrouwen kennen, je wist prima wie hij was voor je ging samenwonen. Hij heeft die neiging van je om voor hem te bepalen wat hij met z'n leven doet niet onderdrukt, zijn fout.
Maar het is wel vreemd dat ze gaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Of je leest even. Hij moet MEEDus niks vreemdgaan
Gelijkwaardige relaties vragen veel aanpassingen van beide zijden. Niet iedereen kan dat even makkelijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:16 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat een trol voor een mod
Het valt mij overigens op dat iedereen graag een gelijkwaardige relatie heeft, maar in de praktijk komt daar minder van terecht.
Dat is natuurlijk afhankelijk van hoeveel aanpassing er nodig is; als je al dezelfde instelling hebt hoef je je weinig aan te passen hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:53 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Gelijkwaardige relaties vragen veel aanpassingen van beide zijden. Niet iedereen kan dat even makkelijk.
Lol. Je moet het je iets praktischer voorstellen. Klap op je smoel, die richting.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:55 schreef Ripley het volgende:
[..]
Als een man mij fysiek probeert te overheersen ga ik gewoon weg hoor. Gezien het feit dat vrouwen geen man in hun leven meer nodig hebben om voor zichzelf te zorgen heeft die fysieke overmacht geen kracht meer. Dus niks bij de gratie van mannen.
Ik denk dat Ripley dan ook gewoon weg gaat.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:36 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Lol. Je moet het je iets praktischer voorstellen. Klap op je smoel, die richting.
Mijn schuld, ik leg het niet goed uit. Het gaat om het mannelijk collectief. Het is nu zo dat wij ons fysieke overwicht bij wijze van maatschappelijk contract niet inzetten. Op het moment dat wij, als mannelijke helft van de samenleving, collectief besluiten dat dát contract niet langer geldt, dan kunnen jullie weinig anders doen dan je jammerend schikken in de hoop dat je heel blijft.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat Ripley dan ook gewoon weg gaat.
Sterker nog, ik heb die klap in mijn smoel wel eens gehad en ben ook weggegaanquote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat Ripley dan ook gewoon weg gaat.
van die softe, ja-knikkende mannen, vreselijk.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:25 schreef cinnamon_M het volgende:
Uiteindelijk werkt voor mij alleen een mate van balans - ik vind softe mannen enorm onaantrekkelijk, maar ik wil ook niet ondergeschikt zijn aan iemand.
ik meen dat jij alleen een man wilde die ondergeschikt was aan jouquote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:46 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
van die softe, ja-knikkende mannen, vreselijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |