Dus ja, speciale dingen worden er toegeschreven aan indonesische maskers, zolang er geen 'made in China' op staat natuurlijk.quote:HoutsnijwerkVeel volken zijn meesters in de kunst van houtbewerking. Aan maskers en beelden wordt vaak magische kracht toegekend. De meeste uitgelezen objecten vervaardigen de Balinese houtsnijders, die hun thema's meestal aan het hindoeïstische geloof ontlenen. Ook bekend is het houtsnijwerk van de Asmat van Papoea (voorheen Irian Jaya).
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:06 schreef mousy31 het volgende:
Bij mij komen ze er ook niet in, geen wajang poppen en geen maskers en krissen.
Er heerst een mystieke kracht omheen, sommige goed en sommige fout.
Ik vind die wajang poppen bijv ook heel eng.
Mn man heeft vroeger 2 maskers in huis gehad en 1 zag eruit als een duivel en dat masker was niet goed, hij ging toen met een surinaamse vrouw die meer weet over krachten vanuit winti. Dat andere masker was niks mis mee. Zij kon voelen dat het ene masker dus niet goed was.
Komt hier ook een beetje het idee van de film The Mask vandaan?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:06 schreef -CRASH- het volgende:
Al van kindsafaan ben ik gefacineerd door krissen
En het zal altijd blijven.
Mij werdt altijd verteld dat een kris jouw komt zoeken
Vroeger kwam ik bij iemand thuis die een kris aan de muur had.
Zij zei dat ie gezuiverd was... maar ik merkte dat het niet zo was.
Er zat nog altijd een kracht in...
En ik zou een kris wel in huis willen hebben. Of tattoo's op elke binnenkant van mijn onderarm 1
Misschien dat je met google een vergelijkbaar plaatje kunt vinden van dat masker?quote:Op maandag 28 februari 2011 16:54 schreef dannyvht het volgende:
Beste_________,
Bij deze heb ik een aantal jaren geleden een masker gehad afkomstig uit Indonesië of omstreken.
Bij deze ben ik altijd benieuwd geweest of er nog een speciale betekenis achter zou zitten.
Iemand wat meer kennis hiervan.
MVG,
Danny
Oh ja? Vertel eens wat meer als je wilt? Wat kan er kan gebeuren als je er niet respectvol mee omgaat ? Klinkt eigenlijk best engquote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Stomtoevallig ken ik ook een Danny met zo'n masker, maar jij bent het dus niet. (Al gevraagd).
Misschien dat je met google een vergelijkbaar plaatje kunt vinden van dat masker?
Met een beetje pech heb je een masker van de watergod wiens naam niet genoemd mag worden.
Daar moet je verdomd respectvol mee omgaan.
Edit: Oh, relatief oud topic en TS heeft buiten de OP in dit topic sowieso nergens gepost. Ben bang dat we er niets meer van zullen horen.
Ja de naam van die god weet ik dus ook niet, omdat die niet genoemd mag worden!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ja? Vertel eens wat meer als je wilt? Wat kan er kan gebeuren als je er niet respectvol mee omgaat ? Klinkt eigenlijk best eng.
Sssttttt roep zijn toorn niet over je afquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja de naam van die god weet ik dus ook niet, omdat die niet genoemd mag worden!
Het schijnt een god te zijn van "Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe.", maar dan een graadje erger. Offers brengen en GOED met het masker omgaan, or face the consequences.
Houdt in: wierook of zelfs een sigaar roken voor die god, het masker niet op de tocht hangen, niet onnodig verhangen, niet negeren.
Oh, ff op "Watergod Indonesië" gegoogled, en hij schijnt Bali te heten. Misschien dat we daarmee meer te weten kunnen komen.
Hey, ik spreek het toch niet uit?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Sssttttt roep zijn toorn niet over je af
Das waar, maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met die gastenquote:
En iets met watergod dan?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Das waar, maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met die gasten![]()
![]()
Als ik zoek kom ik steeds uit op Bali, het eiland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |