abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93445041
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:29 schreef bokaal het volgende:

[..]

[..]

Daarom is het wel fijn die in de FP ook geupdate te hebben.
ik fix later ff de linkjes van de vorige delen ..

dat wat jij bedoeld is dus voor de mensen die de FP doen ?

mocht iemand zich vervelen en de vorige topics alvast willen linken graag ; als je PMT gooi ik het dalijk in de OP
ik moet echt mn honden gaan uitlaten ,.....
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:32:36 #102
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93445050
Libya: Footage from on-board RAF Hercules rescue flight

The Ministry of Defence has released video footage of an RAF C130 Hercules aircraft conducting its second recovery flight of civilians, mainly oil workers, from the Libyan desert on Sunday 27 February.

Meer

Three RAF Hercules aircraft were involved in the operation to rescue 150 people. One of the planes was shot at above an air strip to the southwest of Benghazi.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  maandag 28 februari 2011 @ 16:32:51 #103
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93445061
Ik heb het al gevonden! Bedankt!
pi_93445092
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:28 schreef aerdt het volgende:
Het ergste is dat zodra er nu een zware natuurramp of aanslag in de VS -of europa- gebeurd, de hele situatie in Libya gelijk vergeten is. De gehele internationale pers zal zich daarop concentreren en Khadaffi heeft carte blanche om alle middelen in te zetten om deze opstand de kop in te drukken.
Zal het Westen nog steeds zo'n toon aanslaan als hij weer controle heeft over de olie toevoer?
Het westen was, is en zal altijd hypocriet blijven.
Ten dele eens. Heb je iets meegekregen van de aardbeving in NZ? Die is helaas een beetje ondergesneeuwd door de berichtgeving uit Libië, dus vwb de natuurrampen ben ik het niet met je eens.

Echter, als er nu een Lockerbie'tje, 9/11'je of Madrid'je plaatsvindt, heb je wel kasn dat de aandacht behoorlijk wordt afgeleid. Kan ook in het nadeel van Khadaffi werken hoor. Voor hetzelfde geld wordt dan Libië als schuldige aangewezen en gaan we daar fijn met zn allen even democratie brengen. Dat heeft immers in het verleden ook al heel goed gewerkt :+
  maandag 28 februari 2011 @ 16:33:58 #105
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93445109
richardengelnbc richard engel
#libya.. Benghazi demo.. 'My love libya' http://yfrog.com/h3af4yj
pi_93445166
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:32 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ik fix later ff de linkjes van de vorige delen ..

dat wat jij bedoeld is dus voor de mensen die de FP doen ?

mocht iemand zich vervelen en de vorige topics alvast willen linken graag ; als je PMT gooi ik het dalijk in de OP
ik moet echt mn honden gaan uitlaten ,.....
Misschien kun je deze even in de OP gooien bij Youtubefilmpjes?
Dan kunnen er nog meer mensen van genieten! En daarvoor heb ik 'm juist gemaakt. ^O^

Zoon van Tolmai.
pi_93445240
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:34 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Misschien kun je deze even in de OP gooien bij Youtubefilmpjes?
Dan kunnen er nog meer mensen van genieten! En daarvoor heb ik 'm juist gemaakt. ^O^

okej!!
gaat nu echt
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:37:42 #108
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93445296
AJELive AJELive
Gaddafi commissions his foreign intelligence chief to hold dialogue with opposition in Libya's east. http://aje.me/gsE5F0 #Feb17
  maandag 28 februari 2011 @ 16:37:52 #109
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93445304
AlmanaraMedia http://www.facebook.com/video/video.php?v=115251961882763 -- Musratah 28-2 Helicopter
5 minutes ago via web
ik heb geen facebook maar is dit de echte heli
There is only one religion
pi_93445346
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:24 schreef houda het volgende:
Mijn man zegt dat ze met een paar 100 mensen van Benghazi helemaal tot musrata zijn gereden om te helpen. Ze zijn onderweg NIEMAND tegen gekomen dus de wegblokkades die Khadaffi zegt te hebben zijn gelogen!! En ja dit is echt waar, door jullie ben ik helemaal aan mijn man door gaan vragen: Hoe weet je dat, van wie weet je dat, en hoe weet je dat dat waar is??
Cool, dank je :)

Mag ik je vragen wat je man in het dagelijks leven doet en wat voor rol hij nu bekleedt(niet te gedetailleerd hoor. hou je anonimiteit in de gaten!)? En meer, hoe werkt het verzet? Uit één van je eerdere posts begreep ik dat de lokale notabelen een provisorisch bestuur aan het opzetten zijn. Is er al iets van een centraal commando oid? Zoals bijvoorbeeld de aktie van je man en z'n kompanen vandaag; zijn zij op eigen gelegenheid de boel richting musrata gaan verkennen, of hebben ze daartoe opdracht gekregen van de 'leiding'?

Antwoorden niet verplicht hoor, ben gewoon nieuwsgierig :)
  maandag 28 februari 2011 @ 16:39:02 #111
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93445356
  maandag 28 februari 2011 @ 16:39:05 #112
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93445359
Net terug van rijles - invasie? Wat is er aan de hand?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:40:52 #113
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93445449
Keeping up with the Gaddafis

Leaked diplomatic cables tell a tale of sibling rivalry, private armies and multi-million dollar parties.

Lees verder

pi_93445640
Het grappige is dat in bepaalde Afrikaanse landen de staats tv niet langer beelden laat zien van Libie. Blijkbaar zijn er een hoop leiders nerveus :)
Niet dat het helpt overigens, want de meeste mensen volgen AJE...
  maandag 28 februari 2011 @ 16:47:51 #115
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93445803
Foto van Oekraïense doctor van Khadaffi (defected en terug in Oekraïne) // AJE:
  maandag 28 februari 2011 @ 16:48:00 #116
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93445807
LIBYA, 9:42 a.m. ET Monday, 4:42 p.m. Monday local] A Libyan air force jet bombed a military base outside Ajdabiya, 150 kilometers west of Benghazi, on Monday, CNN's Ben Wedeman reports.

This is a base where heavy weapons and ammunition that belong to the
Libyan military are kept.

This area has a number of military bases that have been abandoned by the Libyan military and are now manned by troops loyal to the protesters.

van cnn.com
pi_93445826
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:44 schreef aerdt het volgende:
Het grappige is dat in bepaalde Afrikaanse landen de staats tv niet langer beelden laat zien van Libie. Blijkbaar zijn er een hoop leiders nerveus :)
Niet helemaal mee-eens: de staats tv in de andere landen laten inderdaad niks van de beelden zien uit Libië en bannen dat onderwerp. En niet voor niets had de president (of koning) van Saudie-Arabie zijn burgers miljarden belooft: om het maar niet tot een volksopstand te laten komen. Maar niet alleen in Afrika en het Midden-Oosten. Ook in Rusland en China vertonen ze de beelden niet. Omdat ze simpelweg bang zijn dat het volk in hun eigen land ook zal worden opgestookt. Je zegt wel dat de meesten AJE volgen maar dit is niet zo. In veel landen, vooral Afrika en het MO, kun je die niet op de tv zien (alleen de rijkeren die wel zo'n goede antenne etc. hebben) en vergeet niet: heel veel mensen hebben nog geen internet. Dus die kunnen ook niet CNN en AJE checken.
Zoon van Tolmai.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:53:24 #118
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93446056
Wat ik begrijp is dat het wel allemaal georganiseerd word. Het zijn dus niet allemaal losse acties. Er is dagelijks overleg in het rechtshuis. (courthouse). En mijn man is daar soms ook wel eens bij. Vandaar dat hij wordt gebeld als er nieuws is waar hij iets mee te maken heeft.

Ik sta echt versteld hoe proffesioneel het gaat allemaal. Ik ben ook erg trots op Benghazi en alle andere strijders!
  maandag 28 februari 2011 @ 16:55:46 #119
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93446165
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:53 schreef houda het volgende:
Wat ik begrijp is dat het wel allemaal georganiseerd word. Het zijn dus niet allemaal losse acties. Er is dagelijks overleg in het rechtshuis. (courthouse). En mijn man is daar soms ook wel eens bij. Vandaar dat hij wordt gebeld als er nieuws is waar hij iets mee te maken heeft.

Ik sta echt versteld hoe proffesioneel het gaat allemaal. Ik ben ook erg trots op Benghazi en alle andere strijders!
O+

Iets anders:
Ik heb overigens een PM gestuurd met de 'laatste topics' voor in de OP, dus niet dat iemand anders dat ook nog een keer extra gaat doen ;)
2019: The Great Awakening
  maandag 28 februari 2011 @ 16:56:19 #120
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93446189
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:48 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Niet helemaal mee-eens: de staats tv in de andere landen laten inderdaad niks van de beelden zien uit Libië en bannen dat onderwerp. En niet voor niets had de president (of koning) van Saudie-Arabie zijn burgers miljarden belooft: om het maar niet tot een volksopstand te laten komen. Maar niet alleen in Afrika en het Midden-Oosten. Ook in Rusland en China vertonen ze de beelden niet. Omdat ze simpelweg bang zijn dat het volk in hun eigen land ook zal worden opgestookt. Je zegt wel dat de meesten AJE volgen maar dit is niet zo. In veel landen, vooral Afrika en het MO, kun je die niet op de tv zien (alleen de rijkeren die wel zo'n goede antenne etc. hebben) en vergeet niet: heel veel mensen hebben nog geen internet. Dus die kunnen ook niet CNN en AJE checken.
Ja china schijnt ook te broeden, hoop dat daar ook een topic van komt of al is. Al doet men alles eraan om het de kop in te drukken
  maandag 28 februari 2011 @ 16:59:37 #121
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93446350
While CNN does have staff in some cities, the network could not independently confirm reports for many areas in Libya. But CNN has compiled information through telephone interviews with witnesses.

Netjes dat ze dat ook vermelden
pi_93446425
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:48 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik heb het meer over de landen in 'donker' afrika waar ik nu zit. Deze hebben niets te vrezen van de mensen op het platteland, aangezien die geen informatie hebben wat er in de rest van de wereld gebeurd -en dat willen ze ook graag zo houden-. De oppositie bestaat juist uit studenten en hoger opgeleiden en die hebben wel degelijk toegang tot AJE en BBC World.

Overigens zie ik hier niet snel gebeuren wat er in het Midden-Oosten aan de hand is. Maar aan de andere kant...had je me een jaar geleden voorspeld wat er nu gebeurd en ik had je wss voor gek uitgemaakt...
pi_93446458
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:44 schreef aerdt het volgende:
In Kinshasa waren er een paar dagen geleden toch al opstanden tegen het gezag?

Zijn zelfs gewonden en/of doden bij gevallen dacht ik.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:01:58 #124
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93446465
Aje meldt verse protesten in tripoli
pi_93446540
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:12 schreef opinionr het volgende:

[..]

Nederland loopt voorop met het slechte voorbeeld. Hoe kunnen wij anderen Democratie opdringen als we zelf niet weten hoe het werkt. Kijk naar ons huidige kabinet. Dit vertaald totaal niet de mening van het volk. Denk aan de europese grondwet, waar wij met zijn allen tegen waren. Bedankt voor jullie mening volk, maar we doen toch wel waar we zelf zin in hebben.
Westerse democratie heeft gefaald en moet worden herzien. Geef die Lybiërs steun om van Kadaffi af te komen, maar verder handen af.
Kom niet weer aan met die grondwet zeg. Het was geen bindend referndum en er was al veel discussie of het onderwerp niet te ingewikkel was. Bovendien is NL een land dat altijd internationaal heeft gedacht, wij kunnen domweg niet eens alleen opererern. Daarmee wil ik niet zeggen dat de steeds verdergaande cohesie van de EU per definitie goed is, maar er kleven in potentie. meer voor- dan nadelen aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')