ik fix later ff de linkjes van de vorige delen ..quote:Op maandag 28 februari 2011 16:29 schreef bokaal het volgende:
[..]
[..]
Daarom is het wel fijn die in de FP ook geupdate te hebben.
Ten dele eens. Heb je iets meegekregen van de aardbeving in NZ? Die is helaas een beetje ondergesneeuwd door de berichtgeving uit Libië, dus vwb de natuurrampen ben ik het niet met je eens.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:28 schreef aerdt het volgende:
Het ergste is dat zodra er nu een zware natuurramp of aanslag in de VS -of europa- gebeurd, de hele situatie in Libya gelijk vergeten is. De gehele internationale pers zal zich daarop concentreren en Khadaffi heeft carte blanche om alle middelen in te zetten om deze opstand de kop in te drukken.
Zal het Westen nog steeds zo'n toon aanslaan als hij weer controle heeft over de olie toevoer?
Het westen was, is en zal altijd hypocriet blijven.
Misschien kun je deze even in de OP gooien bij Youtubefilmpjes?quote:Op maandag 28 februari 2011 16:32 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik fix later ff de linkjes van de vorige delen ..
dat wat jij bedoeld is dus voor de mensen die de FP doen ?
mocht iemand zich vervelen en de vorige topics alvast willen linken graag ; als je PMT gooi ik het dalijk in de OP
ik moet echt mn honden gaan uitlaten ,.....
okej!!quote:Op maandag 28 februari 2011 16:34 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Misschien kun je deze even in de OP gooien bij Youtubefilmpjes?
Dan kunnen er nog meer mensen van genieten! En daarvoor heb ik 'm juist gemaakt.![]()
Cool, dank jequote:Op maandag 28 februari 2011 16:24 schreef houda het volgende:
Mijn man zegt dat ze met een paar 100 mensen van Benghazi helemaal tot musrata zijn gereden om te helpen. Ze zijn onderweg NIEMAND tegen gekomen dus de wegblokkades die Khadaffi zegt te hebben zijn gelogen!! En ja dit is echt waar, door jullie ben ik helemaal aan mijn man door gaan vragen: Hoe weet je dat, van wie weet je dat, en hoe weet je dat dat waar is??
Niet helemaal mee-eens: de staats tv in de andere landen laten inderdaad niks van de beelden zien uit Libië en bannen dat onderwerp. En niet voor niets had de president (of koning) van Saudie-Arabie zijn burgers miljarden belooft: om het maar niet tot een volksopstand te laten komen. Maar niet alleen in Afrika en het Midden-Oosten. Ook in Rusland en China vertonen ze de beelden niet. Omdat ze simpelweg bang zijn dat het volk in hun eigen land ook zal worden opgestookt. Je zegt wel dat de meesten AJE volgen maar dit is niet zo. In veel landen, vooral Afrika en het MO, kun je die niet op de tv zien (alleen de rijkeren die wel zo'n goede antenne etc. hebben) en vergeet niet: heel veel mensen hebben nog geen internet. Dus die kunnen ook niet CNN en AJE checken.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:44 schreef aerdt het volgende:
Het grappige is dat in bepaalde Afrikaanse landen de staats tv niet langer beelden laat zien van Libie. Blijkbaar zijn er een hoop leiders nerveus
Niet dat het helpt overigens, want de meeste mensen volgen AJE...
quote:Op maandag 28 februari 2011 16:53 schreef houda het volgende:
Wat ik begrijp is dat het wel allemaal georganiseerd word. Het zijn dus niet allemaal losse acties. Er is dagelijks overleg in het rechtshuis. (courthouse). En mijn man is daar soms ook wel eens bij. Vandaar dat hij wordt gebeld als er nieuws is waar hij iets mee te maken heeft.
Ik sta echt versteld hoe proffesioneel het gaat allemaal. Ik ben ook erg trots op Benghazi en alle andere strijders!
Ja china schijnt ook te broeden, hoop dat daar ook een topic van komt of al is. Al doet men alles eraan om het de kop in te drukkenquote:Op maandag 28 februari 2011 16:48 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Niet helemaal mee-eens: de staats tv in de andere landen laten inderdaad niks van de beelden zien uit Libië en bannen dat onderwerp. En niet voor niets had de president (of koning) van Saudie-Arabie zijn burgers miljarden belooft: om het maar niet tot een volksopstand te laten komen. Maar niet alleen in Afrika en het Midden-Oosten. Ook in Rusland en China vertonen ze de beelden niet. Omdat ze simpelweg bang zijn dat het volk in hun eigen land ook zal worden opgestookt. Je zegt wel dat de meesten AJE volgen maar dit is niet zo. In veel landen, vooral Afrika en het MO, kun je die niet op de tv zien (alleen de rijkeren die wel zo'n goede antenne etc. hebben) en vergeet niet: heel veel mensen hebben nog geen internet. Dus die kunnen ook niet CNN en AJE checken.
Je hebt gelijk, maar ik heb het meer over de landen in 'donker' afrika waar ik nu zit. Deze hebben niets te vrezen van de mensen op het platteland, aangezien die geen informatie hebben wat er in de rest van de wereld gebeurd -en dat willen ze ook graag zo houden-. De oppositie bestaat juist uit studenten en hoger opgeleiden en die hebben wel degelijk toegang tot AJE en BBC World.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:48 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Niet helemaal mee-eens: de staats tv in de andere landen laten inderdaad niks van de beelden zien uit Libië en bannen dat onderwerp. En niet voor niets had de president (of koning) van Saudie-Arabie zijn burgers miljarden belooft: om het maar niet tot een volksopstand te laten komen. Maar niet alleen in Afrika en het Midden-Oosten. Ook in Rusland en China vertonen ze de beelden niet. Omdat ze simpelweg bang zijn dat het volk in hun eigen land ook zal worden opgestookt. Je zegt wel dat de meesten AJE volgen maar dit is niet zo. In veel landen, vooral Afrika en het MO, kun je die niet op de tv zien (alleen de rijkeren die wel zo'n goede antenne etc. hebben) en vergeet niet: heel veel mensen hebben nog geen internet. Dus die kunnen ook niet CNN en AJE checken.
In Kinshasa waren er een paar dagen geleden toch al opstanden tegen het gezag?quote:Op maandag 28 februari 2011 16:44 schreef aerdt het volgende:
Het grappige is dat in bepaalde Afrikaanse landen de staats tv niet langer beelden laat zien van Libie. Blijkbaar zijn er een hoop leiders nerveus
Niet dat het helpt overigens, want de meeste mensen volgen AJE...
Kom niet weer aan met die grondwet zeg. Het was geen bindend referndum en er was al veel discussie of het onderwerp niet te ingewikkel was. Bovendien is NL een land dat altijd internationaal heeft gedacht, wij kunnen domweg niet eens alleen opererern. Daarmee wil ik niet zeggen dat de steeds verdergaande cohesie van de EU per definitie goed is, maar er kleven in potentie. meer voor- dan nadelen aan.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:12 schreef opinionr het volgende:
[..]
Nederland loopt voorop met het slechte voorbeeld. Hoe kunnen wij anderen Democratie opdringen als we zelf niet weten hoe het werkt. Kijk naar ons huidige kabinet. Dit vertaald totaal niet de mening van het volk. Denk aan de europese grondwet, waar wij met zijn allen tegen waren. Bedankt voor jullie mening volk, maar we doen toch wel waar we zelf zin in hebben.
Westerse democratie heeft gefaald en moet worden herzien. Geef die Lybiërs steun om van Kadaffi af te komen, maar verder handen af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |