abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:07:27 #126
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_94227746
OK, de LG is weer verkocht, en ik ben op zoek naar een andere telefoon :) Ik heb twee mogelijkheden:

1: Ik accepteer dat Android het toch net niet is in vergelijking met iOS en probeer via marktplaats voor 200-250 euro een Galaxy S oid te scoren om goedkoop toch een goede smartphone te hebben.

2: Ik ga op zoek naar een ander high end-toestel voor het geld dat ik voor de LG heb gekregen.

Ik het laatste geval is het een beetje jammer dat de meest interessante toestellen nog niet in europa te verkrijgen zijn. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld de Motorola Atrix. De Galaxy SII is mij te groot, dus die valt af, maar de Atrix is niet veel groter dan mijn huidige telefoon.

Een andere telefoon die mij heel interessant lijkt, is de Meizu M9:

- Afmetingen 59.8 × 113.0 × 11.2mm, dus alleen dikker dan de iPhone, niet groter
- 3'5" capacitive touchscreen met 960x640 resolutie!
- 5MP camera met 720p video
- Android 2.2 Froyo (upgradeble naar 2.3)
- 1GHz Hummingbird processor
- 512MB RAM
- GPS/WIFI/Bluetooth/Gyro

De enige twee nadelen zijn helaas wel groot: geen 3G-internet, en hij is alleen te koop in China (wel te bestellen via dealextreme).
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:21:49 #127
97111 ukga
Siewosie baas
pi_94228003
Het zal vast al 10x voprbij zijn gekome: nexus die nieuwe van google
pi_94228365
Ja.. als je de 2X niet goed genoeg vond gaat zo'n gaar Chinees toestel zonder enige support je wel goed bevallen. :')

Nexus S/Galaxy II/Atrix
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:43:12 #129
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_94228477
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:38 schreef 16meter het volgende:
Ja.. als je de 2X niet goed genoeg vond gaat zo'n gaar Chinees toestel zonder enige support je wel goed bevallen. :')

Nexus S/Galaxy II/Atrix
Anders lees je even waarom ik de 2X niet goed genoeg vond. En de Meizu M9 is moeiijk een gaar Chinees toestel zonder enige support te noemen. De M9 kreeg updates van 2.1 naar 2.2 sneller binnen dan de Galaxy S, dus waar haal je vandaan dat er geen support is?

De Galaxy SII wil ik niet, dat heb ik al gezegd. Om dezelfde redenen dat ik de 2X heb weg gedaan.
pi_94228508
Wel suf dat die Atrix hier niet te krijgen is.
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:44:42 #131
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_94234380
Ik heb een Galaxy s en dat is echt een heel fijn toestel. De plastic-feel vind ik onzin, het is namelijk een degelijk en licht toestel met een erg mooi scherm.

Ik heb er alternatieve software op draaien (Doc's Rom uit de RomKitchen) en dat draait als een trein. Als je die voor 250-200 eu kan scoren zou ik dat doen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_94235982
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:54 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb 8 eisen. Ik ben geen wiskundig genie, maar 8 =/= 1.000.000.000

Verder zou het toch alleen maar een pluspunt moeten zijn dat ik al redelijk op de hoogte ben, zodat je niet keer op keer hetzelfde moet uitleggen? Als je constant aan een n00b moet uitleggen waarom een toestel goed is, krijg je dezelfde eindeloze discussies, wat altijd uitloopt op iOS vs. al het andere.

Alle toestellen die ik genoemd heb zijn goede toestellen. Ik heb aangegeven waar mijn voorkeur naar uitgaat, en vraag nu om aanvullende informatie, liefst van gebruikers zelf. En met aanvullende informatie bedoel ik dus niet "Ik heb de Desire HD en ik vind hem niet te groot", maar "Ik vind x toestel beter werken dan z toestel, omdat -insert reden-".
je schrijft een OS (WP7) af, omdat je er niks mee hebt..
Windows phone is totaal verschillend van WM6.x en eerder
lees je daar eerst eens op in voordat je keuzes denkt te gaan maken.. (want ik lees nergens dat je dat daadwerkelijk gedaan hebt..)
pi_94236004
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:44 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb een Galaxy s en dat is echt een heel fijn toestel. De plastic-feel vind ik onzin, het is namelijk een degelijk en licht toestel met een erg mooi scherm.

Ik heb er alternatieve software op draaien (Doc's Rom uit de RomKitchen) en dat draait als een trein. Als je die voor 250-200 eu kan scoren zou ik dat doen.
mijn moeder heeft er 1 en daar verliest de GPS erg snel z'n positie zodra je in de stad rijdt
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:17:54 #134
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_94237787
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:29 schreef mschol het volgende:

[..]

lees je daar eerst eens op in voordat je keuzes denkt te gaan maken.. (want ik lees nergens dat je dat daadwerkelijk gedaan hebt..)
Dat heb ik gedaan, en zoals ik al in de OP heb gezegd, heb ik niets met WP7. Geen copy/paste, en de manier waarop de integratie met sociale netwerken geregeld is, vind ik niets. Daarnaast doet het uiterlijk en de algehele feel mij niets.
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:24:42 #135
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94238076
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:29 schreef mschol het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:17 schreef Splackavellie02 het volgende:

Dat heb ik gedaan, en zoals ik al in de OP heb gezegd, heb ik niets met WP7. Geen copy/paste, en de manier waarop de integratie met sociale netwerken geregeld is, vind ik niets. Daarnaast doet het uiterlijk en de algehele feel mij niets.
Het is inderdaad iets compleet anders. Ik denk dat het wel zo simpel is dat het veel mensen die eigenlijk geen smartphone hoeven, toch zal aanspreken. Maar momenteel is het gewoon vreemd om als smartphone-liefhebber een WP7 telefoon te nemen. Pas vanaf juni/juli kun je ermee aan de gang.
Copy/paste zit er inmiddels overigens wel in, als ik me niet vergis en zo niet, dan komt het met de update van deze maand.

Ik vraag me wel af wat ze gaan doen met de marketplace. De applicaties zijn toch vrij hoog geprijsd. Misschien dat dat over tijd wat minder wordt.

Het enige positieve vind ik de accuduur, opstartsnelheid en de laadtijd (die nog sneller gaat worden). Allemaal zaken die niets het het weken in het OS zelf te maken hebben.
pi_94238570
Galaxy S kopen, 250 euro.
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:50:23 #137
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94241530
Hij heeft al een telefoon gehaald. Verder is de Galaxy S een mooi toestel, mits je niet teveel met de GPS wil doen....

Edit: O, hij heeft em weer verkocht.....

[ Bericht 20% gewijzigd door Xaobotnik op 18-03-2011 12:40:13 ]
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:31:25 #138
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_94243644
ligt compleet aan je software :) Daar zijn wel fixes voor
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:11:49 #139
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94245523
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:31 schreef Catch22- het volgende:
ligt compleet aan je software :) Daar zijn wel fixes voor
Kun je hier wat meer over zeggen. Hij is nu redelijk goedkoop, dus voor veel mensen is het best een aardige optie. Maar ik blijf maar mensen horen over problemen met de GPS van de Galaxy S/Captivate (=hetzelfde toestel, toch?).
pi_94246134
Ik ben zelf een echte android fan. Ik heb getwijfeld tussen de Samsung Galaxy S i9000 en de HTC Desire Z, maar ben er nu wel uitgekomen. Je moet gewoon veel reviews lezen. Ik vond toevallig een artikel die deze 2 telefoons met elkaar vergeleek. Misschien heb je daar wat aan.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:53:24 #141
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_94284432
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:11 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Kun je hier wat meer over zeggen. Hij is nu redelijk goedkoop, dus voor veel mensen is het best een aardige optie. Maar ik blijf maar mensen horen over problemen met de GPS van de Galaxy S/Captivate (=hetzelfde toestel, toch?).
Yes zijn hetzelfde.

met custom roms is er wel eea te behalen. Ook zijn er wel apps (FasterFix geloof ik) die de GPS-ervaring kunnen verbeteren.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:44:06 #142
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_94286391
Ok, Thanks.

Als je wil spelen met je telefoon, dan is een standaard onaangepaste Android natuurlijk het beste. En dan moet je voor de nieuwe Nexus gaan, of gewoon een toestel dat niet lastig is om een custom Rom op te installeren.
Ik heb zelf ook een HD2, wat gewoon een leuke tweak telefoon is. Alles is er werkend op te krijgen, behalve iOS. Windows XP, 7, Ubuntu, Android,WP7 en uiteraard WinMo. De HD2 i.c.m. XDA heeft mij iig veel uurtjes aan gepruts opgeleverd (in positieve zin dus).
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:48:39 #143
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_94291633
De Motorola Atrix is sinds gisteren te koop in Canada. M'n broer is daar op vakantie, dus ik ga hem even laten kijken of hij simlockvrij te scoren is.

Zonder contract kost hij 599 dollar, wat op ongeveer 430 euro neerkomt. Als hij de Atrix daar koopt, kan hij deze dan gewoon mee naar nederland nemen?
pi_94292191
Waarom noem je de Desire Z langzaam, en de normale en de HD niet? En al die grafische schillen kan je gewoon uitzetten of er andere voor in de plaats doen.
Wat de multimediadingen die je toestel moet hebben, dat ligt gewoon 100% aan de apps. Dus wat dat betreft maakt het geen klap uit welk toestel je neemt.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:08:39 #145
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_94292384
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:04 schreef Roolio het volgende:
Waarom noem je de Desire Z langzaam, en de normale en de HD niet? En al die grafische schillen kan je gewoon uitzetten of er andere voor in de plaats doen.
Wat de multimediadingen die je toestel moet hebben, dat ligt gewoon 100% aan de apps. Dus wat dat betreft maakt het geen klap uit welk toestel je neemt.
De Desire Z is geclockt op 800MHz en de andere twee Desires op 1GHz.

Verder is lang niet elk toestel hetzelfde qua multimediafunctionaliteit, en kun je niet alles compenseren met apps.
pi_94292807
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:08 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De Desire Z is geclockt op 800MHz en de andere twee Desires op 1GHz.

Verder is lang niet elk toestel hetzelfde qua multimediafunctionaliteit, en kun je niet alles compenseren met apps.
Voor iemand die zich zo goed ingelezen heeft vertrouw je nu wel erg veel op kloksnelheden. Kijk hier eens. De Z doet nauwelijks onder voor de HD en is veel sneller dan de normale Desire.

En de multimediafunctionalteit is bij elk toestel hetzelfde, tenzij de ene bijvoorbeeld ene HDMI-uitgang heeft. Misschien dat de fabrikant met hun schil nog wat functionaliteiten heeft veranderd/toegevoegd, maar elk android toestel is in essentie hetzelfde.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:30:42 #147
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_94293240
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:19 schreef Roolio het volgende:
Voor iemand die zich zo goed ingelezen heeft vertrouw je nu wel erg veel op kloksnelheden. Kijk hier eens. De Z doet nauwelijks onder voor de HD en is veel sneller dan de normale Desire.
De HD en de normale Desire zijn dan beiden ook geen toestellen die ik wil.
quote:
En de multimediafunctionalteit is bij elk toestel hetzelfde, tenzij de ene bijvoorbeeld ene HDMI-uitgang heeft. Misschien dat de fabrikant met hun schil nog wat functionaliteiten heeft veranderd/toegevoegd, maar elk android toestel is in essentie hetzelfde.
Maar de geluidskwaliteit en de HD-support is niet hetzelfde.
pi_94293684
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De HD en de normale Desire zijn dan beiden ook geen toestellen die ik wil.

[..]

Maar de geluidskwaliteit en de HD-support is niet hetzelfde.
Prima, maar hij is dus niet traag. :P

En het ging me meer om dit stukje eisenpakket:
quote:
- bookmarking voor audioboeken,
- playlists moeten synchroniseerbaar zijn,
- metadata moet aanpasbaar zijn en door de telefoon herkend worden
- audioboeken/podcasts moeten herkend worden en NIET meegenomen worden als ik de speler op shuffle zet.
- video's moeten gesorteerd kunnen worden op films, tv-series, podcasts en hoorcolleges
Dat is gewoon voor elk androidtoestel hetzelfde, en afhankelijk van de apps die je gebruikt. Ik denk dat de meeste fabrikanten wel een eigen muziek-app meeleveren in de schil, maar of die nou beter zijn dan die in de market is de vraag, en ook of die net deze specifieke dingen kunnen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:50:19 #149
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_94293995
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:42 schreef Roolio het volgende:
Prima, maar hij is dus niet traag. :P
Wel vergeleken met de huidige high end-modellen.
quote:
En het ging me meer om dit stukje eisenpakket:

[..]

Dat is gewoon voor elk androidtoestel hetzelfde, en afhankelijk van de apps die je gebruikt. Ik denk dat de meeste fabrikanten wel een eigen muziek-app meeleveren in de schil, maar of die nou beter zijn dan die in de market is de vraag, en ook of die net deze specifieke dingen kunnen.
In de OP staan dan ook niet alleen android-toestellen.
pi_94294483
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:50 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wel vergeleken met de huidige high end-modellen.
Nog altijd een stuk sneller dan de galaxy S die je wel overweegt.
quote:
[..]

In de OP staan dan ook niet alleen android-toestellen.
Klopt, maar op de OP na heb je alleen nog maar androidtoestellen overwogen, die wat dat betreft dus allemaal hetzelfde zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')