quote:
Op maandag 28 februari 2011 01:45 schreef Watching17 het volgende:Ben op zoek naar goede films die me tranen kunnen bezorgen. Het liefst iets met romance, drama adventure, action. Zolang het maar realistisch is en geen kut film zoals 'shoot em up

'.
Als je ook bv de wat zwaardere europese filmen wilt kijken...
een film als Hanami - Kirschblüten is voor mij een film die enorm veel indruk maakte.
Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat je tegen het einde behoorlijk 'murw' geslagen je voelt na het kijken, het is niet bepaald een 'feel-good-movie'; integendeel zelfs, wél gaat het over heel menselijke gevoelens van zowel liefde, maar tevens ook de onmogelijkheid die mensen kunnen hebben hun gevoelens écht te tonen en na aan elkaar te komen (wat versterkt wordt doordat de helft van de film in Japan speelt).
Persoonlijk vond ik het een extreem realistische film, zozeer dat je je deels ook en beetje 'beschaamd' voelt...
Wel is het allerminst een gelikte 'hollywood-film' die vaak vooral streven dat de kijkers zich goed voelen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25