abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93438493
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:57 schreef houda het volgende:
Ik weet gewoon niet zoveel van computers, dat kan toch? Ik doe alleen standaard dingen erop en verder niks.
Maar kan je het ook andersom doen dan? Bijvoorbeeld kijken wat voor ip adres iemand heeft door middel van een adres, en dan op internet gaan zoeken wat diegene allemaal doet?

Of isdat ook een domme vraag??

En ik ben echt in Benghazi hoor, zou niet weten waarom iemand zoiets zou verzinnen. Dus check het maar, graag zelfs!
juist dan zijn we allemaal gerust gesteld!
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 13:58:22 #252
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93438512
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:50 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ik ben het er ook niet mee eens en zeker meteen trol noemen gaat te ver ..

maar op zich .. ff een check?
( nogmaals we nemen hier niks zomaar aan .. )
al is het om het uit te sluiten en we dit niet meer krijgen .. ( mensen die trol roepen )
Ik zou er een beetje rekening mee houden dat dit een open forum is en geen kliekje.

Er is geen reden om aan te nemen dat Houda een kloontje is. Als iemand met zogenaamde nieuwe feiten komt dan hebben jullie een punt om behoudend te zijn of aan de bel te hangen maar nu niet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_93438523
quote:
Ik weet gewoon niet zoveel van computers, dat kan toch? Ik doe alleen standaard dingen erop en verder niks.
Maar kan je het ook andersom doen dan? Bijvoorbeeld kijken wat voor ip adres iemand heeft door middel van een adres, en dan op internet gaan zoeken wat diegene allemaal doet?

En ik ben echt in Benghazi hoor, zou niet weten waarom iemand zoiets zou verzinnen. Dus check het maar, graag zelfs!
Men vergeet soms dat niet iedereen een achtergrond in ICT heeft. Ik kan zelf niet zien wat jouw IP-adres is. Maar aangezien je je geregistreerd hebt op deze website kunnen de beheerders van de website dit wel.
pi_93438568
Gaddafi family jet flew to Minsk and back to Tripoli

quote:
Israeli newspaper Haaretz reports in its Hebrew edition today that the private Dassault Falcon jet 5A-DCN belonging to Libyan leader Muammar Gaddafi had flown to Minsk, in Belarus.

MaltaToday has established that the Gaddafi jet had been monitored around Maltas flight information region.

According to a new flight-plan filed this morning, the 5A-DCN which landed in Minsk on Friday afternoon was destined to arrive in Tripoli at 12:30pm, having left Minsk at 9:30am (CET). The plane is believed to have landed in Mitiga airport, east of Tripoli.

Air spotters on Twitter and internet fora today noted that the Dassault Falcon had been heard working with Hungarian and later Malta air control.

Haaretz reported that it was unclear whether this was the same plane which the Lebanese transport minister had refused landing last Wednesday in Beirut. The plane was believed to be carrying a Gaddafi family member.

The Maltese government this week also denied that the name of Gaddafis daughter Aisha had been among the 14 passengers refused landing in Malta on Thursday.

The Dassault Falcon jet is one of three planes used by Gaddafi the other two are an Airbus 300 and 340. It is unclear who was flying on the Falcon jet.

Haaretz reports that Belarus hosts the last dictatorship in Europe and that President Alexander Lukashenko is a close ally of Libya militarily, economically and politically.

Belarus is a country of refugee dictators. Controversial figures hosted in the past include the deposed president of Kyrgyzstan, Courmnbeak Kiev, and the Holocaust denier Jürgen Graf. Belarus had also agreed to grant asylum to Serbian dictator Slobodan Milosevic, who was a close ally of Lukashenko, Haaretz said.
pi_93438584
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:58 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik zou er een beetje rekening mee houden dat dit een open forum is en geen kliekje.

Er is geen reden om aan te nemen dat Houda een kloontje is. Als iemand met zogenaamde nieuwe feiten komt dan hebben jullie een punt om behoudend te zijn of aan de bel te hangen maar nu niet.
klopt maar vandaar dat ik ook zeg ;
quote:
al is het om het uit te sluiten en we dit niet meer krijgen .. ( mensen die trol roepen )
hoezo adhd ?
pi_93438628
quote:

Geen idee of dat kan, zoveel weet ik er niet van.... Eigenlijk zou ik zelf zeggen dat je beter niets post wat jou en je gezin in gevaar kan brengen. Het is het in mijn ogen namelijk niet waard. Pas als je weet dat je veilig bent, dan zou ik er eens over nadenken.

Ik durf wel op mijn eigen intuïtie af te gaan en heb geen reden om aan je te twijfelen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 28 februari 2011 @ 14:02:13 #257
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93438659
Als je al een jaar aan het plannen bent om te emigreren kan je dat niet zomaar stopzetten omdat er misschien iets gaat gebeuren in dat land. Endan nog, ik wil niet eens vluchten! Ik ga niet vluchten en ergens veilig afwachten totdat het veilig is en dan lekker genieten van alle vrijheden!! Dat lijktme een beetje hypocriet!

Daarnaast had niemand hier in Libye verwacht dat dit ook hier zou gebeuren! Het was hier zeer rustig en helemaal geen geruchten of wat dan ook dat er een opstand zou komen!
In Nederland hebben wij alles opgezegd natuurlijk dat zet je niet zomaar stop!

Maar ik snapdat als jullie hier veel neppe mensen hebben gehad dat je moet chekken, dat snap ik echt. Dus doe maar, ik lieg echt niet! En ben al helemaal nooit op dit forum geweest...
  maandag 28 februari 2011 @ 14:02:51 #258
42366 Staal
pi_93438683
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:00 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

klopt maar vandaar dat ik ook zeg ;

[..]

Die mensen die troll roepen die zouden hun mond moeten houden. Het is te gek voor woorden dat je je eerst, zonder ook maar iets geks gezegd te hebben, ten op zichte van een groepje users moet bewijzen. Dat schrikt af en dit forum is niet jullie eigendom.
Un certain jeune homme
  maandag 28 februari 2011 @ 14:03:19 #259
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93438707
quote:
Er zijn wel mogelijkheden, vooral voor regeringen en geheime diensten. Maar jij bent geen directe bedreiging voor het regime (er komt via te veel kanalen informatie naar buiten) en dan moeten ze eerst nog Benghazi terug veroveren om bij je te komen.

Maar het is niet mogelijk om zo maar op internet achter iemand adres te komen. Tenzij iemand dat zelf overal openbaar maakt.

Mensen in Tripoli moeten veel voorzichtiger zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 28 februari 2011 @ 14:04:20 #260
pi_93438754
quote:

[..]

Precies. En als haar informatie onbetrouwbaar is, valt ze vanzelf een keer door de mand :P
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 28 februari 2011 @ 14:04:21 #261
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93438755
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:02 schreef houda het volgende:
Als je al een jaar aan het plannen bent om te emigreren kan je dat niet zomaar stopzetten omdat er misschien iets gaat gebeuren in dat land. Endan nog, ik wil niet eens vluchten! Ik ga niet vluchten en ergens veilig afwachten totdat het veilig is en dan lekker genieten van alle vrijheden!! Dat lijktme een beetje hypocriet!

Daarnaast had niemand hier in Libye verwacht dat dit ook hier zou gebeuren! Het was hier zeer rustig en helemaal geen geruchten of wat dan ook dat er een opstand zou komen!
In Nederland hebben wij alles opgezegd natuurlijk dat zet je niet zomaar stop!

Maar ik snapdat als jullie hier veel neppe mensen hebben gehad dat je moet chekken, dat snap ik echt. Dus doe maar, ik lieg echt niet! En ben al helemaal nooit op dit forum geweest...
Kun je dit verklaren?

quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:21 schreef houda het volgende:

Ik heb msn ja, ik maak dan liever een nieuw email adres aan voor de anonimietijd. Of kan je dat nog traceren door middel van je ip adres??
Ik heb er geen verstand van dus misschien weet iemand dit?

Ik kan bijvoorbeeld ook niet op you tube. Denk dat dit wordt geblokkeerd want voorheen kon ik dat wel gewoon.

Groetjes Houda
quote:
Libya

On 24 January 2010, Libya indefinitely blocked YouTube after it featured videos of demonstrations in the Libyan city of Benghazi by families of detainees who were killed in Abu Salim prison in 1996, as well as videos of family members of Libyan leader Muammar al-Gaddafi at parties. The ban was condemned by Human Rights Watch.[17]

http://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_of_YouTube#Libya
pi_93438777
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:02 schreef Staal het volgende:

[..]

Die mensen die troll roepen die zouden hun mond moeten houden. Het is te gek voor woorden dat je je eerst, zonder ook maar iets geks gezegd te hebben, ten op zichte van een groepje users moet bewijzen. Dat schrikt af en dit forum is niet jullie eigendom.
ik zeg toch ook dat ik dat ook te ver vind gaan , ik noemde haar niet zo , wil juist dat het stopt vandaar dan maar een check .. vraagt ze zelf nu ook om .. zodat dit para gedrag ophoud .. ik ben het met je eens hoor!
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 14:04:51 #263
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93438778
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn wel mogelijkheden, vooral voor regeringen en geheime diensten. Maar jij bent geen directe bedreiging voor het regime (er komt via te veel kanalen informatie naar buiten) en dan moeten ze eerst nog Benghazi terug veroveren om bij je te komen.

Maar het is niet mogelijk om zo maar op internet achter iemand adres te komen. Tenzij iemand dat zelf overal openbaar maakt.

Mensen in Tripoli moeten veel voorzichtiger zijn.
Oke bedankt. Dat stelt gerust!
pi_93438830
quote:

Mijns inziens draai je het om; er is juist alle reden om aan te nemen dat zij een kloon is. Daarbij is het gewoon een beetje vreemd dat juist de mensen die ont-zet-tend kritisch naar bronnen zijn, hier nu amper om vragen.

Houda, nogmaals: dit is geen poging je verhaal onderuit te halen. Laat dat duidelijk zijn :) Je geeft al aan dat je niet veel van PC's weet. Daar maak ik uit op dat je niet met proxies en zo in de weer bent. Dat betekent dat een admin je IP moet kunnen zien. Daar kan men niet je adres uithalen, maar wel het land waar je je bevindt. Als dat een Libisch IP is (al ben ik al tevreden met eenland in de regio, trouwens), is er niets aan de hand. Helaas zijn er erg veel mensen die er lol in scheppen mensen in het ootje te nemen...

Vooralsnog ga ik er vanuit dat dat in jouw geval niet zo is en ik wil je dan ook veel sterkte wensen :)
  maandag 28 februari 2011 @ 14:06:29 #265
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_93438848
Ik ken Houda van een ander forum waar ik meeschrijf (edit).
Hoewel we elkaar niet echt kennen (slechts van forumnaam) doet ze op het andere forum al een tijdje gewoon mee op het forum, geen bijzonderheden zeg maar.

Ik heb zelf geen reden om te denken dat ze liegt maar goed, een IP check kan geen kwaad.
Volgens mij kunnen ze met zo'n check hooguit achterhalen wie je internetprovider is en waar deze zit (land, woonplaats). Niks spannends aan.

Zelf zit ik al jaren op FOK!, Ik ben hier alleen niet zo fanatiek (ik ben meer een lezer, schrijf wel actief mee in het MUZ onderdeel en sinds kort schrijf ik hier wel eens wat).

[ Bericht 1% gewijzigd door Janena op 28-02-2011 14:26:18 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  maandag 28 februari 2011 @ 14:07:47 #266
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93438892
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:04 schreef Muridae het volgende:

[..]

Kun je dit verklaren?

[..]

[..]

wat bedoel je nou? Val je over het woordje voorheen??
Ik ben een aantal keer in Libya geweest, dit is niet mijn eerste keer. En ik heb altijd gewoon op you tube kunnen komen..
pi_93438957
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:06 schreef Janena het volgende:
Ik ken Houda van een ander forum waar ik meeschrijf (<naam weggeknipt>).
Lijkt me niet verstandig dat forum hier met naam en toenaam te noemen, misschien dat je dat even wegt kunt editten. Wie weet heeft Houda daar wel informatie gepost waarmee haar identiteit te achterhalen valt.
  maandag 28 februari 2011 @ 14:09:41 #268
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93438978
Ik zou ip checken admins. :)
Zal er niet meer over zeuren.

Weer ontopic.
  maandag 28 februari 2011 @ 14:10:24 #269
33350 Janena
pi_93439004
Hebhet andere forum even weg-ge edit.
Staat niks meer op dan hier overigens maar goed, dat maakt ook niet uit.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_93439026
nieuwe update van iyad_elbaghdadi (onder naar boven )

@poisoningno I heard that report. May God be with them. My reports concentrate on the Tripoli area, as you have seen.
2 minutes ago via web in reply to poisoningno

Anyway, that was my report. I'm here for a few minutes for replies, then will be away for a couple hours. #Libya
4 minutes ago via TweetDeck

I predict more attacks/attempts on Azawiya and Misurata. Worried about Azawiya, proud of Misurata. #Libya
4 minutes ago via TweetDeck

Note that in Misurata, it seems at least some #Gaddafi troops captured are regular Libyans, maybe those "armed supporters" of his. #Libya
6 minutes ago via TweetDeck

In Misurata, reports that a helicopter downed earlier today. Don't know if it's the same as that reported before, or a second one. #Libya
7 minutes ago via TweetDeck

People are saying that morale of pro-#Gaddafi troops is very low, some are refusing orders, others deserting, some in-fighting. #Libya
8 minutes ago via TweetDeck

Residents of Al-Khums reported seeing #Gaddafi agents with money to win over "supporters" for their boss. #Libya
9 minutes ago via TweetDeck

They had a raid into Sibratha yesterday, still waiting for more info about that. #Libya
11 minutes ago via TweetDeck

Beyond Azawiya, seems that pro-#Gaddafi Khweldi brigade is still situated around Sorman. #Libya
12 minutes ago via TweetDeck

Ordinary, even non-activist Tripolitanians are taking the brunt of his paranoia. #Libya
14 minutes ago via TweetDeck

People in Tripoli are afraid the more #Gaddafi feels the noose tighten, the more paranoid and bloodthirsty he becomes. #Libya
15 minutes ago via TweetDeck

In Tripoli, they are also monitoring phones, which is why people are taking extra precautions now. #Libya
17 minutes ago via TweetDeck

Authorities in Tripoli have become extra paranoid; sending out spies to know who is communicating with the outside. #Libya
17 minutes ago via TweetDeck

No news about how well armed people are in Azawiya, which concerns me. Too many die to stop any #Gaddafi attack. #Libya
19 minutes ago via TweetDeck

Of course there were multiple failed attempts by #Gaddafi to get into Azawiya, for some reason he seems intent on trying some more. #Libya
20 minutes ago via TweetDeck

Once you enter Azawiya, it's with the people. Safe & secure but on extreme alert. #Libya
21 minutes ago via TweetDeck

Arabs with a non-Libyan dialect are given hell. Esp. Tunisians and Egyptians. #Libya
22 minutes ago via TweetDeck

People are stopped at the checkpoints and searched. Anyone "suspicious" is bound, blindfolded, and taken away. #Libya
22 minutes ago via TweetDeck

This last checkpoing at Jeddeim is more heavily manned, which is alarming. Very close to Azawiya, too close for comfort. #Libya
23 minutes ago via TweetDeck

The last checkpoint is in an area called Jaddeim, which is only 5-10 kms away from Azawiya. #Libya
24 minutes ago via TweetDeck

Checkpoints are manned with up to 15 infantry, out of which some are from brigades under #Gaddafi's sons command. #Libya
25 minutes ago via TweetDeck

Along the Azawiya-Tripoli road, there are 5 checkpoints with tanks, anti-aircraft guns, infantry, and mercenaries. #Libya
26 minutes ago via TweetDeck

An eyewitness managed to get from Azawiya to Tripoli and recounted what he saw. #Libya
27 minutes ago via TweetDeck

I'll concentrate my updates on the western part of Libya, which is the vague area. #Libya
27 minutes ago via TweetDeck

I'm preparing for an update now. Five minutes. #Libya
38 minutes ago via web
hoezo adhd ?
pi_93439038
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:10 schreef Janena het volgende:
Hebhet andere forum even weg-ge edit.
Staat niks meer op dan hier overigens maar goed, dat maakt ook niet uit.
Je bent er nog eentje in de tekst zelf vergeten :)

En ja, misschien staat er wel niets, maar je kan nooit voorzichtig genoeg zijn natuurlijk.
pi_93439092
Jeetje hou eens op over die ip-check. Het fact checken vind ik tot daar aan toe, weinig zin om me hier mee bezig te houden. Behalve wanneer nieuws direct van Cnn komt of Al-Jazeera is het niet genoeg.... Terwijl zelfs die zenders weleens fouten maken.

Wees toch blij met de info die je krijgt, Houda is veel betrouwbaarder dan bijvoorbeeld Twitter berichten van mensen die je helemaal niet verder kan checken.
  maandag 28 februari 2011 @ 14:13:00 #273
33350 Janena
pi_93439098
O ja, ik heb zelf net een IP check gedaan (heb een mailtje gehad van Houda om dit forum aan haar door te geven, vandaar dat ik haar IP kan zien) en dit IP is daadwerkelijk afkomstig uit Libie.

Nu ben ik geen Moderater hier natuurlijk en ik ga het IP ook niet doorgeven maar ben er voor mezelf wel van overtuigd dat ze niet liegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Janena op 28-02-2011 14:34:13 ]
  maandag 28 februari 2011 @ 14:14:00 #274
42366 Staal
pi_93439140
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:06 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Mijns inziens draai je het om; er is juist alle reden om aan te nemen dat zij een kloon is. Daarbij is het gewoon een beetje vreemd dat juist de mensen die ont-zet-tend kritisch naar bronnen zijn, hier nu amper om vragen.

Houda heeft niets nieuws gezegd enkel bevestigd wat in de nieuwsberichten ook gezegd wordt.

Ik draai helemaal niets om.
Un certain jeune homme
  maandag 28 februari 2011 @ 14:14:01 #275
pi_93439141
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:26 schreef Muridae het volgende:
Is de berichtgeving van Amanpour wel betrouwbaar?
Ze is namelijk wel altijd snel bij de regimes op bezoek.
Eerst op de thee bij Mubarak en nu weer in de lucht in een van Khadafi's helicopters...
Amanpour is een kloon!
pi_93439142
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:02 schreef Staal het volgende:

Die mensen die troll roepen die zouden hun mond moeten houden. Het is te gek voor woorden dat je je eerst, zonder ook maar iets geks gezegd te hebben, ten opzichte van een groepje users moet bewijzen. Dat schrikt af en dit forum is niet jullie eigendom.
Doe eens niet zo emo? Aangezien het ook niet jouw forum is, is anderen vertellen wat ze zouden moeten doen of laten ook nogal not done. Ze wordt ook niet aangevallen, men vraagt zich alleen af of het verhaal klopt. Gezien de enorme berg onzin en valse berichten die er wordt verspreid is dat m.i. best legitiem. Zeker als je de nep posts van diverse posters hier in ogenschouw neemt. Dit zou zomaar een verhaaltje kunnen zijn van een grapjas hier die 'wil weten hoe mensen op een ooggetuigenverslag reageren'
pi_93439151
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:13 schreef Janena het volgende:
O ja, ik heb zelf net een IP check gedaan (heb een mailtje gehad van Houda om dit forum door te geven, vandaar dat ik haar IP kan zien)) en dit IP is daadwerkelijk afkomstig uit Libie.

Nu ben ik geen Moderater hier natuurlijk en ik ga het IP ook niet doorgeven maar ben er voor mezelf wel van overtuigd dat ze niet liegt.
^O^
hoezo adhd ?
pi_93439163
quote:
O ja, ik heb zelf net een IP check gedaan (heb een mailtje gehad van Houda om dit forum door te geven, vandaar dat ik haar IP kan zien)) en dit IP is daadwerkelijk afkomstig uit Libie.

Goed zo, zijn we ook van dat gezeur af :) (tot jij als mogelijke troll word aangewezen natuurlijk)
  maandag 28 februari 2011 @ 14:14:55 #279
pi_93439172
quote:

ik ga het IP ook niet doorgeven
Dat zou sowieso niet netjes zijn. :P
  maandag 28 februari 2011 @ 14:15:24 #280
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93439198
quote:

quote:

Lekker betrouwbaar, jij was degene die haar hierheen heeft gehaald...

_O-

Edit : case closed.
pi_93439217
ik heb al topic report ofiest gedaan kunnen we tot die tijd gewoon weer plz ontopic gaan ....
b.v.d.
hoezo adhd ?
pi_93439273
(All times are local in Libya GMT+2)
3:00pm

William Hague, the British foreign minister, has just addressed the UN Human Rights Council on developments in Libya. He said that the UN HRC had sent out a clear signal that "crimes will not be condoned, will not go unpunished, will not be forgotten". He advised those who were involved in violence in the country to "stay your hand. There will be a day of reckoning, and the reach of international justice can be long".

Hague referred to developments in the Middle East and North Africa as being the "greatest advance in world affairs" since the falling of the Berlin Wall.

He urged all UN member states to support the draft resolution that the United Nations Security Council has prepared during debates on the topic next week in New York.
hoezo adhd ?
pi_93439351
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:15 schreef Muridae het volgende:

[..]

[..]

Lekker betrouwbaar, jij was degene die haar hierheen heeft gehaald...

_O-

Edit : case closed.
:D
  maandag 28 februari 2011 @ 14:20:24 #284
pi_93439404
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:16 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
ik heb al topic report ofiest gedaan kunnen we tot die tijd gewoon weer plz ontopic gaan ....
b.v.d.
Die bloeddorstige kolonel maakt ons allemaal paranoia, het word tijd dat ie weg gaat.
pi_93439510
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698 ( en beelden uit Libië)
1320: BBC Arabic correspondent Abderrahim el-Farsi, in Tripoli, has been reporting on an anti-Gaddafi demonstration taking place in the Tajoura district. He says the protesters are chanting: "The blood of martyrs won't go to waste".
1315: EU member states have approved sanctions against Col Gaddafi and his family. They include travel bans, an arms embargo and asset freezes, Reuters reports.
1312: If you're just joining us, welcome to the BBC's live coverage of events in Libya, where Muammar Gaddafi's 41-year rule is hanging in the balance. Stay with us for the latest updates, reports from our correspondents, expert analysis and your reaction. You can
contact us via e-mail, text or Twitter.
1310: BBC Monitoring has just picked up this report from Libyan state TV. They say that a number gunshot injuries in a hospital at al-Marj were due to "arms misuse by deceived youths".
1307: Many thousands of Egyptians who are trying to leave Libya, or who are stuck in Tunisia, say they have been frustrated by a lack of help from their government. Egyptian foreign ministry official Mohammad Abdel Hakam told state TV Egypt will send a total of 52 planes to evacuate citizens from the two countries.
1304: More from the BBC's Paul Danahar: "In Tajoura on the outskirts of Tripoli, a post office has been gutted by fire and posters of Col Gaddafi have been torn down. Today though it's quiet. Traffic seems normal, but most shops have their shutters down."
1301: BBC Middle East bureau editor Paul Danahar says there are long queues at bread shops in Tripoli and much longer ones at banks as people try to collect the 500 dinar ($400) promised to all families by the government in an attempt to quell the uprisings in the country.
hoezo adhd ?
pi_93439559
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die bloeddorstige kolonel maakt ons allemaal paranoia, het word tijd dat ie weg gaat.
:Y indd. heeft al te lang geduurd , teveel slachtoffers ..

movuh nou Girrrrdafi !! ~O>
hoezo adhd ?
pi_93439707
http://edition.cnn.com/vi(...)ibya.zawiya.trip.cnn
CNN's Nic Robertson receives mixed messages on a government-escorted tour of a town outside Tripoli. beelden van gisteren geloof ik

(interessante videobeelden en "interviews" met omstanders en militairen die zijn "geswitched" e.d. )
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 14:30:56 #288
pi_93439806
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:27 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
http://edition.cnn.com/vi(...)ibya.zawiya.trip.cnn
CNN's Nic Robertson receives mixed messages on a government-escorted tour of a town outside Tripoli. beelden van gisteren geloof ik

(interessante viedeobeelden en "interviews" met omstanders en militairen die zijn "geswitched e.d. )
Yep, vanochtend ook al beelden op AJE.
  maandag 28 februari 2011 @ 14:31:02 #289
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93439809
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:23 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698 ( en beelden uit Libië)
1320: BBC Arabic correspondent Abderrahim el-Farsi, in Tripoli, has been reporting on an anti-Gaddafi demonstration taking place in the Tajoura district. He says the protesters are chanting: "The blood of martyrs won't go to waste".
1315: EU member states have approved sanctions against Col Gaddafi and his family. They include travel bans, an arms embargo and asset freezes, Reuters reports.
1312: If you're just joining us, welcome to the BBC's live coverage of events in Libya, where Muammar Gaddafi's 41-year rule is hanging in the balance. Stay with us for the latest updates, reports from our correspondents, expert analysis and your reaction. You can
contact us via e-mail, text or Twitter.
1310: BBC Monitoring has just picked up this report from Libyan state TV. They say that a number gunshot injuries in a hospital at al-Marj were due to "arms misuse by deceived youths".
1307: Many thousands of Egyptians who are trying to leave Libya, or who are stuck in Tunisia, say they have been frustrated by a lack of help from their government. Egyptian foreign ministry official Mohammad Abdel Hakam told state TV Egypt will send a total of 52 planes to evacuate citizens from the two countries.
1304: More from the BBC's Paul Danahar: "In Tajoura on the outskirts of Tripoli, a post office has been gutted by fire and posters of Col Gaddafi have been torn down. Today though it's quiet. Traffic seems normal, but most shops have their shutters down."
1301: BBC Middle East bureau editor Paul Danahar says there are long queues at bread shops in Tripoli and much longer ones at banks as people try to collect the 500 dinar ($400) promised to all families by the government in an attempt to quell the uprisings in the country.
als die mensen hun 400 niet krijgen dan heb je in 1 x een grote aanhang anti's erbij })
There is only one religion
pi_93439889
http://edition.cnn.com/20(...)ts/index.html?hpt=T2
(video @ link )

live repost from zawiya
Tripoli, Libya (CNN) -- Embattled Libyan leader Moammar Gadhafi seemed increasingly cornered Sunday as security forces defected to the opposition in a town near the capital and the United Nations Security Council voted for tough restrictions on and possible war crimes charges against the Libyan regime.

Former security forces said they had switched sides and joined the opposition in Zawiya, a town about 55 kilometers (35 miles) from the capital, Tripoli. Some buildings in Zawiya showed signs of damage, including a freshly burned-out police station.

CNN's Nic Robertson, on a government-organized trip to Zawiya, saw armed civilians taking defensive positions on rooftops to prepare for a possible effort by Gadhafi loyalists to retake the town.

About 2,000 people took part in an anti-government protest there, some standing atop tanks or holding anti-aircraft guns. They said they wanted the government overthrown, calling Gadhafi a "bloodsucker."

Later in the day, CNN witnessed two smaller pro-government rallies that had apparently been organized by government officials for international journalists to see, Robertson reported.

The opposition now controls several Libyan cities after weeks of protests inspired by demonstrations that toppled longtime leaders in neighboring Tunisia and Egypt.

Gadhafi criticized the U.N. Security Council resolution Sunday, telling private Serbian station Pink TV by phone that council members "took a decision based on media reports that are based abroad."

He added, "If the Security Council wants to know about something, they should have sent a fact-finding committee."

U.S. Secretary of State Hillary Clinton said the Security Council measures -- which include an arms embargo, asset freeze, and travel bans for Gadhafi and members of his family and associates -- form "one of the speediest international responses to a government targeting its own people."

"We recognize the killings are ongoing," Clinton told reporters en route to a meeting of the U.N. Human Rights Council in Switzerland. "We recognize we need to advance the humanitarian, the military, judicial, and even forensic planning already under way."

British Prime Minister David Cameron and British Foreign Secretary William Hague both called on Gadhafi on Sunday to go.

"Libya's future has no future with him at the helm," Cameron said. "Absolutely none."

Britain also announced it was freezing the assets of Gadhafi, five of his children, and those acting on their behalf.

Gadhafi's son, Saif, denied the government used force on its own people. In an interview that ran Sunday with Christiane Amanpour for ABC's "This Week," he was asked about numerous reports of attacks by government forces on civilians.

"Show me a single attack," he said. "Show me a single bomb. Show me a single casualty. The Libyan air force destroyed just the ammunition sites."

The younger Gadhafi -- who is a prominent member of the government -- also played down anti-government protests. Just because "10,000 or 5,000 people" demonstrate against his father, he said, doesn't mean the entire population is against him.

He had harsh words, however, for the Libyan diplomats who have turned their backs on his father, calling them "hypocrites."

"If you are strong, they love you. If not, they say goodbye. That is good. We get rid of them," he told Amanpour.

Meanwhile, Gadhafi's nurse went home to Ukraine. Galyna Kolotnytska gained notoriety in November after WikiLeaks released a cable from the U.S. Embassy in Tripoli describing Gadhafi's almost obsessive reliance on the woman, described as a "voluptuous blonde." Kolotnytska's daughter told CNN on Sunday her mother had returned but was not commenting.

Tunisians on the border with Libya waved pre-Gadhafi-era Libyan flags in support of the opposition as tens of thousands surged towards the country that triggered the series of Arab world revolts.

About 100,000 people have fled violence in Libya in the past week, the U.N. High Commissioner for Refugees said.

CNN witnessed the Tunisian army, charities and ordinary Tunisians trying to help Libyans on the border. Refugees said Tunisians were offering them food, water, and even the use of phones.

The Tunisian government reported Saturday that 40,000 people had crossed its borders since February 20, while Egypt reported 55,000 had crossed over since February 19, the U.N. High Commissioner for Refugees said Sunday. The evacuees include Tunisians, Egyptians, Libyans, and many from Asian countries.

About 10,000 fled from Libya to Tunisia on Saturday, the Red Crescent said.

"Very large numbers of people amassed in the no man's land between Libya and Tunisia in extremely cold conditions," Red Crescent spokesman Joe Lowry told CNN on Sunday. "People stood in the queue for six hours with no food, water, or access to sanitation."

The Red Crescent is affiliated with the International Federation of Red Cross and Red Crescent Societies.

At least four people were carried away in stretchers because of crush injuries and several lost consciousness as a result of the chaos.

"It was very worrying to see women passing their babies in cots over the crowd to keep them from harm," Lowry said.

There were also chaotic scenes in Tripoli as people rushed to banks to claim a government handout of 500 dinars (just over $400) per family. There were also long lines in Zawiya.

Pharmacies in Tripoli were running out of blood pressure and diabetes medicines, a source in the capital told CNN.

Gadhafi has showed no sign of relinquishing power. Sunday, the world waited to see whether the threat of sanctions will have any effect on a country where the death toll from the recent unrest has topped 1,000, according to an estimate from U.N. Secretary-General Ban Ki-moon.

Saturday night, the United Nations Security Council voted 15-0 on the draft resolution, which also refers the situation unfolding in Libya to the International Criminal Court. Gadhafi and others could face an investigation for potential war crimes.

"This resolution will be a signal (to) put an end to the fascist regime that is still in existence," said Abdurrahman Mohamed Shalgham, Libyan ambassador to the United Nations. Earlier Saturday, he renounced support for Gadhafi, calling him "a leader who loves nobody but himself."

Hours before the Security Council's vote Saturday, Libya's budding opposition picked a former top official as its interim leader.

Libya's deputy ambassador to the world body, Ibrahim Dabbashi, indicated that he and fellow diplomats support "in principle" a caretaker administration under the direction of former Justice Minister Mustafa Abdul Jalil.

City councils in areas no longer loyal to Gadhafi chose Jalil to head an interim government that would represent all of Libya and ultimately be based in Tripoli, according to Amal Bogagies, a member of the coalition of the February 17 Uprising, and a separate Libyan opposition source. Both are based in Benghazi, the eastern city that is under the control of the opposition.

Jalil was in Gadhafi's government until Monday, when he quit to protest the "bloody situation" and "use of excessive force" against unarmed protesters, according to Libyan newspaper Quryna.

Protests began February 15 in Benghazi, Libya's second largest city. At least several other cities are now thought to be under opposition control, according to eyewitnesses. There have been numerous reports of widespread violence -- some of it perpetrated by foreign mercenaries and security forces loyal to Gadhafi, and some by protesters.

While CNN has staff in some cities, the network could not independently confirm reports for many areas in Libya. CNN has also compiled information through telephone interviews with witnesses.

zo leesvoer :P
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 14:37:27 #292
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_93440065
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En dat is ook zo, dit is echt een voortvloeisel van wat er allemaal de lucht in wordt gegooid.
Toont ook weer aan dat 'de media' soms niet echt te vertrouwen is.
Ik denk zelf dat de Amerikaanse media een hele grote lepel in de pap heeft met wat wij hier in het westen voorgeschoteld krijgen aan nieuws op de tv. ( misschien heb ik teveel conspiracy theories gelezen hoor :@ )

Maar ik denk dat dat wat Papierversnipperaar zegt wel degelijk waar is.
Wij zijn hier zo met dat land bezig en we hebben allemaal al tig keer Gerdaffi en Co voorbij zien komen met hun leugens dat we zo achterdochtig worden dat we mekaar niet eens meer vertrouwen.

( als we Houda's ip gaan checken, doe dan iedereen gelijk die hier met regelmaat post!)
pi_93440128
http://www.youtube.com/user/SaveLibya#p/u/2/TaCmdRfIMDg
heeft vannacht nieuwe filmpjes geupload!
( warning, dit account staat erom bekend heftig beeldmateriaal te bevatten , je word wel gewaarschuwd door you tube bij "warning images )
hoezo adhd ?
pi_93440197
[SAVE-LIBYA] Libyan Air Force Declares Loyalty To Libyan People

[ Bericht 34% gewijzigd door doeterniettoezegiktoch op 28-02-2011 14:51:23 ]
hoezo adhd ?
pi_93440278
Hehe, als we IP's gaan checken datn heb ik een probleem :) Ik zit soms in Amsterdam en soms in Istanbul :)
pi_93440322
Allereerst harstikke bedankt voor al jullie werk en dat meen ik oprecht.

Ik werk momenteel in Afrika, heb geen krant of televisie en vanwege slecht internet netwerk is dit forum vaak de enige manier om de situatie in het Midden-Oosten te volgen.

Echter, ik ben het ook een beetje met IntensiveGary en Jos eens.
Iets te vaak worden dingen te snel voor waarheid aangenomen, onder het mom van 'als Khadaffi dit gedaan heeft, dan is hij ook in staat dat te doen'. Het feit dat hier nu artikelen worden gebruikt waarin wordt gezegd dat een vliegtuig is neergeschoten -maar het kan echter ook een helikopter zijn- of zelfs waarin word beweerd dat gifgas is gebruikt (p7) is niet echt heel verstandig. Het gaat namelijk van de geloofwaardigheid af van dit forum.
Natuurlijk kan je erbij zetten dat het niet bevestigd is, maar door ze hier toch te gebruiken geef je geloofwaardigheid aan het verhaal.

Ik hoop trouwens dat jullie dit niet persoonlijk opvatten, want ik vind dat met name de 'gevestigde' media zich hier schuldig aan maken, wat in mijn ogen niet zou mogen.
Ik heb zelf ook in gewelddadige gebieden gewerkt en ik kan bevestigen dat het eerste slachtoffer in een oorlog inderdaad de waarheid is. Iedereen heeft een eigen agenda en verklaringen van oogetuigen blijken vaker niet dan wel waar te zijn. Niet noodzakelijk omdat ze liegen, maar het is eerder een psychologisch iets.

Ik schrijf dit overigens niet omdat ik Khadaffi zo'n aardige man vind. Wat mij betreft mag hij -en zijn andere vriendjes- aan de hoogste boom gehangen worden.
Maar het mag ook niet zo zijn dat we alles maar voor waarheid aan gaan nemen omdat we hem zo'n klootzak vinden!

Nogmaals bedankt voor al jullie werk -dit meen ik echt oprecht!-
  maandag 28 februari 2011 @ 14:43:19 #297
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93440336
maak niet uit het nieuws dat ik zoek zit niet in het veilige oosten van libie :P
There is only one religion
  maandag 28 februari 2011 @ 14:45:37 #298
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93440442
quote:
6s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:43 schreef aerdt het volgende:
Allereerst harstikke bedankt voor al jullie werk en dat meen ik oprecht.

Ik werk momenteel in Afrika, heb geen krant of televisie en vanwege slecht internet netwerk is dit forum vaak de enige manier om de situatie in het Midden-Oosten te volgen.

Echter, ik ben het ook een beetje met IntensiveGary en Jos eens.
Iets te vaak worden dingen te snel voor waarheid aangenomen, onder het mom van 'als Khadaffi dit gedaan heeft, dan is hij ook in staat dat te doen'. Het feit dat hier nu artikelen worden gebruikt waarin wordt gezegd dat een vliegtuig is neergeschoten -maar het kan echter ook een helikopter zijn- of zelfs waarin word beweerd dat gifgas is gebruikt (p7) is niet echt heel verstandig. Het gaat namelijk van de geloofwaardigheid af van dit forum.
Natuurlijk kan je erbij zetten dat het niet bevestigd is, maar door ze hier toch te gebruiken geef je geloofwaardigheid aan het verhaal.

Ik hoop trouwens dat jullie dit niet persoonlijk opvatten, want ik vind dat met name de 'gevestigde' media zich hier schuldig aan maken, wat in mijn ogen niet zou mogen.
Ik heb zelf ook in gewelddadige gebieden gewerkt en ik kan bevestigen dat het eerste slachtoffer in een oorlog inderdaad de waarheid is. Iedereen heeft een eigen agenda en verklaringen van oogetuigen blijken vaker niet dan wel waar te zijn. Niet noodzakelijk omdat ze liegen, maar het is eerder een psychologisch iets.

Ik schrijf dit overigens niet omdat ik Khadaffi zo'n aardige man vind. Wat mij betreft mag hij -en zijn andere vriendjes- aan de hoogste boom gehangen worden.
Maar het mag ook niet zo zijn dat we alles maar voor waarheid aan gaan nemen omdat we hem zo'n klootzak vinden!

Nogmaals bedankt voor al jullie werk -dit meen ik echt oprecht!-
Cool ! we kunnen idd trots zijn op de fact checking die hier wordt uitgevoerd.
pi_93440523

( wat roept die man toch allemaal ??)
hoezo adhd ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')