abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 februari 2011 @ 20:21:06 #1
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_93407249
Ik het begin van dit jaar heb ik geleerd op m'n studie dat ieder mens zich indentificeert en ook weer distancieert met bepaalde groepen.

Dit kan je doen door bijvoorbeeld je kleding en handelen.

Voorbeeld hiervan is een jongen die naar metal luistert, bandshirts en skateschoenen draagt. Deze jongen identificeert zich wss graag met het stereotype 'metalheads'. Aan de andere kant wil hij zich distancieren met mooiboys, rappers etc. Zo geeft deze jongen weinig om z'n uiterlijk, heeft express heel andere opvattingen dan deze groep over onderwerpen en haat rap, pop en andere 'mainstream' muziek.

Ik heb express voor dit voorbeeld gekozen, omdat ik denk dat het wel het duidelijkste en meest voorkomende voorbeeld is. Dit voorbeeld heeft verder helemaal niet met mij te maken en zal eerder het tegenovergestelde zijn van het voorbeeld.

M'n vraag is dus met welke groepen identificeer jij en met welke groepen wil jij je helemaal niet mee identificeren?
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  zondag 27 februari 2011 @ 20:24:27 #2
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_93407482
Niemand..... ik luister naar (voornamelijk) Metal maar niemand verwacht dat van mij. Ik heb er juist een hekel aan aan dat kuddegedrag.....
  zondag 27 februari 2011 @ 20:28:11 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93407745
Ik ben een individu.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93407776
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:24 schreef gunk77 het volgende:
Niemand..... ik luister naar (voornamelijk) Metal maar niemand verwacht dat van mij. Ik heb er juist een hekel aan aan dat kuddegedrag.....
Jij associeert je met voetbalfans en distantieert je waarschijnlijk van de bobo/bedrijfscultuur :)
  zondag 27 februari 2011 @ 20:32:55 #5
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_93408131
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben een individu.
Ik verwachtte als zo'n reactie.
Iedereen is een individu.

Niet alleen jongeren identificeren en distancieren zich van groepen maar ook ouderen.
Denk maar eens na over waarom je sommige kleding bijvoorbeeld niet koopt.
  zondag 27 februari 2011 @ 20:33:28 #6
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_93408173
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:28 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Jij associeert je met voetbalfans en distantieert je waarschijnlijk van de bobo/bedrijfscultuur :)
Jij snapt het :7
  zondag 27 februari 2011 @ 20:55:02 #7
pi_93409870
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:32 schreef Gemaskerde het volgende:

[..]

Ik verwachtte als zo'n reactie.
Iedereen is een individu.

Niet alleen jongeren identificeren en distancieren zich van groepen maar ook ouderen.
Denk maar eens na over waarom je sommige kleding bijvoorbeeld niet koopt.
omdat ik het niet mooi vind op mijn lichaam, omdat ik het niet prettig vind zitten, omdat ik iets anders wil dragen.

Ik loop vaak 2 seizoenen achter met de "mode" voor zover ik überhaupt iets draag dat met mode te maken heeft.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_93414853
Je komt (vrijwel) altijd in een bepaalde groep terecht. Alleen met welke is de vraag, en heb je het door?
Een erg makkelijk voorbeeld vind ik eigenlijk de sjonnies met de Nickelson jassen en neppe Gucci rotzooi (wellicht jack & jones erbij ?). We lachen die allemaal het liefst uit dat ze allemaal 1 voor 1 net zo dom zijn bla bla bla (doe ik tenslotte ook) maar deze personen in kwestie hebben dus niet door dat ze net zulk gedrag vertonen. Iemand die met zen Vans een skinny jeans rond loopt en een cardigan (met de altijd houding van I dont give a fuck, het zijn eigenlijk emo's maar ze hebben het niet door omdat ze geen zwart dragen) heeft wellicht op moment meer ''aanhangers'' en is met dat betreft net zo dom. (Het ziet er wel stuk beter uit).

Hadden deze gasten ooit Vans gekocht als het niet zon rage was, en hadden ze dan die All stars niet weggedaan? Want ze zijn toch echt de enige!

Ik leg het weer lekker debiel uit, maar het komt er op neer dat de mensen die zeggen en denken dat ze niet in een groep thuis horen dat toch zeker wel zijn.
Nog een mooi voorbeeld is bv het topic [PICS ONLY] #52 Wat draag jij vandaag. Allemaal hadden ze zon beetje een Plaid shirt aan, niks mis mee. (uiteraard zeer prima) Maar dit zullen vast mensen zijn die zich zelf niet in een ''groep'' plaatsen.

Er zijn wel uitzonderingen als ik het zo bekijk hier, zoals pumpkinsoup of n8n. Die zal je niet snel in een grote groep kunnen plaatsen. Maar een groep toch zeker wel.

Nou vind ik het al vaak kut genoeg dat je bepaalde dingen of merken niet wilt kopen omdat je anders in een groep beland.

Maar om je vraag te beantwoorden.

Nee ik zit niet in een groep ;)
pi_93415165
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

omdat ik het niet mooi vind op mijn lichaam, omdat ik het niet prettig vind zitten, omdat ik iets anders wil dragen.

Ik loop vaak 2 seizoenen achter met de "mode" voor zover ik überhaupt iets draag dat met mode te maken heeft.
Dan beland je toch ook in een groep! Omdat jij niet Uggs of in de nieuwste mode kleding rond loopt betekend nog niet dat je niet gegroepeerd wordt.

Iemand met de gedachtegang als jij zie ik vaak genoeg voorbij komen. Een voorbeeld, de niks boeiende persoon met een te korte Levi's (of cars natuurlijk) een The North Face jas en misschien nog een gekleurde Eastpak? De altijd foute lelijke sneakers er onder, of neppe all stars.

Ja ook de mensen die niks met mode te maken hebben en zo lekker zichzelf zijn. Vallen in een groep.
  zondag 27 februari 2011 @ 22:07:51 #10
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_93415337
Alexander ik moet toegeven dat jouw post zeer goed is. Je hebt zojuist precies datgene gezegt dat ik wou duidelijk maken.

N8n en Pumpkinsoup heeb inderdaad een unieke stijl maar inderdaad zal er altijd wel iemand zijn die dezelfde stijl heeft.
  zondag 27 februari 2011 @ 22:08:12 #11
pi_93415373
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 22:05 schreef alexandervdb het volgende:

[..]

Dan beland je toch ook in een groep! Omdat jij niet Uggs of in de nieuwste mode kleding rond loopt betekend nog niet dat je niet gegroepeerd wordt.
Welke groep is dat? Dan kan ik me daar lekker van distantiëren. :P
quote:
Iemand met de gedachtegang als jij zie ik vaak genoeg voorbij komen. Een voorbeeld, de niks boeiende persoon met een te korte Levi's (of cars natuurlijk) een The North Face jas en misschien nog een gekleurde Eastpak? De altijd foute lelijke sneakers er onder, of neppe all stars.
Nee hoor, vooroordelen. :P
quote:
Ja ook de mensen die niks met mode te maken hebben en zo lekker zichzelf zijn. Vallen in een groep.
Ik zie die groep niet.
  zondag 27 februari 2011 @ 22:14:54 #12
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_93415893
Kort samengevat betekend het dus dat alles wat je doet, welke kledingkeuze je maakt er voor toch voor zorgt dat je gelabelt kan worden tot een bepaalde groep. De ene is unieker dan de ander. Zo zal je meer skaters en emo's tegenkomen dan bijv. gabbers om een makkelijk voorbeeld te noemen.

Alleen door het feit dat je als man veel geeft om je uiterlijk zorgt er weer voor dat je tussen de groep metromannen kan worden ingedeeld.

Iedereen is uniek maar uiteindelijk is iedereen door zijn of haar manier van doen ook weer in te delen in groepen.
pi_93416430
Ik identificeer mij met goed geklede en goed uitziende mensen.
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
  zondag 27 februari 2011 @ 22:34:30 #14
pi_93417530
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 22:14 schreef Gemaskerde het volgende:
Kort samengevat betekend het dus dat alles wat je doet, welke kledingkeuze je maakt er voor toch voor zorgt dat je gelabelt kan worden tot een bepaalde groep.
Aaaah! Maar dat is het probleem van degene die labelt. Dat zegt verder niets over mij. O-)
pi_93424889
Geen idee bij wat voor groep ik behoor, meerdere denk?

Ik heb adhd en dat is ook duidelijk te merken.
Verder kleed ik me gewoon casual, toch netjes en mooi. Altijd wel net iets anders dan de rest, denk ik. Hoge hakken, spijkerbroek, shirtje zonder print, muts soms. Niet zo dat ik let op wat de mode is, maar omdat je vaak niets anders dan wat er in is kunt kopen in winkels doe ik dat wel onbewust maar meestal de simpelste dingen en kleurloos maar mijn schoenen zijn vaak wel weer heel opvallend.

Verder luister ik kwa muziek echt van alles hoor, van lounge tot rock, van hardcore tot rnb, dubstep tot jazz, vanalles behalve trance, grunge en liever ook geen slowjamz.

Houd ook onwijs veel van piercings, maar totaal niet van tattoo's.

Ik merk wel dat ik vaak een andere mening heb over dingen dan anderen, en dat doe ik echt niet om anders te zijn ofzo maar merk gewoon vaak dat ik toch een andere visie heb op dingen.

De mensen waar ik mee omga zijn ook nogal uitgebreid en erg verschillend van elkaar. Varieert van leeftijden tussen de 17 tot 30, met allemaal heb ik een verschillende omgangsvorm. De een zie ik alleen in het weekend, daar doe ik mijn drankjes mee en tut ik lekker mee (make up alleen in het weekend ook) en de ander daar ben ik gewoon chill mee, beetje muziek luisteren, boeiende gesprekken voeren en af en toe een jointje erbij.

Ik distancieer me eigenlijk alleen van pubers die zich puberaal gedragen, Marokkanen, onhygienische mensen en mensen die altijd helemaal dronken zijn.

Kan iemand mij zeggen tot welke groep ik behoor? :') Weet het zelf niet echt...
  maandag 28 februari 2011 @ 12:52:39 #16
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_93435846
Alpha male
  maandag 28 februari 2011 @ 12:52:52 #17
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_93435858
casual=/= netjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties