abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93582648
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:10 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Dat betekent dat mijn boekje foutieve informatie verstrekt.. pfff en daar betaal je dan voor
Ja, want ei bevat ook minder calorieen dan bacon (±155 vs ±175 per 100 gram)
pi_93582687
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:24 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, want ei bevat ook minder calorieen dan bacon (±155 vs ±175 per 100 gram)
Ik voel me zo gebruikt
pi_93587341
quote:
De snelweg zoals we die nu kennen is ook een uitvinding van Nazi-Duitsland
Nee hoor :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:42:44 #154
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93587423
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee hoor :)
http://www.digiden.nl/nl/wist-je-dat/voertuigen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autosnelweg

Ok, het was toen nog niet Nazi-Duitsland, maar wel Duitsland.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93587589
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:42 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

http://www.digiden.nl/nl/wist-je-dat/voertuigen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autosnelweg

Ok, het was toen nog niet Nazi-Duitsland, maar wel Duitsland.
De aanleg van de Köln-Bonn Autobahn begon in 1929.
Op 6 augustus 1932 werd het 20km stuk tussen Cologne and Bonn geopend door Konrad Adenauer, burgemeester van Cologne, met de woorden: "So werden die Straßen der Zukunft aussehen".

De eerste snelweg staat op naam van Mussolini.
In 1924 opende in Italië een autostrada van 80 mijl tussen Milaan en Varese.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:48:13 #156
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93587614
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:47 schreef vosss het volgende:

[..]

De aanleg van de Köln-Bonn Autobahn begon in 1929.
Op 6 augustus 1932 werd het 20km stuk tussen Cologne and Bonn geopend door Konrad Adenauer, burgemeester van Cologne, met de woorden: "So werden die Straßen der Zukunft aussehen".

De eerste snelweg staat op naam van Mussolini.
In 1924 opende in Italië een autostrada van 80 mijl tussen Milaan en Varese.
De eerste lag er in 1921 in Berlijn al en was eigenlijk een racecircuit van oorsprong.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93587695
De AVUS was de voorloper van de snelweg en was gewoon een testtrack en een circuit.
Dat is pas na 1924 geweest dat die uberhaupt vrij gegeven werd voor verkeer.

De eerste echte snelweg staat echt op naam van de Italianen onder leiding van Benito en om preciezer te zijn op naam van Piero Puricelli

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93587708
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:48 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

De eerste lag er in 1921 in Berlijn al en was eigenlijk een racecircuit van oorsprong.
En dus geen snelweg. :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:51:35 #159
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93587758
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:50 schreef vosss het volgende:

[..]

En dus geen snelweg. :*
Hij is in gebruik geweest als snelweg, en alle snelwegen erna zijn naar dat voorbeeld gemaakt, dus het ligt een beetje in het midden of het een snelweg was.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93587812
Mha, valt wel een beetje in het rijtje thuis aangezien de Romeinen de eerste waren die (massaal) stenen wegen aanlegde
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:55:17 #161
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93587900
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:53 schreef TMartina het volgende:
Mha, valt wel een beetje in het rijtje thuis aangezien de Romeinen de eerste waren die (massaal) stenen wegen aanlegde
Drieduizend jaar voor Christus gebruikten ze in India ook bakstenen wegen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93587963
Als we het toch over wegen hebben, Nederland heeft het meest vierkante meter snelweg per inwoner, op luxemburg na. Met 54.76 meter snelweg per vierkante kilometer grond, staat Nederland slechts een kleine stap verwijderd van Luxemburg die 56.84 meter heeft. Er moet wel bij gezegd worden dat Luxemburg slechts 147 kilometer aan snelwegen heeft en Nederland meer dan 2274

De Romeinen legde als eerste massaal stenen wegen aan. Niet baksteen. Een gedeelte van deze wegen worden nog steeds in Italie gebruikt, vooral in de bergen.
pi_93588003
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:53 schreef TMartina het volgende:
Mha, valt wel een beetje in het rijtje thuis aangezien de Romeinen de eerste waren die (massaal) stenen wegen aanlegde
Helemaal niet. De AVUS werd gebouwd als zijnde testbaan en is pas veel later als snelweg in gebruik genomen. De Autostrada dei Laghi is vanaf het begin gewoon een snelweg geweest voor openbaar vervoer :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93588032
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Helemaal niet. De AVUS werd gebouwd als zijnde testbaan en is pas veel later als snelweg in gebruik genomen. De Autostrada dei Laghi is vanaf het begin gewoon een snelweg geweest voor openbaar vervoer :)
We hebben het over wegen. Zieke mierenneukerij ook :D
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:59:52 #165
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93588052
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:59 schreef TMartina het volgende:

[..]

We hebben het over wegen. Zieke mierenneukerij ook :D
Wegen zijn de aderen van een samenleving, hoezo mierenneukerij? :?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93588147
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:59 schreef TMartina het volgende:

[..]

We hebben het over wegen. Zieke mierenneukerij ook :D
Ik zit niet te mierenneuken. De feiten liggen gewoon op tafel. De Italiaanse Autostrada dei Laghi was een echte snelweg en was eerder dan de eerste echte snelweg in Duitsland, want de AVUS werd gebouwd als testbaan en niet als snelweg. Dattie in een later stadium wel als snelweg gebruikt is doet daar niets aan af :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:02:56 #167
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_93588164
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:57 schreef TMartina het volgende:
Als we het toch over wegen hebben, Nederland heeft het meest vierkante meter snelweg per inwoner, op luxemburg na. Met 54.76 meter snelweg per vierkante kilometer grond, staat Nederland slechts een kleine stap verwijderd van Luxemburg die 56.84 meter heeft. Er moet wel bij gezegd worden dat Luxemburg slechts 147 kilometer aan snelwegen heeft en Nederland meer dan 2274

De Romeinen legde als eerste massaal stenen wegen aan. Niet baksteen. Een gedeelte van deze wegen worden nog steeds in Italie gebruikt, vooral in de bergen.
Wat ook niet zo gek is natuurlijk. Nederland is maar een klein landje en gebruikt de beschikbare oppervlakte sowieso al efficiënt. Amerika heeft bijvoorbeeld gewoon veel loze ruimte over, dan hoef je dat ook niet te verbinden met wegen. En wij worden niet belemmerd door oa. bergen.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:04:32 #168
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93588221
quote:
3s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zit niet te mierenneuken. De feiten liggen gewoon op tafel. De Italiaanse Autostrada dei Laghi was een echte snelweg en was eerder dan de eerste echte snelweg in Duitsland, want de AVUS werd gebouwd als testbaan en niet als snelweg. Dattie in een later stadium wel als snelweg gebruikt is doet daar niets aan af :*
Toch raar dat als ik ga zoeken op de oudste snelweg ter wereld ik steeds in Duitsland uitkom.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93588340
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:04 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Toch raar dat als ik ga zoeken op de oudste snelweg ter wereld ik steeds in Duitsland uitkom.
Dat komt omdat iedereen klakkeloos alles van elkaar overneemt en het gewoon op een misvatting berust. :)

Dat is haast net zo iets als dat ik eerst een elektrisch aangedreven fiets uit zou vinden en dat ik die jaren later upgrade naar elektrisch aangedreven motor en dat in de tussentijd gewoon iemand anders al een elektrische motor gemaakt heeft.

Dan ben ik toch niet de uitvinder van de elektrisch aangedreven motor?

8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93588470
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:02 schreef MichielPH het volgende:

[..]

Wat ook niet zo gek is natuurlijk. Nederland is maar een klein landje en gebruikt de beschikbare oppervlakte sowieso al efficiënt. Amerika heeft bijvoorbeeld gewoon veel loze ruimte over, dan hoef je dat ook niet te verbinden met wegen. En wij worden niet belemmerd door oa. bergen.
Halverwege 1600 had Nederland de meeste en grootste kanalen, voor de scheepsvaart. Afhankelijk van buitenlandse behoefdes, speelt Nederland altijd al een belangrijke doorvoersrol voor het binnenland in Europa. Elke keer past dit zich ook aan de vervoersmiddelen die in die tijd gebruikt worden. Daarom verbaast het me een beetje dat NL niet in de top3 staat met meeste aantal KM spoorweg per inwoner.
Nevermind. We hebben wel het drukste spoorwegennetwerk van de EU
http://www.verkeersnet.nl(...)ste-spoor-van-de-eu/
pi_93589315
Mensen, met alle respect! Dit zijn geen leuke weetjes :N
pi_93589477
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:32 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Mensen, met alle respect! Dit zijn geen leuke weetjes :N
Nouja mijn weetje is wel leuk, want er zijn altijd wel van die allesweters die denk dat de eerste snelweg van Hitler is en dan kan je zo iemand om de oren slaan met mijn feitje.

Buiten het feit dat ie niet van Hitler is, was Hitler nog niet eens aan de macht toen de AVUS gebouwd werd, dus dat klopt van 2 kanten niet dat verhaal :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:36:38 #173
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93589494
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:32 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Mensen, met alle respect! Dit zijn geen leuke weetjes :N
Ok, nog een poging:

Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.

Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93589595
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ok, nog een poging:

Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.

Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
:')
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:05:15 #175
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_93590623
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ok, nog een poging:

Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.

Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
quote:
Wikipedia:
De uitvinding van het kattenluikje wordt op het Internet veelvuldig toegeschreven aan Isaac Newton[4]. Charles R. Gibson daarentegen, die in 1921 schreef over het leven van Newton, beweert: "Tot op de dag van vandaag krijgen studenten in Cambridge te horen dat er twee gaten zaten in de deur van de kamer van Newton: een grote voor zijn kat en een kleinere ten behoeve van een kitten", maar stelt dat dit in flagrante tegenspraak is met "...een brief van de assistent van Newton die ons de volgende informatie geeft, uit de eerste hand en niet slechts van horen zeggen. `Hij hield kat noch hond in zijn kamer...'"[5]
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_93590969
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja mijn weetje is wel leuk, want er zijn altijd wel van die allesweters die denk dat de eerste snelweg van Hitler is en dan kan je zo iemand om de oren slaan met mijn feitje.

Buiten het feit dat ie niet van Hitler is, was Hitler nog niet eens aan de macht toen de AVUS gebouwd werd, dus dat klopt van 2 kanten niet dat verhaal :+
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ok, nog een poging:

Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.

Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
Zo saai zijn ze ook vast niet, maar ik ben gewoon te lui om alles te lezen :z
Bedankt voor deze nieuwe feiten, ik zal gelijk ook wat toevoegen.
Dit noem ik nou een leuk weetje:
-Al voor de geboorte weten sommige meisjes op de tast hun foetale knopje te vinden ^O^
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:25:44 #177
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93591431
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:05 schreef MichielPH het volgende:
Ah dus toch.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:32:55 #178
333374 Lithia
Too serious
pi_93591745
Nu dat er toch over Hitler werd gepraat, is het veilig om te zeggen dat de automerk Volkswagen gemaakt is voor Hitler?
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_93591908
Zal ik er dan maar bij vermelden dat Adolf als man van het jaar was benoemd door Time Magazine in 1938

De Volkswagen werd trouwens ontworpen door Ferdinand Porsche.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:37:12 #180
333374 Lithia
Too serious
pi_93591949
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:36 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Zal ik er dan maar bij vermelden dat Adolf als man van het jaar was benoemd door Time Magazine in 1938

De Volkswagen werd trouwens ontworpen door Ferdinand Porsche.
Ik zei dan ook niets over de ontwerper, maar voor wie het gemaakt is.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')