Ja, want ei bevat ook minder calorieen dan bacon (±155 vs ±175 per 100 gram)quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:10 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Dat betekent dat mijn boekje foutieve informatie verstrekt.. pfff en daar betaal je dan voor
Ik voel me zo gebruiktquote:Op donderdag 3 maart 2011 10:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, want ei bevat ook minder calorieen dan bacon (±155 vs ±175 per 100 gram)
Nee hoorquote:De snelweg zoals we die nu kennen is ook een uitvinding van Nazi-Duitsland
http://www.digiden.nl/nl/wist-je-dat/voertuigenquote:
De aanleg van de Köln-Bonn Autobahn begon in 1929.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:42 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
http://www.digiden.nl/nl/wist-je-dat/voertuigen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autosnelweg
Ok, het was toen nog niet Nazi-Duitsland, maar wel Duitsland.
De eerste lag er in 1921 in Berlijn al en was eigenlijk een racecircuit van oorsprong.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:47 schreef vosss het volgende:
[..]
De aanleg van de Köln-Bonn Autobahn begon in 1929.
Op 6 augustus 1932 werd het 20km stuk tussen Cologne and Bonn geopend door Konrad Adenauer, burgemeester van Cologne, met de woorden: "So werden die Straßen der Zukunft aussehen".
De eerste snelweg staat op naam van Mussolini.
In 1924 opende in Italië een autostrada van 80 mijl tussen Milaan en Varese.
En dus geen snelweg.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:48 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
De eerste lag er in 1921 in Berlijn al en was eigenlijk een racecircuit van oorsprong.
Hij is in gebruik geweest als snelweg, en alle snelwegen erna zijn naar dat voorbeeld gemaakt, dus het ligt een beetje in het midden of het een snelweg was.quote:
Drieduizend jaar voor Christus gebruikten ze in India ook bakstenen wegen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:53 schreef TMartina het volgende:
Mha, valt wel een beetje in het rijtje thuis aangezien de Romeinen de eerste waren die (massaal) stenen wegen aanlegde
Helemaal niet. De AVUS werd gebouwd als zijnde testbaan en is pas veel later als snelweg in gebruik genomen. De Autostrada dei Laghi is vanaf het begin gewoon een snelweg geweest voor openbaar vervoerquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:53 schreef TMartina het volgende:
Mha, valt wel een beetje in het rijtje thuis aangezien de Romeinen de eerste waren die (massaal) stenen wegen aanlegde
We hebben het over wegen. Zieke mierenneukerij ookquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Helemaal niet. De AVUS werd gebouwd als zijnde testbaan en is pas veel later als snelweg in gebruik genomen. De Autostrada dei Laghi is vanaf het begin gewoon een snelweg geweest voor openbaar vervoer
Wegen zijn de aderen van een samenleving, hoezo mierenneukerij?quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:59 schreef TMartina het volgende:
[..]
We hebben het over wegen. Zieke mierenneukerij ook
Ik zit niet te mierenneuken. De feiten liggen gewoon op tafel. De Italiaanse Autostrada dei Laghi was een echte snelweg en was eerder dan de eerste echte snelweg in Duitsland, want de AVUS werd gebouwd als testbaan en niet als snelweg. Dattie in een later stadium wel als snelweg gebruikt is doet daar niets aan afquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:59 schreef TMartina het volgende:
[..]
We hebben het over wegen. Zieke mierenneukerij ook
Wat ook niet zo gek is natuurlijk. Nederland is maar een klein landje en gebruikt de beschikbare oppervlakte sowieso al efficiënt. Amerika heeft bijvoorbeeld gewoon veel loze ruimte over, dan hoef je dat ook niet te verbinden met wegen. En wij worden niet belemmerd door oa. bergen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:57 schreef TMartina het volgende:
Als we het toch over wegen hebben, Nederland heeft het meest vierkante meter snelweg per inwoner, op luxemburg na. Met 54.76 meter snelweg per vierkante kilometer grond, staat Nederland slechts een kleine stap verwijderd van Luxemburg die 56.84 meter heeft. Er moet wel bij gezegd worden dat Luxemburg slechts 147 kilometer aan snelwegen heeft en Nederland meer dan 2274
De Romeinen legde als eerste massaal stenen wegen aan. Niet baksteen. Een gedeelte van deze wegen worden nog steeds in Italie gebruikt, vooral in de bergen.
Toch raar dat als ik ga zoeken op de oudste snelweg ter wereld ik steeds in Duitsland uitkom.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zit niet te mierenneuken. De feiten liggen gewoon op tafel. De Italiaanse Autostrada dei Laghi was een echte snelweg en was eerder dan de eerste echte snelweg in Duitsland, want de AVUS werd gebouwd als testbaan en niet als snelweg. Dattie in een later stadium wel als snelweg gebruikt is doet daar niets aan af
Dat komt omdat iedereen klakkeloos alles van elkaar overneemt en het gewoon op een misvatting berust.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:04 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Toch raar dat als ik ga zoeken op de oudste snelweg ter wereld ik steeds in Duitsland uitkom.
Halverwege 1600 had Nederland de meeste en grootste kanalen, voor de scheepsvaart. Afhankelijk van buitenlandse behoefdes, speelt Nederland altijd al een belangrijke doorvoersrol voor het binnenland in Europa. Elke keer past dit zich ook aan de vervoersmiddelen die in die tijd gebruikt worden. Daarom verbaast het me een beetje dat NL niet in de top3 staat met meeste aantal KM spoorweg per inwoner.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:02 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Wat ook niet zo gek is natuurlijk. Nederland is maar een klein landje en gebruikt de beschikbare oppervlakte sowieso al efficiënt. Amerika heeft bijvoorbeeld gewoon veel loze ruimte over, dan hoef je dat ook niet te verbinden met wegen. En wij worden niet belemmerd door oa. bergen.
Nouja mijn weetje is wel leuk, want er zijn altijd wel van die allesweters die denk dat de eerste snelweg van Hitler is en dan kan je zo iemand om de oren slaan met mijn feitje.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:32 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Mensen, met alle respect! Dit zijn geen leuke weetjes
Ok, nog een poging:quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:32 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Mensen, met alle respect! Dit zijn geen leuke weetjes
quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ok, nog een poging:
Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.
Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ok, nog een poging:
Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.
Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
quote:Wikipedia:
De uitvinding van het kattenluikje wordt op het Internet veelvuldig toegeschreven aan Isaac Newton[4]. Charles R. Gibson daarentegen, die in 1921 schreef over het leven van Newton, beweert: "Tot op de dag van vandaag krijgen studenten in Cambridge te horen dat er twee gaten zaten in de deur van de kamer van Newton: een grote voor zijn kat en een kleinere ten behoeve van een kitten", maar stelt dat dit in flagrante tegenspraak is met "...een brief van de assistent van Newton die ons de volgende informatie geeft, uit de eerste hand en niet slechts van horen zeggen. `Hij hield kat noch hond in zijn kamer...'"[5]
quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja mijn weetje is wel leuk, want er zijn altijd wel van die allesweters die denk dat de eerste snelweg van Hitler is en dan kan je zo iemand om de oren slaan met mijn feitje.
Buiten het feit dat ie niet van Hitler is, was Hitler nog niet eens aan de macht toen de AVUS gebouwd werd, dus dat klopt van 2 kanten niet dat verhaal
Zo saai zijn ze ook vast niet, maar ik ben gewoon te lui om alles te lezenquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ok, nog een poging:
Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.
Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
Ik zei dan ook niets over de ontwerper, maar voor wie het gemaakt is.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:36 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Zal ik er dan maar bij vermelden dat Adolf als man van het jaar was benoemd door Time Magazine in 1938
De Volkswagen werd trouwens ontworpen door Ferdinand Porsche.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |