http://www.digiden.nl/nl/wist-je-dat/voertuigenquote:
De aanleg van de Köln-Bonn Autobahn begon in 1929.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:42 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
http://www.digiden.nl/nl/wist-je-dat/voertuigen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autosnelweg
Ok, het was toen nog niet Nazi-Duitsland, maar wel Duitsland.
De eerste lag er in 1921 in Berlijn al en was eigenlijk een racecircuit van oorsprong.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:47 schreef vosss het volgende:
[..]
De aanleg van de Köln-Bonn Autobahn begon in 1929.
Op 6 augustus 1932 werd het 20km stuk tussen Cologne and Bonn geopend door Konrad Adenauer, burgemeester van Cologne, met de woorden: "So werden die Straßen der Zukunft aussehen".
De eerste snelweg staat op naam van Mussolini.
In 1924 opende in Italië een autostrada van 80 mijl tussen Milaan en Varese.
En dus geen snelweg.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:48 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
De eerste lag er in 1921 in Berlijn al en was eigenlijk een racecircuit van oorsprong.
Hij is in gebruik geweest als snelweg, en alle snelwegen erna zijn naar dat voorbeeld gemaakt, dus het ligt een beetje in het midden of het een snelweg was.quote:
Drieduizend jaar voor Christus gebruikten ze in India ook bakstenen wegen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:53 schreef TMartina het volgende:
Mha, valt wel een beetje in het rijtje thuis aangezien de Romeinen de eerste waren die (massaal) stenen wegen aanlegde
Helemaal niet. De AVUS werd gebouwd als zijnde testbaan en is pas veel later als snelweg in gebruik genomen. De Autostrada dei Laghi is vanaf het begin gewoon een snelweg geweest voor openbaar vervoerquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:53 schreef TMartina het volgende:
Mha, valt wel een beetje in het rijtje thuis aangezien de Romeinen de eerste waren die (massaal) stenen wegen aanlegde
We hebben het over wegen. Zieke mierenneukerij ookquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Helemaal niet. De AVUS werd gebouwd als zijnde testbaan en is pas veel later als snelweg in gebruik genomen. De Autostrada dei Laghi is vanaf het begin gewoon een snelweg geweest voor openbaar vervoer
Wegen zijn de aderen van een samenleving, hoezo mierenneukerij?quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:59 schreef TMartina het volgende:
[..]
We hebben het over wegen. Zieke mierenneukerij ook
Ik zit niet te mierenneuken. De feiten liggen gewoon op tafel. De Italiaanse Autostrada dei Laghi was een echte snelweg en was eerder dan de eerste echte snelweg in Duitsland, want de AVUS werd gebouwd als testbaan en niet als snelweg. Dattie in een later stadium wel als snelweg gebruikt is doet daar niets aan afquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:59 schreef TMartina het volgende:
[..]
We hebben het over wegen. Zieke mierenneukerij ook
Wat ook niet zo gek is natuurlijk. Nederland is maar een klein landje en gebruikt de beschikbare oppervlakte sowieso al efficiënt. Amerika heeft bijvoorbeeld gewoon veel loze ruimte over, dan hoef je dat ook niet te verbinden met wegen. En wij worden niet belemmerd door oa. bergen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:57 schreef TMartina het volgende:
Als we het toch over wegen hebben, Nederland heeft het meest vierkante meter snelweg per inwoner, op luxemburg na. Met 54.76 meter snelweg per vierkante kilometer grond, staat Nederland slechts een kleine stap verwijderd van Luxemburg die 56.84 meter heeft. Er moet wel bij gezegd worden dat Luxemburg slechts 147 kilometer aan snelwegen heeft en Nederland meer dan 2274
De Romeinen legde als eerste massaal stenen wegen aan. Niet baksteen. Een gedeelte van deze wegen worden nog steeds in Italie gebruikt, vooral in de bergen.
Toch raar dat als ik ga zoeken op de oudste snelweg ter wereld ik steeds in Duitsland uitkom.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zit niet te mierenneuken. De feiten liggen gewoon op tafel. De Italiaanse Autostrada dei Laghi was een echte snelweg en was eerder dan de eerste echte snelweg in Duitsland, want de AVUS werd gebouwd als testbaan en niet als snelweg. Dattie in een later stadium wel als snelweg gebruikt is doet daar niets aan af
Dat komt omdat iedereen klakkeloos alles van elkaar overneemt en het gewoon op een misvatting berust.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:04 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Toch raar dat als ik ga zoeken op de oudste snelweg ter wereld ik steeds in Duitsland uitkom.
Halverwege 1600 had Nederland de meeste en grootste kanalen, voor de scheepsvaart. Afhankelijk van buitenlandse behoefdes, speelt Nederland altijd al een belangrijke doorvoersrol voor het binnenland in Europa. Elke keer past dit zich ook aan de vervoersmiddelen die in die tijd gebruikt worden. Daarom verbaast het me een beetje dat NL niet in de top3 staat met meeste aantal KM spoorweg per inwoner.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:02 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Wat ook niet zo gek is natuurlijk. Nederland is maar een klein landje en gebruikt de beschikbare oppervlakte sowieso al efficiënt. Amerika heeft bijvoorbeeld gewoon veel loze ruimte over, dan hoef je dat ook niet te verbinden met wegen. En wij worden niet belemmerd door oa. bergen.
Nouja mijn weetje is wel leuk, want er zijn altijd wel van die allesweters die denk dat de eerste snelweg van Hitler is en dan kan je zo iemand om de oren slaan met mijn feitje.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:32 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Mensen, met alle respect! Dit zijn geen leuke weetjes
Ok, nog een poging:quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:32 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Mensen, met alle respect! Dit zijn geen leuke weetjes
quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ok, nog een poging:
Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.
Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ok, nog een poging:
Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.
Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
quote:Wikipedia:
De uitvinding van het kattenluikje wordt op het Internet veelvuldig toegeschreven aan Isaac Newton[4]. Charles R. Gibson daarentegen, die in 1921 schreef over het leven van Newton, beweert: "Tot op de dag van vandaag krijgen studenten in Cambridge te horen dat er twee gaten zaten in de deur van de kamer van Newton: een grote voor zijn kat en een kleinere ten behoeve van een kitten", maar stelt dat dit in flagrante tegenspraak is met "...een brief van de assistent van Newton die ons de volgende informatie geeft, uit de eerste hand en niet slechts van horen zeggen. `Hij hield kat noch hond in zijn kamer...'"[5]
quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja mijn weetje is wel leuk, want er zijn altijd wel van die allesweters die denk dat de eerste snelweg van Hitler is en dan kan je zo iemand om de oren slaan met mijn feitje.
Buiten het feit dat ie niet van Hitler is, was Hitler nog niet eens aan de macht toen de AVUS gebouwd werd, dus dat klopt van 2 kanten niet dat verhaal
Zo saai zijn ze ook vast niet, maar ik ben gewoon te lui om alles te lezenquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ok, nog een poging:
Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.
Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
Ik zei dan ook niets over de ontwerper, maar voor wie het gemaakt is.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:36 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Zal ik er dan maar bij vermelden dat Adolf als man van het jaar was benoemd door Time Magazine in 1938
De Volkswagen werd trouwens ontworpen door Ferdinand Porsche.
Toch wel leuk om te zien, dat de kever en de porsche uit min of meer 1 design zijn ontstaan:quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:36 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Zal ik er dan maar bij vermelden dat Adolf als man van het jaar was benoemd door Time Magazine in 1938
De Volkswagen werd trouwens ontworpen door Ferdinand Porsche.
Ik geef je toch ook geen ongelijk, ik vulde je alleen maar aan...quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:37 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik zei dan ook niets over de ontwerper, maar voor wie het gemaakt is.
Oké dan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:39 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ik geef je toch ook geen ongelijk, ik vulde je alleen maar aan...
Maar als er meer ei dan bacon is dan kan het dus toch zo zijn dat er meel calorieen in het ei zit dan in de bacon.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, want ei bevat ook minder calorieen dan bacon (±155 vs ±175 per 100 gram)
quote:Methods by which a civilization could feasibly advance to Type I:
* Large scale application of fusion power. According to mass-energy equivalence, Type I implies the conversion of about 2 kg of matter to energy per second. While there is no known method to convert matter (by itself) completely into energy, an equivalent energy release could theoretically be achieved by fusing approximately 280 kg of hydrogen into helium per second,[11] a rate roughly equivalent to 8.9 × 109 kg/year. A cubic km of water contains about 1011 kg of hydrogen, and the Earth's oceans contain about 1.3 × 109 cubic km of water, meaning that this rate of consumption could be sustained over geological time scales.
* Antimatter[12] in large quantities would have a mechanism to produce power on a scale several factors above our current level of technology. In antimatter-matter collisions, the entire rest mass of the particles is converted to kinetic energy. Their energy density (energy released per mass) is about 4 orders of magnitude greater than that from using nuclear fission, and about 2 orders of magnitude greater than the best possible yield from fusion.[13] The reaction of 1 kg of anti-matter with 1 kg of matter would produce 1.8 × 1017 J (180 petajoules) of energy.[14] Although antimatter is sometimes proposed as a source of energy, this is infeasible. Any naturally occurring antimatter would have long annihilated before it could be harvested. Artificially producing antimatter involves first converting energy into mass, so there is no net gain. Antimatter is only usable as a medium of energy storage but not as an energy source.
* Solar energy through converting sunlight into electricity by either solar cells and concentrating solar power or indirectly through wind and hydroelectric power. Currently, there is no known way for human civilization to successfully utilize the equivalent of the Earth's total absorbed solar energy without completely coating the surface with man-made structures, which is presently not feasible. However, if a civilization constructed very large Space-based solar power Satellites, Type I power levels might be achievable.
Figure of a Dyson swarm surrounding a star
Type II civilizations might employ:
* A Dyson sphere or Dyson swarm and similar constructs are hypothetical megastructures originally described by Freeman Dyson as a system of orbiting solar power satellites meant to completely enclose a star and capture most or all of its energy output.[15]
* Perhaps a more exotic means to generate usable energy would be to feed a stellar mass into a black hole, and collect photons emitted by the accretion disc.[16][17] Less exotic would be simply to capture photons already escaping from the accretion disc, reducing a black hole's angular momentum; known as the Penrose process.
* In multiple-star systems of a sufficiently large number of stars, absorbing a small but significant fraction of the output of each individual star.
Type III civilizations might use the same techniques employed by a Type II civilization, but applied to all of the stars of one or more galaxies individually.[18] They may also be able to tap into the energy released from the supermassive black holes which are believed to exist at the center of most galaxies.
uh dat is logisch, dat geld zelfs voor ijsbergsla! Als je daar een hele vuilniszak vol van eet heb je ook al weer meer calorieën gehad tov dat beetje bacon.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:09 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Maar als er meer ei dan bacon is dan kan het dus toch zo zijn dat er meel calorieen in het ei zit dan in de bacon.
In totaal dus en niet per gram.
Turing zou zich omdraaien in z'n graf.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:52 schreef spacer1 het volgende:
Dat het Apple logo een hommage is aan wijlen Alan Turing.
Turing een computergenie (beetje de vader van de huidge pc's) en de man die de tweede wereldoorlog heeft gewonnen voor Engeland was homo en werd hiervoor veroordeeld.
Zijn straf was chemische castratie dmv innemen van hormonen, hij heeft daarna zelfmoord gepleegd door een hap uit een appel te nemen die met cyanide vergiftigd was.
[ afbeelding ]
Het eerste Apple logo bestaat ook uit kleuren die terug zijn te vinden in de rainbow (lees:gay) vlag.
De maker van het logo noch Apple wil dit bevestigen maar de feiten liegen er niet om.
quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ok, nog een poging:
Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.
Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nu ben ik heel nieuwsgierig wat hier stond![]()
ik hoop niks naars want ik vond het gewoon grappig
ow... gelukkigquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:26 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, ik reageerde op iemand anders zijn post maar toen zag ik dat ik de post van hem verkeerd had gelezen, dus kieperde ik mijn post maar weg.![]()
Vandaar.
Sterker nog, alles is radioactiefquote:Op maandag 28 februari 2011 21:36 schreef Thomashorst het volgende:
Beetje als het bovenstaande
Die sokjes van gaas, gebruikt voor gaslampen op de camping, zijn radioactief
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:38 schreef Id_do_her het volgende:
Jack Daniel, bekend van de whiskey Jack Daniel's is gestorven aan een bloedvergiftiging. Hij was een keer vroeg naar zijn werk gegaan en was de combinatie van zijn kluis weer eens vergeten. Uit frustratie schopte hij tegen zijn kluis, zijn teen was kapot en raakte geïnfecteerd, hij stierf daardoor enige tijd later.
Er was een reclamecampagne in de metro van Londen met een foto van Jack Daniel en de leus: "Moral: Never go to work early."
[ afbeelding ]
En de vlammenwerper was voor de aansteker en de lucifers.quote:Op zondag 27 februari 2011 20:09 schreef Antaris het volgende:
Wist je dat de aansteker al werd uitgevonden voor de lucifers?
Dankjequote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
![]()
Geweldige weetjes heb jij !
![]()
ik ga dit volgen ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |