abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:42:44 #154
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93587423
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee hoor :)
http://www.digiden.nl/nl/wist-je-dat/voertuigen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autosnelweg

Ok, het was toen nog niet Nazi-Duitsland, maar wel Duitsland.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93587589
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:42 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

http://www.digiden.nl/nl/wist-je-dat/voertuigen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autosnelweg

Ok, het was toen nog niet Nazi-Duitsland, maar wel Duitsland.
De aanleg van de Köln-Bonn Autobahn begon in 1929.
Op 6 augustus 1932 werd het 20km stuk tussen Cologne and Bonn geopend door Konrad Adenauer, burgemeester van Cologne, met de woorden: "So werden die Straßen der Zukunft aussehen".

De eerste snelweg staat op naam van Mussolini.
In 1924 opende in Italië een autostrada van 80 mijl tussen Milaan en Varese.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:48:13 #156
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93587614
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:47 schreef vosss het volgende:

[..]

De aanleg van de Köln-Bonn Autobahn begon in 1929.
Op 6 augustus 1932 werd het 20km stuk tussen Cologne and Bonn geopend door Konrad Adenauer, burgemeester van Cologne, met de woorden: "So werden die Straßen der Zukunft aussehen".

De eerste snelweg staat op naam van Mussolini.
In 1924 opende in Italië een autostrada van 80 mijl tussen Milaan en Varese.
De eerste lag er in 1921 in Berlijn al en was eigenlijk een racecircuit van oorsprong.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93587695
De AVUS was de voorloper van de snelweg en was gewoon een testtrack en een circuit.
Dat is pas na 1924 geweest dat die uberhaupt vrij gegeven werd voor verkeer.

De eerste echte snelweg staat echt op naam van de Italianen onder leiding van Benito en om preciezer te zijn op naam van Piero Puricelli

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93587708
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:48 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

De eerste lag er in 1921 in Berlijn al en was eigenlijk een racecircuit van oorsprong.
En dus geen snelweg. :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:51:35 #159
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93587758
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:50 schreef vosss het volgende:

[..]

En dus geen snelweg. :*
Hij is in gebruik geweest als snelweg, en alle snelwegen erna zijn naar dat voorbeeld gemaakt, dus het ligt een beetje in het midden of het een snelweg was.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93587812
Mha, valt wel een beetje in het rijtje thuis aangezien de Romeinen de eerste waren die (massaal) stenen wegen aanlegde
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:55:17 #161
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93587900
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:53 schreef TMartina het volgende:
Mha, valt wel een beetje in het rijtje thuis aangezien de Romeinen de eerste waren die (massaal) stenen wegen aanlegde
Drieduizend jaar voor Christus gebruikten ze in India ook bakstenen wegen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93587963
Als we het toch over wegen hebben, Nederland heeft het meest vierkante meter snelweg per inwoner, op luxemburg na. Met 54.76 meter snelweg per vierkante kilometer grond, staat Nederland slechts een kleine stap verwijderd van Luxemburg die 56.84 meter heeft. Er moet wel bij gezegd worden dat Luxemburg slechts 147 kilometer aan snelwegen heeft en Nederland meer dan 2274

De Romeinen legde als eerste massaal stenen wegen aan. Niet baksteen. Een gedeelte van deze wegen worden nog steeds in Italie gebruikt, vooral in de bergen.
pi_93588003
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:53 schreef TMartina het volgende:
Mha, valt wel een beetje in het rijtje thuis aangezien de Romeinen de eerste waren die (massaal) stenen wegen aanlegde
Helemaal niet. De AVUS werd gebouwd als zijnde testbaan en is pas veel later als snelweg in gebruik genomen. De Autostrada dei Laghi is vanaf het begin gewoon een snelweg geweest voor openbaar vervoer :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93588032
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Helemaal niet. De AVUS werd gebouwd als zijnde testbaan en is pas veel later als snelweg in gebruik genomen. De Autostrada dei Laghi is vanaf het begin gewoon een snelweg geweest voor openbaar vervoer :)
We hebben het over wegen. Zieke mierenneukerij ook :D
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:59:52 #165
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93588052
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:59 schreef TMartina het volgende:

[..]

We hebben het over wegen. Zieke mierenneukerij ook :D
Wegen zijn de aderen van een samenleving, hoezo mierenneukerij? :?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93588147
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:59 schreef TMartina het volgende:

[..]

We hebben het over wegen. Zieke mierenneukerij ook :D
Ik zit niet te mierenneuken. De feiten liggen gewoon op tafel. De Italiaanse Autostrada dei Laghi was een echte snelweg en was eerder dan de eerste echte snelweg in Duitsland, want de AVUS werd gebouwd als testbaan en niet als snelweg. Dattie in een later stadium wel als snelweg gebruikt is doet daar niets aan af :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:02:56 #167
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_93588164
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:57 schreef TMartina het volgende:
Als we het toch over wegen hebben, Nederland heeft het meest vierkante meter snelweg per inwoner, op luxemburg na. Met 54.76 meter snelweg per vierkante kilometer grond, staat Nederland slechts een kleine stap verwijderd van Luxemburg die 56.84 meter heeft. Er moet wel bij gezegd worden dat Luxemburg slechts 147 kilometer aan snelwegen heeft en Nederland meer dan 2274

De Romeinen legde als eerste massaal stenen wegen aan. Niet baksteen. Een gedeelte van deze wegen worden nog steeds in Italie gebruikt, vooral in de bergen.
Wat ook niet zo gek is natuurlijk. Nederland is maar een klein landje en gebruikt de beschikbare oppervlakte sowieso al efficiënt. Amerika heeft bijvoorbeeld gewoon veel loze ruimte over, dan hoef je dat ook niet te verbinden met wegen. En wij worden niet belemmerd door oa. bergen.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:04:32 #168
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93588221
quote:
3s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zit niet te mierenneuken. De feiten liggen gewoon op tafel. De Italiaanse Autostrada dei Laghi was een echte snelweg en was eerder dan de eerste echte snelweg in Duitsland, want de AVUS werd gebouwd als testbaan en niet als snelweg. Dattie in een later stadium wel als snelweg gebruikt is doet daar niets aan af :*
Toch raar dat als ik ga zoeken op de oudste snelweg ter wereld ik steeds in Duitsland uitkom.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93588340
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:04 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Toch raar dat als ik ga zoeken op de oudste snelweg ter wereld ik steeds in Duitsland uitkom.
Dat komt omdat iedereen klakkeloos alles van elkaar overneemt en het gewoon op een misvatting berust. :)

Dat is haast net zo iets als dat ik eerst een elektrisch aangedreven fiets uit zou vinden en dat ik die jaren later upgrade naar elektrisch aangedreven motor en dat in de tussentijd gewoon iemand anders al een elektrische motor gemaakt heeft.

Dan ben ik toch niet de uitvinder van de elektrisch aangedreven motor?

8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93588470
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:02 schreef MichielPH het volgende:

[..]

Wat ook niet zo gek is natuurlijk. Nederland is maar een klein landje en gebruikt de beschikbare oppervlakte sowieso al efficiënt. Amerika heeft bijvoorbeeld gewoon veel loze ruimte over, dan hoef je dat ook niet te verbinden met wegen. En wij worden niet belemmerd door oa. bergen.
Halverwege 1600 had Nederland de meeste en grootste kanalen, voor de scheepsvaart. Afhankelijk van buitenlandse behoefdes, speelt Nederland altijd al een belangrijke doorvoersrol voor het binnenland in Europa. Elke keer past dit zich ook aan de vervoersmiddelen die in die tijd gebruikt worden. Daarom verbaast het me een beetje dat NL niet in de top3 staat met meeste aantal KM spoorweg per inwoner.
Nevermind. We hebben wel het drukste spoorwegennetwerk van de EU
http://www.verkeersnet.nl(...)ste-spoor-van-de-eu/
pi_93589315
Mensen, met alle respect! Dit zijn geen leuke weetjes :N
pi_93589477
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:32 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Mensen, met alle respect! Dit zijn geen leuke weetjes :N
Nouja mijn weetje is wel leuk, want er zijn altijd wel van die allesweters die denk dat de eerste snelweg van Hitler is en dan kan je zo iemand om de oren slaan met mijn feitje.

Buiten het feit dat ie niet van Hitler is, was Hitler nog niet eens aan de macht toen de AVUS gebouwd werd, dus dat klopt van 2 kanten niet dat verhaal :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:36:38 #173
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93589494
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:32 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Mensen, met alle respect! Dit zijn geen leuke weetjes :N
Ok, nog een poging:

Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.

Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93589595
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ok, nog een poging:

Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.

Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
:')
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:05:15 #175
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_93590623
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ok, nog een poging:

Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.

Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
quote:
Wikipedia:
De uitvinding van het kattenluikje wordt op het Internet veelvuldig toegeschreven aan Isaac Newton[4]. Charles R. Gibson daarentegen, die in 1921 schreef over het leven van Newton, beweert: "Tot op de dag van vandaag krijgen studenten in Cambridge te horen dat er twee gaten zaten in de deur van de kamer van Newton: een grote voor zijn kat en een kleinere ten behoeve van een kitten", maar stelt dat dit in flagrante tegenspraak is met "...een brief van de assistent van Newton die ons de volgende informatie geeft, uit de eerste hand en niet slechts van horen zeggen. `Hij hield kat noch hond in zijn kamer...'"[5]
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_93590969
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja mijn weetje is wel leuk, want er zijn altijd wel van die allesweters die denk dat de eerste snelweg van Hitler is en dan kan je zo iemand om de oren slaan met mijn feitje.

Buiten het feit dat ie niet van Hitler is, was Hitler nog niet eens aan de macht toen de AVUS gebouwd werd, dus dat klopt van 2 kanten niet dat verhaal :+
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ok, nog een poging:

Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.

Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
Zo saai zijn ze ook vast niet, maar ik ben gewoon te lui om alles te lezen :z
Bedankt voor deze nieuwe feiten, ik zal gelijk ook wat toevoegen.
Dit noem ik nou een leuk weetje:
-Al voor de geboorte weten sommige meisjes op de tast hun foetale knopje te vinden ^O^
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:25:44 #177
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93591431
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:05 schreef MichielPH het volgende:
Ah dus toch.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:32:55 #178
333374 Lithia
Too serious
pi_93591745
Nu dat er toch over Hitler werd gepraat, is het veilig om te zeggen dat de automerk Volkswagen gemaakt is voor Hitler?
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_93591908
Zal ik er dan maar bij vermelden dat Adolf als man van het jaar was benoemd door Time Magazine in 1938

De Volkswagen werd trouwens ontworpen door Ferdinand Porsche.
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:37:12 #180
333374 Lithia
Too serious
pi_93591949
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:36 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Zal ik er dan maar bij vermelden dat Adolf als man van het jaar was benoemd door Time Magazine in 1938

De Volkswagen werd trouwens ontworpen door Ferdinand Porsche.
Ik zei dan ook niets over de ontwerper, maar voor wie het gemaakt is.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:38:06 #181
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_93591986
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:36 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Zal ik er dan maar bij vermelden dat Adolf als man van het jaar was benoemd door Time Magazine in 1938

De Volkswagen werd trouwens ontworpen door Ferdinand Porsche.
Toch wel leuk om te zien, dat de kever en de porsche uit min of meer 1 design zijn ontstaan:
pi_93592045
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:37 schreef Lithia het volgende:

[..]

Ik zei dan ook niets over de ontwerper, maar voor wie het gemaakt is.
Ik geef je toch ook geen ongelijk, ik vulde je alleen maar aan...
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:40:34 #183
333374 Lithia
Too serious
pi_93592097
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:39 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Ik geef je toch ook geen ongelijk, ik vulde je alleen maar aan...
Oké dan. :)
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_93592190
De originele Kever is ontworpen door een Jood maar dit werd zowel door Hitler, VW en Porsche verzwegen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_93593256
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:24 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, want ei bevat ook minder calorieen dan bacon (±155 vs ±175 per 100 gram)
Maar als er meer ei dan bacon is dan kan het dus toch zo zijn dat er meel calorieen in het ei zit dan in de bacon.
In totaal dus en niet per gram.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:21:24 #186
333833 spacer1
Vlekje op je scherm.
pi_93593658
Dat Philo T. Farnsworth een boer uit Utah op slechts 14 jarige leeftijd tijdens het bewerken van het land het idee voor scan lines ontwikkelde.
Scan lines worden gebruikt in CRT toestellen en is een van de belangrijkste ontwikkelingen voor het uitvinden van de televisie.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:25:18 #187
333833 spacer1
Vlekje op je scherm.
pi_93593793
Oh en nog een leuke:
De mensheid op dit moment is een type 0 civilization en het wordt geschat dat we er 100 tot 200 jaar over gaan doen om een type 1 civilization te worden.

Type I
De beschaving is in staat om alle op een planeet beschikbare energie te gebruiken. Dat is ongeveer 1016 W (voor de Aarde zelfs iets meer dan 1.74*1017 W).
Type II
De beschaving is in staat om alle beschikbare energie die uitgaat van een enkele ster te gebruiken; dat is ongeveer 1026 W.
Type III
De beschaving is in staat om de totaal beschikbare energie in een sterrenstelsel te gebruiken; dat is ongeveer 1036 W.
Type IV
De beschaving kan alle beschikbare energie in een supercluster van melkwegstelsels gebruiken; dat is ongeveer 1046 W.
Type V
De beschaving kan alle beschikbare energie in het hele heelal gebruiken; dat is ongeveer 1054 W. Zo'n beschaving overstijgt onze huidige mogelijkheden om te extrapoleren en is misschien niet mogelijk.
Type VI
Beheersing over de energie van meerdere heelallen een theoretisch onbegrensde hoeveelheid energie.

* De beschaving is misschien in staat de natuurwetten in de heelallen te veranderen.
* De beschaving kan een stervend heelal ontvluchten en daarmee theoretisch eeuwig bestaan.

Type VII
Theoretische status van een god, met het vermogen heelallen te scheppen, en ze als energiebron te gebruiken. Zo'n beschaving heeft de technologische singulariteit ver achter zich gelaten en is voor mensen niet meer te vatten.

Type 3 gaat voor de mensheid overigens nog ongeveer een miljoen jaar duren :).

http://en.wikipedia.org/wiki/Kardashev_scale

Voor de mensen die Engels kunnen: (je weet het nooit op fok, iedereen studeert op WO niveau maar slechts een handvol mensen spreken correct engels :')).
quote:
Methods by which a civilization could feasibly advance to Type I:

* Large scale application of fusion power. According to mass-energy equivalence, Type I implies the conversion of about 2 kg of matter to energy per second. While there is no known method to convert matter (by itself) completely into energy, an equivalent energy release could theoretically be achieved by fusing approximately 280 kg of hydrogen into helium per second,[11] a rate roughly equivalent to 8.9 × 109 kg/year. A cubic km of water contains about 1011 kg of hydrogen, and the Earth's oceans contain about 1.3 × 109 cubic km of water, meaning that this rate of consumption could be sustained over geological time scales.
* Antimatter[12] in large quantities would have a mechanism to produce power on a scale several factors above our current level of technology. In antimatter-matter collisions, the entire rest mass of the particles is converted to kinetic energy. Their energy density (energy released per mass) is about 4 orders of magnitude greater than that from using nuclear fission, and about 2 orders of magnitude greater than the best possible yield from fusion.[13] The reaction of 1 kg of anti-matter with 1 kg of matter would produce 1.8 × 1017 J (180 petajoules) of energy.[14] Although antimatter is sometimes proposed as a source of energy, this is infeasible. Any naturally occurring antimatter would have long annihilated before it could be harvested. Artificially producing antimatter involves first converting energy into mass, so there is no net gain. Antimatter is only usable as a medium of energy storage but not as an energy source.
* Solar energy through converting sunlight into electricity by either solar cells and concentrating solar power or indirectly through wind and hydroelectric power. Currently, there is no known way for human civilization to successfully utilize the equivalent of the Earth's total absorbed solar energy without completely coating the surface with man-made structures, which is presently not feasible. However, if a civilization constructed very large Space-based solar power Satellites, Type I power levels might be achievable.

Figure of a Dyson swarm surrounding a star

Type II civilizations might employ:

* A Dyson sphere or Dyson swarm and similar constructs are hypothetical megastructures originally described by Freeman Dyson as a system of orbiting solar power satellites meant to completely enclose a star and capture most or all of its energy output.[15]
* Perhaps a more exotic means to generate usable energy would be to feed a stellar mass into a black hole, and collect photons emitted by the accretion disc.[16][17] Less exotic would be simply to capture photons already escaping from the accretion disc, reducing a black hole's angular momentum; known as the Penrose process.
* In multiple-star systems of a sufficiently large number of stars, absorbing a small but significant fraction of the output of each individual star.

Type III civilizations might use the same techniques employed by a Type II civilization, but applied to all of the stars of one or more galaxies individually.[18] They may also be able to tap into the energy released from the supermassive black holes which are believed to exist at the center of most galaxies.


[ Bericht 38% gewijzigd door spacer1 op 03-03-2011 16:04:32 ]
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:25:28 #188
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_93593800


[ Bericht 100% gewijzigd door Apekoek op 03-03-2011 15:25:51 ]
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:25:58 #189
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_93593818
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:09 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Maar als er meer ei dan bacon is dan kan het dus toch zo zijn dat er meel calorieen in het ei zit dan in de bacon.
In totaal dus en niet per gram.
uh dat is logisch, dat geld zelfs voor ijsbergsla! Als je daar een hele vuilniszak vol van eet heb je ook al weer meer calorieën gehad tov dat beetje bacon.
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:10:44 #190
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93595564
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:52 schreef spacer1 het volgende:
Dat het Apple logo een hommage is aan wijlen Alan Turing.
Turing een computergenie (beetje de vader van de huidge pc's) en de man die de tweede wereldoorlog heeft gewonnen voor Engeland was homo en werd hiervoor veroordeeld.
Zijn straf was chemische castratie dmv innemen van hormonen, hij heeft daarna zelfmoord gepleegd door een hap uit een appel te nemen die met cyanide vergiftigd was.

[ afbeelding ]
Het eerste Apple logo bestaat ook uit kleuren die terug zijn te vinden in de rainbow (lees:gay) vlag.

De maker van het logo noch Apple wil dit bevestigen maar de feiten liegen er niet om.
Turing zou zich omdraaien in z'n graf.
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:13:09 #191
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93595655
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:52 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Nee, het is een groente
Groente is vrucht. Fruit is vrucht. Niet?
pi_93624733
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ok, nog een poging:

Isaac Newton deed onderzoek naar de zwaartekracht in zijn werkplaats. Hij was iemand die makkelijk uit zijn concentratie gehaald werd en zijn kat krabde steeds aan de deur als hij naar binnen wilde.

Er is niet echt veel bewijs voor maar er wordt gedacht dat Newton toen het kattenluikje heeft uitgevonden.
[ afbeelding ]
:D
  vrijdag 4 maart 2011 @ 08:58:28 #193
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93627917


[ Bericht 100% gewijzigd door Id_do_her op 04-03-2011 08:58:51 ]
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93630553
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 08:58 schreef Id_do_her het volgende:

Nu ben ik heel nieuwsgierig wat hier stond :D

ik hoop niks naars want ik vond het gewoon grappig oO<
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:26:38 #195
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93630641
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nu ben ik heel nieuwsgierig wat hier stond :D

ik hoop niks naars want ik vond het gewoon grappig oO<
:D

Nee, ik reageerde op iemand anders zijn post maar toen zag ik dat ik de post van hem verkeerd had gelezen, dus kieperde ik mijn post maar weg. :')

Vandaar.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93630683
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:26 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

:D

Nee, ik reageerde op iemand anders zijn post maar toen zag ik dat ik de post van hem verkeerd had gelezen, dus kieperde ik mijn post maar weg. :')

Vandaar.
ow... gelukkig :D
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:28:47 #197
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93630733
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ow... gelukkig :D
Geen zorgen. :*
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:38:02 #198
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93631126
Jack Daniel, bekend van de whiskey Jack Daniel's is gestorven aan een bloedvergiftiging. Hij was een keer vroeg naar zijn werk gegaan en was de combinatie van zijn kluis weer eens vergeten. Uit frustratie schopte hij tegen zijn kluis, zijn teen was kapot en raakte geïnfecteerd, hij stierf daardoor enige tijd later.

Er was een reclamecampagne in de metro van Londen met een foto van Jack Daniel en de leus: "Moral: Never go to work early."
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93631434
quote:
6s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:36 schreef Thomashorst het volgende:
Beetje als het bovenstaande

Die sokjes van gaas, gebruikt voor gaslampen op de camping, zijn radioactief
Sterker nog, alles is radioactief :P
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_93631529
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:38 schreef Id_do_her het volgende:
Jack Daniel, bekend van de whiskey Jack Daniel's is gestorven aan een bloedvergiftiging. Hij was een keer vroeg naar zijn werk gegaan en was de combinatie van zijn kluis weer eens vergeten. Uit frustratie schopte hij tegen zijn kluis, zijn teen was kapot en raakte geïnfecteerd, hij stierf daardoor enige tijd later.

Er was een reclamecampagne in de metro van Londen met een foto van Jack Daniel en de leus: "Moral: Never go to work early."
[ afbeelding ]
_O-

_O_ Geweldige weetjes heb jij ! _O_

ik ga dit volgen ... c_/
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:45:49 #201
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93633889
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:09 schreef Antaris het volgende:
Wist je dat de aansteker al werd uitgevonden voor de lucifers?
En de vlammenwerper was voor de aansteker en de lucifers.

Grieks vuur:
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:51:50 #202
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93634126
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

_O-

_O_ Geweldige weetjes heb jij ! _O_

ik ga dit volgen ... c_/
Dankje :D

Ik heb weer een paar weetjes bedacht, die ga ik straks even goed opschrijven en foto's erbij zoeken en zo. :)
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:34:36 #203
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93635758
Het zelfmoordbos.

In Japan aan de voet van Mt. Fuji ligt Aokigahara, een uitgestrekt bos, sinds 1950 hebben ongeveer vijfhonderd mensen hier zelfmoord gepleegd. Er wordt gedacht dat dit komt door de roman Nami no T waarin twee geliefden zelfmoord plegen in dat bos.




Het probleem is nu zo erg dat de overheid van Japan de jaarlijkse cijfers niet meer publiceert om zo het verband tussen Aokigahara en zelfmoord tegen te werken.

Er staan bijvoorbeeld ook borden in het bos met teksten als: "Denk aan je familie." en "Je kunt nog terug."

With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:38:25 #204
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93635890
Dit echtpaar Wayne Allwine & Russi Taylor:


Zijn eigenlijk de stemacteurs van Mickey en Minnie Mouse, ze waren in het echt getrouwd. Helaas is Wayne Allwine in 2009 overleden.

With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')