abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 februari 2011 @ 19:12:11 #1
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93403303
Dus!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_93403411
En inmiddels in de Gobi-woestijn.
pi_93403477

toch vind ik het wel wat hebben hoor die oude nummers Schrutz ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zondag 27 februari 2011 @ 19:16:27 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93403485
Met sneeuw! En een dood schaap.
pi_93403696
quote:
9s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:16 schreef Copycat het volgende:
Met sneeuw! En een dood schaap.
Deze heb ik van de zomer hier aan het eind van de straat gezien. Heel apart, ieder nummer werd ook vantevoren uitgelegd en iedere keer weer: "the next song is..... song about .... eh.... grassland" :D
pi_93403805
Dus lange lus.
pi_93403910
Feyenoord. ^O^
pi_93403967
De weg naar het Avondland ned.2 20.15 ^O^

Reis- en cultuurreeks

waarin televisiemaker, muzikant en filosoof Jan Leyers vanuit Ethiopië naar Europa reist: van de wieg van de mensheid naar het Avondland. Tijdens zijn tocht wordt hij geconfronteerd met mensen en culturen die heel andere waarden en normen hanteren dan de westerse cultuur en daar ook een uitgesproken mening over hebben. Zo houdt dit programma Jan en de kijkers een spiegel voor van onze eigen samenleving. Het Avondland is een oude benaming voor het continent Europa. Vanuit het Midden-Oosten gezien komt de zon namelijk op in Azië en gaat ze onder in Europa. En het woord Europa zou van het Fenicische 'ereb' komen, dat 'avond' betekent.

Jan trekt door Georgië, een voormalige Sovjet-republiek in de Kaukasus, en het geboorteland van Stalin. De Sovjet-dictator speelt dan ook een belangrijke rol. Jan belandt via Tblilisi en Gori uiteindelijk in Stalingrad (nu Wolgograd). In Georgië worden tientallen talen gesproken waarvan sommige tot de oudste van de wereld behoren en waarvan sommige met uitsterven zijn bedreigd. Eén van die talen is het Udi. Jan gaat naar een dorpsschool waar de onderwijzer een eenzame strijd voert om het Udi van de ondergang te redden. In de buurt van de hoofdstad Tbilisi heeft Jan een afspraak met vader Lazare, de woordvoerder van het hoofd van de Georgische kerk. Georgië maakt moeilijke tijden door. Het land zit economisch aan de grond en leeft op gespannen voet met buurland Rusland. De Georgiërs zouden zich graag van de Russische invloed onttrekken en volwaardige Europeanen worden, maar de poort naar het Westen blijft voorlopig dicht. Een dalend geboortecijfer en een jonge bevolking die wegtrekt, zorgen voor pessimisme. Vader Lazare ziet de toekomst van zijn land somber in. De volgende ochtend trekt Jan verder naar Gori, een provinciestadje ten westen van Tbilisi. Van Gori zou nooit iemand gehoord hebben als hier niet de beroemdste Georgiër aller tijde geboren was. Jozef Stalin schopte het van schoenmakerszoon tot secretaris-generaal van de communistische partij en stond bijna 30 jaar aan het hoofd van de Sovjet-Unie. Stalin maakte van zijn land een supermacht, maar voerde een schrikbewind en liet miljoenen van zijn onderdanen gevangen zetten, deporteren of terechstellen. In het Stalinmuseum van Gori vind Jan over die wandaden echter niets terug. Hier is vadertje Stalin nog altijd de held van de natie. Ook voor Valeri, een vaste bezoeker. Hij vertelt vol nostalgie over Stalins grootste verwezelijkingen: de industrialisering van de Sovjet-Unie en zijn overwinning op Nazi-Duitsland. Valeri neemt Jan mee naar het centrale plein van Gori waar nog steeds een standbeeld van Stalin staat. Hij toont Jan de sporen van recent vandalisme. Wanneer enkele jongeren opduiken, ontstaat er een stevige discussie over de verdiensten en wandaden van Stalin. Jan heeft een afspraak met Jacob Dzjoegashvili, de achterkleinzoon van Jozef Stalin. Jacob verdedigt de erfenis van Stalin met vuur. Hij is ervan overtuigd dat Stalin vermoord werd en dat de Sovjet-Unie vernietigd werd door een zeer goed gepland complot. Daarna trekt Jan verder naar Wolgograd, het vroegere Stalingrad. Met een indrukwekkende militaire parade herdenken ze daar de overwinning op Nazi-Duitsland. De oudstrijders lopen fier door de straten en worden door alle toeschouwers bedankt voor hun inzet voor het vaderland. Het patriottisme blijkt bij de jonge generatie Russen nog even sterk aanwezig te zijn als bij de oudstrijders. De vijanden van Rusland zijn gewaarschuwd: over volk en vaderland wordt ook door de jongste generaties niet luchtig gedaan.

R.E.L.: Romeyn en LamoreeIn het kort tv Gids. ( ik weet Romyen fotograveert best mooie dingen)

* Zender:Nederland 2

* Uitzendtijd:23:00 - 23:35 uur
Kunstprogramma

waarin acteur en beeldend kunstenaar Michiel Romeyn en kunstrecensent Jhim Lamoree een serieuze poging doen het moderne culturele leven te doorgronden. Onbevangen, zonder waardeoordeel en met veel gevoel voor humor passeren verschillende kunstdisciplines de revue.

O.a. het Britse kunstenaarsduo Gilbert & George en Francis Alys.

ned.3 21.35 al een keer gezien stukjes er van. gekke mensen
Freak like me

Stand-up comedian Russell Kane (winnaar van de Edinburgh Comedy Award 2010) heeft allerlei gewoontes waar hij dwangmatig aan vasthoudt. Hij is geobsedeerd door kleine details en is daar trots op. Russell laat zien dat hij absoluut niet de enige is met kleine obsessies en gewoontes. We vragen ons allemaal weleens af of we normaal zijn of niet. We houden ons bezig met vreemde dingen wanneer niemand kijkt. Achter gesloten deuren heeft iedereen gekke gewoontes. Er is geen reden om dit te verbergen. Russell wil dat mensen hier juist trots op zijn. Schuilt er niet een freak in elk mens?

Onder meer iemand die op haar teennagels kauwt, een student die het liefst in bad eet, een meisje dat rondjes rent in haar slaapkamer en een man die zijn eigen scheten verzamelt als brandstof voor zijn zelfgemaakte raket. Het publiek houdt zich bezig met buitengewoon belangrijke nationale vraagstukken zoals het doden van de tijd wanneer je op het toilet zit, wat je in bad doet en hoe je 's nachts slaapt.

SBS 21.30
21:30 Undercover in Nederland
over die sekte was voorstukje bij P&W

23.10 les in hoe je een ramp overleefd.
Reportage: Hoe overleef ik een ramp?
Quantcast
Serie reportages

Als het noodlot toeslaat en elke seconde telt, weet u dan wat u moet doen? We gaan er stiekem allemaal vanuit dat het ons nooit overkomt, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. En ook al is een ramp niet te voorkomen, je kunt wel proberen zo goed mogelijk voorbereid te zijn, want het is niet een kwestie van geluk wie er al dan niet een ramp overleeft. Of het nu gaat om een vliegtuigongeluk, een grote brand of een natuurramp, er zijn altijd dingen die we kunnen doen om het noodlot te ontwijken.
  zondag 27 februari 2011 @ 19:26:52 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93404004
Bijzonder!

En nu denk ik weer aan:

En nu wil ik dood.
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2011 @ 19:28:12 #10
137949 Disana
pi_93404056
Dat je daar nu pas mee komt, wij kijken De weg naar het Avondland al vanaf het begin omdat zijn vorige serie door het midden-oosten ook heel plezierig was.

Verder kun je de tv inderdaad het beste op Ned 2 laten staan, tenzij je die sektes bij Stegeman wilt zien :)
  zondag 27 februari 2011 @ 19:28:14 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_93404060
Heksie, je vergeet

Ned2 21:05

Verborgen verleden

Bekende Nederlanders gaan op zoek naar hun familiegeschiedenis.

Van een historicus als Maarten van Rossem zou je misschien verwachten, dat hij zijn familiegeschiedenis door en door kent. Maar dat is niet zo. Zijn voorouders hebben veel verhalen nagelaten die hem onbekend zijn. Verhalen die te maken hebben met grote thema's van de Nederlandse geschiedenis: kolonisatie, migratie en religie. Daarnaast is er ook het kleine verhaal, zoals dat van de man en vrouw die elkaar het leven erg zuur wisten te maken. Zelfs tot na hun dood. Uiteindelijk blijkt de historicus zelfs af te stammen van een historisch figuur die in alle geschiedenisboekjes staat en naar wie bijna honderd straten zijn genoemd. Ook dat is nieuw voor hem.

bron
  zondag 27 februari 2011 @ 19:28:14 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93404061
Gilbert & George. Bijzonder duo.
pi_93404179
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:26 schreef Copycat het volgende:
Bijzonder!

En nu denk ik weer aan:

En nu wil ik dood.
:D _O-
pi_93404279
quote:
11s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:28 schreef remlof het volgende:
Heksie, je vergeet

Ned2 21:05

Verborgen verleden

Bekende Nederlanders gaan op zoek naar hun familiegeschiedenis.

Van een historicus als Maarten van Rossem zou je misschien verwachten, dat hij zijn familiegeschiedenis door en door kent. Maar dat is niet zo. Zijn voorouders hebben veel verhalen nagelaten die hem onbekend zijn. Verhalen die te maken hebben met grote thema's van de Nederlandse geschiedenis: kolonisatie, migratie en religie. Daarnaast is er ook het kleine verhaal, zoals dat van de man en vrouw die elkaar het leven erg zuur wisten te maken. Zelfs tot na hun dood. Uiteindelijk blijkt de historicus zelfs af te stammen van een historisch figuur die in alle geschiedenisboekjes staat en naar wie bijna honderd straten zijn genoemd. Ook dat is nieuw voor hem.

bron
oh overheen gelezen die kijk ik ook leuk en toch ook verrassend.
die van W.Alberti vond ik leuk, M van Rossum lijkt me ook wel wat hebben, kijken wat zijn voorvaderen hebben uitgespookt.

Disana deze ga ik kijken vanavond, want ik hou wel van zulke progamma`s andere helemaal niet gezien.
weet je wat ik altijd leuk vond de wereld van Boudewijn Buch zo jammer dat er niet meer zoiets gemaakt wordt.
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2011 @ 19:33:54 #15
137949 Disana
pi_93404319
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:32 schreef Toverheks het volgende:

Disana deze ga ik kijken vanavond, want ik hou wel van zulke progamma`s andere helemaal niet gezien.
weet je wat ik altijd leuk vond de wereld van Boudewijn Buch zo jammer dat er niet meer zoiets gemaakt wordt.
Ja, die deed dat ook leuk. Wat is dat alweer lang geleden.
pi_93404387
En dan is er ook nog eens Top Gear vanavond. Moet dat nou per se allemaal vanavond?
pi_93404406
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, die deed dat ook leuk. Wat is dat alweer lang geleden.
ja en weet zoveel over B Buch veel doc. gezien en de biografie, ach arme jongen leefde toch in 2 werelden
  zondag 27 februari 2011 @ 19:36:06 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93404409
Dat flirtfestival! Prachtige vrouwen!
pi_93404411
ik had alle delen van Boudewijn Buch op DVD....Ik vond dat echt geweldig _O_
pi_93404438
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:35 schreef Scrutinizer het volgende:
En dan is er ook nog eens Top Gear vanavond. Moet dat nou per se allemaal vanavond?
hahahahha zat ik ook aan te denken, hele week geen reet op tv en nu allemaal goede progamma`s
pi_93404470
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:36 schreef Laysa het volgende:
ik had alle delen van Boudewijn Buch op DVD....Ik vond dat echt geweldig _O_
over de Dodo en hoe hij cowboy zei :P en country muziek
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2011 @ 19:37:45 #22
137949 Disana
pi_93404493
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:36 schreef Toverheks het volgende:

[..]

ja en weet zoveel over B Buch veel doc. gezien en de biografie, ach arme jongen leefde toch in 2 werelden
En de acteur die in de verfilming van zijn De Kleine Blonde Dood speelde, is ook al dood.
pi_93404528
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:37 schreef Toverheks het volgende:

[..]

over de Dodo en hoe hij cowboy zei :P en country muziek
ja....hij nam je echt mee...ook al was hij zelf best koekkoek :P
pi_93404607
quote:
17s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:36 schreef Copycat het volgende:
Dat flirtfestival! Prachtige vrouwen!
Afrika O+
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2011 @ 19:40:06 #25
137949 Disana
pi_93404629
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Heb je geen recorder? Soms is er weken niets, en dan ineens heb je alles op één avond.
pi_93404630
Ja Vlodrop was het. ^O^ Loop iets achter ;)

En op tv vanavond ook Offside. Een Iraanse film die daar natuurlijk verboden is. Ned2, 23.35

http://www.imdb.com/title/tt0499537/

Maar dat wordt ws opnemen. c_/
pi_93404679
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Heb je geen recorder? Soms is er weken niets, en dan ineens heb je alles op één avond.
Kapoet ;(
pi_93404757
jammer Disana kan het dus niet terug kijken.

Holland Doc - De weg naar het Avondland
De afleveringen van 'De weg naar het Avondland' kunnen tot 7 dagen na uitzending online bekeken worden.
pi_93404841
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:37 schreef Disana het volgende:

[..]

En de acteur die in de verfilming van zijn De Kleine Blonde Dood speelde, is ook al dood.
Antonie kamerling, en B Buch had niet eens een zoon daarom zei ik boudewijn leefde in 2 werelden
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2011 @ 19:43:55 #30
137949 Disana
pi_93404871
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:41 schreef Toverheks het volgende:
jammer Disana kan het dus niet terug kijken.

Holland Doc - De weg naar het Avondland
De afleveringen van 'De weg naar het Avondland' kunnen tot 7 dagen na uitzending online bekeken worden.
Oh da's jammer. Dan kan niemand dus ook zijn vorige reis bekijken, die is eigenlijk veel interessanter.

Scrute, zonde. Ik hoop dat hij nog te repareren is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')