Ja ben ik ook, nu 25quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:36 schreef Marrije het volgende:
All you need is love begint.
Maar zomaar piet, dacht dat je jonger was, 26 ofzo.
Sterktequote:
Ik geloof dat niet zoquote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:39 schreef Marrije het volgende:
En wat betreft stemmen, vvd en cda zijn bang voor pvda? Zoiets zag ik voorbij komen op nu.nl. Denk dat dat het enige is hier wat tegenwicht kan bieden.
Nu wel ja, want de meerderheid in de eerste kamer staat op 't spel.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:39 schreef Marrije het volgende:
En wat betreft stemmen, vvd en cda zijn bang voor pvda? Zoiets zag ik voorbij komen op nu.nl. Denk dat dat het enige is hier wat tegenwicht kan bieden.
dan wordt het pvda denk ik, mijn stem.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Nu wel ja, want de meerderheid in de eerste kamer staat op 't spel.
quote:
De streams zijn leuk hoor (serieus).quote:
he lekker he zo een dagje juud, je had toch deze week vrij maandag weer aan de bak, wanneer gaat je zwangerschaps verlof in 4 weken ervoor of 6 weken???quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:47 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik heb de laptop aan en op tv de streams aan.
Vanochtend uitgeslapen, boodschapjes gedaan. Vanmiddag bezoek, die bleven ook eten en nu even fijn relaxen en verder niets....
slinger hem ff aanquote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
De streams zijn leuk hoor (serieus).
Dit vind ik grappigerquote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Oervervelende hypocriet vind ik dat druktemakertje.
Een overgewaardeerde lul die tien jaar geleden met pensioen had moeten gaan.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Oervervelende hypocriet vind ik dat druktemakertje.
Morgen ff kijkenquote:
Ik werk als zelfstandige, dus ik werk door zo lang als het gaat. En voorlopig hou ik het nog prima vol, zo lang er geen complicaties ontstaan wellicht dus wel tot twee weken voor die tijd. Ik zie het allemaal wel. Kamertje is helemaal klaar, alle spullen zijn in huis. Alleen de babywas moet nog een keer ergens de komende weken. Dat dus wel bewust allemaal op tijd geregeld.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:50 schreef Toverheks het volgende:
[..]
he lekker he zo een dagje juud, je had toch deze week vrij maandag weer aan de bak, wanneer gaat je zwangerschaps verlof in 4 weken ervoor of 6 weken???
netjes toch lekker ook geen stress de laatste weken dan, als alles klaar ligt/staat en zit zit je zelf ook lekkerder in je vel.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:54 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik werk als zelfstandige, dus ik werk door zo lang als het gaat. En voorlopig hou ik het nog prima vol, zo lang er geen complicaties ontstaan wellicht dus wel tot twee weken voor die tijd. Ik zie het allemaal wel. Kamertje is helemaal klaar, alle spullen zijn in huis. Alleen de babywas moet nog een keer ergens de komende weken. Dat dus wel bewust allemaal op tijd geregeld.
Zijn uiterlijk boeit me niet maar de laatste show die ik heb gezien, dat zat deze zijn was tenenkrommendquote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:54 schreef Toverheks het volgende:
vind Youp een smoezelige vieze man, kan er niks aan doen maar dat zweterige lichaam al en dat gebral nee niet mijn typ
"Probeer ik jaren dat CDA naar de kloten te helpen, lukt me niet, komt die lul van Verhagen het even doen, blijft niets van die partij over, nou ja, een fractie"quote:
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:58 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
"Probeer ik jaren dat CDA naar de kloten te helpen, lukt me niet, komt die lul van Verhagen het even doen, blijft niets van die partij over, nou ja, een fractie"
ik hou niet van Youp ook niet van zijn soort humor, maar dat heb ik ook met freek hoor vind ik ook niks aan.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Zijn uiterlijk boeit me niet maar de laatste show die ik heb gezien, dat zat deze zijn was tenenkrommend
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:58 schreef Toverheks het volgende:
en ik ga vanavond freaks kijken 22.50 op ned.3 BNN
Die is ook over datumquote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:59 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ik hou niet van Youp ook niet van zijn soort humor, maar dat heb ik ook met freek hoor vind ik ook niks aan.
Ik moest inderdaad lachenquote:
lijkt me mooie film duurt 60 minuten is 30 jaar verboden geweest in Engeland, zie nu een voorstukje lijkt me een heel mooi maar indringende filmquote:
Misschien handig om er bij te vertellen dat het echt freaks waren in die film en in die tijd, er was nogal wat ophef over.quote:
Vroeger (jaren zeventig) kon je hem alleen maar in de alternatieve bioscoop zien. Zelf zag ik hem voor het eerst bij de superrode studentenvereniging Veraquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:02 schreef Toverheks het volgende:
[..]
lijkt me mooie film duurt 60 minuten is 30 jaar verboden geweest in Engeland, zie nu een voorstukje lijkt me een heel mooi maar indringende film
ja ze hadden het erover bij je zal het maar hebben, goed programma nu jubileum zoiets.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Misschien handig om er bij te vertellen dat het echt freaks waren in die film en in die tijd, er was nogal wat ophef over.
er is ook toch zo een gifje/plaatje dus want ik herkende het gezicht.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Vroeger (jaren zeventig) kon je hem alleen maar in de alternatieve bioscoop zien. Zelf zag ik hem voor het eerst bij de superrode studentenvereniging Vera
Er is een fokker met een ava uit die filmquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:04 schreef Toverheks het volgende:
[..]
er is ook toch zo een gifje/plaatje dus want ik herkende het gezicht.
Ja, die heb ik een paar maandjes geleden nog gepost.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:04 schreef Toverheks het volgende:
[..]
er is ook toch zo een gifje/plaatje dus want ik herkende het gezicht.
jij weet welke ik bedoel, ja zag hem wel vaker dus die komt uit die film dus. hou van heel oude films zwart-wit op belgie vroeger op de zaterdagmiddagquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Er is een fokker met een ava uit die film
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:06 schreef Laysa het volgende:
Wij zijn aan het KLUSSEN!!!!
Net met de stofzuiger een flosdraad door de loze leiding gezogen en aan die flosdraad een kabel gedaan en die weer door de leiding getrokken....
Zie Piet...zelfs met een stofzuiger en flosdraad ken je hendig zijn![]()
Nu maar hopen dat die antenne draad goed is
Die was goed!!! Ben geen echte Youp fan, maar hij heeft dingen in deze show die echt goed zijn!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:58 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
"Probeer ik jaren dat CDA naar de kloten te helpen, lukt me niet, komt die lul van Verhagen het even doen, blijft niets van die partij over, nou ja, een fractie"
En over het koningshuis
Daar kon je lekker eten bij de mensaquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Vroeger (jaren zeventig) kon je hem alleen maar in de alternatieve bioscoop zien. Zelf zag ik hem voor het eerst bij de superrode studentenvereniging Vera
Heel veel ook, en goedkoop. Toch at ik liever bij Vindicat, ik vond de tafels bij Vera een beetje smoezeligquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Daar kon je lekker eten bij de mensa
Voor in de slaapkamer tv te kunnen kijken willen we graag dat we de kabel gewoon uit de muur krijgen ipv door de woonkamer.....maar nu lukte het die klussenmeneer gisteren ook al niet....DK is ff wezen googlen en kwam op deze oplossing uit....dus flosdraadje door de loze leiding met stofzuiger zuigen en daarna de kabel door die loze leiding trekkenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:08 schreef Toverheks het volgende:
[..]
wat heb je dan gemaakt snap er dus niks van hahaa
Hij was zo cute, en gek op jurken.quote:
Het was inderdaad wel wat viezig maar het was echt goed voor heel weinig geld.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Heel veel ook, en goedkoop. Toch at ik liever bij Vindicat, ik vond de tafels bij Vera een beetje smoezelig
Klopt hoor, en het was ook meestal gezond. Maar eigenlijk kwam ik vaker in Vera voor een concert of een film dan voor het etenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het was inderdaad wel wat viezig maar het was echt goed voor heel weinig geld.
hahahha is ook dus een manier, dus nu kunnen jullie ook in bed tv kijkenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:12 schreef Laysa het volgende:
[..]
Voor in de slaapkamer tv te kunnen kijken willen we graag dat we de kabel gewoon uit de muur krijgen ipv door de woonkamer.....maar nu lukte het die klussenmeneer gisteren ook al niet....DK is ff wezen googlen en kwam op deze oplossing uit....dus flosdraadje door de loze leiding met stofzuiger zuigen en daarna de kabel door die loze leiding trekken
oh het was een hij dus, dacht een zij maar het lachte wel lief.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hij was zo cute, en gek op jurken.
Freaks is een van mjn all time favorites.
Schlitze was een man, maar werd meestal als vrouw gepresenteerd. Dan kon ie jurken dragen. Volgens IMDB vooral om zo makkeljker naar de wc te gaan:quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:18 schreef Toverheks het volgende:
oh het was een hij dus, dacht een zij maar het lachte wel lief.
oke en lees ook Barnum die ging toch van staat naar staat met zijn circus in Amerika, volgens mij heb ik daar eens een doc. over gezienquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Schlitze was een man, maar werd meestal als vrouw gepresenteerd. Dan kon ie jurken dragen. Volgens IMDB vooral om zo makkeljker naar de wc te gaan:
Schlitze was born in Yucatan, Mexico in 1881. His real name was Simon Metz, and his sister was also a pinhead. He was exhibited by Barnum as Maggie, the last of the Aztecs. Because the Mayans and other Meso-American cultures bound the heads of their elite to give them a cone shape, it is easy to see how Schlitze and the so-called Aztec children got their show names. For most of his career, Schlitze was dressed and exhibited as a girl, mainly because dresses simplified his bathroom needs.
zou best weer die doc een keer willen zien, en van die freaksjows weet ik in paradiso worden ze ook wel eens gehouden, maar zijn niet meer die freakssjows zoals vanavond van mensen kijken, meer zoveel gewicht optillen met je tong of een ander lichaamsdeel en nee dat vind ik dus niks.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:29 schreef Copycat het volgende:
Klopt, P.T. Barnum was volgens mij wel het bekendste (grootste?) circus in de states. Later samengegaan met Bailey's. In die tijd was het circus en side shows zo'n beetje de enige manier om geld te verdienen als freak. En nu nog steeds bestaan deze zgn. freakshows.
In de VS heb je nog wel die echte, ouderwetse side shows met freaks. Mensen die daar echt hun geld mee verdienen, rondreizende freak shows. Een paar jaar terug was daar ook eens een docu van op televisie. Of ik heb het op YT gezien, kan ook. Vind het een fascinerend fenomeen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:33 schreef Toverheks het volgende:
zou best weer die doc een keer willen zien, en van die freaksjows weet ik in paradiso worden ze ook wel eens gehouden, maar zijn niet meer die freakssjows zoals vanavond van mensen kijken, meer zoveel gewicht optillen met je tong of een ander lichaamsdeel en nee dat vind ik dus niks.
die kreeg het niet voor elkaar met de trekveer...dr ligt wat in die leiding...ws wat cement ofzoquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Klusmeneer had een trekveer mee moeten nemen
oke ik vind mensen die anders dan de *normale* mens zijn ook iets hebben dat ik er meer van wil weten.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
In de VS heb je nog wel die echte, ouderwetse side shows met freaks. Mensen die daar echt hun geld mee verdienen, rondreizende freak shows. Een paar jaar terug was daar ook eens een docu van op televisie. Of ik heb het op YT gezien, kan ook. Vind het een fascinerend fenomeen.
Ja, dan gaat het met flosdraad ook niet echt lukken. Misschien lukt het Pietje met z'n nieuwe gereedschapssetje.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:38 schreef Laysa het volgende:
[..]
die kreeg het niet voor elkaar met de trekveer...dr ligt wat in die leiding...ws wat cement ofzo
en een groter gat boren of zeg ik nu iets stomsquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:45 schreef Laysa het volgende:
Nee nee het flosdraad en de dunne kabel waren er doorheen hoor....maar toen moest de dikke kabel...die lukte niet.....dus het werkt wel maar niet met de dikke kabel
Ik kan nu een hele foute opmerking posten maar laat ik dat maar niet doenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:45 schreef Laysa het volgende:
Nee nee het flosdraad en de dunne kabel waren er doorheen hoor....maar toen moest de dikke kabel...die lukte niet.....dus het werkt wel maar niet met de dikke kabel
een gat van 12 meter....quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:47 schreef Toverheks het volgende:
[..]
en een groter gat boren of zeg ik nu iets stoms
Kind leef je uit...Ik beloof dat ik er niet wakker van zal liggenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan nu een hele foute opmerking posten maar laat ik dat maar niet doen
oh oke daarom kreeg ik van hans een kpn kastje want ik kan ook geen kabel trekken, ja kan wel maar dan heb ik overal kabel ik snap het nuquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:49 schreef Laysa het volgende:
[..]
een gat van 12 meter....![]()
nah we komen wel tot een oplossing...en anders maar ff een draadje door de woonkamer
[..]
Kind leef je uit...Ik beloof dat ik er niet wakker van zal liggen
Dat is politiek altijdquote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
pffff dit kan een lange discussie worden, maar ik zal een poging wagen.
Wat versta jij onder "rechts" dan? Ik vind dat tegenwoordig zo'n archaïsch term.quote:Ik ben simpelweg rechts qua politiek.
Hoe zie jij dat asielbeleid voor je?quote:Streng asielbeleid,
Doorgaans is alles gebaseerd qua prijs op een gemiddeld/modaal inkomen. Hoe verkom je dan dat uitkeringontvangers nog alle voorzieningen kunnen betalen? Hoe verkom je eveneens daarmee getto-vorming en samenscholing van degenen met het minste geld? Dat lijken mij onvermijdelijke gevolgen van een dergelijk beleid.quote:groot verschil tussen uitkering en werken,
Wat versta je onder hard aanpakken dan? Zijn dergelijk straffen dan meer gericht op het aldoende straffen van een individu en daaruit lering te trekken of meer maatschappelijk - Bloeden zult Gij-? In hoeverre draagt een beleid juist bij aan de verharding van een maatschappij?quote:criminaliteit keihard aanpakken,
En wie mag dat ophoesten? Hoe wordt die rekening verdeeld? Wie mag het hardste bloeden?quote:proberen staatsschuld af te lossen,
Dat vind ik altijd zo'n holle frase. Een kleine overheid is minder ambtenaren. Wat moet er met die ambtenaren gebeuren? Die gaan dan richting de WW, bijstand, omscholing et cetera. Is het middel dan niet erger dan de kwaal?quote:kleine efficiënte overheid etc.
Ik kwam verder dan de klusmeneer zonder echt gereedschap!quote:
zei ik toch Youp is oudbakken en zoutloze humorquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:07 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Joep was tot nu toe alleen het eerste kwartier maar goed, ik was in aanvang nogal wat te enthousiast
Ik geef 4 denkbeelden aan die ik zie als 'rechts' en dat maakt mij rechts. Er is geen definitie van rechts verder, een samenvoegsel van meningen kan je als rechts / links typeren.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat versta jij onder "rechts" dan? Ik vind dat tegenwoordig zo'n archaïsch term.
Heb je ffquote:Hoe zie jij dat asielbeleid voor je?
Het belang is dat werklozen (!) weer aan 't werk moeten en daarin gestimuleerd worden. Geld is daarin een motivator. Als je 1% vooruit gaat met werken tov uitkering gaat niemand werken. Bij 10% een deel en bij 40% een heleboel mensen. Als je 100% fit bent heb je alleen recht op basisbehoeften, je kan immers werken.quote:Doorgaans is alles gebaseerd qua prijs op een gemiddeld/modaal inkomen. Hoe verkom je dan dat uitkeringontvangers nog alle voorzieningen kunnen betalen? Hoe verkom je eveneens daarmee getto-vorming en samenscholing van degenen met het minste geld? Dat lijken mij onvermijdelijke gevolgen van een dergelijk beleid.
Aha.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik geef 4 denkbeelden aan die ik zie als 'rechts' en dat maakt mij rechts. Er is geen definitie van rechts verder, een samenvoegsel van meningen kan je als rechts / links typeren.
[..]
Heb je ff? Daar zijn boeken over volgeschreven. Cohen heeft een wet gemaakt die uitgevoerd moet worden. Dat is een prima begin.
[..]
Het belang is dat werklozen (!) weer aan 't werk moeten en daarin gestimuleerd worden. Geld is daarin een motivator. Als je 1% vooruit gaat met werken tov uitkering gaat niemand werken. Bij 10% een deel en bij 40% een heleboel mensen. Als je 100% fit bent heb je alleen recht op basisbehoeften, je kan immers werken.
En de rest van de vragen kan ik ook zo wel beantwoorden, maar geen behoefte aan. Er is geen sprake van een discussie maar een kruisverhoor.
Ik verdom dat ook. Ik doe niks onder mijn kunnen mits ik het leuk vind.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:20 schreef Juud79 het volgende:
Eens met Pietje, ik kan me dood ergeren aan het feit dat er mensen zijn die niet werken, maar hun hand ophouden. Omdat als ze werken verdienen ze maar 75 euro meer per maand en daarvoor weigeren ze hun bed uit te komen.
Die moeten ze dan maar eens een poosje flink korten en vertellen dat het tijd is om aan het werk te gaan zoals ieder ander.
En dan heb ik het niet over mensen die niet kunnen werken door ziekte of arbeidsongeschiktheid.
Laat de mensen ook maar werken voor een uitkering, er valt genoeg vuil op te ruimen, te schoffelen etc etc.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:20 schreef Juud79 het volgende:
Eens met Pietje, ik kan me dood ergeren aan het feit dat er mensen zijn die niet werken, maar hun hand ophouden. Omdat als ze werken verdienen ze maar 75 euro meer per maand en daarvoor weigeren ze hun bed uit te komen.
Die moeten ze dan maar eens een poosje flink korten en vertellen dat het tijd is om aan het werk te gaan zoals ieder ander.
En dan heb ik het niet over mensen die niet kunnen werken door ziekte of arbeidsongeschiktheid.
Als jij je kinderen naar de creche brengt en ook aan de slag gaatquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
Laat de mensen ook maar werken voor een uitkering, er valt genoeg vuil op te ruimen, te schoffelen etc etc.
Eens!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
Laat de mensen ook maar werken voor een uitkering, er valt genoeg vuil op te ruimen, te schoffelen etc etc.
Die begrijp ik niet? Ik kies ervoor om thuis te zijn bij mijn kinderen, maar ik heb geen uitkering hoorquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Als jij je kinderen naar de creche brengt en ook aan de slag gaat
Achterlijke lulkoek Marrije, echt waar. Met dat type dommige uitspraken heb je mij in ieder geval onmiddellijk op de kastquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:28 schreef Dementor het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)le-rol-koningin.html
*knaag*.
eens, en het mag nog verder, helemaal weg.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:28 schreef Dementor het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)le-rol-koningin.html
*knaag*.
Doe ik al in mijn vrije tijd, naast mijn werk.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:30 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik hoop waarachtig dat jij of Dementor dan maar eens aan de schoffel gezet worden
schoffel, prikstok, poetsdoek, wat een beetje bij je papieren / ervaring past.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:30 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik hoop waarachtig dat jij of Dementor dan maar eens aan de schoffel gezet worden
Waarom, wat is er mis mee, om mensen die gewoon kunnen werken, maar het hun hele leven niet doen en waar wij dus voor moeten betalen met zijn allen, aan het werk te zetten?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:29 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Achterlijke lulkoek Marrije, echt waar. Met dat type dommige uitspraken heb je mij in ieder geval onmiddellijk op de kast
Dat zullen we nooit wetenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:30 schreef Dementor het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe de Oranjes hierop gaan inspelen.
Ik denk dat ze een week langer op wintersport blijven.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:30 schreef Dementor het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe de Oranjes hierop gaan inspelen.
Oeeii daar meng ik me maar niet inquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Als jij je kinderen naar de creche brengt en ook aan de slag gaat
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:30 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben altijd bang dat die mensen die gedwongen worden om te werken mijn remmen van de auto 'repareren'.
Dat kun je gemakkelijk zien aan de manier waarop ze zich gedragen in het openbaar.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat zullen we nooit weten.
Jep, zoals in de jaren dertig, met de trein naar het Oosten, het Twentekanaal graven, veertien dagen van huis en in een barak, kreeg je ook nog eens goed voer, was goed voor "het volk"quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
schoffel, prikstok, poetsdoek, wat een beetje bij je papieren / ervaring past.
heb geen geur t.v., dus zijn zweet lucht ruik ik nietquote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:54 schreef Toverheks het volgende:
vind Youp een smoezelige vieze man, kan er niks aan doen maar dat zweterige lichaam al en dat gebral nee niet mijn typ
ik denk dat wij het redelijk over dezelfde groep werklozen hebben, de eeuwige handophouder, niet de buurvrouw die door een reorganisatie plotseling thuis zit en de draad over een maand of wat weer op wil pakken.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:31 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Waarom, wat is er mis mee, om mensen die gewoon kunnen werken, maar het hun hele leven niet doen en waar wij dus voor moeten betalen met zijn allen, aan het werk te zetten?
nou gelukkig dat er dan 1 iemand Youp leuk vond hahaha en die ene nederlander woond nog wel ver weg, nee hoor grapje als je het maar leuk vond.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
heb geen geur t.v., dus zijn zweet lucht ruik ik nietMaar vond sommige dingen gewoon goed, leuk, grappig.............
Wat is er met mij? Ik mag van jou geen enkele kaart spelen, noch dat ik ouder ben, noch wat ik allemaal gedaan heb, wat wil je horen? Ik kaart hier niet van die onzinnige zaken aan hoorquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:30 schreef Dementor het volgende:
[..]
Doe ik al in mijn vrije tijd, naast mijn werk.
En jij?
Weer eens.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik denk dat wij het redelijk over dezelfde groep werklozen hebben, de eeuwige handophouder, niet de buurvrouw die door een reorganisatie plotseling thuis zit en de draad over een maand of wat weer op wil pakken.
dat is het andere uiterste, iets waar ik me ook niet in kan vinden, maar het kan ook een tandje of wat minderquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:32 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jep, zoals in de jaren dertig, met de trein naar het Oosten, het Twentekanaal graven, veertien dagen van huis en in een barak, kreeg je ook nog eens goed voer, was goed voor "het volk"![]()
![]()
x 1000
Werklozen hebben recht op een uitkering, net zoals jij het recht hebt thuis te blijven en goedkoop of gratis van voorzieningen voor je kindjes te genieten. Iedereen krijgt iets mee van de staat, de een een uitkering, de ander kinderbijslag.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die begrijp ik niet? Ik kies ervoor om thuis te zijn bij mijn kinderen, maar ik heb geen uitkering hoor
in de kern kan ik me er wel in vinden.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:31 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Waarom, wat is er mis mee, om mensen die gewoon kunnen werken, maar het hun hele leven niet doen en waar wij dus voor moeten betalen met zijn allen, aan het werk te zetten?
Het is onzinnig om te roepen dat iemand ook mag gaan schoffelen alleen al omdat diegene wel werkt en anderen ook graag ziet werken voor de kost.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:34 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Wat is er met mij? Ik mag van jou geen enkele kaart spelen, noch dat ik ouder ben, noch wat ik gedaan heb, wat wil je horen? Ik kaart hier niet van die onzinnige zaken aan hoor
Wij hebben in Nijmegen daar de 'bloedkuul' aan overgehouden oftewel het Goffertpark!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:32 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jep, zoals in de jaren dertig, met de trein naar het Oosten, het Twentekanaal graven, veertien dagen van huis en in een barak, kreeg je ook nog eens goed voer, was goed voor "het volk"![]()
![]()
x 1000
mag wel hoor, ik begrijp m namelijk niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:31 schreef Soury het volgende:
[..]
Oeeii daar meng ik me maar niet in
Ik denk dat je dan goed moet beseffen dat die mensen geen stempel op hun hoofd krijgen, maar dat een door jouw gewenste maatregel voor iedereen gaat gelden. Maar ga rustig door, het CDA en de VVD zijn je hartstikke dankbaar voor wat "het volk" als kroegpraat rond zit te strooien, ze gaan er graag mee aan de haalquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik denk dat wij het redelijk over dezelfde groep werklozen hebben, de eeuwige handophouder, niet de buurvrouw die door een reorganisatie plotseling thuis zit en de draad over een maand of wat weer op wil pakken.
Dag Dementor, fijne avond!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:35 schreef Dementor het volgende:
[..]
Het is onzinnig om te roepen dat iemand ook mag gaan schoffelen alleen al omdat diegene wel werkt en anderen ook graag ziet werken voor de kost.
Ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen zin om op zaterdagavond over dat stelletje kanslozen in Nederland te gaan discussiëren.
Maar die buurvrouw wordt dus ook gepakt als de uitkeringen omlaag gaan 'omdat sommigen niet willen'.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
Voor mij ook niet, maar als ik dan hoor: " ze noemen Yolanthe nu Sneeuwitje, twee kabouters heeft ze al gehad"...............tja dan moet ik lachenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:01 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik vind die gast geweldig, shoot me![]()
Alleen dat zingen hoeft voor mij niet
Omdat jullie vanuit een verdomde luxe positie heel gemakkelijk zitten te oordelen over een groep mensen die misschien wel veel meer zweet en tranen hebben gelaten dan jij of Marrije of Juud ooit gedaan hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:35 schreef Dementor het volgende:
[..]
Het is onzinnig om te roepen dat iemand ook mag gaan schoffelen alleen al omdat diegene wel werkt en anderen ook graag ziet werken voor de kost.
Ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen zin om op zaterdagavond over dat stelletje kanslozen in Nederland te gaan discussiëren.
Ik heb nog helemaal niets gepost over wie wel of niet aan het werk zou moeten.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:39 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Omdat jullie vanuit een verdomde luxe positie heel gemakkelijk zitten te oordelen over een groep mensen die misschien wel veel meer zweet en tranen hebben gelaten dan jij of Marrije of Juud ooit gedaan hebben.
Kortom, met dat soort teksten moet je bij mij niet aankomen, want juist zij die dat zo gemakkelijk roepen, zo gemakkelijk mensen aan het werk willen zetten, dat zijn in mijn ogen de allergrootste kanslozen.
Ik zei dan ook "misschien"quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:40 schreef Dementor het volgende:
En daarnaast weet je totaal niet wat een ander wel of niet heeft meegemaakt.
Dementor lijkt mij het type dat niet wil buigen, maar breek als het wat harder gaat waaien.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:39 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Omdat jullie vanuit een verdomde luxe positie heel gemakkelijk zitten te oordelen over een groep mensen die misschien wel veel meer zweet en tranen hebben gelaten dan jij of Marrije of Juud ooit gedaan hebben.
Kortom, met dat soort teksten moet je bij mij niet aankomen, want juist zij die dat zo gemakkelijk roepen, zo gemakkelijk mensen aan het werk willen zetten, dat zijn in mijn ogen de allergrootste kanslozen.
Voor de babywas kwam mijn moeder altijd en ik vond dat heerlijk en zij ook!! Ging ze lekker alles wassen, drogen, strijken, netjes in de commode ruimen. Waren we allebei heel blijquote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:54 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik werk als zelfstandige, dus ik werk door zo lang als het gaat. En voorlopig hou ik het nog prima vol, zo lang er geen complicaties ontstaan wellicht dus wel tot twee weken voor die tijd. Ik zie het allemaal wel. Kamertje is helemaal klaar, alle spullen zijn in huis. Alleen de babywas moet nog een keer ergens de komende weken. Dat dus wel bewust allemaal op tijd geregeld.
Tot nu toe steek ik nog altijd flink mijn kop in de wind.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dementor lijkt mij het type dat niet wil buigen, maar breek als het wat harder gaat waaien.
Dat recht wil ik dan ook niemand ontnemen, maar bij een bepaalde groep mag daar van mij iets tegenover staan.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Werklozen hebben recht op een uitkering, net zoals jij het recht hebt thuis te blijven en goedkoop of gratis van voorzieningen voor je kindjes te genieten.
En om te voorkomen dat iemand jarenlang op een uitkering kan teren omdat ie te lui is om te werken vind ik dat men daar wel maatregelen voor mag treffen.quote:Iedereen krijgt iets mee van de staat, de een een uitkering, de ander kinderbijslag.
En inderdaad, gelukkig worden werklozen steeds meer achter hun broek aan gezeten. Zoals ik al aangaf: ik heb het niet over de buurvrouw die door een reorganisatie werkloos is of over zieken en gehandicapten, maar over de eeuwige handophouder. Wat mij betreft is er niks mis mee om die laatste aan het werk te zetten, zoals gelukkig ook al vaak gebeurt. NMNS is het daar niet mee eens en dat kan.quote:Overigens worden er al jaren zoveel mogelijk werklozen aan het werk gezet, wat overblijft zijn de zieken en gehandicapten die ook in hun uitkering gepakt worden.
Het één sluit het ander niet uit. Van sommige mensen kun je denken: zou je goed doen, eens aan het werk te gaan. En van anderen kun je inderdaad denken: zou je goed doen, poosje thuis zitten.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:43 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb juist vaak een tegenovergestelde mening. Van menigeen met wie ik samengewerkt heb, heb ik wel eens gedacht dat het beter zou zijn dat die eens een poosje thuis ging zitten. Daar zou ik graag belasting voor betalen.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:43 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb juist vaak een tegenovergestelde mening. Van menigeen met wie ik samengewerkt heb, heb ik wel eens gedacht dat het beter zou zijn dat die eens een poosje thuis ging zitten. Daar zou ik graag belasting voor betalen.
Maar je geniet er wel van.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat recht wil ik dan ook niemand ontnemen, maar bij een bepaalde groep mag daar van mij iets tegenover staan.
[..]
En om te voorkomen dat iemand jarenlang op een uitkering kan teren omdat ie te lui is om te werken vind ik dat men daar wel maatregelen voor mag treffen.
[..]
En inderdaad, gelukkig worden werklozen steeds meer achter hun broek aan gezeten. Zoals ik al aangaf: ik heb het niet over de buurvrouw die door een reorganisatie werkloos is of over zieken en gehandicapten, maar over de eeuwige handophouder. Wat mij betreft is er niks mis mee om die laatste aan het werk te zetten, zoals gelukkig ook al vaak gebeurt. NMNS is het daar niet mee eens en dat kan.
Als iemand dan zegt: jij geniet ook van de gratis voorzieningen met je kindjes. Uh ja, maar dat is niet omdat ik te lui ben om te werken, die gratis voorzieningen zijn er voor de werkende en niet werkenden moeders.
Natuurlijk is dat zo, maar de één is de ander niet. De één heeft ook niet de mogelijkheden of het netwerk van de ander. Karakter speelt ook nog eens een rol, je moet maar net depressief zijn of wat langer blijven hangen in verdriet door bijvoorbeeld het verlies van een partner. De wetten zijn simpel gemaakt, gelden voor iedereen en zijn voor iedereen gelijk. Daar tegenover vind je de samenleving waarbinnen iedereen ongelijk is en er ook nog eens sprake is van een andere context.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:42 schreef Dementor het volgende:
Daarnaast moet de wil om te werken en te presteren wel bij de persoon zelf aanwezig zijn.
Harde hand, zachte hand, 't gaat om eigenwaarde en (mede)menselijkheid. Als het evident is dat iemand er schijt aan heeft, dan is er wel wat te zeggen voor een maatregel. Maar sowieso, iemand aan het werk zetten werkt óf concurrentievervalsend of er wordt misbruik van die mensen gemaakt.quote:Ik geloof niet in het aan het werk zetten van iemand maar ook niet in de zachte hand waaruit heel veel mensen iedere maand weer honderden euro's ontvangen.
De mijne roept nu al iedere keer, als ik je moet helpen met boodschappen of iets in huis dan roep je maar... Voorlopig gaat het gelukkig nog allemaal zelf en met wat hulp van Dementor bij de zwaardere dingen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:42 schreef spuitje het volgende:
[..]
Voor de babywas kwam mijn moeder altijd en ik vond dat heerlijk en zij ook!! Ging ze lekker alles wassen, drogen, strijken, netjes in de commode ruimen. Waren we allebei heel blijMijn moeder kwam ook altijd 6 weken voor en 6 weken na de bevalling iedere zaterdag poetsen. Als ze dan na een dag weer wegging blonk het hele huis, echt!! We noemden haar in die tijd niet voor niets de witte tornado
Toen realiseerde ik het me niet zo, maar later besefte ik dat ik heel, heel veel aan mijn ouders heb gehad! Wat hebben die mensen in die tijden veel voor ons gedaan!
ik hoorde laatst wat op tv voorbij komen, ben de naam van de politicus alweer vergeten, dat je zonder de nederlandse taal te beheersen niet aan het werk kunt in nl en dat het dan logisch is dat die mensen (ging eigenlijk over polen) een uitkering zouden aanvragen. Dat vind ik dus onzin, ja, ok, nls leren is wel een vereiste, maar ook zonder nls te spreken kun je best aan het werk. De mogelijkheden zijn wat beperkter, maar als iemand echt wil is er wel een weg.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:45 schreef Dementor het volgende:
Er wonen hier mensen verderop die al 20 jaar lang een uitkering genieten, de overheid wil ze niet eens meer aan het werk zetten omdat de motivatie ontbreekt.
Zou jij een menswaardige oplossing kunnen bedenken?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:47 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, maar de één is de ander niet. De één heeft ook niet de mogelijkheden of het netwerk van de ander. Karakter speelt ook nog eens een rol, je moet maar net depressief zijn of wat langer blijven hangen in verdriet door bijvoorbeeld het verlies van een partner. De wetten zijn simpel gemaakt, gelden voor iedereen en zijn voor iedereen gelijk. Daar tegenover vind je de samenleving waarbinnen iedereen ongelijk is en er ook nog eens sprake is van een andere context.
[..]
Harde hand, zachte hand, 't gaat om eigenwaarde en (mede)menselijkheid. Als het evident is dat iemand er schijt aan heeft, dan is er wel wat te zeggen voor een maatregel. Maar sowieso, iemand aan het werk zetten werkt óf concurrentievervalsend of er wordt misbruik van die mensen gemaakt.
Maar mankeer je dan ook iets? Of zou je nu eigenlijk van bepaalde mensen hier moeten gaan schoffelen voor je centen?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:45 schreef Soury het volgende:
Ik ben er echt ziek van geweest dat ik mijn baan kwijt raakte. Maar na maanden verziekte sfeer omdat ze me toch niet kwijt wilde. De onzekerheid en het gekut van managers ben ik toch best wel in een dalletje beland. Het is echt emotioneel een draaimolen. En als ergens 23 jaar hebt gewerkt met hart en ziel zijn sommige commentaren te debiel voor woorden. Ik ga me niet verantwoorden omdat ik een uitkering heb nu.
Het gaat mij er niet om of het hun goed zou doen maar vooral of het mij goed zou doen of het voor dat wat we doen beter zou zijn. Ik vind het verschrikkelijk om met ongemotiveerde mensen te werken. Je doet het zo goed mogelijk of je blijft thuis is mijn motto.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit. Van sommige mensen kun je denken: zou je goed doen, eens aan het werk te gaan. En van anderen kun je inderdaad denken: zou je goed doen, poosje thuis zitten.
Heb jij een cabrio uitgezocht?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:43 schreef Dementor het volgende:
[..]
Tot nu toe steek ik nog altijd flink mijn kop in de wind.
Iedere ochtend opnieuw, en jij?
Volkswagen komt weer met een cabrio.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:49 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Heb jij een cabrio uitgezocht?
Om mij hoeft de kinderbijslag niet. Die gebruiken we nu ook niet, gaat rechtstreeks op de spaarrekening van de kinderen. Ik zou ook met alle plezier een kaartje kopen voor mijn 3-jarige in de bus, liever zelfs, want hij houdt een plek bezet en het is vaak druk en nu voel ik me verplicht om hem dan op schoot te nemen. Om maar wat te noemen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar je geniet er wel van.
En nu nuanceer je je eigen post, in beginsel sprak je over werklozen in het algemeen die best konden gaan schoffelen.
Nou ik mankeer wat jaquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar mankeer je dan ook iets? Of zou je nu eigenlijk van bepaalde mensen hier moeten gaan schoffelen voor je centen?
Ja, als je vindt dat er geschoffeld moet worden, dan moeten daar vacatures en banen voor komen, normaal cao loon, vakantiegeld, etc.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:48 schreef Dementor het volgende:
[..]
Zou jij een menswaardige oplossing kunnen bedenken?
Bedoel je met bepaalde mensen hier mij? Want Soury valt dus niet in die categorie werkelozen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar mankeer je dan ook iets? Of zou je nu eigenlijk van bepaalde mensen hier moeten gaan schoffelen voor je centen?
Die valt in welke categorie dan? Ik weet niet hoe we tegenwoordig alle werklozen indelen?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
Bedoel je met bepaalde mensen hier mij? Want Soury valt dus niet in die categorie werkelozen.
En hoe zie je die schifting in de praktijk gerealiseerd?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:52 schreef Marrije het volgende:
Bedoel je met bepaalde mensen hier mij? Want Soury valt dus niet in die categorie werkelozen.
Tijdens mijn bijbaan in de retail had ik ook zulke voorwaarden, daar werd je ook niet echt blij van.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:51 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, als je vindt dat er geschoffeld moet worden, dan moeten daar vacatures en banen voor komen, normaal cao loon, vakantiegeld, etc.
Ik heb eens gesolliciteerd bij de gemeente, toen heb ik aangegeven dat ik het belangrijk vond om mensen om me heen te hebben die met plezier hun werk deden. Ik kreeg de baan nietquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:49 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet om of het hun goed zou doen maar vooral of het mij goed zou doen of het voor dat wat we doen beter zou zijn. Ik vind het verschrikkelijk om met ongemotiveerde mensen te werken. Je doet het zo goed mogelijk of je blijft thuis is mijn motto.
Ja, prettig gestoord!quote:
Je eerste post over dit onderwerp wasquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
Om mij hoeft de kinderbijslag niet. Die gebruiken we nu ook niet, gaat rechtstreeks op de spaarrekening van de kinderen. Ik zou ook met alle plezier een kaartje kopen voor mijn 3-jarige in de bus, liever zelfs, want hij houdt een plek bezet en het is vaak druk en nu voel ik me verplicht om hem dan op schoot te nemen. Om maar wat te noemen.
Ik nuanceerder in het begin mee op de post van Juud, daar reageerde ik op en zij gaf al onder haar posting aan dat ze het niet had over gehandicapten en zieken. Daar vulde ik toen ook al heel snel de reorganisatie werkloze aan toe.
Daar reageerde ik op.quote:Laat de mensen ook maar werken voor een uitkering, er valt genoeg vuil op te ruimen, te schoffelen etc etc.
In detail?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
En hoe zie je die schifting in de praktijk gerealiseerd?
Met mijn bijbaan erbij zat ik in mijn echte studententijd over de bijverdien-grens heen. En bruto en netto daar zat weinig verschil in, omdat ik mijn studie kon aftrekken van de belasting en zulks. Dat was aardig spekkenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:54 schreef Dementor het volgende:
[..]
Tijdens mijn bijbaan in de retail had ik ook zulke voorwaarden, daar werd je ook niet echt blij van.
Met een hoop trucjes kon ik er gelukkig salaris technisch gezien nog wat van maken tijdens mijn 'studententijd'.
Maar het idee dat je in zoiets blijft hangen heeft mij wel het laatste duwtje gegeven.
Jongeren die nu thuis zitten omdat ze geen 'zin' hebben mogen ze van mij best dat duwtje richting zulke baantjes geven.
Gewoon uit de ww pot, mede door haar zelf opgebouwd. En niet roven zoals werkgevers dat in crisistijd hebben gedaan door die put te plunderen in ruil voor arbeidstijdverkorting en nooit gegeven verplichte training en cursussen aan het personeel.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:54 schreef Juud79 het volgende:
[..].
En na 23 jaar werken, mag je best even teren op de staat, na alle belasting die je altijd hebt betaald.
Ja, maar die eerste posting was een reactie op de posting van Juud die al reeds een nuance had aangebracht.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Je eerste post over dit onderwerp was
[..]
Daar reageerde ik op.
Wij geven op jaarbasis een behoorlijk bedrag aan de minder bedeeldenquote:Je kunt je surplus aan 'gratis' geld ook aan een bijstandsmoeder geven als je het bezwaarlijk vindt. Of moet een bijstandsmoeder van jou wel werken?
Je kunt je ook afvragen waarom ze al zo lang in een uitkering zitten. En dan haak ik aan bij anderen die zeggen dat niet iedereen geschikt is om te werken, en dat je dat misschien ook niet wenselijk moet vinden.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
In detail?Om te beginnen mensen die langer dan 10 jaar een uitkering hebben?
okquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik zei ook 'studeren' want HBO mag je zo niet noemen volgens luitjes van de Uni.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Met mijn bijbaan erbij zat ik in mijn echte studententijd over de bijverdien-grens heen. En bruto en netto daar zat weinig verschil in, omdat ik mijn studie kon aftrekken van de belasting en zulks. Dat was aardig spekken![]()
Wat heb jij eigenlijk gestudeerd? Geen geesteswetenschappen of iets met letteren of cultuur dat weet ik in ieder geval wel.
Want die zijn per definitie werkschuw? Of hou je ook nog rekening met zoveel mensen, zoveel omstandigheden?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:55 schreef Marrije het volgende:
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:59 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik zei ook 'studeren' want HBO mag je zo niet noemen volgens luitjes van de Uni.
Dat is mooi van jullie. En ik weet niet precies hoe het met bijstandsmoeders zit, maar ik meen dat die al jaren behoorlijk achter de vodden worden gezeten als ze kinderen vanaf een bepaalde leeftijd hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, maar die eerste posting was een reactie op de posting van Juud die al reeds een nuance had aangebracht.
[..]
Wij geven op jaarbasis een behoorlijk bedrag aan de minder bedeeldenDe ene bijstandsmoeder is de andere niet, heb je kinderen onder de zoveel jaar dan hoeft het bij de wet dacht ik niet.
Zoals Juud zegt, de langdurig werkelozen die hun hele leven niet anders willen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die valt in welke categorie dan? Ik weet niet hoe we tegenwoordig alle werklozen indelen?
Ik vermeed feesjes omdat ik schaamde echt...Ik voelde me onbelangrijkquote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, maar die eerste posting was een reactie op de posting van Juud die al reeds een nuance had aangebracht.
[..]
Wij geven op jaarbasis een behoorlijk bedrag aan de minder bedeeldenDe ene bijstandsmoeder is de andere niet, heb je kinderen onder de zoveel jaar dan hoeft het bij de wet dacht ik niet.
Daar zijn uitgebreide keuringen voor gekomen. Niet voor niets bleek opeens dat er wel erg veel 100% afgekeurden waren, maar das ook alweer wat jaren terug 'ontdekt', inmiddels doet men een aardige poging dat wat recht te zetten.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want die zijn per definitie werkschuw? Of hou je ook nog rekening met zoveel mensen, zoveel omstandigheden?
O, een edit.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:59 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik zei ook 'studeren' want HBO mag je zo niet noemen volgens luitjes van de Uni.
Bedrijfskundige Informatica, uiteindelijk best wat aan gehad.
Dat gebeurt gelukkig ook al.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:01 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Als je werkelozen echt wil helpen, laat ze dan op kosten van de samenleving naar school gaan, laat ze leren, laat ze diploma's halen. En juist die mensen die zo lang werkeloos zijn, die hebben lang niet zoveel gekost aan scholing (want onderkant samenleving en niet zo goed geschoold) dan die mensen die wel banen hebben en houden. Dus het kan makkelijk, in ieder geval in het kader van gelijkheid en rechtvaardigheid.
Met een uitkering heb je ook geen recht op feestjes.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:01 schreef Soury het volgende:
Ik vermeed feesjes omdat ik schaamde echt...Ik voelde me onbelangrijk
Ach wat een flauwekul, dat je op deze manier zo moet uithalen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
O, een edit.
Zoiets had ik al wel vermoed. Je geeft duidelijk te kennen van een weinig brede ontwikkeling in de humaniora, geschiedenis, kunst en cultuur.![]()
Maar ja, ik weet dan weer geen snars van informatica, omdat mij dat niet kan boeien. Verder dan elementair python heb ik nooit wat hoeven te doen.
Dat is ook zo'n standaardvraag die je zeker een paar keer per feestje krijgt. "Wat doe jij (in het dagelijks leven)?"quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik vermeed feesjes omdat ik schaamde echt...I oelde me onbelangrijk
We hebben het nu over WAO?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:03 schreef Marrije het volgende:
Daar zijn uitgebreide keuringen voor gekomen. Niet voor niets bleek opeens dat er wel erg veel 100% afgekeurden waren, maar das ook alweer wat jaren terug 'ontdekt', inmiddels doet men een aardige poging dat wat recht te zetten.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zuip (feestje on stream, voor de liebhebber)
Hoeren en sloeren bedoel jequote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
(feestje on stream, voor de liebhebber)
Meen je dit nou? Maar dat is nu toch niet meer zo? Oh en ik las nog wat over cateringmedewerker, lunches verzorgen, heb ik ook gedaan als studentenbaantje, is best leuk inderdaad, maar niet voor al te lang, vond ik dan.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik vermeed feesjes omdat ik schaamde echt...Ik voelde me onbelangrijk
De TV schalt hier een beetje alleen zijn ze nu nog lief tegen elkaar.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Oh iedereen kijkt al, sorry voor de overlast dan.
Welke overlast.....Jij bent tegenwoordig wel erg snel op je poezelige voetjes getrapt.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Oh iedereen kijkt al, sorry voor de overlast dan.
Daar zijn ze op gecast he, mensen die jong en mooi zijn en houden van een feestje. En er moest de mogelijkheid zijn op het ontstaan van relaties.quote:
Oei, je opleiding een gevoelig puntje? Ik geef gewoon toe dat ik niets van informatica weet, maar jij bent op je teentjes getrapt als ik zeg dat je weinig kennis lijkt te hebben van wat onder mijn studies valt? En dan ben ik gefrustreerd?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:04 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ach wat een flauwekul, dat je op deze manier zo moet uithalen.
Maar goed het zal wel een hoop frustratie zijn waar je mee moet dealen als je zo al deze berichten leest.
Neuh helemaal niet maar de discussie was nog zo serieus. Vandaar.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:07 schreef Laysa het volgende:
[..]
Welke overlast.....Jij bent tegenwoordig wel erg snel op je poezelige voetjes getrapt.
Ik vind ze niet mooi maar wel hoerigquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:08 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Daar zijn ze op gecast he, mensen die jong en mooi zijn en houden van een feestje. En er moest de mogelijkheid zijn op het ontstaan van relaties.
Nou wat dat betreft is de casting wel gelukt.
Iets luchtigs kan dan best vind ikquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Neuh helemaal niet maar de discussie was nog zo serieus. Vandaar.
Maar dan is daar dus wat mee aan de hand en val je, even zwart wit onder het kopje zieken. Juud had het over iemand die voor 75 e meer dan een uitkering zn bed niet uit wilde komen. Dat klinkt als iemand die wel geschikt is om te werken als dat bedrag een hoger verschil zou zijn, het is niet de bedoeling dat zo iemand jarenlang blijft hangen alleen omdat het verschil niet groot genoeg is en dan uiteindelijk zo ver achterligt kwa ervaring, dat ie ook niet meer wordt uitgekozen als die wel solliciteert.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen waarom ze al zo lang in een uitkering zitten. En dan haak ik aan bij anderen die zeggen dat niet iedereen geschikt is om te werken, en dat je dat misschien ook niet wenselijk moet vinden.
Nee, dat is gelukkig geen gevoelig puntje.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Oei, je opleiding een gevoelig puntje? Ik geef gewoon toe dat ik niets van informatica weet, maar jij bent op je teentjes getrapt als ik zeg dat je weinig kennis lijkt te hebben van wat onder mijn studies valt? En dan ben ik gefrustreerd?
cynthia zag hoe heet ie nou wel zitten, die er als eerste uit ging, maar daar zag ik echt geen stel inquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:08 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Daar zijn ze op gecast he, mensen die jong en mooi zijn en houden van een feestje. En er moest de mogelijkheid zijn op het ontstaan van relaties.
Nou wat dat betreft is de casting wel gelukt.
Dat hangt een beetje aan de setting. Soms laat ik mij ook gewoon door de ander in een hokje plaatsen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n standaardvraag die je zeker een paar keer per feestje krijgt. "Wat doe jij (in het dagelijks leven)?"![]()
"Zo weinig mogelijk" is dan mijn standaardantwoord. Ik heb sowieso geen zin om op een feestje over m'n werk te praten, of ik dat nou heb of niet.
yups, en daar vind ik dus ook wel van dat daar wat meer druk achter mag zitten.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar dan is daar dus wat mee aan de hand en val je, even zwart wit onder het kopje zieken. Juud had het over iemand die voor 75 e meer dan een uitkering zn bed niet uit wilde komen. Dat klinkt als iemand die wel geschikt is om te werken als dat bedrag een hoger verschil zou zijn, het is niet de bedoeling dat zo iemand jarenlang blijft hangen alleen omdat het verschil niet groot genoeg is en dan uiteindelijk zo ver achterligt kwa ervaring, dat ie ook niet meer wordt uitgekozen als die wel solliciteert.
Geen tijd meer voor? Huh?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:11 schreef Dementor het volgende:
[..]
Nee, dat is gelukkig geen gevoelig puntje.
Ik had wel een master willen doen maar daar was helaas geen tijd meer voor.
Ik heb een topbaan gehad geld als water. Tis weg en dat ga ik nooit meer redden. Dat besef ik nu wel dus zoek ik het in alle hoeken. En ja ik solliciteer ook op banen die me gewoon leuk lijken om te doen. Ik heb een potje mee gekregen dus ... Maar ze moeten me wel aannemen he ?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
Meen je dit nou? Maar dat is nu toch niet meer zo? Oh en ik las nog wat over cateringmedewerker, lunches verzorgen, heb ik ook gedaan als studentenbaantje, is best leuk inderdaad, maar niet voor al te lang, vond ik dan.
in Groningen is er zeker een groep langdurig werkelozen geholpen aan een cursus en begeleiding naar het vinden van werk, het behouden ervan durf ik niks over te zeggen. Is Groningen de enige stad waar ze zoiets hebben gedaan?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:04 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt niet of nauwelijks.
Ik wist op mn 21e na een opleiding eik bijgod niet wat ik eigenlijk wilde....Nu ik het wel weet is het te laat...jammerdebammerquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:13 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik zou vinden dat iedereen na z'n mavo of havo of whatever nog tien jaar recht op studie zou mogen hebben. Ongeacht of je met 16 (tegenwoordig 18) van school bent gegaan. Dan heb je later nog een paar kansen om wat te doen waar je als mens ook gelukkig van kunt worden. Want vooral daar gaat het om, je moet als mens gewoon gelukkig kunnen zijn met wat je doet. Als je mensen gaat beschouwen als kostenpost of rendementsmiddel, zoals tegenwoordig vooral en alleen maar gedaan wordt, dan kom je al snel uit bij verplicht schoffelen.
Hoe een samenleving zichzelf om zeep kan helpen
hebben die stommelingen er geen dekseltje bij gegevenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik heb een topbaan gehad geld als water. Tis weg en dat ga ik nooit meer redden. Dat besef ik nu wel dus zoek ik het in alle hoeken. En ja ik solliciteer ook op banen die me gewoon leuk lijken om te doen. Ik heb een potje mee gekregen dus ... Maar ze moeten me wel aannemen he ?
Dat is nauwelijks maatwerk en vrije wil te noemen. De beheerder van het potje met geld (veel te weinig ook) bepaald dan wel zo ongeveer wat goed voor jou is.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
in Groningen is er zeker een groep langdurig werkelozen geholpen aan een cursus en begeleiding naar het vinden van werk, het behouden ervan durf ik niks over te zeggen. Is Groningen de enige stad waar ze zoiets hebben gedaan?
Ik vind het raar dat vraag en aanbod vanuit de markt totaal niet op elkaar aansluiten. Met bussen komen de afgestudeerden psychologen vanaf de uni aanzetten, maar geen markt die daarom vraagt. Het gevolg is dat alle psychologen vechten om een big registratie en zij die dat niet halen gaan wat anders doen. De markt schreeuwt daarentegen om technici et cetera.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:13 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik zou vinden dat iedereen na z'n mavo of havo of whatever nog tien jaar recht op studie zou mogen hebben. Ongeacht of je met 16 (tegenwoordig 18) van school bent gegaan. Dan heb je later nog een paar kansen om wat te doen waar je als mens ook gelukkig van kunt worden. Want vooral daar gaat het om, je moet als mens gewoon gelukkig kunnen zijn met wat je doet. Als je mensen gaat beschouwen als kostenpost of rendementsmiddel, zoals tegenwoordig vooral en alleen maar gedaan wordt, dan kom je al snel uit bij verplicht schoffelen.
Hoe een samenleving zichzelf om zeep kan helpen
Ik had, toen ik 28-29 was, geluk dat ik nog niet getrouwd was, geen kinderen had en wat geld gespaard had. Anders had ik nooit een omscholing van een jaar kunnen doen waarbij ik door de overheid alleen maar tegengewerkt ben in plaats van dat ze mij stimuleerden.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:15 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik wist op mn 21e na een opleiding eik bijgod niet wat ik eigenlijk wilde....Nu ik het wel weet is het te laat...jammerdebammer
Woensdag een gesprek met CNV , daar heb ik wel hoop opquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
hebben die stommelingen er geen dekseltje bij gegeven
Hoop ik met je meequote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Woensdag een gesprek met CNV , daar heb ik wel hoop op
Dat is nu mijn geluk ook. Een berg spaargeld en daar tank ik nog steeds van Geen gezin en goedkoop huisquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:17 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik had, toen ik 28-29 was, geluk dat ik nog niet getrouwd was, geen kinderen had en wat geld gespaard had. Anders had ik nooit een omscholing van een jaar kunnen doen waarbij ik door de overheid alleen maar tegengewerkt ben in plaats van dat ze mij stimuleerden.
Bij getrouwd zijn en kinderen hebben zit je gewoon muurvast, want je hebt geld nodig voor huur en voer.
Het is een keten van zaken waardoor één en ander niet goed gaat. Er mag wat mij betreft wel ietwat gekeken worden naar wat de samenleving te bieden heeft. Er zijn ook zoveel ingrepen van overheidswege die maken dat baan x opeens na vier jaar onaantrekkelijk is geworden of juist andersom.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat vraag en aanbod vanuit de markt totaal niet op elkaar aansluiten. Met bussen komen de afgestudeerden psychologen vanaf de uni aanzetten, maar geen markt die daarom vraagt. Het gevolg is dat alle psychologen vechten om een big registratie en zij die dat niet halen gaan wat anders doen. De markt schreeuwt daarentegen om technici et cetera.
Ja nou headhunters kunnen me rug opquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik krijg toch af en toe nog een baan aangeboden ook.
Mijn vader heeft dat ook pas echt geleerd nadat hij getrouwd was en kinderen had. Mijn zus heeft haar tweede ingenieursgraad gehaald om haar 40+ urige werkweek heen. (Hetzelfde deed ze bij haar eerste studie maar toen was het een 40+ urige bijbaan). Mits je dat fysiek aan kan en kan betalen moet het te doen zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:17 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik had, toen ik 28-29 was, geluk dat ik nog niet getrouwd was, geen kinderen had en wat geld gespaard had. Anders had ik nooit een omscholing van een jaar kunnen doen waarbij ik door de overheid alleen maar tegengewerkt ben in plaats van dat ze mij stimuleerden.
Bij getrouwd zijn en kinderen hebben zit je gewoon muurvast, want je hebt geld nodig voor huur en voer.
Fuck dan dat UWV en ga gewoon op eigen kosten een leuke studie doen waarmee je ook nog eens je eigen geld kunt verdienen als je klaar bent. 't Is mij gelukt en ik heb destijds m'n middelvinger opgestoken naar de WW, naar het arbeidsbureau en naar het loket van de sociale dienst.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:20 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is nu mijn geluk ook. Een berg spaargeld en daar tank ik nog steeds van Geen gezin en goedkoop huis
Smerig spel is dat, die pakken zo enorm veel zonder er al teveel voor hoeven te doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja nou headhunters kunnen me rug op
Maar jij had het niet over die ene persoon van Juud, jij had het over 'de mensen' die wel konden schoffelen enzo.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar dan is daar dus wat mee aan de hand en val je, even zwart wit onder het kopje zieken. Juud had het over iemand die voor 75 e meer dan een uitkering zn bed niet uit wilde komen. Dat klinkt als iemand die wel geschikt is om te werken als dat bedrag een hoger verschil zou zijn, het is niet de bedoeling dat zo iemand jarenlang blijft hangen alleen omdat het verschil niet groot genoeg is en dan uiteindelijk zo ver achterligt kwa ervaring, dat ie ook niet meer wordt uitgekozen als die wel solliciteert.
Ik sta ook op linkedinquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja nou headhunters kunnen me rug op
Het is wachten tot de 1e weer gaan kotsenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:21 schreef Dementor het volgende:
SS: Die Monique loopt alweer te zwalken door het beeld.
Als ze echt me dwars gaan zitten dan doe ik dat zekerquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Fuck dan dat UWV en ga gewoon op eigen kosten een leuke studie doen waarmee je ook nog eens je eigen geld kunt verdienen als je klaar bent. 't Is mij gelukt en ik heb destijds m'n middelvinger opgestoken naar de WW, naar het arbeidsbureau en naar het loket van de sociale dienst.
Wij woonden toen in Tiel, meneer werkte in Utrecht, ging daarna met de trein naar Universiteit Rotterdam en weer met de trein terug naar Tiel,quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:17 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik had zo'n hekel aan schilderen, dat het zo ontzettend veel energie kostte dat ik 's avonds echt geen moer meer kon, behalve dan in de kroeg hangen, in de kroeg werken of op een taxi gaan rijden. Leren in de avonduren, ook geprobeerd, lukte gewoonweg niet, kwam niets uit.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mijn vader heeft dat ook pas echt geleerd nadat hij getrouwd was en kinderen had. Mijn zus heeft haar tweede ingenieursgraad gehaald om haar 40+ urige werkweek heen. (Hetzelfde deed ze bij haar eerste studie maar toen was het een 40+ urige bijbaan). Mits je dat fysiek aan kan en kan betalen moet het te doen zijn.
Vanmiddag Jack Ass gekeken genoeg kots voor vandaag. Wat een achterlijke debielen zijn dat. Soms hoop je dat ze het loodje leggen omdat ze zo dom zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:24 schreef Laysa het volgende:
[..]
Het is wachten tot de 1e weer gaan kotsen
ja zo oeps met hun kop op de rand van het zembadquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:27 schreef Soury het volgende:
[..]
Vanmiddag Jack Ass gekeken genoeg kots voor vandaag. Wat een achterlijke debielen zijn dat. Soms hoop je dat ze het loodje leggen omdat ze zo dom zijn.
Die ene persoon van Juud is niet alleen, die vormt met soort gelijken een groep mensen en daar had ik het over.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar jij had het niet over die ene persoon van Juud, jij had het over 'de mensen' die wel konden schoffelen enzo.
Hoe ze aan de wajong gaan sleutelen weet ik niet, bij de wao hebben ze continu herkeuringen en die zijn strenger geworden. Iemand die ziek is en alleen maar minder wordt ipv beter wordt dus ook opgemerkt bij die keuring. Ik krijg juist de indruk dat het een vrij individuele aanpak is. Algehele bezuinigingen daargelaten.quote:Het is ook niet zo dat alle mensen met een vlekje of probleem in de WAO zitten, veel hebben gewoon bijstand. En dan heb je ook nog de Wajong, waaraan gesleuteld gaat worden omdat er teveel mensen onterecht in zitten. Zo worden dus wel degelijk ook zieken en gehandicapten gepakt.
waarom niet..quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:26 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Nee, soms kan het niet, ook al wil je wel!
Omdat je het ook moet kunnen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:30 schreef hondjes het volgende:
[..]
waarom niet..
Hij ging smorgens om 7 uur weg en kwam savonds om half twaalf weer binnen, naar bed en de volgende dag weer hetzelfde ritueel.
Dit 5 jaar lang.
Maar het zijn de bijstand en de Wajong die aangepakt gaan worden. Omdat er, onder andere volgens jou dus, teveel mensen in zitten die best kunnen werken.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die ene persoon van Juud is niet alleen, die vormt met soort gelijken een groep mensen en daar had ik het over.
[..]
Hoe ze aan de wajong gaan sleutelen weet ik niet, bij de wao hebben ze continu herkeuringen en die zijn strenger geworden. Iemand die ziek is en alleen maar minder wordt ipv beter wordt dus ook opgemerkt bij die keuring. Ik krijg juist de indruk dat het een vrij individuele aanpak is. Algehele bezuinigingen daargelaten.
maar tot nu toe heb je toch geluk met dat meisje dat rekening houdt met je sterrenbeeld?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:24 schreef Soury het volgende:
[..]
Als ze echt me dwars gaan zitten dan doe ik dat zeker
Ja, er wordt niet meer gekeken naar wat je niet meer kunt, maar naar wat je nog wel kunt. Mede op basis daarvan wordt je gedeeltelijk goedgekeurd. Maar de eerste en enige reden is bezuinigen en niet het welzijn van de mensen staat voorop. Bezig zijn met banzai boompjes zal vast kunnen, maar daar zijn a) geen vacatures voor en b) is het natuurlijk dom achterlijk kutwerk.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die ene persoon van Juud is niet alleen, die vormt met soort gelijken een groep mensen en daar had ik het over.
[..]
Hoe ze aan de wajong gaan sleutelen weet ik niet, bij de wao hebben ze continu herkeuringen en die zijn strenger geworden. Iemand die ziek is en alleen maar minder wordt ipv beter wordt dus ook opgemerkt bij die keuring. Ik krijg juist de indruk dat het een vrij individuele aanpak is. Algehele bezuinigingen daargelaten.
Maar daarbij graag een aanpak waarbij de goeden niet lijden onder de kwaden. Mensen die niet willen maar wel kunnen, die graag aanpakken.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar het zijn de bijstand en de Wajong die aangepakt gaan worden. Omdat er, onder andere volgens jou dus, teveel mensen in zitten die best kunnen werken.
Petje af, maar niet iedereen kan dat. De een kan wat meer dan de ander.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:30 schreef hondjes het volgende:
[..]
waarom niet..
Hij ging smorgens om 7 uur weg en kwam savonds om half twaalf weer binnen, naar bed en de volgende dag weer hetzelfde ritueel.
Dit 5 jaar lang.
Als dat eens kon.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:32 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar daarbij graag een aanpak waarbij de goeden niet lijden onder de kwaden. Mensen die niet willen maar wel kunnen, die graag aanpakken.
Ja en? Ik werkte net zoveel uren per dag, sommige dagen nog meer en ook vaak op de zaterdag en zondag. Er waren jaren dat ik om vijf uur 's morgens al van huis werd opgepikt. Het gaat niet om werken, het gaat om voldoende energie voorradig te hebben om te kunnen leren, om daar op te kunnen focussen. De één kan dat gemakkelijk, de ander niet of nauwelijks en heeft daar ruimte voor nodig.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:30 schreef hondjes het volgende:
[..]
waarom niet..
Dit 5 jaar lang.
dat principe is imo niets mis mee.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, er wordt niet meer gekeken naar wat je niet meer kunt, maar naar wat je nog wel kunt. Mede op basis daarvan wordt je gedeeltelijk goedgekeurd. Maar de eerste en enige reden is bezuinigen en niet het welzijn van de mensen staat voorop. Bezig zijn met banzai boompjes zal vast kunnen, maar daar zijn a) geen vacatures voor en b) is het natuurlijk dom achterlijk kutwerk.
a) is geen argument meer tegenwoordig. De arbeidsdeskundige hoeft alleen te kijken of er theoretisch vacatures of werkzaamheden zijn die iemand uit kan voeren. Niet of daar ook werkelijk een vacature voor bestaat.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, er wordt niet meer gekeken naar wat je niet meer kunt, maar naar wat je nog wel kunt. Mede op basis daarvan wordt je gedeeltelijk goedgekeurd. Maar de eerste en enige reden is bezuinigen en niet het welzijn van de mensen staat voorop. Bezig zijn met banzai boompjes zal vast kunnen, maar daar zijn a) geen vacatures voor en b) is het natuurlijk dom achterlijk kutwerk.
Maar als je niet goed genoeg bent om te leren, ga dan wat anders doen, waar je wel plezier aan beleefd.quote:
Welterustenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Als dat eens kon.
Ik moet echt naar bed, slaap lekker allemaal en maak het niet te laat met die streams![]()
Dat wordt alleen maar lastiger. Het rijmt iig niet met de bezuinigingen op het gebied van de uitvoering.quote:
Trustenquote:Ik moet echt naar bed, slaap lekker allemaal en maak het niet te laat met die streams![]()
Ik denk dus, dat als dat verschil groter is, tussen uitkering en salaris, dat er dan 'opeens' een groep is die wel aan het werk gaat. En dan bedoel ik niet uitkering naar beneden, maar salaris omhoog. Maar dat moet inderdaad maar kunnen. . . .quote:
Tussen heel gemakkelijk kunnen leren en niet kunnen leren zit nog een hele wereld Hondjes. Dat zegt dan compleet niets over dat je leren niet leuk zou vinden.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:35 schreef hondjes het volgende:
[..]
Maar als je niet goed genoeg bent om te leren, ga dan wat anders doen, waar je wel plezier aan beleefd.
Maar dan is het toch niet de schuld van de regering.
En denk niet dat het leuk was, het waren gewoon 5 klote jaren.
Neuh, niet echt. Dansen, bleren, zuipen, hoeren en sloeren. Same old...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:36 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat wordt alleen maar lastiger. Het rijmt iig niet met de bezuinigingen op het gebied van de uitvoering.
[..]
Trusten
@de_streamers Helemaal geen behoefte om de streams aan te zetten. Mis ik daar wat aan?
iig wel leuker dan dat bankhangen wat ze doorgaans doen toch?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:38 schreef Laysa het volgende:
trusten disana![]()
Nee scrutz gewoon mensen die voor lul lopen eigenlijk
Ja, zo kan je het ook wel omschrijven. Ik zei net al tegen Dementor, het is soms zo vulgair dat ik het niet eens wil zien...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:38 schreef Laysa het volgende:
trusten disana![]()
Nee scrutz gewoon mensen die voor lul lopen eigenlijk
Ik ben vaak genoeg afgewezen op over competentie, maar dat zal wel een smoes zijn. Zo druk ben ik nietquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
a) is geen argument meer tegenwoordig. De arbeidsdeskundige hoeft alleen te kijken of er theoretisch vacatures of werkzaamheden zijn die iemand uit kan voeren. Niet of daar ook werkelijk een vacature voor bestaat.
b) vaak wel.
Tis ook nooit goedquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:39 schreef gomi het volgende:
[..]
iig wel leuker dan dat bankhangen wat ze doorgaans doen toch?
Het is echt echt echt erg...Maar ik zei al ik blijf toch kijkenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:39 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja, zo kan je het ook wel omschrijven. Ik zei net al tegen Dementor, het is soms zo vulgair dat ik het niet eens wil zien...
Een homo bar is best gezellig. Maar niet op Net 5quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:40 schreef Scrutinizer het volgende:
Aha, een grote groep dronken mensen zijn zelden leuk als je zelf niet gedronken hebt.
Het is gewoon slaapverwekkend. Echt vulgair vind ik het niet eens. Men drinkt gewoon teveel en dan is dat eigenlijk gewoon een beetje standaard dronken gedrag.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:39 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja, zo kan je het ook wel omschrijven. Ik zei net al tegen Dementor, het is soms zo vulgair dat ik het niet eens wil zien...
Mij te 'hilarisch'.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Een homo bar is best gezellig. Maar niet op Net 5
dat denk ik ookquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:42 schreef Laysa het volgende:
Aafke en moniek zijn echt heel dronken...En Laura als enige niet...je kan el zeggen saaie doos maar ik denk dat ze heel slim spel speelt....Je kan maar beter niet dronken wezen daar
Trustenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat denk ik ook![]()
Ik ga ook lekker slapen
Veel mensen daar vinden het stoer om veel te drinken, volgens mij. Aafke vertelde de eerste week dat ze 20 tequila-shotjes dronk voor het uitgaan om een beetje in de stemming te komen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het is gewoon slaapverwekkend. Echt vulgair vind ik het niet eens. Men drinkt gewoon teveel en dan is dat eigenlijk gewoon een beetje standaard dronken gedrag.
laura is alleen wel saai voor de streams zo.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:42 schreef Laysa het volgende:
Aafke en moniek zijn echt heel dronken...En Laura als enige niet...je kan el zeggen saaie doos maar ik denk dat ze heel slim spel speelt....Je kan maar beter niet dronken wezen daar
Karim is wel geregeld leuk voer voor de streams, maar is een bemiddelaar en oplosser van problemen onderling. Das ook niet heel handig voor zo'n tv programma, die het juist moet hebben van strijd en gedoe onderling... Ik denk dat hem dat gaat opbreken.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:46 schreef gomi het volgende:
[..]
laura is alleen wel saai voor de streams zo.
kan dr de kop weleens kosten tzt.
Underachiever meldt zichquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:45 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik zit nog wat na te mopperen in mijzelf en denk "Hoezo zou iedereen maar bij moeten dragen aan nog meer welvaart en luxe van de ander" Het Westen is met gemak één grote slavenstal geworden waarbij iedereen maar tot maximale hoogte moet worden opgejaagd.
Mag je ook nog gewoon leven of zo
yeah natuurlijk mag dat, maar als je elf niet wil werken, hoef je ook niet te verwachten dat je alle leuke dingen kunt doen die mensen die wel willen werken kunnen doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:45 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik zit nog wat na te mopperen in mijzelf en denk "Hoezo zou iedereen maar bij moeten dragen aan nog meer welvaart en luxe van de ander" Het Westen is met gemak één grote slavenstal geworden waarbij iedereen maar tot maximale hoogte moet worden opgejaagd.
Mag je ook nog gewoon leven of zo
Thuis aangeschoten? Dat stel ik mij altijd een tokkie echtpaar voor dat de hele dag het goedkoopste gerstennat ligt te tanken op de sofa.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:45 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben nooit dronken eigenlijk, hoogstens flink aangeschoten, maar dan alleen thuis, samen met Dementor. De komende jaren zal zelfs dat wel niet zo snel gebeuren, met een klein meisje in huis.
Dronken mensen vind ik vervelend, ik vind het heel onprettig om te zien dat een ander de controle over zichzelf kwijt is.
Slaap lekker Scrutzquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Underachiever meldt zich![]()
Trusten voor de slapers.
yups, denk dat de extremen zullen scorenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:47 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Karim is wel geregeld leuk voer voor de streams, maar is een bemiddelaar en oplosser van problemen onderling. Das ook niet heel handig voor zo'n tv programma, die het juist moet hebben van strijd en gedoe onderling... Ik denk dat hem dat gaat opbreken.
Heb ik ook. Ik drink zelden en ben nooit dronken. Alcohol is een naar goedje, je lichaam reageert er op als op vergif.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:45 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben nooit dronken eigenlijk, hoogstens flink aangeschoten, maar dan alleen thuis, samen met Dementor. De komende jaren zal zelfs dat wel niet zo snel gebeuren, met een klein meisje in huis.
Dronken mensen vind ik vervelend, ik vind het heel onprettig om te zien dat een ander de controle over zichzelf kwijt is.
Het is ook vergif. Je kan jezelf letterlijk dood drinken.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:50 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Heb ik ook. Ik drink zelden nooit en ben nooit dronken. Alcohol is een naar goedje, je lichaam reageert er op als op vergif.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Thuis aangeschoten? Dat stel ik mij altijd een tokkie echtpaar voor dat de hele dag het goedkoopste gerstennat ligt te tanken op de sofa.![]()
Op een feestje wat teveel drinken vanwege de omgeving en de sfeer daar kan ik mij meer van voorstellen als setting om iets teveel te drinken.
Mwah, ik heb daar maar 3 glaasjes rosé voor nodig hoor, ik ben niet zo'n drinker.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Thuis aangeschoten? Dat stel ik mij altijd een tokkie echtpaar voor dat de hele dag het goedkoopste gerstennat ligt te tanken op de sofa.![]()
Op een feestje wat teveel drinken vanwege de omgeving en de sfeer daar kan ik mij meer van voorstellen als setting om iets teveel te drinken.
Nee, want ik drink niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:51 schreef Dementor het volgende:
[..]Wat een prachtig referentiekader.
Nog nooit een goede fles meester gemaakt in de zomer na een dag werken?
Aafke vertelde in de eerste week dat ze 20 tequila-shotjes drinkt voor het uitgaan om een beetje in de stemming te komen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:52 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Mwah, ik heb daar maar 3 glaasjes rosé voor nodig hoor, ik ben niet zo'n drinker.
In de stemming voor wat?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Aafke vertelde in de eerste week dat ze 20 tequila-shotjes drinkt voor het uitgaan om een beetje in de stemming te komen.
Nee dat is het nare aan niet-drinken. Als je nuchter tussen de dronken mensen staat dan verlies je ergens toch een beetje hoop in de mensheid.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:54 schreef hondjes het volgende:
Ik drink ook niet, dus hoef die zatlappen ook niet te zien
Ik vind het knap dat ze dan uberhaupt nog kan lopen....quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Aafke vertelde in de eerste week dat ze 20 tequila-shotjes drinkt voor het uitgaan om een beetje in de stemming te komen.
Voor fEestAhquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:55 schreef Dementor het volgende:
[..]
In de stemming voor wat?
Zodat ze vergeet hoeveel boeren er per avond over heen gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |