abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:33:53 #201
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93861801
Om 4 uur in 't NOS radiojournaal.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:36:49 #202
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93861953
Boris van der Ham is 't er niet mee eens. En nog meer 2e kamer leden.
pi_93862104
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen, maar hier wat info voor de gene die teveel verdiend hebben in hun afstudeer jaar. Heb je in dat jaar, niet het volledige jaar studiefinanciering & ov vergoeding ontvangen dan kun je het deel wat je buiten die periode verdiend hebt aftrekken van je bruto salaris van dat jaar waardoor je mogelijkerwijs onder de inkomenseis komt. Hier houdt DUO geen rekening mee dus dit moet je in je bezwaar aantonen.

Dit probleem had ik vorig jaar ook en ik werd in het gelijk gesteld en kreeg nadat ik al een deel betaald had netjes alles weer terug.
pi_93862585
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:40 schreef john_ven24 het volgende:
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen, maar hier wat info voor de gene die teveel verdiend hebben in hun afstudeer jaar. Heb je in dat jaar, niet het volledige jaar studiefinanciering & ov vergoeding ontvangen dan kun je het deel wat je buiten die periode verdiend hebt aftrekken van je bruto salaris van dat jaar waardoor je mogelijkerwijs onder de inkomenseis komt. Hier houdt DUO geen rekening mee dus dit moet je in je bezwaar aantonen.

Dit probleem had ik vorig jaar ook en ik werd in het gelijk gesteld en kreeg nadat ik al een deel betaald had netjes alles weer terug.
Mooi om te horen, dan zit ik in ieder geval goed. In het bezwaar de loonstroken van die maanden bij sturen? Wat nog meer?
Facts don't care about your feelings
pi_93862828
quote:
Honderden? Gezien het feit dat de OV jaarkaart altijd al rond de 1000 euro kost mag er best gesproken worden van DUIZENDEN...
pi_93862837
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:40 schreef john_ven24 het volgende:
Volgens mij hielden ze daar bij mij wel rekening mee? Er stond dat het geldt over het tijdvak januari t/m november, december werd niet meegerekend, omdat ik toen mijn lening al stopgezet heb. Of zie ik nog iets over het hoofd?
pi_93862875
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:56 schreef anpan het volgende:

[..]

Volgens mij hielden ze daar bij mij wel rekening mee? Er stond dat het geldt over het tijdvak januari t/m november, december werd niet meegerekend, omdat ik toen mijn lening al stopgezet heb. Of zie ik nog iets over het hoofd?
Bij mij staat er dus gewoon januari - december.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:04:35 #209
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93863192
quote:
Vragen van de leden Van der Ham (D66), Lucas-Smeerdijk (VVD), Jadnanansing (PvdA),De Rouwe (CDA), Jasper van Dijk (SP), Klaver (Groenlinks) de staatsecretaris Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen over de boeten rond de bijverdiengrens?

1)
Wat is uw reactie de schatting van DUO dat circa 20.000 studenten
een brief hebbengehad over hun bijverdiensten in 2008 omdat ze over de bijverdiengrens zaten? Is dit het aantal dat van te voren inschat was? Hoe verklaart u de stijging van stijging van 14.000 naar 20.000 studenten?

2)
Hoe is er gecommuniceerd over het feit dat er nu naar het verzamelinkomen (bruto) gekeken, in plaats van naar het netto-inkomen? Hoe indringend heeft de regering hierover gecommuniceerd? Wat is uw reactie op opmerking dat er 'slechts' via internet gecommuniceerd zou zijn??

3)
Welke mogelijkheden zijn er voor studenten om bezwaar en beroep aan te tekenen tegen de korting?
Welke regelingen zouden er mogelijk zijn voor studenten om de boete rond de OV-jaarkaart meer gespreid te betalen? Hoe wil de regering hier over communiceren? Is de regering bereid hierover met DUO in gesprek te gaan?

4)
Wat is de visie van de regering op de bijverdiengrens ten op zichte van de beweging dat er een grote financiele verantwoordelijkheid van studenten wordt gevraagd

5)
Is de regering bereid, mogelijk na overleg met belangenorganisaties, tot een coulance-regeling te komen voor de soms wel heel grote sommen geld die moeten worden terugbetaald, ook als de bijverdiengrens slechts beperkt is overschreden?
pi_93863282
Je weet zelf van wanneer tot wanneer je studiefinanciering (& ov vergoeding niet vergeten) ontving in het bepaalde jaar, bij het stopzetten heb je hier ook bericht over gekregen, dit even opzoeken dus. Verder geldt de inkomenseis voor 1 kalenderjaar en is niet afhankelijk van de periode waarin je ook daadwerkelijk studiefinanciering kreeg, oftewel bij 6 of 8 maanden stufi in een jaar geldt nogsteeds dezelfde inkomenseis. DUO ontvangt van de belastingdienst enkel het bruto bedrag van de bijverdiensten voor een bepaald jaar, zij hebben geen informatie over hoeveel in welke periode van dat jaar verdiend is en gaan er dus maar gemakkelijkshalve vanuit dat dat gedurende je stufi periode verdiend is.

Ik heb destijds m'n werk contracten, jaaropgaven en loonstrookjes en de brieven over m'n stufi van dat jaar opgestuurd met een duidelijke brief waarin je, je bezwaar goed onderbouwt aantekend.
pi_93863308
:') "Slechts beperkt is overschreden", dus ik met m'n 2600 euro bruto te veel mag alsnog 3500 euro netto gaan terugbetalen zeker.
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:07:59 #212
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93863345
Net in 't nieuws op 3FM, om 6 uur uitgebreider op 3FM, ook in het 6 uur journaal. En in Nieuws op 3, om 21:55 op NED3.

pi_93865282
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/23726

check ook t youtube filmpje @ die link. duidelijk voorbeeld
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 17:21:38 #215
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93866797
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:07 schreef Oksel het volgende:
Net in 't nieuws op 3FM, om 6 uur uitgebreider op 3FM, ook in het 6 uur journaal. En in Nieuws op 3, om 21:55 op NED3.

[ afbeelding ]
Was jij dat? Hoorde net wat op de radio.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:31:46 #216
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93867266
Ja.. :P
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 17:33:58 #217
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93867359
He maar wacht effe: moet je ALLES terugbetalen als je boven de grens komt? Niet vanaf de maand dat je erboven komt?

Dat eerste werd mij altijd verteld :{ !!
Effe naar aanleiding van dat filmpje
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:31 schreef Oksel het volgende:
Ja.. :P
Hehehe, ik dacht al zoiets. Zat net in de auto.
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:39:36 #218
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93867618
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:33 schreef Renesite het volgende:
He maar wacht effe: moet je ALLES terugbetalen als je boven de grens komt? Niet vanaf de maand dat je erboven komt?

Dat eerste werd mij altijd verteld :{ !!
Effe naar aanleiding van dat filmpje

[..]

Hehehe, ik dacht al zoiets. Zat net in de auto.
Dat van vanaf de maand erboven geldt wanneer je het voor juli met terugwerkende kracht stopzet. Anders geldt gewoon de hele mep.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 17:42:09 #219
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93867717
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat van vanaf de maand erboven geldt wanneer je het voor juli met terugwerkende kracht stopzet. Anders geldt gewoon de hele mep.
Auwwwwwww!!!

Hmmm, broer maar weer even op wijzen. Tevens DUO maar eens navragen of geen aangifte doen echt afdoende is.

Schijt DUO
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 17:49:14 #220
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93868007
Wat ik me dan nu afvraag: heeft dat teveel bijverdienen en terugbetalen ook gevolgen voor eventuele broers/zussen? Ik krijg deels aanvullend, broer ook. Broer moet terugbetalen met terugwerkende kracht in 2008 (ik noem maar wat) In dat jaar kreeg ik ook aanvullend: komt er ook een naheffing voor mij? Immers: had mijn broer geen stufi dan kreeg ik ook geen aanvullende meer.
pi_93868237
'Hoeveel de Nederlandse studenten te veel hebben verdiend is nog niet duidelijk. ''Dat bedrag wordt volgende maand bekend'', aldus een woordvoerder van DUO, de voormalige IB-Groep'

oftewel: je MOET nu bezwaar maken, want het exacte bedrag volgt pas volgende maand (te laat dus)?

Dat bevestigt mijn vermoeden dat je alleen bezwaar kan maken op basis van gegevens in brief die we allen hebben gehad.

Hoe blij ik ook ben met de kamer- en media-aandacht; het is voor mij nu nog onduidelijker wanneer ik bezwaar moet maken.

Wat doen jullie? nu bezwaar maken of wachten?
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:02:41 #222
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93868490
quote:
Bezwaar
De studenten hebben nog een aantal weken de tijd om bezwaar in te dienen tegen het terugbetalen.
Dat zal 't bezwaar zijn tegen de periode hoop ik, niet tegen het bedrag ansich.
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:15:16 #223
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93868984
Oh, ik was ook op 't 1800 nieuws, in het voorstukje van de late uitzending.
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:19:00 #224
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93869110
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:55 schreef j1985j het volgende:
'Hoeveel de Nederlandse studenten te veel hebben verdiend is nog niet duidelijk. ''Dat bedrag wordt volgende maand bekend'', aldus een woordvoerder van DUO, de voormalige IB-Groep'

oftewel: je MOET nu bezwaar maken, want het exacte bedrag volgt pas volgende maand (te laat dus)?

Dat bevestigt mijn vermoeden dat je alleen bezwaar kan maken op basis van gegevens in brief die we allen hebben gehad.

Hoe blij ik ook ben met de kamer- en media-aandacht; het is voor mij nu nog onduidelijker wanneer ik bezwaar moet maken.

Wat doen jullie? nu bezwaar maken of wachten?
Ik heb reeds gepost dat jullie daar echt even een beschikking voor moeten vragen; ga bij een kantoor langs of stuur even een brief/mail. In dit soort situaties moet je even zekerheid verkrijgen doormiddel van het uitlokken van een beschikking/brief/whatsoever.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:44:46 #225
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93870195
Goed idee. Alleen snap niet wat een beschikking is.. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')