Mooi om te horen, dan zit ik in ieder geval goed. In het bezwaar de loonstroken van die maanden bij sturen? Wat nog meer?quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:40 schreef john_ven24 het volgende:
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen, maar hier wat info voor de gene die teveel verdiend hebben in hun afstudeer jaar. Heb je in dat jaar, niet het volledige jaar studiefinanciering & ov vergoeding ontvangen dan kun je het deel wat je buiten die periode verdiend hebt aftrekken van je bruto salaris van dat jaar waardoor je mogelijkerwijs onder de inkomenseis komt. Hier houdt DUO geen rekening mee dus dit moet je in je bezwaar aantonen.
Dit probleem had ik vorig jaar ook en ik werd in het gelijk gesteld en kreeg nadat ik al een deel betaald had netjes alles weer terug.
Honderden? Gezien het feit dat de OV jaarkaart altijd al rond de 1000 euro kost mag er best gesproken worden van DUIZENDEN...quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:51 schreef j1985j het volgende:
http://weblogs.nos.nl/rad(...)-moet-terug-betalen/
Volgens mij hielden ze daar bij mij wel rekening mee? Er stond dat het geldt over het tijdvak januari t/m november, december werd niet meegerekend, omdat ik toen mijn lening al stopgezet heb. Of zie ik nog iets over het hoofd?quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:40 schreef john_ven24 het volgende:
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen, maar hier wat info voor de gene die teveel verdiend hebben in hun afstudeer jaar. Heb je in dat jaar, niet het volledige jaar studiefinanciering & ov vergoeding ontvangen dan kun je het deel wat je buiten die periode verdiend hebt aftrekken van je bruto salaris van dat jaar waardoor je mogelijkerwijs onder de inkomenseis komt. Hier houdt DUO geen rekening mee dus dit moet je in je bezwaar aantonen.
Bij mij staat er dus gewoon januari - december.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:56 schreef anpan het volgende:
[..]
Volgens mij hielden ze daar bij mij wel rekening mee? Er stond dat het geldt over het tijdvak januari t/m november, december werd niet meegerekend, omdat ik toen mijn lening al stopgezet heb. Of zie ik nog iets over het hoofd?
quote:Vragen van de leden Van der Ham (D66), Lucas-Smeerdijk (VVD), Jadnanansing (PvdA),De Rouwe (CDA), Jasper van Dijk (SP), Klaver (Groenlinks) de staatsecretaris Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen over de boeten rond de bijverdiengrens?
1)
Wat is uw reactie de schatting van DUO dat circa 20.000 studenten
een brief hebbengehad over hun bijverdiensten in 2008 omdat ze over de bijverdiengrens zaten? Is dit het aantal dat van te voren inschat was? Hoe verklaart u de stijging van stijging van 14.000 naar 20.000 studenten?
2)
Hoe is er gecommuniceerd over het feit dat er nu naar het verzamelinkomen (bruto) gekeken, in plaats van naar het netto-inkomen? Hoe indringend heeft de regering hierover gecommuniceerd? Wat is uw reactie op opmerking dat er 'slechts' via internet gecommuniceerd zou zijn??
3)
Welke mogelijkheden zijn er voor studenten om bezwaar en beroep aan te tekenen tegen de korting?
Welke regelingen zouden er mogelijk zijn voor studenten om de boete rond de OV-jaarkaart meer gespreid te betalen? Hoe wil de regering hier over communiceren? Is de regering bereid hierover met DUO in gesprek te gaan?
4)
Wat is de visie van de regering op de bijverdiengrens ten op zichte van de beweging dat er een grote financiele verantwoordelijkheid van studenten wordt gevraagd
5)
Is de regering bereid, mogelijk na overleg met belangenorganisaties, tot een coulance-regeling te komen voor de soms wel heel grote sommen geld die moeten worden terugbetaald, ook als de bijverdiengrens slechts beperkt is overschreden?
Was jij dat? Hoorde net wat op de radio.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:07 schreef Oksel het volgende:
Net in 't nieuws op 3FM, om 6 uur uitgebreider op 3FM, ook in het 6 uur journaal. En in Nieuws op 3, om 21:55 op NED3.
[ afbeelding ]
Hehehe, ik dacht al zoiets. Zat net in de auto.quote:
Dat van vanaf de maand erboven geldt wanneer je het voor juli met terugwerkende kracht stopzet. Anders geldt gewoon de hele mep.quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:33 schreef Renesite het volgende:
He maar wacht effe: moet je ALLES terugbetalen als je boven de grens komt? Niet vanaf de maand dat je erboven komt?
Dat eerste werd mij altijd verteld!!
Effe naar aanleiding van dat filmpje
[..]
Hehehe, ik dacht al zoiets. Zat net in de auto.
Auwwwwwww!!!quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat van vanaf de maand erboven geldt wanneer je het voor juli met terugwerkende kracht stopzet. Anders geldt gewoon de hele mep.
Dat zal 't bezwaar zijn tegen de periode hoop ik, niet tegen het bedrag ansich.quote:Bezwaar
De studenten hebben nog een aantal weken de tijd om bezwaar in te dienen tegen het terugbetalen.
Ik heb reeds gepost dat jullie daar echt even een beschikking voor moeten vragen; ga bij een kantoor langs of stuur even een brief/mail. In dit soort situaties moet je even zekerheid verkrijgen doormiddel van het uitlokken van een beschikking/brief/whatsoever.quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:55 schreef j1985j het volgende:
'Hoeveel de Nederlandse studenten te veel hebben verdiend is nog niet duidelijk. ''Dat bedrag wordt volgende maand bekend'', aldus een woordvoerder van DUO, de voormalige IB-Groep'
oftewel: je MOET nu bezwaar maken, want het exacte bedrag volgt pas volgende maand (te laat dus)?
Dat bevestigt mijn vermoeden dat je alleen bezwaar kan maken op basis van gegevens in brief die we allen hebben gehad.
Hoe blij ik ook ben met de kamer- en media-aandacht; het is voor mij nu nog onduidelijker wanneer ik bezwaar moet maken.
Wat doen jullie? nu bezwaar maken of wachten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |