Wij houden regelmatig oudere pc's over op kantoor die anders toch maar weggegooid worden omdat bedrijven ze afschrijven. Deze probeer ik dan (er word eerst onder collega's gekeken) mee te nemen om te kijken of ik er iemand blij mee kan maken.
De regels zijn simpel: Als jij mij kunt overtuigen/aantonen dat je iemand bent die het om wat voor reden dan ook hard kan gebruiken (bijstand, armoede, schuldsanering etc) krijg je een pc voor niks. Ik maak verder geen onderscheid tussen of het je eigen schuld is of niet, dat je arm bent
Op dit moment heb ik twee dezelfde machines beschikbaar:
![9969d1109730446-fs-hp-epc-42-p4-carputer-31_1_b.jpg]()
(de foto is van internet, de mijne zijn niet zo netjes wit meer en hebben wat strepen/krassen)
Er zit een Pentium 4 in, wat geheugen (ik gok ergens tussen de 512 en 1024mb), en alles is onboard: Video, Audio, netwerk, etc. Ze hebben 4 usb poorten, een externe voeding, ps2 poorten en een cd of dvd speler, daar heb ik nog niet naar gekeken. Harde schijf is dacht ik 40gb.
Er zit een legitieme OEM XP Pro licentie bij, met sticker op de kast uiteraard.
Ze zijn voldoende voor simpele (kinder)spelletjes, internet, office, etc.
Ik lever geen toetsenbord/muis/scherm bij, om de simpele reden dat ik er geen meer over heb.
Afhalen kan in Breda, afleveren kan tegen onkosten voor mijn tijd en brandstof. In principe zorg ik ervoor dat de PC een kale installatie van Windows XP heeft, of toch in ieder geval een lege geformatteerde schijf. Het ligt een beetje aan hoeveel tijd ik heb, en momenteel is dat weinig omdat we met een huis bezig zijn, etc.
Roept u maar