abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 februari 2011 @ 08:23:29 #1
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_93339587
Iedereen heeft er wel eens last van, gaat ook wel weer over. Maar wie heeft er tips om de pijn wat te verzachten?
Ik heb namelijk vanwege mijn gezondheid wekenlang in bed en in het ziekenhuis gelegen.
En de laatste week verga ik van de spierpijn. Ik hoef nu geen bedrust meer te houden dus ik loop nu wel. Nog niet te veel want dat trekt mn hartje nog niet _O-

Maar goed, ik ben al naar een masseur gegaan(maar dat moet nog tien x herhaald worden ofzo :') en dan maar 1x per maand dus weinig effect)
Ik smeer al van die Midalgan op wat warm word en slik af en toe een pijnstiller (best zware) maar die helpen voor geen meter.
Ik doe dus nu ook geen oog dicht aangezien ik niet meer weet hoe ik moet liggen van de pijn.
Deze week ga ik zwemmen en sauna, eens kijken of dat helpt...
Iemand nog andere tips???
:W
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_93339615
Lijkt me een heel natuurlijk iets dat vanzelf moet overgaan (even volhouden), eventueel een pijnstiller als het echt te gek wordt. Anders naar de dokter.
pi_93339620
Moah je kan Arnica proberen. Creme of inwendig, wat jij prettiger vindt. Het is een natuurlijk geneesmiddel maar er zijn inmiddels wetenschappelijke onderzoeken gedaan die bewijzen dat Arnica daadwerkelijk helpt bij spierpijn en blauwe plekken.Uiteraard is dit aan jou om te geloven of niet. Ik denk altijd maar zo; het kan in ieder geval géén kwaad, dus waarom zou je het niet een keer proberen?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 08:30:51 #4
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_93339623
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 08:29 schreef kirsten. het volgende:
Moah je kan Arnica proberen. Creme of inwendig, wat jij prettiger vindt. Het is een natuurlijk geneesmiddel maar er zijn inmiddels wetenschappelijke onderzoeken gedaan die bewijzen dat Arnica daadwerkelijk helpt bij spierpijn en blauwe plekken.Uiteraard is dit aan jou om te geloven of niet.
Ah ja dat spul ken ik alleen nog nooit gebruikt. Wel goede tip, die ga ik uitproberen!
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zaterdag 26 februari 2011 @ 08:31:58 #5
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_93339627
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 08:28 schreef Stoomhamer het volgende:
Lijkt me een heel natuurlijk iets dat vanzelf moet overgaan (even volhouden), eventueel een pijnstiller als het echt te gek wordt. Anders naar de dokter.
Mja naar de dokter voor spierpijn...moet eerst half dood gaan voordat ik naar de dokter ga haha :P
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  Boks-Chick zaterdag 26 februari 2011 @ 09:10:50 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93339829
Devies is vooral: warm houden en warme douches. Daarbij, eat serieus goed helpt bij het verzachten en snel overgaan is de mix selenium, zink en magnesium. Je kan bij de etos of kruidvat ed. Van die potjes kopen, gewoon huismerk, die zijn er dan al voor n paar euro en die zijn net zo prima als die van veel te veel euro. De eerste dag dubbele dosis nemen van wat er op staat, daarna gewone dosis.

Ik gebruik het als ondersteuning bij het boksen. Ben n paar keer na n zware blessure (niet van boksen :P) weer met trainen begonnen, en dit heeft mij absoluut geholpen.
lolwut
  zaterdag 26 februari 2011 @ 10:46:39 #7
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_93341030
Magnesium bruistabletten :Y

Magnesium verbetert de vochthuishouding van spieren, waardoor die zich meer en beter kunnen ontspannen.
an urge to help mankind overcomes me
  zaterdag 26 februari 2011 @ 11:08:14 #8
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_93341474
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 10:46 schreef saaw het volgende:
Magnesium bruistabletten :Y

Magnesium verbetert de vochthuishouding van spieren, waardoor die zich meer en beter kunnen ontspannen.
en hoe snel werkt zoiets?
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zaterdag 26 februari 2011 @ 11:09:06 #9
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_93341493
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:10 schreef BrandX het volgende:
Devies is vooral: warm houden en warme douches. Daarbij, eat serieus goed helpt bij het verzachten en snel overgaan is de mix selenium, zink en magnesium. Je kan bij de etos of kruidvat ed. Van die potjes kopen, gewoon huismerk, die zijn er dan al voor n paar euro en die zijn net zo prima als die van veel te veel euro. De eerste dag dubbele dosis nemen van wat er op staat, daarna gewone dosis.

Ik gebruik het als ondersteuning bij het boksen. Ben n paar keer na n zware blessure (niet van boksen :P) weer met trainen begonnen, en dit heeft mij absoluut geholpen.
hier dezelfde vraag
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  Boks-Chick zaterdag 26 februari 2011 @ 12:35:49 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93344025
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:09 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

hier dezelfde vraag
Tja op zich moet gewone spierpijn met 2-3 dagen echt weggetrokken zijn. De mineralen ondersteunen vooral ook in het voorkomen van erge spierpijn, de douches en uberhaupt warmhouden helpen bij de aanwezige spierpijn. Fijnste is om onder een warme douche de spieren los te maken. Magnesium helpt zowel tijdens de spierpijn als tijdens het bewegen/sporten, met het weghalen van de afvalstoffen waardoor je ofwel sneller van je spierpijn afkomt, ofwel minder spierpijn krijgt.

Duurt spierpijn langer, dan is er sprake van overbelasting (wat ik me goed kan voorstellen wat er gebeurt is als je langere tijd niets kon/mocht, niet zo gek). Bij overbelasting helpt, naast het eerder genoemde, vooral ook om gewoon te blijven bewegen, doch met wat beleid ;) Minder veel bewegen als dat je deed dus.

Hoe snel het helpt bij jou is wat lastig te zeggen, daar je voor het eerst sinds een poos weer beweegt/spierpijn hebt. Wondermiddeltjes om er zowat in een keer van af te komen zijn er niet; spierpijn is immers exact dat: spieren die pijn doen. Miniscule haarscheurtjes in je spieren. En bij mate is dat goed, want dan groeien spieren, bij te veel is het niet goed, want dan krijg je beschadegingen die wat langer duren om te genezen, zonder dat de spieren er bij groeien. Goede balans zoeken dus, niet te ongeduldig zijn met hoeveel je kan en mag van je lichaam. Heel moeilijk (ben zelf ook veel te ongeduldig :@) I know...
lolwut
  Boks-Chick zaterdag 26 februari 2011 @ 12:38:50 #11
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93344117
nb: veel mensen willen ook wel roepen dat je juist moet gaan uitrusten, en niets doen. In mijn eigen ervaring (en die van de sporters om mij heen) duurt het dan juist langer en worden je spieren alleen maar onwijs stijf. Licht/met beleid in beweging houden (soepel houden) zorgt voor een veel sneller herstel. Keywoord hierin wel is beleid, doe je toch te veel, ja dan duurt het juist langer.
lolwut
pi_93346003
en daarom doe ik elke ochtend wat simpele ochtendoefeningen alvorens ik douche en naar mijn werk ga zodat mijn lichaam tenminste redelijk soepel en opgewarmd is. :Y :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:59:26 #13
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_93346631
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:08 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

en hoe snel werkt zoiets?
Bij 'normale' spierpijn [lees: 1 dag goed gesport] 's avonds een bruistablet en de volgende ochtend beduidend minder spierpijn dan je anders zou hebben.
Moet daarbij wel zeggen dat ik niet weet of je teveel magnesium binnen kan krijgen, ik gebruik het zelf maar 2 x in de week.
an urge to help mankind overcomes me
pi_93347151
Geen geld uitgeven aan onbewezen middelen als magnesium of arnica, maar gewoon blijven bewegen, spierpijn trekt vanzelf weg. Verder kijken of je dingen als warmte of massage prettig vindt: dat soort dingen geven alleen tijdelijk verlichting, maar dat kan wel heel fijn zijn.
pi_93347373
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 10:46 schreef saaw het volgende:
Magnesium bruistabletten :Y

Magnesium verbetert de vochthuishouding van spieren, waardoor die zich meer en beter kunnen ontspannen.
Dat hierboven werkt. Of alcohol.

Magnesium werkt vrij snel, ik ga ze zo ook weer halen. 1,79 voor 20 stuks bij de Lidl..! Eerste dag 3 nemen. Dan 2 p/d.
O~)
pi_93347601
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:14 schreef dotKoen het volgende:
Geen geld uitgeven aan onbewezen middelen als magnesium of arnica, maar gewoon blijven bewegen, spierpijn trekt vanzelf weg. Verder kijken of je dingen als warmte of massage prettig vindt: dat soort dingen geven alleen tijdelijk verlichting, maar dat kan wel heel fijn zijn.
Lekker simpele post. Bewijs jij dan even dat magnesium niet werkt? Het is gewoon een mineraal waar je lichaam een bepaalde hoeveelheid van nodig heeft.
Risico's bij tekort: http://www.naturalcalm.nl/magnesiumtekort
pi_93347672
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:27 schreef romski het volgende:

[..]

Lekker simpele post. Bewijs jij dan even dat magnesium niet werkt? Het is gewoon een mineraal waar je lichaam een bepaalde hoeveelheid van nodig heeft.
Risico's bij tekort: http://www.naturalcalm.nl/magnesiumtekort
De bewijslast ligt natuurlijk niet bij mij, maar bij diegenen die claimen dat het werkt. Ik weet prima wat magnesium is en doet, maar voor zover ik weet is de werkzaamheid van magnesium op spierpijn nooit aangetoond.

Daarnaast is het vrij moeilijk om (als je gezond bent) in Nederland een magnesiumtekort op te lopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door dotKoen op 26-02-2011 14:37:34 ]
pi_93347755
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 08:29 schreef kirsten. het volgende:
Moah je kan Arnica proberen.
Oh ja? Ik heb me ook laten overhalen om Arnica te gebruiken tot ik geen dosering van de werkzame stof op het doosje kon vinden. Toen besefte ik me pas dat ik gescammed was.

Als het echt zou werken dan zouden artsen het ook voorschrijven.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_93351845
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:29 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Daarnaast is het vrij moeilijk om (als je gezond bent) in Nederland een magnesiumtekort op te lopen.
Dat is niet helemaal waar. Je hebt het tussen haakjes over gezonde personen, maar een magnesiumtekort is een onderschatte bijwerking van PPI's. Daarnaast kan je bij elke vorm van malabsorptie of renale aandoening een te kort oplopen. Respectievelijk te weinig opname en een te hoog verlies. Verder is het zo dat een normale magnesiumspiegel een tekort niet uitsluit aangezien het meeste intracellulair zit.

Wat betreft de waarde van magnsiumsuppletie bij spierpijn, helemaal mee eens!
pi_93352696
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:10 schreef DDM het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Je hebt het tussen haakjes over gezonde personen, maar een magnesiumtekort is een onderschatte bijwerking van PPI's. Daarnaast kan je bij elke vorm van malabsorptie of renale aandoening een te kort oplopen. Respectievelijk te weinig opname en een te hoog verlies. Verder is het zo dat een normale magnesiumspiegel een tekort niet uitsluit aangezien het meeste intracellulair zit.

Wat betreft de waarde van magnsiumsuppletie bij spierpijn, helemaal mee eens!
Ja, maar mensen met malabsorptie of een renaal probleem zou ik niet 'gezond' noemen.
pi_93352835
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:31 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ja, maar mensen met malabsorptie of een renaal probleem zou ik niet 'gezond' noemen.
Tussen haakjes beschouw ik als een aparte toevoeging. Daarnaast blijven andere punten die ik genoemd heb wel staan.
pi_93357677
Ga eens flink sporten elke dag, dan zal je zeker niet genoeg magnesium uit je voeding krijgen. Zelf vind het een lekker gevoel dat mijn spieren ontspannen door magnesium. Ik neem het niet altijd, maar als ik een paar weken niks heb gehad en weer een paar keer een tablet gehad heb, dan merk ik het zeker. Ook minder hartkloppingen als ik zenuwachtig ben.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:37:12 #23
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_93360519
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:22 schreef romski het volgende:
Ga eens flink sporten elke dag, dan zal je zeker niet genoeg magnesium uit je voeding krijgen. Zelf vind het een lekker gevoel dat mijn spieren ontspannen door magnesium. Ik neem het niet altijd, maar als ik een paar weken niks heb gehad en weer een paar keer een tablet gehad heb, dan merk ik het zeker. Ook minder hartkloppingen als ik zenuwachtig ben.
als je de OP hebt gelezen kan je zien dat ik niet veel mag lopen. Laat staan sporten. Mijn ziekte en operatie heeft met mijn hart te maken. Ik moet het voorlopig juist rustig aan doen.
Verder hier wel wat handige tips voorbij zien komen :Y Thanks!
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_93360862
pas op met allerlei middelen nemen. bijvoorbeeld magnesium. een tekort is niet goed, maar een overschot waarschijnlijk ook niet. bij ijzer kan een overschot wel degelijk erg schadelijk zijn (vooral als je zwanger bent iig)

gewoon rustig blijven bewegen. heb je geen fysio? kan je eventueel via de huisarts wellicht vragen. of de huisarts heeft wellicht een (wandel)trainingsplan om je lijf op te bouwen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93433536
Voor het boksen smeerde ik bepaalde spiergroepen altijd in met tijgerbalsem. Gebruikte het alleen meer om spierpijn te voorkomen, maar om te herstellen scheelt het ook wel. Wel oppassen dat je niet te veel opdoet, beter over 2/3 keer verdelen dan. Ruikt wel erg sterk.
  Boks-Chick maandag 28 februari 2011 @ 17:07:59 #26
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93446755
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:44 schreef simmu het volgende:
pas op met allerlei middelen nemen. bijvoorbeeld magnesium. een tekort is niet goed, maar een overschot waarschijnlijk ook niet. bij ijzer kan een overschot wel degelijk erg schadelijk zijn (vooral als je zwanger bent iig)

gewoon rustig blijven bewegen. heb je geen fysio? kan je eventueel via de huisarts wellicht vragen. of de huisarts heeft wellicht een (wandel)trainingsplan om je lijf op te bouwen
Een teveel aan magnesium wordt, net zoals bijv. een teveel aan vitamine C gewoon via urine uitgescheiden en levert geen gezondheidsrisico's op. Google er maar eens op ;).

Sterker nog, in ons voedsel wordt overal extra calcium aan toegevoegd (zie vele melkproducten die daar ook nog eens mee adverteren) terwijl je aan een extra aan caclium geen reet hebt als je er geen genoeg magnesium bij hebt.

Het klopt wel dat je niet elk mineraal of vitamine zomaar klakkeloos te veel van kan nemen. Je moet je hierover goed (laten) informeren. Daarbij kan het ook nog eens per persoon verschillen. Zo zal ik ook niet snel een te veel aan ijzer kunnen binnen krijgen, daar (uit ziekenhuisonderzoek) is gebleken dat ik juist extra ijzer nodig heb ivm mijn problematische longen (ijzer is zuurstof houdend en ondersteund daarin in mijn zuurstofbehoefte in mijn bloedvaten ed).
lolwut
pi_93447751
ik heb juist afgelopen week gelezen dat een teveel aan calcium niet uitgescheiden wordt en juist botproblemen veroorzaakt!

een teveel aan ijzer is in mijn laatste zwangerschap een probleem geweest. koste uiteindelijk 6 zakjes plasma om dat bij mij goed te krijgen. daar hebben de kindjes toen echt wel last van gehad.

ik ben dus niet zo van de voedingssupplementen ;) ik vind het nu en dan ronduit eng wat mensen klakkeloos naar binnen slaan omdat op tv iemand zegt dat het goed voor je is
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Boks-Chick maandag 28 februari 2011 @ 17:34:29 #28
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93448004
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:28 schreef simmu het volgende:
ik heb juist afgelopen week gelezen dat een teveel aan calcium niet uitgescheiden wordt en juist botproblemen veroorzaakt!

een teveel aan ijzer is in mijn laatste zwangerschap een probleem geweest. koste uiteindelijk 6 zakjes plasma om dat bij mij goed te krijgen. daar hebben de kindjes toen echt wel last van gehad.

ik ben dus niet zo van de voedingssupplementen ;) ik vind het nu en dan ronduit eng wat mensen klakkeloos naar binnen slaan omdat op tv iemand zegt dat het goed voor je is
calcium klopt idd :Y
Ik heb het over een te veel aan magnesium wat geen kwaad kan omdat het surplus via de urine je lichaam verlaat, net zoals bijvoorbeeld vitamine A en Jodium.

Te veel ijzer of bijv. natrium kan wel problemen geven. Daarom ook het 'zorg dat je goed geinformeerd ben'. Daarom dat ik magnesium hier wel durf aan te prijzen, maar bijv. selenium (wat ook kan helpen) niet.

Klakkeloos naar binnen slaan is altijd stom. Echter het gebruik aan supplementen is soms gewoon weg nodig.
lolwut
pi_93468817
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:37 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

als je de OP hebt gelezen kan je zien dat ik niet veel mag lopen. Laat staan sporten. Mijn ziekte en operatie heeft met mijn hart te maken. Ik moet het voorlopig juist rustig aan doen.
Verder hier wel wat handige tips voorbij zien komen :Y Thanks!
Haha begrijp me niet verkeerd..Was niet bepaald direct tegen jou. ik bedoel ook niet dat jij flink moet gaan sporten, ik noemde een voorbeeld voor diegenen die magnesium onnodig vinden tegen spierpijn.
Sterkte!
pi_93481197
quote:
19s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:07 schreef BrandX het volgende:

[..]

Een teveel aan magnesium wordt, net zoals bijv. een teveel aan vitamine C gewoon via urine uitgescheiden en levert geen gezondheidsrisico's op. Google er maar eens op ;).

Sterker nog, in ons voedsel wordt overal extra calcium aan toegevoegd (zie vele melkproducten die daar ook nog eens mee adverteren) terwijl je aan een extra aan caclium geen reet hebt als je er geen genoeg magnesium bij hebt.

Het klopt wel dat je niet elk mineraal of vitamine zomaar klakkeloos te veel van kan nemen. Je moet je hierover goed (laten) informeren. Daarbij kan het ook nog eens per persoon verschillen. Zo zal ik ook niet snel een te veel aan ijzer kunnen binnen krijgen, daar (uit ziekenhuisonderzoek) is gebleken dat ik juist extra ijzer nodig heb ivm mijn problematische longen (ijzer is zuurstof houdend en ondersteund daarin in mijn zuurstofbehoefte in mijn bloedvaten ed).
Een hypermagnesiaemie kan zeker wel problemen opleveren, magnesium is neurotoxisch en je kunt een een tekort aan calcium van krijgen. Over het algemeen wordt een teveel magnesium inderdaad door de nieren geklaard, maar aangezien er geen bewezen voordeel van magnesiumsuppletie bij gezonde personen is, is het ook niet nodig dat risico te nemen. Mocht je bijvoorbeeld ook nog een darmziekte hebben of toch een lichte nierfunctiestoornis, dan kun je best een hypermagnesiaemie krijgen.
  Boks-Chick dinsdag 1 maart 2011 @ 12:56:54 #31
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93485883
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:52 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Een hypermagnesiaemie kan zeker wel problemen opleveren, magnesium is neurotoxisch en je kunt een een tekort aan calcium van krijgen. Over het algemeen wordt een teveel magnesium inderdaad door de nieren geklaard, maar aangezien er geen bewezen voordeel van magnesiumsuppletie bij gezonde personen is, is het ook niet nodig dat risico te nemen. Mocht je bijvoorbeeld ook nog een darmziekte hebben of toch een lichte nierfunctiestoornis, dan kun je best een hypermagnesiaemie krijgen.
Hmm, ik heb toentertijd van mijn sportdietiste (welke bij het Nationaal schaatsteam heeft gezeten en dus ook daadwerkelijk (top) sport heeft gedaan) juist magnesium voorgeschreven gekregen omdat het wel daadwerkelijk ondersteunt bij spierherstel bij zwaar sporten. En ja ik was echt 100% gezond ;). Maar bedreef toen 'top'sport, trainde voor het NK boksen. TS voert voor haar doen op dit moment topsport. Dus ik snap dat ze moeite heeft met herstel.
lolwut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')