quote:
Op dinsdag 1 maart 2011 15:02 schreef Johnbon het volgende:[..]
is een mikel arteta dan niet een leuke om te price fixen prijs ligt rond de 2500??
Hangt er een beetje vanaf. Met middenvelders vind ik 't moeilijk om in te schatten wat mensen als alternatief zien. Dat is natuurlijk wel het belangrijkste argument, hè. Bij een IF weet je dat er niet echt een alternatief is omdat het een speciale kaart betreft. Bij middenvelders hebben spelers toch meer keuze.
Daarom vind ik keepers een vrij risicoloze investering. Akinfeev kostte bijvoorbeeld ook nog eens geen drol en je weet dat je de beste Russische keeper hebt, die mensen wel moeten kopen willen ze een Russsisch team maken.
Als Reina goedkoper of hoger dan 85 was geweest, had ik gezegd dat we Reina zouden moeten vastzetten boven de 10k maar het verschil van 85 met Cech van 84 is daarvoor te klein. Wat dat betreft is Cech eigenlijk ondergewaardeerd, mede door het massale aanbod waarschijnlijk. Als we echter een groepje van een man of vijf, zes hebben, kan dat best leuk worden.
Er zijn op dit moment ca. 180 Cech's, waarvan ca. 60 met een BIN boven de 5000. Daar hoeven we dus sowieso al niet op te letten. Met 6 man moeten we dan ieder 20 Cech's opkopen. Laten we zeggen dat dat rond de 3000 kan. (Kan ook nog lager zelfs.)
20*3000 = 60.000 investering
20*5000 = 100.000 terug - 5% tax = 95000
Heeft ieder van ons 35000 winst.
Moeten we wel goed checken welke formatie de spelers hebben. 4-1-2-1-2, 4-3-3, 4-4-2 moeten er voor meer dan 5k op.
Nu heb ik geen 60.000 om te investeren maar dit is meer de gemiddelde uitwerking. Als iedereen zich gewoon aan het plan houdt, kun je er ook vier of vijf kopen en meedoen aan het prijszetten. We moeten alleen afspreken dat we niet van de prijs afwijken. Bij dit soort dingen moet je altijd wat geduld hebben. Mijn Akinfeev's was ik ook niet binnen een dag kwijt. Dat duurt gewoon een paar dagen.
Bovendien, met wat mazzel pikken nieuwe aanbieders van Cech dit ook op en plaatsen zij nieuwe Cech's voor meer dan 5000 op de lijst waardoor we niet eens heel veel werk hebben aan het opkopen van te goedkope Cech's. Dan is het gewoon afwachten tot je spelers gekocht worden. Zelfde gebeurde bij Akinfeev. In het begin stonden er amper op voor meer dan 1000 en later kwamen er steeds meer op rond mijn prijs.
[ Bericht 8% gewijzigd door SuperHarregarre op 01-03-2011 15:18:10 ]