abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93333077
Maar inderdaad, ligt er ook aan wie in de sloot ligt.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:06:50 #52
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93333085
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:04 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Leuk, dat zelfvertrouwen vanachter je toetsenbord, maar dit heeft een naam gekregen omdat het een empirisch-wetenschappelijk bewezen verschijnsel is. Er zijn zelfs gevallen bekend waarin de mensen zelfs niet de moeite namen om het alarmnummer te draaien, ervan uitgaande dat de buren dat vast wel gedaan zullen hebben.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_Kitty_Genovese
Het zal ongetwijfeld waar zijn, maar in meerdere situaties ben ik dit nog nooit tegengekomen. Juist precies het tegenovergestelde, meerdere mensen die hulp aanboden.
pi_93333164
Ik zou er toch niet in springen vanaf die brug hoor, veel te hoog
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:08:28 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93333191
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:04 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Leuk, dat zelfvertrouwen vanachter je toetsenbord, maar dit heeft een naam gekregen omdat het een empirisch-wetenschappelijk bewezen verschijnsel is. Er zijn zelfs gevallen bekend waarin de mensen zelfs niet de moeite namen om het alarmnummer te draaien, ervan uitgaande dat de buren dat vast wel gedaan zullen hebben.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_Kitty_Genovese
Is ook zo, maar dan mag ik het nog wel belachelijk vinden. Laat die zinloze opmerkingen als 'zelfvertrouwen vanachter je toetsenbord' trouwens maar achterwege, komt erg onvolwassen over. Wanneer iemand in acute nood verkeerd, help je hem of haar voor zover binnen jouw macht ligt. Loop desnoods weg maar ga niet als een schaap op een afstandje staan staren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_93333357
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Is ook zo, maar dan mag ik het nog wel belachelijk vinden. Laat die zinloze opmerkingen als 'zelfvertrouwen vanachter je toetsenbord' trouwens maar achterwege, komt erg onvolwassen over. Wanneer iemand in acute nood verkeerd, help je hem of haar voor zover binnen jouw macht ligt. Loop desnoods weg maar ga niet als een schaap op een afstandje staan staren.
Precies :)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:11:34 #56
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_93333362
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:00 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

ik ga je niet veroordelen ofzo, maar wat zou jij dan doen?

je kunt toch niet de politie bellen en hopen dat ze het volhouden, en doorlopen al helemaal niet. je hebt je zwemdiploma toch [ afbeelding ]
Ja ik heb een zwemdiploma maar er meteen in springen ik denk het niet. Het zal egoïstisch klinken maar het is februari het water is ijskoud. Het ligt ook in mijn aard als iemand vastzit met zijn fiets tussen de deur in de metro sprint ik er ook niet meteen naar toe.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:13:35 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93333457
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:11 schreef heloef het volgende:

[..]

Ja ik heb een zwemdiploma maar er meteen in springen ik denk het niet. Het zal egoïstisch klinken maar het is februari het water is ijskoud. Het ligt ook in mijn aard als iemand vastzit met zijn fiets tussen de deur in de metro sprint ik er ook niet meteen naar toe.
Hangt ook van de situatie af natuurlijk, niemand heeft er wat aan als ook de 'reddende engel' sterft :P Al levert het de persoon in kwestie wel weer een heroïsch verhaal op ;)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_93333631
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik reageerde omdat het verschijnsel hier door sommigen als onzin wordt afgedaan, wat natuurlijk makkelijk roepen is vanachter je computer. Als jij de moed hebt om in een noodsituatie werkelijk tot actie over te gaan, dan is dat natuurlijk niets meer dan lof waard, maar bedenk wel welke factoren er allemaal meespelen, zoals je eigen veiligheid, ijskoud water, enz.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:18:29 #59
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93333712
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:16 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik reageerde omdat het verschijnsel hier door sommigen als onzin wordt afgedaan, wat natuurlijk makkelijk roepen is vanachter je computer. Als jij de moed hebt om in een noodsituatie werkelijk tot actie over te gaan, dan is dat natuurlijk niets meer dan lof waard.
Ik geloof niet dat iemand het bestaan van het fenomeen in twijfel trekt. Maar dan kan er nog wel kritiek op zijn toch? Want uiteindelijk is en blijft het een mentale kwestie, waar dus overheen te komen valt.
pi_93333819
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:11 schreef heloef het volgende:

[..]

Hypocriet. Denken aan de kou..
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:21:15 #61
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_93333857
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat iemand het bestaan van het fenomeen in twijfel trekt. Maar dan kan er nog wel kritiek op zijn toch? Want uiteindelijk is en blijft het een mentale kwestie, waar dus overheen te komen valt.
zeker als je wat drankjes hebt gedronken en zo te zien lust mohamed er wel een paar.

hey, maar niets dan de loftrompet voor mohamed. ik weet zeker dat hij nog wel een aai over zijn bol krijgt en wellicht een leuk baantje van onze nieuwe burgervader. en een lintje van de koningin.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:23:19 #62
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93333964
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:20 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Een behoorlijke inschatting is natuurlijk wel belangrijk. Waarom erin springen als een andere oplossing ook mogelijk is? Erachteraan springen moet een laatste oplossing zijn.
Denk bijvoorbeeld ook aan het feit dat mensen in paniek best wild kunnen zijn. En het is niet prettig als een volwassen persoon in paniek bovenop je aan het hangen en duwen en trekken is....

Maar niets doen is wat mij betreft helemaal uit den boze :)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:23:35 #63
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93333979
Alweer eentje die lak heeft aan integreren. :( Normaal gesproken kijk je gewoon toe.

Mo. ^O^
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_93334000
Mohammed is top en de mensen die hier claimen nooit te zullen vallen voor het bystander effect mogen terugkomen als ze iemand geholpen hebben.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:26:24 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93334117
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:24 schreef Glazenmaker het volgende:
Mohammed is top en de mensen die hier claimen nooit te zullen vallen voor het bystander effect mogen terugkomen als ze iemand geholpen hebben.
Sorry maar praten over hoe je mensen uit een benarde positie hebt geholpen is 'not done'
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:31:23 #66
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_93334360
Met alle respect, maar "Nederlanders" zijn wel de laatsten die wat mogen zeggen, hun volksaard kenmerkt zich over het algemeen door een laf karakter. Vechten? Ik bel de politie. Vrouw verlaat me? Ik pleeg zelfmoord. Ik word bestolen waar ik bij sta? Ik laat het gaan. Ja, want ik ben nuchter. :')

Maar goed, we hebben het hier wel over een volk dat gedurende 40-45 in ruil voor een hyacintenbol of een knijpkat een complete hulpeloze Joodse familie aangaven bij de Duitsers. Gelukkig was slechts een klein deel zo slecht, want er hebben velen enorm veel goeds betekend voor de Joden destijds, daar moeten we eerlijk in zijn. :{

En dan ook nog te trots zijn om een Marokkaan te complimenteren. Schandalig? Zeker. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_93334375
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Sorry maar praten over hoe je mensen uit een benarde positie hebt geholpen is 'not done'
En dat is jammer omdat mensen misschien sneller zouden helpen als ze daarna een jaar lang mochten opscheppen over hun heldhaftige daad.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:33:57 #68
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93334474
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En dat is jammer omdat mensen misschien sneller zouden helpen als ze daarna een jaar lang mochten opscheppen over hun heldhaftige daad.
Nee, want iemand helpen doe je niet uit eigen belang. Daarbij geldt er ook nog zoiets als privacy.
Ik kan hier wel de filmpjes en artikelen posten die aangeven dat ik het heb gedaan maar dan weet iedereen ook weer wie ik ben. En waarom zou ik dat willen?
pi_93334546
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Met alle respect, maar "Nederlanders" zijn wel de laatsten die wat mogen zeggen, hun volksaard kenmerkt zich over het algemeen door een laf karakter. Vechten? Ik bel de politie. Vrouw verlaat me? Ik pleeg zelfmoord. Ik word bestolen waar ik bij sta? Ik laat het gaan. Ja, want ik ben nuchter. :')

Maar goed, we hebben het hier wel over een volk dat gedurende 40-45 in ruil voor een hyacintenbol of een knijpkat een complete hulpeloze Joodse familie aangaven bij de Duitsers. Gelukkig was slechts een klein deel zo slecht, want er hebben velen enorm veel goeds betekend voor de Joden destijds, daar moeten we eerlijk in zijn. :{

En dan ook nog te trots zijn om een Marokkaan te complimenteren. Schandalig? Zeker. :{

Niet generaliseren hé, ik ben nog steeds van mening dat zoiets gewoon persoonlijk ligt.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:43:56 #70
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_93334897
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:20 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Niet hypocriet, eerder egoïstisch.
Maar blind het water in springen zal ook niet altijd de beste oplossing zijn.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_93335193
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, want iemand helpen doe je niet uit eigen belang. Daarbij geldt er ook nog zoiets als privacy.
Ik kan hier wel de filmpjes en artikelen posten die aangeven dat ik het heb gedaan maar dan weet iedereen ook weer wie ik ben. En waarom zou ik dat willen?
''Die meneer heeft mijn leven gered uit eigenbelang! Wat een lul!'' Is denk ik niet een gedachte die snel opkomt bij slachtoffers die blij zijn dat ze nog leven. En ik denk dat mensen die echt wat betekend hebben voor anderen deze discussie niet zo serieus nemen en minder de nijging hebben om te reageren.
pi_93335681
Ik las Mohamed randt man en vrouw uit sloot. :X
pi_93337035
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:46 schreef Dven het volgende:
Ik snap alleen even niet waarom zijn naam genoemd wordt. Dan is het of Hart van NL of positieve discriminatie in de andere media. Van beide ben ik geen voorstander ;-)
Omdat er ook zovaak genoemd wordt, Marokkaan, Turk, Allochtoon, Mohamed, Achmed of wat dan ook mensen heeft berooft etc etc. En als het een Nederlander is staat er man berooft 2 mensen. Dus wat mij betreft is de naam toepasselijk. :)
If not now, then when.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 01:55:37 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_93337131
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:31 schreef BansheeBoy het volgende:

ik complimenteer hem volhartig. maar ik kom dan ook uit een familie die veel gedaan heeft om de duitsers tijdens de oorlog weg te krijgen uit nederland.

net als ik mijn common sense gebruik om de hedendaagse kwade marokkaanse elementen uit nederland te werken. de goede duitsers mochten ook blijven toch? die kwamen zelfs na de oorlog terug naar onze kustgebieden om relaxed kuilen te graven.

oh ja, wat is er ook al weer gebeurd met het goud van de joden die door de 'goede noord-afrikanen' ( en zeker in de rif) in bescherming werden genomen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_93337167
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 01:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Omdat er ook zovaak genoemd wordt, Marokkaan, Turk, Allochtoon, Mohamed, Achmed of wat dan ook mensen heeft berooft etc etc. En als het een Nederlander is staat er man berooft 2 mensen. Dus wat mij betreft is de naam toepasselijk. :)
Ahjoh. Laatst redde ene Laura toch een hond uit het water, haar naam werd ook genoemd mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')