abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 11:41:49 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_98242379
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:24 schreef BlueChicagoMoon het volgende:

[..]

Ze hebben ook samen een album gemaakt, ken je die ook? :)
_O_ die is zo gaaf, heel ingetogen post rock met een climax(en) op intrumentaal niveau en niet met apreggio's O+ geweldig album.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:10:03 #52
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_98292353

Geweldige japanse punk/ska/pop/rock band! :D
pi_98313649
@Bosbeetle, een paar bands die ik je misschien kan aanbevelen (aangezien ik boredoms en Acid mother temples ook in je lijstje zie voorkomen):

20 guilders:
nieuwe band van Tabata Mitsuru, grondlegger van The Boredoms en Acid Mother Temples

Chaos Jockey
Seiichi Yamamoto's side-project. errug lekkere noise invloeden :)

verder natuurlijk nog bands als Merzbow, OOIOO, Yoshimio, OLAibi
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 23:06:50 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_98315040
Merzbow en OOIOO ken ik al dat chaos jockey klinkt interesant ga ik zeker checken ^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:19:08 #55
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_99767605
AFC AJAX
pi_99912037

Grappige combinatie van vrolijke punk, heftige grunts, autotune en zonnige zwembadclip.
pi_99913491
Former Kagrra, Member Isshi Passes Away
quote:
On July 25th, it has been announced on the official homepage of Isshi's solo project "shiki project", that the vocalist has been found dead in his home on July 18th 2011. While further details are unclear, it has been revealed that his funeral has already taken place to respect the wish of privacy from his relatives.

He had scheduled two dinner show events for the end of July, which will now be changed to mourning events for him.

After the last performance of Kagrra, on March 3rd this year, he had announced his solo project and a single release for September 9th 2011.

We herewith express our deepest condolence to family, friends and fans alike.
http://www.musicjapanplus(...)r-isshi-passes-away/

:{

pi_100000010
Vandaag komt MERRY's nieuwe album Beautiful Freaks uit. Kandidaat voor album van het jaar als je afgaat op de singles die er al van uit zijn. Heb er heel hoge verwachtingen van.

En van de beste rockbands van het moment, ongetwijfeld.

Laat maar komen. O+
pi_100042880
Ook het nieuwe Album van Dir en Grey - DSS heeft zich ondertussen al een weg naar het internet weten te vinden (helaas)
pi_100043068
Helaas?

Als ze dat echt niet hebben gewild, dan hadden ze niet een maand van tevoren promo cd's naar allerlei reviewers moeten sturen. Dan neem je het risico. Dus in dat opzicht hebben ze nog geluk dat het zo lang duurde. Hij had ook veel eerder verspreid kunnen zijn. :)

Schitterend album. Ga hem bij het concert zeker kopen (neem aan dat ze een stapel meebrengen) en voor die tijd alvast veel luisteren. :9
pi_100062973
Luister voornamelijk Aziatische muziek! Vooral Japans, Koreaans, Thais en Taiwanees, check me last.fm voor een indruk van mijn smaak! Nieuwe suggesties zijn altijd welkom! (alle genres)!

http://www.last.fm/user/Tai-Jin
pi_100065040
Gezien je naam lijkt me THE UNIQUE STAR wel wat voor je :)

heb hun beide mini-albums hier liggen, en het is echter wel een gehele mix van andere bands (van wat rustigere nummers tot nummers als dit), al blijft de boventoon wel iets als bovenstaand :)
pi_100083193
Ik raad tegenwoordig iedereen 8-eit aan, want ik hoor enkel positieve reacties. ;)

Schitterende jazzy rockband met een zanger die klinkt heeft alsof hij z'n hele leven kettingroker is geweest, maar een ongelooflijk karakteristieke stem heeft.

Prachtige melodien ook.

RinToshiteShigure, goede username trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Desunoto op 29-07-2011 12:41:15 ]
pi_100083905
8-eit is idd ook goed al een jaar of 4 fan van ze, ben dan ook blij dat ze vanaf velvet venus met regelmaat spul hebben uitgebracht. Het gat tussen glamourous en VV was gewoon te lang.

Als ik dan nog wat bandjed moet aanbevelen in de trand van RTS, misschien is 9mm parabellum bullet wel wat, al len je die vast al wel.

Of war te denken van byee the round. Zit nu mobiel dus kam geen yt linls plaatsen
pi_100084044
"a flood of circle" en "Jeepta" zijn ook nog twee aardige bands, maar hij zal die vast ook wel kennen. Z'n last.fm library staat vol met dat soort dingen. :P
pi_100145182
quote:
5s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:53 schreef Desunoto het volgende:
Helaas?

Als ze dat echt niet hebben gewild, dan hadden ze niet een maand van tevoren promo cd's naar allerlei reviewers moeten sturen. Dan neem je het risico. Dus in dat opzicht hebben ze nog geluk dat het zo lang duurde. Hij had ook veel eerder verspreid kunnen zijn. :)

Schitterend album. Ga hem bij het concert zeker kopen (neem aan dat ze een stapel meebrengen) en voor die tijd alvast veel luisteren. :9

is zeker een goed album beter als verwacht. zal em zeker nog wel zwart daai voor volgende week zondag...
pi_100206013
Luister tegenwoordig wel naar dit soort dingetjes, vrij relaxend

Sowieso die hele OST, deze als bekendste, mooi nummer ook

zil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  maandag 1 augustus 2011 @ 23:08:25 #68
304703 heggeschaarbarbaar
knipt de kantjes er van af!
pi_100214047
Desunoto, wat kom jij toch vaak met lekkere muziek aanzetten _O_
your effort to remain who you are is what is limiting you
yo, I heard you like fail, so we put some fail in your fail, so you can facepalm while you facepalm
pi_101811372
DEAD END gaat 3 singles uitbrengen. De eerste komt op 9 november en heet "Conception". Er zullen 2 nummers op staan.

Hier kijk ik zelf hl erg naar uit. O+
Want DEAD END! _O_

Ben benieuwd of het gaat klinken als hun comeback album Metamorphosis of meer als eind jaren '80 (en dat zou schitterend zijn) of juist weer iets nieuws. :)

Van hun laatste album, alweer tijdje geleden:

pi_102986949
Even iets anders, Gackt speelt 1 van de hoofdrollen in de film Bunraku. Aanrader als je van Japanse stijl houdt _O_
(tevens verkapte tvp) :D
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_103736584
Net als je denkt dat je alles al gezien hebt, komen ze met iets van smurf-kei xD

ik ging van WTF naar xD... Nummer gaat op zich ook nog wel, al zou ik er nooit naar luisteren als een vriend het niet met me gedeeld zou hebben, en ik zou het ook niet missen als ik het nooit gezien heb...
pi_103744503
Desunoto, bedankt voor die schitterende aanbeveling. :D
Ik hou wel van een jazzy sound.

Zelf vind ik Tsubakiya Shijuusou (椿屋四重奏) ook heel goed.
pi_106997331
Rockband LUNA SEA komt net met een heel verrassende aankondiging... op 21 maart komt er een nieuwe single uit. De echte verrassing: het nummer is meer dan 20 minuten lang!

De Engelse versie van het bericht is niet foutloos geschreven, maar wel duidelijk:
quote:
Breaking through 12 so long years of silence, new history has finally begun!

After the single "LOVE SONG", released on 11/08/2000, the same day with the announcement of closing curtain, a brand new song will be finally released to the world, breaking through 12 so long years of silence.

It is an ultimate masterpiece with magnificantly harmonized dramatic experience and melody that is over 20 minutes long. A complete collaboration by all members, dedicated with all their heart and soul from concept to arrangement.
Hun langere nummers zijn altijd interessant geweest (Genesis of Mind O+ ) maar niets kwam in de buurt van 20 minuten. Ben ontzettend benieuwd. :D

Het topic heeft lang stil gelegen, dus hier nog een paar interessante nieuwtjes van de laatste tijd:

Tokyo Jihen, de band van Shiina Ringo, stopt ermee. Waarschijnlijk gaat ze zich weer concentreren op haar solo-project. Dat zou mooi zijn, hoewel Tokyo Jihen ook een schitterende band was.

DEAD END brengt in maart het tweede album uit sinds hun renie. Dream Demon Analyzer is de titel. Bevat de titelnummers van de drie singles voorafgaand aan het album en een lading nieuwe nummers. Daarnaast is er een klein gerucht verspreid dat Morrie (zanger) ook weer aan z'n solo-carrire gaat werken. Lijkt me onwaarschijnlijk gezien DEAD END ook weer gaat touren in Japan, maar wie weet.
pi_108557482
Een kleine bump dan maar :)

Ik ga zelf aankomende maandag naar Japan op vakantie voor 2 weken. Eerst 2 dagen Tokyo, dan een weekje Osaka (en omgeving, doe dus ook Kyoto en Nara sowieso aan), en een weekje Tokyo daarna. Aangezien ik zelf dus een echte fan ben van Japanse muziek ga ik er ook een aantal live optredens bezoeken. Een lijstje die ik momenteel heb samengesteld van livesets die ik wil gaan bezoeken (in het Engels trouwens, aangezien ik dit heb gecopy/paste van mijn eigen website)

Friday 9 March
『the cabs 2nd mini album release tour 「rasen no hotori」』
@ Fandango, Osaka
Participating artists:
the cabs, キノコホテル (kinoco hotel) (see picture), Cathy lost one’s apricot yesterday, Sentimental Toy Palette

Saturday 10 March
chori「短篇集」release tour final『運命の人』
@ Live House Nano, Kyoto
Participating artists:
chori, 空中ループ (Kuuchuu Loop) (see picture), little phrase, Anima, 或るミイ (almi)

Sunday 11 March
*no name
@ Fandango, Osaka
Participating artists:
下山 (gezan) (see picture), Limited Express (has gone?), 385 & キツネの嫁入り (KITUNENOYOMEIRI)

Monday 12 March
『JAPAN NOMI TOMODACHI presents “ONE WORD FOR ONE WORLD”』
@ Fandango, Osaka
Participating artists:
SuiseiNoboAz, クリトリック・リス (CLITRICK RISS) ギャーギャーズ (GYAH GYAH’s), ワッツーシゾンビ (WHAT YOU SEE ZOMBIE), AdultPlin

Thursday 15 March
FEVER 3rd ANNIVERSARY “NOT BORED TYO”
@ FEVER, Tokyo
Participating artists:
DRY&HEAVY, OGRE YOU ASSHOLE (see picture)

Friday 16 March
ototoi kiyagare vol.3
@ Minami Ikebukuro, Tokyo
Participating artists:
ミツメ (mitsume), 逃亡くそタわけ (toubou kuso ta wake), H Mountains (see picture)

Saturday 17 March
the mornings presents”東京都下ル”
@ 20000Volt, Tokyo
Participating artists:
The Mornings, ふつうのしあわせ (ordinary happy) My Letter, Alan Smithee’s MAD Universe (see picture), THIS IS PANIC

Sunday 18 March
Beat Happening!300%HAPPENING HAS COME!
@ LUSH, Tokyo
Participating artists:
テツコ (tetsuko), Sorrys!, the mashiko, ツバクラメ (tsubakurame), ユナイテッドモンモンサン (united monmon sun) (see picture), Sentimental Toy Palette

De liveshows van 9, 11, 12, 16 en 17 maart zijn 100% zeker. Ben voor die van 16 maart zelfs uitgenodigd door de organisator van het event...
Persoonlijk kijk ik het meest uit naar de shows in Fandango, de eerste week, en wil ik ook er nog alles aan doen om nog een reservering te krijgen voor de liveshow van 18 maart, groot fan van Tetsuko en sorrys!, en heb net ook een beetje united monmonsun ontdekt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')