quote:Op vrijdag 25 februari 2011 07:44 schreef De_Rikster het volgende:
Dus wat je in wezen zegt is "mensen die arrogant zijn zijn leeg en nep, maar ik ben beter dan dat".
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:00 schreef jack4ya het volgende:
Je bent zelf anders ook behoorlijk arrogant bezig. Vinden dat je er door heen moet prikken omdat ze nep zijn. Waarom wil je dat eigenlijk? Zodat jij je dan beter voelt? Beter bent?
*Gut: spuit elf komt ook eens langs.*
Niet gedacht dat ik me dan net zo verlaag tot die arrogantie niveau. Boven iemand willen staan is arrogantie. Juist door onzekerheid. Ja, ik werd onzeker en had neigingen om daar weer bovenop te staan. Maar zelfvertrouwen is niets doen en dat is wat ik moet doen idd.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:04 schreef jstrike het volgende:
Ik moet overigens zeggen dat je behoorlijk arrogant overkomt. Waarom zou je daar aandacht aan besteden en er doorheen moeten prikken?
Ach daar zijn fokkers voor. Je kunt er zelf ook niets aan doen dat je in het proletarium opgegroeid bentquote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:29 schreef nuaanmelden het volgende:
[..]
[..]
[..]
Niet gedacht dat ik me dan net zo verlaag tot die arrogantie niveau. Boven iemand willen staan is arrogantie. Juist door onzekerheid. Ja, ik werd onzeker en had neigingen om daar weer bovenop te staan. Maar zelfvertrouwen is niets doen en dat is wat ik moet doen idd.
Bedankt voor felle kritiek! Had ik nodig denk ik.
wat bedoel jij nu weer?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:31 schreef nuaanmelden het volgende:
In mijn moeders baarmoeder heb ik deze dingen iig niet kunnen leren
Als het wel voortkomt uit onzekerheid, dan nog zul jij daar niet doorheen kunnen prikken want die mensen zelf beseffen vaak niet eens dat hun hele attitude veroorzaakt wordt door onzekerheid. Je moet mensen niet proberen te veranderen. Er zijn altijd mensen waar jij niet goed mee overweg kunt, en dat hoeft ook niet. Leef en laat leven, bemoei je met jezelf en ga vervelende mensen zoveel mogelijk uit de weg. Een arrogant persoon zal ook voor anderen niet prettig in de omgang zijn, dus wie weet komt die zichzelf nog wel tegen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:12 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik wil door die mensen heen prikken en hun masker eraf halen. Zo van: je air stelt niets voor, jij bent een mens van vlees en bloed zoals ik, niets meer niets minder.
Het gaat er bij mij niet in dat mensen zich geweldig vinden. Ik lees dat terug in alle psychologie boeken.
Wel tof dat je het goed incasseert!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:29 schreef nuaanmelden het volgende:
[..]
[..]
[..]
Niet gedacht dat ik me dan net zo verlaag tot die arrogantie niveau. Boven iemand willen staan is arrogantie. Juist door onzekerheid. Ja, ik werd onzeker en had neigingen om daar weer bovenop te staan. Maar zelfvertrouwen is niets doen en dat is wat ik moet doen idd.
Bedankt voor felle kritiek! Had ik nodig denk ik.
Lol. Of straatneger.quote:
Ik lees hier toch ook een fijn staaltje projectie van jouw kant. En niet te vergeten: onzekerheid. Jij hebt zaken als polderen, de middenweg, etc. hoog in het vaandel. Prima. Maar het zou er ook op kunnen duiden dat je de confrontatie niet aandurft. Dat je snel meegeeft om de lieve vrede te bewaren.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 02:30 schreef nuaanmelden het volgende:
Slik. Ik geef toe. Ik ben jaloers, maar niet op alles. Ik ben jaloers op zijn studie die goed loopt. Ik ben jaloers op dat hij veel weet. Die 2 dingen mis ik bij mezelf. Ik ben jaloers dat hij de ''zelfverzekerde'' houding heeft en het ander geslacht intrigeert.
MAAR, ik vind het lelijk dat hij zijn gelijk moet krijgen. Zo wil ik nooit worden. Ik sta open voor meningen/gedachten/opvattingen van anderen, want zo verbreed ik mijn horizon. Ik neem risico's, want zo groei ik. Ik ben bescheiden, omdat dat mij charmant en een aangenaam persoon. Alleen onzekere meisjes vinden hem aantrekkelijk. Meiden houden eenmaal van sterke mannen (in zijn geval; die over hen heen walsen). Hij kan respectloos zijn. Ik ken mijn grenzen en beperk andere kwetsen zo veel mogelijk.
Ik zoek de weg tussenin. Dus een beetje van de 1e alinea, wat hij heeft en ik graag zou willen hebben en 2e wat ik absoluut niet wil zijn.
Andere arrogantie zielen doen mij niets, omdat zij voor mij dan ook toppunt van leegheid zijn. Hij heeft iets competitiefs. Ergens lijken we veel op elkaar. Hij heeft wat dingen die ik niet heb en graag zou willen hebben en hij heeft dingen die ik absoluut niet zou willen hebben.
Hm, kan beide dus. Oke. Nee, ik ga niets doen. Het was meer uit impulsiviteit. Nu ik wat meer inzichten heb ga ik JUIST niets doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Je hebt arrogante mensen die in het echt heel onzeker zijn en je hebt arrogante mensen die zichzelf echt oprecht helemaal geweldig vinden, vaak onterecht. Zwaar irritant, agreed, maar ik denk dat die mensen gewoon weinig empatische gevoelens hebben en daarom graag neerkijken op anderen. Al doe jij dat nu ook een beetje...
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als het wel voortkomt uit onzekerheid, dan nog zul jij daar niet doorheen kunnen prikken want die mensen zelf beseffen vaak niet eens dat hun hele attitude veroorzaakt wordt door onzekerheid. Je moet mensen niet proberen te veranderen. Er zijn altijd mensen waar jij niet goed mee overweg kunt, en dat hoeft ook niet. Leef en laat leven, bemoei je met jezelf en ga vervelende mensen zoveel mogelijk uit de weg. Een arrogant persoon zal ook voor anderen niet prettig in de omgang zijn, dus wie weet komt die zichzelf nog wel tegen.
[..]
Wel tof dat je het goed incasseert!![]()
Dat hebben we hier ook wel eens anders gezien.
hey hey, Meeste arrogante mensen stemmen toch echt vvd dus zo links moet je ze niet laten liggen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:28 schreef Garisson72 het volgende:
Arrogante mensen moet je links laten liggen. Die kosten alleen maar energie.
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:28 schreef Garisson72 het volgende:
Klopt niet. Ik bleef mijn standpunten aanhouden, maar respect tonen voor de zijne. Hij moest me zonodig overtuigen van zijn gelijk. Kreeg hij niet, dus hing hij nog meer verhalen op. Deed ik hetzelfde, op mijn manier. Maar zijn houding vertoonde frustraties en een minder blije hoofd aan het einde. Ik bleef kalm... op dat moment. Dat ik nu hier een topic heb geopend is omdat ik even twijfel aan mezelf had. Maar in feite heb ik gedaan wat ik moest doen; mezelf blijven, niet naar zijn mond praten omdat hij dat zo graag wilt en ik anders zijn aandacht kwijtraak. Dus ik durf me WEL zo te gedragen, maar ik had de na twijfel ACHTERAF, die ik met jullie heb gedeeld. Ik ga gewoon door zoals ik deed.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik lees hier toch ook een fijn staaltje projectie van jouw kant. En niet te vergeten: onzekerheid. Jij hebt zaken als polderen, de middenweg, etc. hoog in het vaandel. Prima. Maar het zou er ook op kunnen duiden dat je de confrontatie niet aandurft. Dat je snel meegeeft om de lieve vrede te bewaren.
Je treft iemand die dat niet heeft, die voor zichzelf kiest, die lijn houdt, zijn eigen kaders bewaakt en stelt dan maar: die moet wèl arrogant zijn. Waarom? Omdat als jij je zo zou gedragen, jij jezelf arrogant zou vinden. Of misschien omdat jij niet zo durft te gedragen.
Wie heeft er hier dan uiteindelijk een masker op?
Idd. Gewoon niet naar dat gepeupel van die proleten luisteren. En je associeren met wat volk van betere standen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Je hebt arrogante mensen die in het echt heel onzeker zijn en je hebt arrogante mensen die zichzelf echt oprecht helemaal geweldig vinden, vaak onterecht. Zwaar irritant, agreed, maar ik denk dat die mensen gewoon weinig empatische gevoelens hebben en daarom graag neerkijken op anderen. Al doe jij dat nu ook een beetje...
Ok, prima. Maar dat maakt hem natuurlijk nog niet arroganter dan jij. Hij is ws net zo overtuigd -of meer- van zijn eigen gelijk als jij.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:43 schreef nuaanmelden het volgende:
[..]
Klopt niet. Ik bleef mijn standpunten aanhouden, maar respect tonen voor de zijne. Hij moest me zonodig overtuigen van zijn gelijk. Kreeg hij niet, dus hing hij nog meer verhalen op. Deed ik hetzelfde, op mijn manier. Maar zijn houding vertoonde frustraties en een minder blije hoofd aan het einde. Ik bleef kalm... op dat moment. Dat ik nu hier een topic heb geopend is omdat ik even twijfel aan mezelf had. Maar in feite heb ik gedaan wat ik moest doen; mezelf blijven, niet naar zijn mond praten omdat hij dat zo graag wilt en ik anders zijn aandacht kwijtraak. Dus ik durf me WEL zo te gedragen, maar ik had de na twijfel ACHTERAF, die ik met jullie heb gedeeld. Ik ga gewoon door zoals ik deed.
Als er naar mening wordt gevraagd zoals in mijn geval toen, geven, beargumenteren en dan zeggen ''We hoeven het niet eens te zijn hoor. Ik respecteer jouw mening en je achterliggende verhaal, maar zo heb ik de mijne''.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:43 schreef jstrike het volgende:
[..]
Idd. Gewoon niet naar dat gepeupel van die proleten luisteren. En je associeren met wat volk van betere standen.
gepeupel ook, gewoon zeggen dat iedereen in Nederland het recht heeft op een verkeerde mening.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:45 schreef nuaanmelden het volgende:
[..]
Als er naar mening wordt gevraagd zoals in mijn geval toen, geven, beargumenteren en dan zeggen ''We hoeven het niet eens te zijn hoor. Ik respecteer jouw mening en je achterliggende verhaal, maar zo heb ik de mijne''.
Wat maakt mij hier nou arrogant? Hij dramt zijn standpunten, ik hou mijne in stand. Het is MIJN mening. Hij wilt me overtuigen. Lukt hem niet, want ik heb zo mijn argumenten. Zijn arrogantie pusht hem zijn gelijk te krijgen. Ik was niet zo bezig met een mogelijke arrogantie. Ik dacht simpel: respect voor de jouwe, maar zo denk ik! Hij had geen respect voor de mijne. Die probeerde ik ook niet te krijgen. Ga ik ook niet meer willen ook. Waar ben ik arrogant?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ok, prima. Maar dat maakt hem natuurlijk nog niet arroganter dan jij.
Ik zeg nergens dat jij arrogant bent. Jij noemt hem arrogant omdat jij vindt dat hij dramt. Ik vind dat niet persé arrogantie, en derhalve zeg ik dat hij niet arroganter is dan jij. Jullie zijn in mijn ogen allebei even arrogant, lees: niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:47 schreef nuaanmelden het volgende:
[..]
Wat maakt mij hier nou arrogant? Hij dramt zijn standpunten, ik hou mijne in stand. Het is MIJN mening. Hij wilt me overtuigen. Lukt hem niet, want ik heb zo mijn argumenten. Zijn arrogantie pusht hem zijn gelijk te krijgen. Ik was niet zo bezig met een mogelijke arrogantie. Ik dacht simpel: respect voor de jouwe, maar zo denk ik! Hij had geen respect voor de mijne. Die probeerde ik ook niet te krijgen. Ga ik ook niet meer willen ook. Waar ben ik arrogant?
Links meent inderdaad altijd de waarheid in pacht te hebben en ze hebben ook altijd zo'n nare moreelsuperieure houding t.o.v. andersdenkenden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:28 schreef Garisson72 het volgende:
Ik kan me helemaal vinden in die ergernis maar wat doe je eraan. Af en toe een lompe opmerking ertegenin brengen helpt niet heb ik gemerkt dus tja, dan maar negeren en denken achja joh. Als jij zo blij wordt van je nieuwe BMW en nieuwe keuken van tig duizend euro of je klaar staat te fappen op een dure flatscreen tv dan moet jij dat zelf weten, ik hecht er zelf geen waarde aan.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:12 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik wil door die mensen heen prikken en hun masker eraf halen. Zo van: je air stelt niets voor, jij bent een mens van vlees en bloed zoals ik, niets meer niets minder.
Het gaat er bij mij niet in dat mensen zich geweldig vinden. Ik lees dat terug in alle psychologie boeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |