abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93287864
Hoi,

Nou heb ik er niet vaak last van. Ik heb zelf ook geen redenen om me onzeker te voelen over hun. Maar ik erger me kapot aan dat sommige zo'n air hebben; pronken over hun successen, waar ze veel over weten, goed in zijn en wie ze allemaal kunnen krijgen. Uit mijn bestaande psychologische opvattingen zie ik het als een masker om onzekerheden te verbergen. Vrijwel altijd kwam er vroeg of laat moment aan dat dat duidelijk werd. Ik heb zelf ook een periode van kapsones doorgemaakt nadat ik werd verlaten door mijn ex en benadeeld door vrienden. Het was een zogenaamde muur.

Ik moet nu zo en dan tijd doorbrengen met zo'n iemand en ik kan diegene niet doorgronden om hij gewoon pakweg veel meer kennis heeft en overal een antwoord op heeft. Discussies wilt hij altijd winnen en soms doet hij ook bijdehand tussendoor. Ik vind het zwaar irritant en ik weet gewoon niet hoe ik hiermee om moet.

Mijn vraag hierbij: Is dit geval nou een super onzekere met een nep masker? Of bestaan er echt mensen met kapsones die zichzelf zo geweldig vinden? Vallen zij wel ooit op hun bek? Of zullen ze doorgaans anderen de schuld geven? Weten zij wel van binnen hoe het echt zit of leven ze in leugens die ze zelf hebben ingeprent?
pi_93288096
Die mensen bestaan echt, is dat nu werkelijk zo moeilijk om te geloven?
pi_93288139
Ik snap de hele mentaliteit niet! Ook niet hoe ik ermee overweg moet.
pi_93288308
Wat is het leven toch zwaar
Als een man begint met zekerheden zal hij eindigen met twijfel, maar als hij zich ermee tevreden stelt te beginnen met twijfels, zal hij eindigen met zekerheden
pi_93288326
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:07 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik snap de hele mentaliteit niet! Ook niet hoe ik ermee overweg moet.
Je er niet zo druk over maken zou al een goede stap in de juiste richting zijn.
pi_93288412
Ik wil door die mensen heen prikken en hun masker eraf halen. Zo van: je air stelt niets voor, jij bent een mens van vlees en bloed zoals ik, niets meer niets minder.

Het gaat er bij mij niet in dat mensen zich geweldig vinden. Ik lees dat terug in alle psychologie boeken.
pi_93288478
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:12 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik wil door die mensen heen prikken en hun masker eraf halen. Zo van: je air stelt niets voor, jij bent een mens van vlees en bloed zoals ik, niets meer niets minder.

Het gaat er bij mij niet in dat mensen zich geweldig vinden. Ik lees dat terug in alle psychologie boeken.
Psychologie is dan ook geen exacte wetenschap. Het blijft giswerk.
pi_93288682
Ik las dit op internet:

quote:
Om die angst het hoofd te bieden, rationaliseer ik de situatie, waardoor ik weer te zelfverzekerd en arrogant overkom.
(deel)reactie van psycholoog:
quote:
Doe je dat voor (zelf)respect, veiligheid, erkenning, eigenwaarde.?
  vrijdag 25 februari 2011 @ 00:18:08 #10
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_93288749
Volgens mij kun je die persoon het beste negeren, dat vind iedereen vervelend.
pi_93290800
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:03 schreef nuaanmelden het volgende:

Mijn vraag hierbij: Is dit geval nou een super onzekere met een nep masker? Of bestaan er echt mensen met kapsones die zichzelf zo geweldig vinden?
Het ook zijn dat ze dit soort gedrag hebben aangeleerd door hun omgeving en zelf niet realiseren dat ze 'arrogant' zijn, maar in hun ogen 'zelfverzekerd' zijn. Jij vindt het arrogant, maar misschien weten zij dat niet

Maar er zijn mensen die een masker dragen én mensen die zichzelf werkelijk geweldig vinden. Ik kan niet echt uit jouw OP een conclusie maken welke 'groep' die gast bij hoort, omdat het vanalles kan zijn uit jouw uitleg.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:03:09 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_93290889
Google narcist. Of kakker.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:16:40 #13
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93291368
quote:
Ik moet nu zo en dan tijd doorbrengen met zo'n iemand en ik kan diegene niet doorgronden om hij gewoon pakweg veel meer kennis heeft en overal een antwoord op heeft. Discussies wilt hij altijd winnen en soms doet hij ook bijdehand tussendoor. Ik vind het zwaar irritant en ik weet gewoon niet hoe ik hiermee om moet.
Dus je erkent dat die gast meer weet en bijdehandter is dan jij, en dan vraag je je af waarom hij zelfverzekerd is? Sommige mensen hebben gewoon het recht om zeker van hun zaak te zijn. En ja, misschien gaan ze een keer op hun bek. Misschien niet, de tijd zal het leren.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:17:03 #14
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93291383
oops
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_93292235
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:16 schreef Tanin het volgende:

[..]

Dus je erkent dat die gast meer weet en bijdehandter is dan jij, en dan vraag je je af waarom hij zelfverzekerd is? Sommige mensen hebben gewoon het recht om zeker van hun zaak te zijn. En ja, misschien gaan ze een keer op hun bek. Misschien niet, de tijd zal het leren.
Mensen hebben het recht om zeker van hun zaak te zijn. Helemaal mee eens. Maar DIEZELFDE mensen moeten ook respect hebben voor visies en standpunten van anderen. Een mening/opvatting krijg je nav ervaringen/observaties e.d. Het is heel subjectief. Niemand heeft 100% gelijk. Iemand met echte zelfvertrouwen zegt de mening, luistert naar de ander en dramt niet onnodig de eigen mening door.

Daarnaast zijn standandvaste mensen juist de bekrompen types. Ze staan niet open dat anderen ook zo logische argumenten hebben. Zelfverzekerde mensen ontwikkelen zich graag, verbreden hun horizon, zonder zich aangevallen te voelen en zo in verwering te gaan in vorm van standpunten agressief door te drammen.

[ Bericht 6% gewijzigd door nuaanmelden op 25-02-2011 01:45:42 ]
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:45:42 #16
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93292498
Dit klinkt niet zozeer als iemand die arrogant is (die zal namelijk er al snel van overtuigd zijn dat jij minderwaardig bent en je met rust laten, maar gewoon een vervelend persoon.

Tevens, je hoeft me geen priveberichtje te sturen hoor. Ik heb een lijst met topics waar ik in gereageerd heb, en ik kan zo zien dat jij daarop weer gereageerd hebt ;)
pi_93292520
als je wat ouder ben breek je hier zo doorheen... is nog leuk ook
pi_93292571
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:46 schreef Spartacus911 het volgende:
als je wat ouder ben breek je hier zo doorheen... is nog leuk ook
Waarom wachten totdat ik ouder ben? Wat maakt ouder worden anders. Dezelfde inzichten - door de jaren heen - kan ik toch wel eerder opdoen met versnelling? Door research te doen, observeren, erover praten?
pi_93292704
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:45 schreef Tanin het volgende:
Dit klinkt niet zozeer als iemand die arrogant is (die zal namelijk er al snel van overtuigd zijn dat jij minderwaardig bent en je met rust laten, maar gewoon een vervelend persoon.
''Ik heb kapsones'' zijn de eigen woorden van diegene. Gedrag is wat ik net heb uitgelegd. Dus volgens jou zou een arrogant persoon geen eens met mij in discussie willen gaan? Of waardeert zo'n persoon mij achter zijn masker mij dat hij zo graag zijn gelijk wilt krijgen (juist bij mij)? Of kunnen (arrogante?) betweters en niet tegen dat iemand hen geen gelijk geeft?

Ik heb de omgeving geanalyseerd van diegene. Iedereen loopt met hem mee. Hij domineert, leidt. Zij volgen. Meiden praten vast naar zijn mond toe en/of geven hem gelijk. Ik deed dat niet en kreeg een felle reactie.

Wat inhoud betreft; ik heb hele intellectuele personen in mijn omgeving. Ze hadden begrip voor zijn standpunten, maar vonden dat ik gelijk had. En qua houding zijn mensen die over de rooie gaan toch instabieler dan degene die kalm blijven?

Nu jij :)
pi_93292729
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:45 schreef Tanin het volgende:
Tevens, je hoeft me geen priveberichtje te sturen hoor. Ik heb een lijst met topics waar ik in gereageerd heb, en ik kan zo zien dat jij daarop weer gereageerd hebt ;)
Ik heb mijn berichtje een beetje aangepast, waar jij op hebt gereageerd.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:57:16 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93292809
Vaak is het een attitude, lekker veilig. Totdat ze zelf een keer op hun bek gaan omdat ze zich kwetsbaar op moeten stellen om iets te bereiken. Dit type mensen blijft vaak binnen het bekende om maar in hun eigen mythe te kunnen blijven geloven.
pi_93292834
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:57 schreef Mishu het volgende:
Vaak is het een attitude, lekker veilig. Totdat ze zelf een keer op hun bek gaan omdat ze zich kwetsbaar op moeten stellen om iets te bereiken. Dit type mensen blijft vaak binnen het bekende om maar in hun eigen mythe te kunnen blijven geloven.
Uit onzekerheid, toch? Persoonlijke isolement om geen teleurstellingen (meer) te incasseren? Grotendeels ook door opvoeding/cultuur/mannelijkheid om geen zwakte te mogen vertonen? Waardoor ze rationeel gaan doen en handelen, maar diep van binnen zich klote voelen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 02:03:02 #23
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93292938
Soms ook als er verder niks aan de hand is. Omdat een zelfverzekerde houding van hen verwacht wordt. Met name in grote steden kom je dit tegen. Arrogantie is de norm. Als je vriendelijk bent betekent dat dat je een loser bent.
pi_93292988
Waarom is die norm in grote steden groter? Heeft het niets met persoonlijkheid te maken? Je bepaalt toch zelf de invloed van zo'n norm? Wat laat die norm ontstaan? Arrogante mensen heb je in steden wel meer, maar in mijn ogen is dat ook maar een isolement ter bescherming, omdat er in steden meer vage figuren rondlopen dan in dorpen... Dus nog steeds persoonsgebonden. Iemand met zelfvertrouwen kan op zichzelf vertrouwen. Weet dat diegene niet benadeeld zal worden, maar weet ook dat diegene niet snel anderen zal benadelen, omdat diegene vertrouwt op de eigen zuivere karakter en zichzelf in handen heeft.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 02:07:33 #25
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93293031
Dat wat jij omschrijft is zelfvertrouwen, een bepaalde mate van volwassenheid. Wat ik beschrijf is status hebben, arrogantie hebben.
pi_93293106
Iemand met een hoge eigenwaarde geeft niet om status. Zo'n persoon is goed voor zichzelf (is gefocust op zichzelf en persoonlijke doelen, prioriteiten) en voor anderen (respect, bescheidenheid). Arrogantie/status is camouflage van een lage eigenwaarde. Zelfvertrouwen staat daarvan los; die krijg je nav succes op school/werk/liefde. Daarom heb je mensen met lage eigenwaarde icm zelfvertrouwen... lage eigenwaarde icm lage zelfvertrouwen zijn weer voetvegen. Hoge eigenwaarde, hoge zelfvertrouwen zijn meeste charmante en sterke mensen op aarde.

Zo zie ik het een beetje :) Dit alles is resultaat van een hoop research. Toch blijf ik me verbazen hoe goed mensen kunnen doen alsof. Het lijkt zo echt!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 02:12:52 #27
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93293141
Ze kunnen zichzelf er toch ook gewoon heel prettig bij voelen en er verder niet bij stil staan?
pi_93293170
Ik weet zeker van niet. 2/3 weken terug gaf hij toe hoe klote hij zich voelde en zo druk was in zijn hoofd (psyche). Maar daarna werd die muur nog veel hoger dan ooit!
pi_93293208
Mensen kunnen aanstaan? Onzeker voelen over 'hun'? Waar gaaaaat dit over
pi_93293229
Ondertussen zit je wel een heel topic over hem aan te maken, beetje veel energie voor iemand die je niet mag en niet overweg kan.
pi_93293241
Oh en het is trouwens uitstaan niet aanstaan
pi_93293268
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 02:17 schreef formerjellybean het volgende:
Ondertussen zit je wel een heel topic over hem aan te maken, beetje veel energie voor iemand die je niet mag en niet overweg kan.
Ik heb eerder een klasgenote gehad die zo was. En veel eerder een kennis. Ik wil het nu gewoon doorgronden. Door hun twijfel ik soms aan mezelf. Dat is mijn probleem :')
pi_93293299
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 02:19 schreef nuaanmelden het volgende:

[..]

Ik heb eerder een klasgenote gehad die zo was. En veel eerder een kennis. Ik wil het nu gewoon doorgronden. Door hun twijfel ik soms aan mezelf. Dat is mijn probleem :')
Dan is die twijfel er al voor die persoon en drukt die persoon gewoon juist op een plekje waar je zelf aan zou moeten werken.
In plaats van al die energie aan die persoon te geven zou je meer in jezelf moeten investeren waarom je zo onzeker laat maken.
pi_93293333
Ik weet al waar het aan ligt. Hij heeft net iets meer kennis en een goed lopende studie dan ik :) Maar het is toch absurd dat ik pas over zo'n lange periode zulke mensen te woord kan staan zonder mij er slecht bij te voelen?
pi_93293352
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 02:19 schreef nuaanmelden het volgende:

[..]

Lees je bent jaloers op de status en houding van diegene die je niet mag.
Het heeft geen enkel nut om te doorgronden waarom iemand zo is als het je niks doet.
Wat veel nuttiger zou zijn is om te doorgronden waarom je zelf zo onzeker bent en daar mee aan de slag te gaan.
pi_93293452
Slik. Ik geef toe. Ik ben jaloers, maar niet op alles. Ik ben jaloers op zijn studie die goed loopt. Ik ben jaloers op dat hij veel weet. Die 2 dingen mis ik bij mezelf. Ik ben jaloers dat hij de ''zelfverzekerde'' houding heeft en het ander geslacht intrigeert.

MAAR, ik vind het lelijk dat hij zijn gelijk moet krijgen. Zo wil ik nooit worden. Ik sta open voor meningen/gedachten/opvattingen van anderen, want zo verbreed ik mijn horizon. Ik neem risico's, want zo groei ik. Ik ben bescheiden, omdat dat mij charmant en een aangenaam persoon. Alleen onzekere meisjes vinden hem aantrekkelijk. Meiden houden eenmaal van sterke mannen (in zijn geval; die over hen heen walsen). Hij kan respectloos zijn. Ik ken mijn grenzen en beperk andere kwetsen zo veel mogelijk.

Ik zoek de weg tussenin. Dus een beetje van de 1e alinea, wat hij heeft en ik graag zou willen hebben en 2e wat ik absoluut niet wil zijn.

Andere arrogantie zielen doen mij niets, omdat zij voor mij dan ook toppunt van leegheid zijn. Hij heeft iets competitiefs. Ergens lijken we veel op elkaar. Hij heeft wat dingen die ik niet heb en graag zou willen hebben en hij heeft dingen die ik absoluut niet zou willen hebben.
pi_93293617
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 02:30 schreef nuaanmelden het volgende:
Slik. Ik geef toe. Ik ben jaloers, maar niet op alles. Ik ben jaloers op zijn studie die goed loopt. Ik ben jaloers op dat hij veel weet. Die 2 dingen mis ik bij mezelf. Ik ben jaloers dat hij de ''zelfverzekerde'' houding heeft en het ander geslacht intrigeert.

MAAR, ik vind het lelijk dat hij zijn gelijk moet krijgen. Zo wil ik nooit worden. Ik sta open voor meningen/gedachten/opvattingen van anderen, want zo verbreed ik mijn horizon. Ik neem risico's, want zo groei ik. Ik ben bescheiden, omdat dat mij charmant en een aangenaam persoon. Alleen onzekere meisjes vinden hem aantrekkelijk. Meiden houden eenmaal van sterke mannen (in zijn geval; die over hen heen walsen).

Ik zoek de weg tussenin. Dus een beetje van de 1e alinea, wat hij heeft en ik graag zou willen hebben en 2e wat ik absoluut niet wil zijn.

Andere arrogantie zielen doen mij niets, omdat zij voor mij dan ook toppunt van leegheid zijn. Hij heeft iets competitiefs. Ergens lijken we veel op elkaar.
Er is altijd ruimte voor bescheidenheid, maar de bescheidenheid die jij tentoonspreidt imo is een valse bescheidenheid die uiteindelijk een uiting van onzekerheid is.
Wat voor vrouwvolk hij aantrekt is volstrekt irrelevant en zou niks uit moeten maken voor jou.
Het kan prima zijn dat de persoon waar jij het over hebt altijd zijn gelijk wil halen, maar ik acht het ook mogelijk dat jij dat consequent zo interpreteert omdat je jaloers bent en zoals je zelf al aangeeft ergens ook zo wil zijn.
De meest logische oplossing is dan ook om je niet te focussen op externe factoren (inclusief ergenissen) maar focussen op jezelf.
Dat er mensen arrogant zijn moge duidelijk zijn, maar je laat jezelf er erg mee kennen als dat zo'n invloed heeft.
pi_93293619
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 02:11 schreef nuaanmelden het volgende:
Iemand met een hoge eigenwaarde geeft niet om status. Zo'n persoon is goed voor zichzelf (is gefocust op zichzelf en persoonlijke doelen, prioriteiten) en voor anderen (respect, bescheidenheid). Arrogantie/status is camouflage van een lage eigenwaarde. Zelfvertrouwen staat daarvan los; die krijg je nav succes op school/werk/liefde. Daarom heb je mensen met lage eigenwaarde icm zelfvertrouwen... lage eigenwaarde icm lage zelfvertrouwen zijn weer voetvegen. Hoge eigenwaarde, hoge zelfvertrouwen zijn meeste charmante en sterke mensen op aarde.

Zo zie ik het een beetje :) Dit alles is resultaat van een hoop research. Toch blijf ik me verbazen hoe goed mensen kunnen doen alsof. Het lijkt zo echt!
Niet dus. Als je daarvan afhankelijk bent ben je juist niet zelfverzekerd, maar onzeker en op zoek naar bevestiging. Het is eerder andersom, dat zelfvertrouwen je succesvoller maakt.

Volgens mij heb jij een flink minderwaardigheidscomplex en heb je erg veel frustraties, die je afwentelt op mensen die wel lekker in hun vel zitten, waarbij je jezelf aanpraat dat zij eigenlijk ongelukkiger zijn dan jij, terwijl je weet dat het andersom is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_93293656
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 02:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Niet dus. Als je daarvan afhankelijk bent ben je juist niet zelfverzekerd, maar onzeker en op zoek naar bevestiging. Het is eerder andersom, dat zelfvertrouwen je succesvoller maakt.

Volgens mij heb jij een flink minderwaardigheidscomplex en heb je erg veel frustraties, die je afwentelt op mensen die wel lekker in hun vel zitten, waarbij je jezelf aanpraat dat zij eigenlijk ongelukkiger zijn dan jij, terwijl je weet dat het andersom is.
Goed punt, dat had ik nog willen toevoegen eigenlijk. :)
pi_93293728
Nee, ik weet het zeker; ik hoef dat betweterige eigenschap niet. Ik ben het ooit geweest en mensen namen afstand van mij. Niet omdat ze onzeker waren, maar ze voelden zich niet gerespecteerd, hun mening niet gewaardeerd. Daar valt niet jaloers of onzeker over te zijn.

Ik ben gewoon jaloers op zijn studie en kennis. Want verder heeft hij niet veel soeps. Want zelfs ik neem afstand van hem, omdat hij gewoon niet prettig is in omgang. Net zoals ik mijn vader niet al te graag spreek door deze eigenschap. Hij is ook erg onzeker, maar stemt nooit toe.
pi_93293760
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 02:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Klopt niet. Hij gaf zelf toe ongelukkig te zijn en zijn redenen erbij, dus ik bedenk het niet. Maar nadat hij zoiets gezegd te hebben creeert hij weer muren in vorm van arrogantie. Dat kan ik dus moeilijk plaatsen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 02:53:54 #42
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_93293827
quote:
Dit zou zo over mij kunnen gaan, ik probeer er wel op te letten hoor TS ;( .
2000 light years from home
pi_93293850
Ik ga maar eens aan die 2 punten werken, waar ik zo jaloers op ben. Hij heeft verder een kut karakter. Niets om jaloers op te zijn. Gras is altijd groener aan de overkant he. Ik ga maar eens in mijn studieboeken duiken om me trots te voelen :)

Bedankt voor de reacties. Welterusten allemaal.
pi_93293873
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 02:55 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik ga maar eens aan die 2 punten werken, waar ik zo jaloers op ben. Hij heeft verder een kut karakter. Niets om jaloers op te zijn. Gras is altijd groener aan de overkant he. Ik ga maar eens in mijn studieboeken duiken om me trots te voelen :)

Bedankt voor de reacties. Welterusten allemaal.
Moet goed komen, weltrusten. :)
pi_93295041
nuaanmelden, je moet gewoon bij jezelf blijven. Niet proberen een ander te worden (kopiëren) omdat je denkt dat je dan beter af bent.

Ik heb zo m'n eigen manieren om met dit soort mensen om te gaan (staat in 't hoogbegaafden topic) maar dat werd geloof ik niet door iedereen erg gewaardeerd :P

Het is ook maar net wat je wilt.
Wil je hun doorgronden omdat je hun wilt helpen? (Omdat je dit zelf ook hebt doorgemaakt)
Of omdat je uiteindelijk jezelf wilt helpen? (Door je te wapenen tegen dit soort mensen)

Het lijkt inderdaad een masker, maar ik moet eerlijk zeggen dat 't me een zorg zal wezen waarom zo iemand zo doet.
Wie weet had die persoon een slechte jeugd?
Misschien heeft die persoon liefdesverdriet?
Misschien is die persoon gewoon zielig??
Ja, hallo! Ik ben moeder Theresa niet :P
't zal me worst wezen waarom iemand zo doet, zolang ik er zelf maar geen last van heb ;)

Gewoon bij jezelf blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 25-02-2011 06:12:42 ]
pi_93295055
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 06:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
nuaanmelden, je moet gewoon bij jezelf blijven. Niet proberen een ander te worden (kopiëren) omdat je denkt dat je dan beter af bent.

Ik heb zo m'n eigen manieren om met dit soort mensen om te gaan (staat in 't hoogbegaafden topic) maar dat werd geloof ik niet door iedereen erg gewaardeerd :P

Het is ook maar net wat je wilt.
Wil je hun doorgronden omdat je hun wilt helpen? (oOmdat je dit zelf ook hebt doorgemaakt)
Of omdat je uiteindelijk jezelf wilt helpen? (Door je te wapenen tegen dit soort mensen)

Het lijkt inderdaad een masker, maar ik moet eerlijk zeggen dat 't me een zorg zal wezen waarom zo iemand zo doet.
Wie weet had die persoon een slechte jeugd?
Misschien heeft die persoon liefdesverdriet?
Misschien is die persoon gewoon zielig??
Ja, hallo! Ik ben moeder Theresa niet :P
't zal me worst wezen waarom iemand zo doet, zolang ik er zelf maar geen last van heb ;)

Gewoon bij jezelf blijven.
Eindelijk een positieve en constructieve post! Hier kan ik meer mee! Thanks! Hun niet zo serieus nemen en vooral mezelf blijven is de enige wapen. Hun helpen gaat mij never nooit lukken! Achter arrogantie zitten doorgaan VEEEEEEEL issues. Veel. Ik zal en wil dit niet op me nemen. Dus, doorgronden lukt misschien, maar redden is mission impossible. Ik bereik er ook niets mee. Ik vermijd deze types wel als ik niet met ze om hoef te gaan. En anders hou ik het oppervlakkig :)
pi_93295068
+

Ik postte ergens boven dat ik jaloers was op zijn studie en kennis, maar ik heb meer vrienden die het nog veel beter doen dan hij. Maar met hem is het iets competitiefs. Hij speelt betwetertje en ik wilde macht in vorm van kennis en studie om hem te ''verslaan'', maar dan ben ik net als hem, kansloos bezig. Ben ik niet. Zal ik niet zijn. Ik moet boven hem staan. Dat is geen discussies met hem willen aangaan. En als hij er zelf over begint kalm blijven, mijn opvattingen delen en erachter staan en weer kalm blijven als hij idioot doet. Als hij weer flipt (omdat hij zijn gelijk niet kan krijgen) zeggen ''We hoeven het niet eens te zijn over alles''. Of ik moet helemaal geen gesprekken (meer) voeren, maar dan ben ik mezelf niet. Hij irriteert mij. Ik kan er niet tegen als mensen mij proberen te verkleinen door hun gelijk door te drammen en vervelend te doen. Ik heb in ieder geval geen motivatie meer om nog ooit in gesprek te gaan met hem.

[ Bericht 16% gewijzigd door nuaanmelden op 25-02-2011 06:20:56 ]
pi_93295319
Dus wat je in wezen zegt is "mensen die arrogant zijn zijn leeg en nep, maar ik ben beter dan dat".

quote:
arrogantie
Uitspraak: roxn(t)si de -woord (vrouwelijk) Zelfst. Naamw.
aanmatiging, eigenwaan, laatdunkendheid, pedanterie, verwaandheid
Je bent net zo, alleen te introvert om dat ook naar buiten toe te communiceren. En daarnaast is het tonen van kennis en het voor elkaar krijgen van wat je wil een betere succesformule in het verdere leven dan hoe jij er mee omgaat. Ik neem aan dat je straks ook wel een deel van je zelfbeeld ontleent aan de nuttigheid/niveau/kwaliteit/ontplooiingsmogelijkheden op je werk? De manier hoe je nu met andersgestemden omgaat sluit behoorlijk wat perspectief af natuurlijk.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_93295353
Ik meng mij niet zo erg met het proletariaat. Dat verlaagd dan vaak ook de kans dat je in contact komt met het milieu waarin dit vaak voorkomt.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 07:55:50 #50
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_93295374
Wat De_Rikster zegt dus. Je bent zelf net zo.
pi_93295406
Je bent zelf anders ook behoorlijk arrogant bezig. Vinden dat je er door heen moet prikken omdat ze nep zijn. Waarom wil je dat eigenlijk? Zodat jij je dan beter voelt? Beter bent?

*Gut: spuit elf komt ook eens langs.*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')