Je er niet zo druk over maken zou al een goede stap in de juiste richting zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:07 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik snap de hele mentaliteit niet! Ook niet hoe ik ermee overweg moet.
Psychologie is dan ook geen exacte wetenschap. Het blijft giswerk.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:12 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik wil door die mensen heen prikken en hun masker eraf halen. Zo van: je air stelt niets voor, jij bent een mens van vlees en bloed zoals ik, niets meer niets minder.
Het gaat er bij mij niet in dat mensen zich geweldig vinden. Ik lees dat terug in alle psychologie boeken.
(deel)reactie van psycholoog:quote:Om die angst het hoofd te bieden, rationaliseer ik de situatie, waardoor ik weer te zelfverzekerd en arrogant overkom.
quote:Doe je dat voor (zelf)respect, veiligheid, erkenning, eigenwaarde.?
Het ook zijn dat ze dit soort gedrag hebben aangeleerd door hun omgeving en zelf niet realiseren dat ze 'arrogant' zijn, maar in hun ogen 'zelfverzekerd' zijn. Jij vindt het arrogant, maar misschien weten zij dat nietquote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:03 schreef nuaanmelden het volgende:
Mijn vraag hierbij: Is dit geval nou een super onzekere met een nep masker? Of bestaan er echt mensen met kapsones die zichzelf zo geweldig vinden?
Dus je erkent dat die gast meer weet en bijdehandter is dan jij, en dan vraag je je af waarom hij zelfverzekerd is? Sommige mensen hebben gewoon het recht om zeker van hun zaak te zijn. En ja, misschien gaan ze een keer op hun bek. Misschien niet, de tijd zal het leren.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:03 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik moet nu zo en dan tijd doorbrengen met zo'n iemand en ik kan diegene niet doorgronden om hij gewoon pakweg veel meer kennis heeft en overal een antwoord op heeft. Discussies wilt hij altijd winnen en soms doet hij ook bijdehand tussendoor. Ik vind het zwaar irritant en ik weet gewoon niet hoe ik hiermee om moet.
Mensen hebben het recht om zeker van hun zaak te zijn. Helemaal mee eens. Maar DIEZELFDE mensen moeten ook respect hebben voor visies en standpunten van anderen. Een mening/opvatting krijg je nav ervaringen/observaties e.d. Het is heel subjectief. Niemand heeft 100% gelijk. Iemand met echte zelfvertrouwen zegt de mening, luistert naar de ander en dramt niet onnodig de eigen mening door.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 01:16 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dus je erkent dat die gast meer weet en bijdehandter is dan jij, en dan vraag je je af waarom hij zelfverzekerd is? Sommige mensen hebben gewoon het recht om zeker van hun zaak te zijn. En ja, misschien gaan ze een keer op hun bek. Misschien niet, de tijd zal het leren.
Waarom wachten totdat ik ouder ben? Wat maakt ouder worden anders. Dezelfde inzichten - door de jaren heen - kan ik toch wel eerder opdoen met versnelling? Door research te doen, observeren, erover praten?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 01:46 schreef Spartacus911 het volgende:
als je wat ouder ben breek je hier zo doorheen... is nog leuk ook
''Ik heb kapsones'' zijn de eigen woorden van diegene. Gedrag is wat ik net heb uitgelegd. Dus volgens jou zou een arrogant persoon geen eens met mij in discussie willen gaan? Of waardeert zo'n persoon mij achter zijn masker mij dat hij zo graag zijn gelijk wilt krijgen (juist bij mij)? Of kunnen (arrogante?) betweters en niet tegen dat iemand hen geen gelijk geeft?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 01:45 schreef Tanin het volgende:
Dit klinkt niet zozeer als iemand die arrogant is (die zal namelijk er al snel van overtuigd zijn dat jij minderwaardig bent en je met rust laten, maar gewoon een vervelend persoon.
Ik heb mijn berichtje een beetje aangepast, waar jij op hebt gereageerd.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 01:45 schreef Tanin het volgende:
Tevens, je hoeft me geen priveberichtje te sturen hoor. Ik heb een lijst met topics waar ik in gereageerd heb, en ik kan zo zien dat jij daarop weer gereageerd hebt
Uit onzekerheid, toch? Persoonlijke isolement om geen teleurstellingen (meer) te incasseren? Grotendeels ook door opvoeding/cultuur/mannelijkheid om geen zwakte te mogen vertonen? Waardoor ze rationeel gaan doen en handelen, maar diep van binnen zich klote voelen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 01:57 schreef Mishu het volgende:
Vaak is het een attitude, lekker veilig. Totdat ze zelf een keer op hun bek gaan omdat ze zich kwetsbaar op moeten stellen om iets te bereiken. Dit type mensen blijft vaak binnen het bekende om maar in hun eigen mythe te kunnen blijven geloven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |