abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93287864
Hoi,

Nou heb ik er niet vaak last van. Ik heb zelf ook geen redenen om me onzeker te voelen over hun. Maar ik erger me kapot aan dat sommige zo'n air hebben; pronken over hun successen, waar ze veel over weten, goed in zijn en wie ze allemaal kunnen krijgen. Uit mijn bestaande psychologische opvattingen zie ik het als een masker om onzekerheden te verbergen. Vrijwel altijd kwam er vroeg of laat moment aan dat dat duidelijk werd. Ik heb zelf ook een periode van kapsones doorgemaakt nadat ik werd verlaten door mijn ex en benadeeld door vrienden. Het was een zogenaamde muur.

Ik moet nu zo en dan tijd doorbrengen met zo'n iemand en ik kan diegene niet doorgronden om hij gewoon pakweg veel meer kennis heeft en overal een antwoord op heeft. Discussies wilt hij altijd winnen en soms doet hij ook bijdehand tussendoor. Ik vind het zwaar irritant en ik weet gewoon niet hoe ik hiermee om moet.

Mijn vraag hierbij: Is dit geval nou een super onzekere met een nep masker? Of bestaan er echt mensen met kapsones die zichzelf zo geweldig vinden? Vallen zij wel ooit op hun bek? Of zullen ze doorgaans anderen de schuld geven? Weten zij wel van binnen hoe het echt zit of leven ze in leugens die ze zelf hebben ingeprent?
pi_93288096
Die mensen bestaan echt, is dat nu werkelijk zo moeilijk om te geloven?
pi_93288139
Ik snap de hele mentaliteit niet! Ook niet hoe ik ermee overweg moet.
pi_93288308
Wat is het leven toch zwaar
Als een man begint met zekerheden zal hij eindigen met twijfel, maar als hij zich ermee tevreden stelt te beginnen met twijfels, zal hij eindigen met zekerheden
pi_93288326
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:07 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik snap de hele mentaliteit niet! Ook niet hoe ik ermee overweg moet.
Je er niet zo druk over maken zou al een goede stap in de juiste richting zijn.
pi_93288412
Ik wil door die mensen heen prikken en hun masker eraf halen. Zo van: je air stelt niets voor, jij bent een mens van vlees en bloed zoals ik, niets meer niets minder.

Het gaat er bij mij niet in dat mensen zich geweldig vinden. Ik lees dat terug in alle psychologie boeken.
pi_93288478
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:12 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik wil door die mensen heen prikken en hun masker eraf halen. Zo van: je air stelt niets voor, jij bent een mens van vlees en bloed zoals ik, niets meer niets minder.

Het gaat er bij mij niet in dat mensen zich geweldig vinden. Ik lees dat terug in alle psychologie boeken.
Psychologie is dan ook geen exacte wetenschap. Het blijft giswerk.
pi_93288682
Ik las dit op internet:

quote:
Om die angst het hoofd te bieden, rationaliseer ik de situatie, waardoor ik weer te zelfverzekerd en arrogant overkom.
(deel)reactie van psycholoog:
quote:
Doe je dat voor (zelf)respect, veiligheid, erkenning, eigenwaarde.?
  vrijdag 25 februari 2011 @ 00:18:08 #10
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_93288749
Volgens mij kun je die persoon het beste negeren, dat vind iedereen vervelend.
pi_93290800
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:03 schreef nuaanmelden het volgende:

Mijn vraag hierbij: Is dit geval nou een super onzekere met een nep masker? Of bestaan er echt mensen met kapsones die zichzelf zo geweldig vinden?
Het ook zijn dat ze dit soort gedrag hebben aangeleerd door hun omgeving en zelf niet realiseren dat ze 'arrogant' zijn, maar in hun ogen 'zelfverzekerd' zijn. Jij vindt het arrogant, maar misschien weten zij dat niet

Maar er zijn mensen die een masker dragen én mensen die zichzelf werkelijk geweldig vinden. Ik kan niet echt uit jouw OP een conclusie maken welke 'groep' die gast bij hoort, omdat het vanalles kan zijn uit jouw uitleg.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:03:09 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_93290889
Google narcist. Of kakker.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:16:40 #13
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93291368
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:03 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik moet nu zo en dan tijd doorbrengen met zo'n iemand en ik kan diegene niet doorgronden om hij gewoon pakweg veel meer kennis heeft en overal een antwoord op heeft. Discussies wilt hij altijd winnen en soms doet hij ook bijdehand tussendoor. Ik vind het zwaar irritant en ik weet gewoon niet hoe ik hiermee om moet.
Dus je erkent dat die gast meer weet en bijdehandter is dan jij, en dan vraag je je af waarom hij zelfverzekerd is? Sommige mensen hebben gewoon het recht om zeker van hun zaak te zijn. En ja, misschien gaan ze een keer op hun bek. Misschien niet, de tijd zal het leren.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:17:03 #14
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93291383
oops
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_93292235
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:16 schreef Tanin het volgende:

[..]

Dus je erkent dat die gast meer weet en bijdehandter is dan jij, en dan vraag je je af waarom hij zelfverzekerd is? Sommige mensen hebben gewoon het recht om zeker van hun zaak te zijn. En ja, misschien gaan ze een keer op hun bek. Misschien niet, de tijd zal het leren.
Mensen hebben het recht om zeker van hun zaak te zijn. Helemaal mee eens. Maar DIEZELFDE mensen moeten ook respect hebben voor visies en standpunten van anderen. Een mening/opvatting krijg je nav ervaringen/observaties e.d. Het is heel subjectief. Niemand heeft 100% gelijk. Iemand met echte zelfvertrouwen zegt de mening, luistert naar de ander en dramt niet onnodig de eigen mening door.

Daarnaast zijn standandvaste mensen juist de bekrompen types. Ze staan niet open dat anderen ook zo logische argumenten hebben. Zelfverzekerde mensen ontwikkelen zich graag, verbreden hun horizon, zonder zich aangevallen te voelen en zo in verwering te gaan in vorm van standpunten agressief door te drammen.

[ Bericht 6% gewijzigd door nuaanmelden op 25-02-2011 01:45:42 ]
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:45:42 #16
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_93292498
Dit klinkt niet zozeer als iemand die arrogant is (die zal namelijk er al snel van overtuigd zijn dat jij minderwaardig bent en je met rust laten, maar gewoon een vervelend persoon.

Tevens, je hoeft me geen priveberichtje te sturen hoor. Ik heb een lijst met topics waar ik in gereageerd heb, en ik kan zo zien dat jij daarop weer gereageerd hebt ;)
pi_93292520
als je wat ouder ben breek je hier zo doorheen... is nog leuk ook
pi_93292571
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:46 schreef Spartacus911 het volgende:
als je wat ouder ben breek je hier zo doorheen... is nog leuk ook
Waarom wachten totdat ik ouder ben? Wat maakt ouder worden anders. Dezelfde inzichten - door de jaren heen - kan ik toch wel eerder opdoen met versnelling? Door research te doen, observeren, erover praten?
pi_93292704
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:45 schreef Tanin het volgende:
Dit klinkt niet zozeer als iemand die arrogant is (die zal namelijk er al snel van overtuigd zijn dat jij minderwaardig bent en je met rust laten, maar gewoon een vervelend persoon.
''Ik heb kapsones'' zijn de eigen woorden van diegene. Gedrag is wat ik net heb uitgelegd. Dus volgens jou zou een arrogant persoon geen eens met mij in discussie willen gaan? Of waardeert zo'n persoon mij achter zijn masker mij dat hij zo graag zijn gelijk wilt krijgen (juist bij mij)? Of kunnen (arrogante?) betweters en niet tegen dat iemand hen geen gelijk geeft?

Ik heb de omgeving geanalyseerd van diegene. Iedereen loopt met hem mee. Hij domineert, leidt. Zij volgen. Meiden praten vast naar zijn mond toe en/of geven hem gelijk. Ik deed dat niet en kreeg een felle reactie.

Wat inhoud betreft; ik heb hele intellectuele personen in mijn omgeving. Ze hadden begrip voor zijn standpunten, maar vonden dat ik gelijk had. En qua houding zijn mensen die over de rooie gaan toch instabieler dan degene die kalm blijven?

Nu jij :)
pi_93292729
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:45 schreef Tanin het volgende:
Tevens, je hoeft me geen priveberichtje te sturen hoor. Ik heb een lijst met topics waar ik in gereageerd heb, en ik kan zo zien dat jij daarop weer gereageerd hebt ;)
Ik heb mijn berichtje een beetje aangepast, waar jij op hebt gereageerd.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:57:16 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93292809
Vaak is het een attitude, lekker veilig. Totdat ze zelf een keer op hun bek gaan omdat ze zich kwetsbaar op moeten stellen om iets te bereiken. Dit type mensen blijft vaak binnen het bekende om maar in hun eigen mythe te kunnen blijven geloven.
pi_93292834
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:57 schreef Mishu het volgende:
Vaak is het een attitude, lekker veilig. Totdat ze zelf een keer op hun bek gaan omdat ze zich kwetsbaar op moeten stellen om iets te bereiken. Dit type mensen blijft vaak binnen het bekende om maar in hun eigen mythe te kunnen blijven geloven.
Uit onzekerheid, toch? Persoonlijke isolement om geen teleurstellingen (meer) te incasseren? Grotendeels ook door opvoeding/cultuur/mannelijkheid om geen zwakte te mogen vertonen? Waardoor ze rationeel gaan doen en handelen, maar diep van binnen zich klote voelen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 02:03:02 #23
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93292938
Soms ook als er verder niks aan de hand is. Omdat een zelfverzekerde houding van hen verwacht wordt. Met name in grote steden kom je dit tegen. Arrogantie is de norm. Als je vriendelijk bent betekent dat dat je een loser bent.
pi_93292988
Waarom is die norm in grote steden groter? Heeft het niets met persoonlijkheid te maken? Je bepaalt toch zelf de invloed van zo'n norm? Wat laat die norm ontstaan? Arrogante mensen heb je in steden wel meer, maar in mijn ogen is dat ook maar een isolement ter bescherming, omdat er in steden meer vage figuren rondlopen dan in dorpen... Dus nog steeds persoonsgebonden. Iemand met zelfvertrouwen kan op zichzelf vertrouwen. Weet dat diegene niet benadeeld zal worden, maar weet ook dat diegene niet snel anderen zal benadelen, omdat diegene vertrouwt op de eigen zuivere karakter en zichzelf in handen heeft.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 02:07:33 #25
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93293031
Dat wat jij omschrijft is zelfvertrouwen, een bepaalde mate van volwassenheid. Wat ik beschrijf is status hebben, arrogantie hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')