abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93253082

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Linkje naar het vorige deel:
[CENTRAAL] Honden met foto's #38

Deze OP is hier te vinden
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:03:43 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_93253688
TerugVindPixel O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:30:39 #3
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_93254885
Sylver komt alvast ff kijken in het nieuwe topic
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:25:23 #4
176471 oh-oh
pi_93257619
Hey ho Silver O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:47:33 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_93273128
Ik kom ook weer om het hoekje gluren ;).

Magic is vandaag 1,5 jaar oud O+.
KuikenGuppy
pi_93274273
Ah Sylver O+

Ik heb even een site in elkaar gefrutseld.. wel via zon gratis ding, moet nog ff kijken hoe ik zelf een echte site kan maken. Heb in ieder geval de naam geregistreerd haha.
www.ingenap.nl
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:21:40 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_93306573
Noes en broer Ben achter haar aan

halfzus Liz corrigeert Ben even :D

Ben in het IJsselmeer

ik kan bij deze foto al neit meer zien of het nou Ben of Noes is, erg he!

halfzus Liz

Noes met mama Bo en Liz

mama Bo (nogal sloom na de loopsheid)

Broer Ben

Noes vind iedereen leuk

grappig zoals broer en zus elkaar wel meteen lijken te herkennen

stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 februari 2011 @ 15:21:25 #8
176471 oh-oh
pi_93309302
Oh was het leuk?
Ze lijken echt veel op elkaar ja, Ben en Noes O+
( Groucho Marx )
  vrijdag 25 februari 2011 @ 15:27:41 #9
24188 Belana
kloon van belana
pi_93309557
ja het was heerlijk! ze hebben zo lekker gespeeld! En de fokker is gewoon een hele leuke vrouw, das altijd heel gezellig!

ik kijk ook uit naar onze wandeling in mei oh-oh! dat kan nog mooie foto's opleveren ;)

Vandaag had ik ook mijn telelens mee, maar ik kan niet van die mooie foto's maken als Multi hoor :D
Nu was het vandaag ook wel erg mistig.
stormy waters...
sailin'
pi_93310107
Allemaal knuffelberen bij elkaar O+

Hier speelt James ook veel wilder met zn broer..die 2 trekken ook gelijk naar elkaar toe.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 18:20:29 #11
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_93316377
Tess wil ook een leonberger.
Alleen is mijn huis te klein.... goed excuus om te verhuizen:)

@belana, kun je een beetje hele lange wandelingen maken met ze?
Of zijn ze snel moe?
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:58:51 #12
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_93323160
Noes en familie O+
Heb je nou heel veel "vuil" van zo'n vacht?

quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:48 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
@ Guess: klopt als een zwerende vinger.
Dit is bij het jachttrainingsveld in Dongen, tegen Dorst aan. In het bos zijn een aantal ruiterpaden, mountainbikeroutes en wandelroutes.
Ik heb tot 4jaar terug in Oosterhout gewoond vandaag dat ik het herkende.Die rand van het kanaal vind ik echt drama,ben er zelf een keer ingevallen omdat ik het speeltje van de hond eruit wilde halen :') :') En de labrador van m'n tante kwam de rand bijna niet op omdat de trapjes zo glibberig zijn!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_93356159
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 18:20 schreef DakDuuf het volgende:
Tess wil ook een leonberger.
Alleen is mijn huis te klein.... goed excuus om te verhuizen:)

@belana, kun je een beetje hele lange wandelingen maken met ze?
Of zijn ze snel moe?
een beetje hele lange > hoe lang is dat ?
(niet voor de 18e maand.)

[ Bericht 3% gewijzigd door zeeeend op 26-02-2011 18:06:21 ]
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:20:56 #14
176471 oh-oh
pi_93357613
Dat is wel een nadeel van grote honden vind ik. Dat je dat allemaal zo langzaam op moet bouwen. Die kleintjes laat ik gewoon als pup gelijk uren mee wandelen, geen probleem, en die chinezen springen als pup al meters hoog ook, die zijn niet aan banden te houden.
Herder van een vriendin van me heeft zo als pup dr groeischijven in dr voorpoten helemaal verneukt, door te veel te springen, doodzonde....
( Groucho Marx )
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:21:21 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_93357627
Dakduuf, ik wandel nu per keer een half uur /3 kwartier dat is zat voor haar, maar wat zeeeend zegt, vanaf 18 maanden mag ze langer lopen en als ik ervoor zorg dat ze voldoende conditie heeft kan je prima lange wandelingen maken met een leonberger :Y

Overigens, huis te klein, het leuke aan een leonberger is dat je er binnen geen last van hebt. Ze zijn wel groot, maar heel rustig. Wij wonen ook niet heel groot :)
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:21:58 #16
176471 oh-oh
pi_93357645
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 15:27 schreef Belana het volgende:
ja het was heerlijk! ze hebben zo lekker gespeeld! En de fokker is gewoon een hele leuke vrouw, das altijd heel gezellig!

ik kijk ook uit naar onze wandeling in mei oh-oh! dat kan nog mooie foto's opleveren ;)

Vandaag had ik ook mijn telelens mee, maar ik kan niet van die mooie foto's maken als Multi hoor :D
Nu was het vandaag ook wel erg mistig.
Ik heb er ook echt zin in, wanneer waren jullie nog es psies hier?
Oh wacht, niet als PJ Harvey is want daar ga je zelf ook heen, dus dat zit wel goed _O-
( Groucho Marx )
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:22:50 #17
24188 Belana
kloon van belana
pi_93357679
Guess, Noes wordt natuurlijk lekker vuil, maar als het droog is valt het er weer vanaf, ik vind het wel meevallen. Ik borstel haar 1 keer in de week heel goed en dan komen de eventuele restjes er wel af.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:23:42 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_93357711
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:21 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb er ook echt zin in, wanneer waren jullie nog es psies hier?
Oh wacht, niet als PJ Harvey is want daar ga je zelf ook heen, dus dat zit wel goed _O-
wij zijn van 2t/m 6 mei in Teuven, net over de grens in Belgie :)
Moet lukken dan toch?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:26:46 #19
176471 oh-oh
pi_93357844
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:23 schreef Belana het volgende:

[..]

wij zijn van 2t/m 6 mei in Teuven, net over de grens in Belgie :)
Moet lukken dan toch?
Yups ^O^
( Groucho Marx )
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:30:57 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_93357981
hoe heet dat gebied waar jij altijd wandelt oh-oh? is dat te vinden op de kaart?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:37:49 #21
176471 oh-oh
pi_93358215
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:30 schreef Belana het volgende:
hoe heet dat gebied waar jij altijd wandelt oh-oh? is dat te vinden op de kaart?
Uhm, het bos is het Savelsbos, maar wij wandelen net er voor op de heuvel.
Als je kijkt op de kaart van Maastricht is het helemaal in het zuiden, en dan het stukje Maastricht tussen Cadier en Keer en Gronsveld in eigenlijk. Het is bij mij de straat uit, paar honderd meter lopen en je staat al in het veld ^O^
( Groucho Marx )
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:40:14 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_93358303
nou dat gaat wel goed komen dan! Ik hoop op een week lang mooi weer ;)
ik ben zo nieuwsgierig naar je hondjes, ik heb nog nooit chineesjes in het echt gezien. Chi's zie je veel hier ook, maar die chineesjes zijn echt apart en ze lijken me erg lief :Y
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:41:18 #23
176471 oh-oh
pi_93358345
Kees zal wel wat bitchen in het begin, doet ze altijd als andere teven met haar mannen willen spelen, maar de rest zal Noes geweldig vinden :D
( Groucho Marx )
pi_93358805
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 18:20 schreef oh-oh het volgende:
Dat is wel een nadeel van grote honden vind ik. Dat je dat allemaal zo langzaam op moet bouwen. Die kleintjes laat ik gewoon als pup gelijk uren mee wandelen, geen probleem, en die chinezen springen als pup al meters hoog ook, die zijn niet aan banden te houden.
Herder van een vriendin van me heeft zo als pup dr groeischijven in dr voorpoten helemaal verneukt, door te veel te springen, doodzonde....
Herders zijn heel laat lichamelijk volwassen
Sommige geestelijk nooit :P
Daarom moet je pups al schraal houden ,anders schieten ze door qua spier /massa opbouw .
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:53:48 #25
24188 Belana
kloon van belana
pi_93358820
En Noes zal het niet boeien, die gaat hooguit uitdagen :D
Ik ben wel benieuwd hoe ze met kleinere honden om zal gaan, ze zoekt zelf toch meestal de grote uit in het park :D
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')