Hmz, hoe weten ze dat. Via twitter komt dit niet voorbij. We hebben meer bronnen nodig.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:18 schreef Dance99Vv het volgende:
'Betoging in Libische stad neergeslagen' TRIPOLI - Een betoging in de derde stad van Libië, Misrata, is woensdag hard neergeslagen door troepen van Muammar Kaddafi, meldden getuigen. Een onbekend aantal mensen zou zijn gedood.
De troepen, bijgestaan door huurlingen, schoten volgens de verklaringen op de ongewapende betogers. Er zouden woensdagavond nog enkele honderden betogers in het centrum van de stad zijn. Regeringstroepen hebben de menigte omsingeld, aldus een getuige.
Misrata ligt ongeveer 200 kilometer ten oosten van de hoofdstad Tripoli. In het oosten van het Noord-Afrikaanse land controleren betogers enkele plaatsen zoals de stad Benghazi. Daar gingen duizenden mensen de straat op om te vieren dat ze van Kaddafi af zijn.
Dat is echter nog maar de vraag. Kaddafi's zoon Saif al-Islam heeft op de staatstelevisie gezegd: Libiërs zijn het slachtoffer van de grootste grap. Dus wordt allen wakker. Het waren allemaal leugens. De waarheid begint vandaag. Jullie zullen het met eigen ogen zien morgen en daarna.
In Tripoli was het woensdag rustig. Tientallen aanhangers van Kaddafi gingen de straat op maar verder bleven de meeste mensen binnen. Veel mensen zijn bang om het huis uit te gaan in Tripoli en pro-Kaddafi-schutters zwerven op straat en bedreigen ieder groepje mensen, aldus een Tunesiër uit Tripoli aan de Libische grens met Tunesië.
uit de telegraaf van vandaag :
oke we zoeken daar bevestiging vanquote:Op donderdag 24 februari 2011 10:23 schreef -jos- het volgende:
[..]
Hmz, hoe weten ze dat. Via twitter komt dit niet voorbij. We hebben meer bronnen nodig.
Nou ik geloof het wel, maar ik bedoel meer dat wij dit niet meegekregen hebben maar de Telegraaf blijkbaar wel. In het Egypte topic hadden wij juist de goede bronnen en de Telegraaf niet...quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:25 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
oke we zoeken daar bevestiging van
Oh, nu lees ik net dit op AJE live blog:quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:25 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
oke we zoeken daar bevestiging van
lees tegenstrijdige berichten daarover (bv.aljazeera life-blog)quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:30 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nou ik geloof het wel, maar ik bedoel meer dat wij dit niet meegekregen hebben maar de Telegraaf blijkbaar wel. In het Egypte topic hadden wij juist de goede bronnen en de Telegraaf niet...
daarom toch zoeken naar bevestiging ,ik twijfelquote:Op donderdag 24 februari 2011 10:34 schreef -jos- het volgende:
[..]
Oh, nu lees ik net dit op AJE live blog:
7:33am It seems Gaddafi is losing control of more cities. If these videos are correct, the city of Misurata - less than 200km from Tripoli - is the latest to have been taken over by protesters. Al Jazeera's Charles Stratford examines how much of Libya Gaddafi still controls.
Hij blijft gewoon zitten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:32 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Hm lijkt alsof Gadaffi weer aan het winnen is
Boeiend.. Die maken elkaar toch wel af, gebruiken desnoods machetesquote:Op donderdag 24 februari 2011 10:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heel handig dat het halve wapenarsenaal als pepernoten worden uitgedeeld.Waarschijnlijk verdwijnt het grootste deel daarvan naar de binnenlanden van Afrika.
Toont aan dat er nog steeds GEEN betrouwbare bronnen zijn...quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:52 schreef Jud1th het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat Nederlandse media melden dat Misrata in handen zou zijn gevallen van Gadaffi, terwijl de internationale media daar niets over melden (?). CNN meldt zojuist dat Misrata juist in handen zou zijn van de opositie.
Als ik Libiër was zou ik het wel erg prettig vinden als ik een AK47 en wat granaten thuis zou hebben. Vooral met die meedogenloze huurlingen die op iedereen knallen die ze op straat zien lopen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heel handig dat het halve wapenarsenaal als pepernoten worden uitgedeeld.Waarschijnlijk verdwijnt het grootste deel daarvan naar de binnenlanden van Afrika.
quote:Temp_normal JosHorikx Either there are two Misrata's , or the news about #Misrata #Libya is very very contradictionary...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |