Beste dames en heren klussers, en met name de elektra-techneuten onder u, het volgende:
Ik kom net thuis, en nu ruik ik uit de meterkast een licht branderig luchtje. Zo'n luchtje wat je ruikt als de verlengsnoer doorbrand. Althans, dat is hoe ik het herken, want dat heb ik een keer gehad. En zo ruikt het nu dus ook. Dus geen plastic-verbrand geurtje, maar meer als elektraverbrand, misschien wel batterijbranderig-achtig geurtje.
Ik ben drie dagen weggeweest, alles was uit, behalve het gebruikelijke - ijskast en magno stand by- toen ik vanmiddag thuis kwam rook ik niets.
Ik heb niets bijzonders gedaan. PC aan gehad, en mijn koffiezetapparaat, en alleen af en toe een kamerlamp. Daarna ben ik gaan boksen (alles weer uit, behalve het gebruikelijke - ijskast, magno stand by-). En nu kom ik dus net thuis van boksen en nu ruik ik het. Niet gigantisch, maar toch onmiskenbaar te ruiken.
Het komt dus uit de meterkast, zoveel is zeker. En ook uit het elektra-gedeelte. Onderaan de kast is de gasmeter, en daar ruik ik niets aan. Het komt echt van boven af, de bovenste stoppenkast (als dat zo heet, geen idee

).
Anyways, impressie van mijn kast:
Bovenste kast (stoppenkast?),waar de geur vandaan komt:
![L3b9I.jpg]()
Schuin daaronder hangt de meter:
![2Xiqp.jpg]()
en dit zijn ze beiden:
![1R6oT.jpg]()
Als mijn neus mij niet verraad komt de geur dus bij de bovenste stoppenkast vandaan.
Ruim een meter lager, onder een plank, hangt de gasmeter, maar daar komt dus de lucht op zeker niet vandaan. Overigens is er ook nergens rook ofzo, en overal doet alles het (heb dat getest) overal gaat het licht gewoon aan.
Wat nu? Is dit gevaarlijk? Is er een stop aan het lekken ofzo? Wat moet ik nu doen?
stiekem-het-best-wel-eng-vindend-en-bang-is-voor-kortsluiting-en-daarna-brand-BXje....