abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93178409
Hello mensen ik ben een jongen van 16 jaar oud ben 1.86 en weeg 100kg ik wil graag 15 kilo afvallen zodat ik 85 kilo ga wegen dan zit ik goed op gewicht en voel ik mezelf een stuk fijner verder doe ik thuis trainen met gewichten fitness zelf ben ik mee gestopt en ik doe 2 dagen in de week anderhalf uur boksen ik rook sigareten maar ik drink niet ook geen drugs

Mijn vraag aan jullie is wat is het beste dat ik kan doen om die 15 kilo snel kwijt te raken wat raden jullie aan tips van dinge om te doen verschillende dieten enzv alvast bedankt voor de hulp.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:09:35 #2
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_93178508
Eigenlijk is het heel simpel: meer energie verbruiken dan je binnenkrijgt.

Dus minder (gezonder) eten, meer sporten of beter: een combinatie van beiden. ^O^
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_93178749
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:09 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

Dus minder (gezonder) eten, meer sporten of beter: een combinatie van beiden. ^O^
En kappen met sigaretten.. je bent toch geen homo?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:14:07 #4
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93178754
Minder patat eten.
pi_93178880
ga vaker zwemmen, fietsen ipv bus/auto/motor/brommetje, neem fruiten, groenten ipv fastfood.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_93178912
Niet gaan diëten. Het enige dieet dat je moet volgen is een dieet dat je je hele leven vol zou kunnen houden. Dat betekent waarschijnlijk dat je minder moet eten dan nu, maar niet vastzit aan blaadje sla met worteltjessap als avondeten.

Voor de rest is het simpel rekenen: calorieën in - calorieën verbrand = gewichtstoename. Minder calorierijk voedsel eten dus, en meer bewegen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_93178919
Goed eten, kappen met vette happen dus geen kapsalons bij de Turk of Big macs. Kap met drank en roken, oh en eet veel vis en groenten. Dus wel gewoon blijven eten, jezelf uithongeren doet geen drol.

Ga wat vaker lopen of fietsen, ik bezit een auto en toch loop ik elke dag naar school en werk _O_
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:35:07 #8
189216 netolk
maar dan andersom
pi_93179923
wow, ik weeg maar 65 kg met zelfde lengte... maarja ik heb dan ook iets ondergewicht

Wat je moet doen is idd veel sporten en als je trek krijgt gewoon fruit of groente of zo eten of een hoop water zuipen
Beware of the Raping Zebra's
pi_93186493
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:09 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

:Y

Begin met het schrappen van frisdranken en snoep. Doe dat, en drie keer per week een uurtje goed sporten. Ga niet dieeten want dan is het er binnen een paar maanden weer aan.
pi_93200325
Ik ben ook aan het dieten en het lukt redelijk.. Ben 26, 1,84m en ik woog eerst ruim 95kg. Precies weet ik niet maar wel meer dan 95. Weeg nu 87. Doel is uiteindelijk 80. Ik val gemiddeld 2 kilo af per 3 weken. Het ligt er een beetje aan hoeveel ik erbij sport..

Ik kan een voorbeeld geven wat ik eet op een dag:
ontbijt:
2 of 3 boterhammen met mager beleg. Kipfilet/ ander mager vlees en soms smeerkaas (20+) voor de afwisseling. Geen pindakaas, volvette kaas, jam chocolade etc.
glas melk.

Lunch:
3 of 4 boterhammen met mager vlees of soms sandwichspread. let wel op, in sommige spread soorten zit best veel vet! Smeerkaas kan ook, maar dat zit weer veel zout in... Kies iets zonder teveel suiker en vet in ieder geval. Ik houd erg van vlees en ik eet dus vaak kip of kalkoenfilet.

half 4: banaan of appel

Avondeten:
mager vlees: kipfilet, tartaar, kalkoen, vis (tilapia bijv.)
Veel groenten 300 gram of soms nog meer.
1 schep pasta/rijst aardappelen. Vooral rijst en pasta zitten veel koolhydraten in. Ben ik altijd erg voorzichtig mee. Ik eet liever wat meer groente dan meer pasta/rijst.

Nagerecht: magere yoghurt (zonder suiker) / magere kwark.

Ik heb altijd een bakje tomaatjes in huis of een zak worteltjes. Als ik een moeilijk moment heb ik eet ik daar wat van. Je hebt toch wat te eten en het maakt voor je calorieen niet heel veel uit.
Gemiddeld eet ik op deze manier tussen de 1500-1900 calorieen. Mijn verbruik ligt rond de 2500 per dag. 1500 is echt wel de ondergrens, daaronder ben je echt aan het crashen en dat werkt uiteindelijk averechts. Dat is ook moeilijk vol te houden. Met dit dieet vind ik het goed vol te houden: heb weinig honger gevoel.
Ik heb natuurlijk ook wel eens slecht momenten, probeer dan de 'schade' te beperken. Pak een klein tussendoortje en eet het heel bewust op. Of kies één dag in de week dat je op die dag iets lekkers mag kiezen.

Ik heb een tijdje goed bijgehouden wat ik at in een soort dagboek. Dan kom je er wel achter waar mee je teveel calorieen binnen krijgt. Als je dat een tijdje consequent doet, weet je welke voedingsmiddelen je beter kunt vermijden. Voor mij geen chips, pizza en frisdrank meer. Ik zeg niet dat ik ze nooit meer eet, maar ik eet ze veel bewuster. Dat zijn echt caloriebommen. Je eet/giet ze naar binnen zonder dat je doorhebt hoeveel je eet.
Afvallen moet je niet zien als iets radicaals, maar je moet je levenstijl iets veranderen. Als je een jaar lang 100 calorieen minder eet dan je nodig hebt val je uiteindelijk veel af.
Nog 1 ding: wees wel realistisch. Anders valt het alleen maar tegen. Als je 1 kg per week afvalt volg je echt een streng dieet. De vraag is hoelang je dat vol gaat houden en hoe snel je weer terug jojoot. Dus beter iets langzamer wat je veel langer vol kunt houden.
Wat ik je vooral wil duidelijk maken is dat je moet bijhouden wat je in je mond stopt. Schrijf het op en zoek erbij hoeveel calorieen erin zitten, verzadigde vetten, zout etc. Op ieder product kun je dat vinden en anders wel op internet. Heeft bij mij echt mijn ogen geopend wat voor rotzooi ik at..
pi_93203480
Hou in je hoofd dat die kilo's er ook niet met een maand aanzaten en dat het dus ook niet een maand duurt voordat het eraf is. Reken toch echt op een half jaar tot een jaar. Zorg ervoor dat je omgeving ervan af weet, dan zullen ze je ook minder snel iets aanbieden en hoef jij minder verleidingen te weerstaan. Ook kunnen ze je motiveren als het even niet gaat. En ga meer cardio doen, zwemmen, fietsen, crosstrainer, hardlopen, enzo. Dat is gericht op het verbranden van vet. Met de dingen die je nu doet bouw je vooral spieren op, wat ook uitstekend is, want meer spieren = meer calorieverbranding. Hou er echter rekening mee dat spieren zwaarder zijn dan vet. Dus ondanks dat je vetpercentage daalt, kan het zijn dat je het niet terug ziet op de weegschaal. Hou dus niet vast aan het getal op de weegschaal, maar meer aan het meten van je vetpercentage, hoe jij je voelt en wat je in de spiegel ziet.

Heel veel succes! Goeie keuze. En laat zo nu en dan eens weten hoe het gaat. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_93229369
iedereen bedankt voor de tips ik zal hierzo zeker wat aan hebben ben trouwens al begonnen met een extra dag in de week te traine dus nu zit ik op 3 keer per week anderhalf uur boksen ook wil ik gaan beginnen met elk avond een stuk te joggen

dit is eerste keer ik gebruik een forum dus ik weet niet precies hoe ik een bericht moet afsluiten maar iniedergeval reuze bedankt . Mvg murat (unclassified)
  vrijdag 25 februari 2011 @ 00:54:06 #13
266348 oloccin
Swaffelen is ZÓ 2008
pi_93290540
Mag ik vragen waarom je gestopt bent met fitness? Naar mijn ervaring helpt fitness heel erg met afvallen vooral als je 2-3 x per week gaat.

Qwa voeding is het ook niet heel moeilijk, gewoon gevarieerd eten en probeer dagelijks groenten en fruit te eten.

Drink je trouwens ook veel koffie/thee? doe dit dan zonder melk of suiker, dat bespaart ook heel veel calorieën. en als je veel frisdrank drinkt doe dan light, of beter water.

Veel succes met je afvallen! :D
pi_93301766
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:42 schreef the85mc het volgende:

Verhaal.

Sorry, maar 1500kcal is naar mijn idee ook een crash-dieet... Zoals je zelf aangeeft is het al 1000kcal's onder je onderhoud.
Jij let ook puur op de calorieën en niet op wat je eet, zo vertel je niks over het verschil in koolhydraten, de vis waar je het over hebt is complete rotzooi et cetera.

Eet genoeg, sport voldoende en neem je rust.

Uit het Slank-topic (kunt eraan meedoen maar is veel SC :')):
quote:
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Dieeten werken, maar niet op de lange duur (jojo-effect).
Ik zit nu op zo'n 3500 - 4000kcal per dag, sport 4 tot 5x in de week, drink m'n biertjes 's weekends en geniet van eten. Daarnaast val ik ook nog eens af :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_93335997
V1z0r, ik let juist wel op de dingen die ik eet, ik focus niet alleen op calorieen. Ik probeer lichter te worden en tegelijkertijd probeer ik wel spieren te behouden/op te bouwen met krachttrainingen. Ik probeer zo min mogelijk verzadigde vetten te eten en mijn koolhydraten probeer ik ook te beperken. Mijn grootste bron van koolhydraten zijn brood. Ik kan wel alleen maar vlees en melkproducten eten ipv brood maar dan lijkt me ook niet helemaal gezond. Bovendien krijg je dan ook snel een tekort aan vezels.. Mijn doel is dus gevarieerd eten met een wat hogere eiwitinname, niet om 300 gram eiwit per dag naar binnen te werken.
En verder, wat is er mis met vis zoals tilapia of pangasius? ik eet het 1 keer per week en volgens mij is er niks mis mee. Of het moet met de manier zijn waarop het wordt gekweekt, maar ik denk ook niet dat je dat van kip wilt weten. En btw, laatst is er bij mij mijn bloed nagekeken en dat was allemaal prima, cholesterol zelfs perfect. Kreeg complimenten van mijn arts. Dus zo slecht zal mijn dieet wel niet zijn dan..
  zaterdag 26 februari 2011 @ 01:11:57 #16
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_93336028
Okee TS lijkt dus best wel op mij. :')
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')