Ik heb geen ervaring met autisten. Maar ik heb wel een kind en ik kan je vertellen dat de manier waarop sommige mensen kinderen behandelen blijkbaar los staat van het al dan niet aanwezig zijn van autisme. Ook normale kinderen worden soms behandeld alsof ze 'gek' zijn. Niet leuk, wel de realiteit.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
kan ook, maar ik vind het zo zonde dat ze gewoon vertikken ze als normale kinderen te behandelen. Heb al zo vaak met n jankend guppie gezeten dat dondersgoed door had dat iedereen hem met de nek aankeek..Puur omdat ie toevallig autisme had en soms wat anders deed dan andere kinderen.
Ik heb echt n zwaar zwak voor mijn kids en voor de manier waarop ze de wereld ervaren. Gefascineerd door kleine dingen, genietend van geluiden etc.. Zo boeiend
Ja precies, het kan even een drempel zijn, maar enorm moeilijk is het niet normaal tegen ze te doen vind ikquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
kan ook, maar ik vind het zo zonde dat ze gewoon vertikken ze als normale kinderen te behandelen. Heb al zo vaak met n jankend guppie gezeten dat dondersgoed door had dat iedereen hem met de nek aankeek..Puur omdat ie toevallig autisme had en soms wat anders deed dan andere kinderen.
Ik heb echt n zwaar zwak voor mijn kids en voor de manier waarop ze de wereld ervaren. Gefascineerd door kleine dingen, genietend van geluiden etc.. Zo boeiend
Ik leer er vanzelf mee omgaan, vooral als het weer tijd voor uitjes met de bus isquote:
Wat bedoel je met dat laatste?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met autisten. Maar ik heb wel een kind en ik kan je vertellen dat de manier waarop sommige mensen kinderen behandelen blijkbaar los staat van het al dan niet aanwezig zijn van autisme. Ook normale kinderen worden soms behandeld alsof ze 'gek' zijn. Niet leuk, wel de realiteit.
Staat verder los van het feit dat ik vind dat iedereen zich in een ander mag verdiepen.
Ik vermijd kinderen zo veel mogelijk.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:57 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik leer er vanzelf mee omgaan, vooral als het weer tijd voor uitjes met de bus is
Zoals ik 'm lees hoort dat niet bij kinderen.. Al hoewel, die kunnen er wel van komenquote:
Ik ookquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vermijd kinderen zo veel mogelijk.
Onbekend maakt onbemind. Het kan geen kwaad om je, als mens zijnde, in een ander mens te verdiepen. Begrijpen waarom mensen doen zoals ze doen kan wat 'angst' weg nemen en begrip kweken. Daar wordt niemand slechter van.quote:
Ook een optie, al vraag ik me af of het een goeie keuze is..quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh, zo. Dat ben ik met je eensquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Onbekend maakt onbemind. Het kan geen kwaad om je, als mens zijnde, in een ander mens te verdiepen. Begrijpen waarom mensen doen zoals ze doen kan wat 'angst' weg nemen en begrip kweken. Daar wordt niemand slechter van.
Het zijn net mensen hoor.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom zou het geen goede keuze zijn? Ik ben gelukkig en die kledder heeft er geen flauw benul van dat ik 'm ontloop.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:59 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ook een optie, al vraag ik me af of het een goeie keuze is..
Autistquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:59 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Zoals ik 'm lees hoort dat niet bij kinderen.. Al hoewel, die kunnen er wel van komen
Goh. Ik vind ze gewoon niet leuk en zoals ik al zei, kan ik er ook niet zo goed mee omgaanquote:
Als je een kledder wil, is letterlijk nemen wel slimquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Autistje moet het niet letterlijk nemen.
Mjah, ik ben meer van het confronteren van je angsten enzo.. Vandaar dat ik 't zeg..quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom zou het geen goede keuze zijn? Ik ben gelukkig en die kledder heeft er geen flauw benul van dat ik 'm ontloop.
Er zijn er genoeg die letterlijk genomen kunnen wordenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ben er niet bang voorquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:02 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Mjah, ik ben meer van het confronteren van je angsten enzo.. Vandaar dat ik 't zeg..
Dat mag natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Goh. Ik vind ze gewoon niet leuk en zoals ik al zei, kan ik er ook niet zo goed mee omgaan
Je bent in eerste instantie een mens, en een individu..quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ken een redelijk wat mensen met een of meerdere psychische stoornissen/aandoeningen en mijn ervaring is dat je met wat geduld en verder normaal gedrag zoals naar ieder ander, je echt al heel ver komt. Zoveel anders hoef je helemaal niet te doenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Onbekend maakt onbemind. Het kan geen kwaad om je, als mens zijnde, in een ander mens te verdiepen. Begrijpen waarom mensen doen zoals ze doen kan wat 'angst' weg nemen en begrip kweken. Daar wordt niemand slechter van.
preciesquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Dan wel jaquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als je een kledder wil, is letterlijk nemen wel slim
Dan nog kan je voor kiezen om niet actief met die kinderen om te gaanquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:02 schreef Bos81 het volgende:
Ik heb ook gewoon moeite met kinderen, maar ik vermijd ze niet. Heb eigenlijk geen keuze gezien mijn broer een gezin heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |