Dan kan ik rijden met de combinatie die ik in gedachten had toch? Leeggewicht busje 1590 kg en max. massa van de aanhager 1500 kg (=laadvermogen + eigen gewicht), dus de ledige massa van het trekkend voertuig is hoger dan de max. massa van de aanhanger (1590>1500). Treingewicht is ook onder 3500 kg.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:38 schreef Jordy-B het volgende:
De regel is zo: Je mag met B-rijbewijs een aanhanger tot 750kg trekken.
Je mag met B-rijbewijs meer dan 750kg trekken mits:
• De ledige massa van het trekkend voertuig hoger is dan de massa van de maximaal beladen aanhanger.
• De totale combinatie (maximaal beladen auto èn maximaal beladen aanhanger) niet meer is dan 3500kg
Met andere woorden: Dat kan je op je buik schrijven.
Die had ik ook gevonden idd, maar dan wordt het dus Middelharnis (daar moet het busje vandaan komen > NH > Midderharnis > NH > Midderharnis. Das 800 kmquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:42 schreef PeeJay1980 het volgende:
KLIK
Eerste hit op google.
Wel wat verder rijden, maar je moet er wat voor over hebben
Nee, want je moet voor je optelsom ook het laadvermogen van het trekkend voertuig meetellen. Dat is bij busjes vaak meer dan een ton. Dus dan kom je ruim boven de 3500kg uit.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:59 schreef lst128 het volgende:
[..]
Dan kan ik rijden met de combinatie die ik in gedachten had toch? Leeggewicht busje 1590 kg en max. massa van de aanhager 1500 kg (=laadvermogen + eigen gewicht), dus de ledige massa van het trekkend voertuig is hoger dan de max. massa van de aanhanger (1590>1500). Treingewicht is ook onder 3500 kg.
Ik ook, daarom heb ik ze maar gewoon via de normale weg behaald; erg handigquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:28 schreef lst128 het volgende:
Ik ben te laat geborenTot 1984 gratis BE rijbewijs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |