abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93149406
Ik wil binnenkort een auto ophalen in de kop van Noord Holland vanuit Rotterdam. De auto staat echter al 1,5 jaar stil en de APK is dus ook al een tijdje verlopen.

Nu heb ik 3 opties om de auto thuis te krijgen:

1) Gewoon met de auto zelf rijden, lijkt me een slecht idee
2) Oprijwagen huren, nadeel: kost 200 euro alles bij elkaar
3) Bestelbusje lenen en een aanhanger er achter.

Ik wil voor optie 3 gaan maar heb alleen rijbewijs B. Het busje dat ik kan lenen heeft een max. leeggewicht van 1590 kg en mag geremd 1500 kg trekken. Dus als ik een autoambulance zou hebben met een max. massa van 1500 kg zou dat prima gaan...

Maar zo'n aanhanger kan ik nergens vinden :( Alles wat ik tegenkom is 2000 kg max. massa en dat mag ik dus niet trekken. Heeft iemand enig idee waar ik een lichte aanhanger kan huren omgeving Rotterdam? Of een hele goedkope oprijwagen ;)
pi_93150562
De gehele combinatie mag niet meer wegen dan 3500 kg en het getrokken voertuig mag niet zwaarder zijn dan het trekkende voertuig. Wordt er dan gekeken naar het maximaal toegestane massa van het getrokken voertuig?
Het scoreverloop was niet in ons voordeel - L. van Gaal
Understatement van de eeuw
pi_93150910
De regel is zo: Je mag met B-rijbewijs een aanhanger tot 750kg trekken.

Je mag met B-rijbewijs meer dan 750kg trekken mits:

• De ledige massa van het trekkend voertuig hoger is dan de massa van de maximaal beladen aanhanger.
• De totale combinatie (maximaal beladen auto èn maximaal beladen aanhanger) niet meer is dan 3500kg

Met andere woorden: Dat kan je op je buik schrijven.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_93151083
KLIK

Eerste hit op google.
Wel wat verder rijden, maar je moet er wat voor over hebben ;)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_93151895
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:38 schreef Jordy-B het volgende:
De regel is zo: Je mag met B-rijbewijs een aanhanger tot 750kg trekken.

Je mag met B-rijbewijs meer dan 750kg trekken mits:

• De ledige massa van het trekkend voertuig hoger is dan de massa van de maximaal beladen aanhanger.
• De totale combinatie (maximaal beladen auto èn maximaal beladen aanhanger) niet meer is dan 3500kg

Met andere woorden: Dat kan je op je buik schrijven.
Dan kan ik rijden met de combinatie die ik in gedachten had toch? Leeggewicht busje 1590 kg en max. massa van de aanhager 1500 kg (=laadvermogen + eigen gewicht), dus de ledige massa van het trekkend voertuig is hoger dan de max. massa van de aanhanger (1590>1500). Treingewicht is ook onder 3500 kg.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:42 schreef PeeJay1980 het volgende:
KLIK

Eerste hit op google.
Wel wat verder rijden, maar je moet er wat voor over hebben ;)
Die had ik ook gevonden idd, maar dan wordt het dus Middelharnis (daar moet het busje vandaan komen > NH > Midderharnis > NH > Midderharnis. Das 800 km :')
pi_93152291
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:59 schreef lst128 het volgende:

[..]

Dan kan ik rijden met de combinatie die ik in gedachten had toch? Leeggewicht busje 1590 kg en max. massa van de aanhager 1500 kg (=laadvermogen + eigen gewicht), dus de ledige massa van het trekkend voertuig is hoger dan de max. massa van de aanhanger (1590>1500). Treingewicht is ook onder 3500 kg.
Nee, want je moet voor je optelsom ook het laadvermogen van het trekkend voertuig meetellen. Dat is bij busjes vaak meer dan een ton. Dus dan kom je ruim boven de 3500kg uit.

Je hebt een voertuig nodig met meer dan 1500kg ledige massa, maar een laadvermogen van minder dan zo'n 450 kilo. En die combinatie komt eigenlijk niet of nauwelijks voor. Vandaar dus dat je het op je buik kan schrijven. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 22-02-2011 15:21:21 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_93152915
Oh ik dacht dat het om het leeggewicht van het trekkend voertuig ging :@ maarja dat gaat 'm niet worden dus. Toch maar een oprijwagen huren dan..

Iemand nog een goedkoop adresje :+ ?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:25:13 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93153056
Kortom: met een B-rijbewijs is het bijna niet te doen om een autoambulance met daarop een auto te verslepen.
Dan is een oprijwagen huren dus idd nog de enige optie.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93153202
Ik ben te laat geboren ;( Tot 1984 gratis BE rijbewijs
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:13:51 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93158359
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:28 schreef lst128 het volgende:
Ik ben te laat geboren ;( Tot 1984 gratis BE rijbewijs
Ik ook, daarom heb ik ze maar gewoon via de normale weg behaald; erg handig :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')