Heb lang over je post nagedacht, maar weet je: de gevolgen van de aardbeving in Japan en de tsunami zijn inderdaad vele malen zwaarder dan die in NZ maar dat maakt jou en mijn ervaring niet minder erg! Jij was in Christchurch op het moment van de beving, wij hebben iemand verloren, een ander is zeer ernstig gewond en andere familieleden zijn huis etc. verloren.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:55 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Nou, ik herken t wel. Ik stond zo ongeveer op dezelfde plek bij t begin van t filmpje :-(
En hoe vervelend ik me nu soms nog voel door die aardbeving, het lijkt bijna aanstellerig te zijn als ik het nu vergelijk met waar die mensen in Japan nu mee te maken hebben...
Is toch wel duidelijk te zien dat 't het plein voor de cathedraal in christchurch is.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog een filmpje uit Nieuw Zeeland, ik herkende hem nog niet maar echt, iedereen denkt dat het Japan is...
244 reacties bij het filmpje en niemand die zit dat dit verdomme Nieuw Zeeland is en NIET Japan
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Heb lang over je post nagedacht, maar weet je: de gevolgen van de aardbeving in Japan en de tsunami zijn inderdaad vele malen zwaarder dan die in NZ maar dat maakt jou en mijn ervaring niet minder erg! Jij was in Christchurch op het moment van de beving, wij hebben iemand verloren, een ander is zeer ernstig gewond en andere familieleden zijn huis etc. verloren.
Nee, ik vind je niet aanstellerig. Jij zat er midden in heb ik begrepen en dat moet zeer beangstigend zijn geweest, iets wat je niet gemakkelijk verwerkt. Jij hebt een ramp meegemaakt en het gelukkig overleefd. Dat er nu op een andere plek op de wereld iets gebeurd met veel meer slachtoffers tot gevolg doet daar niets aan af.
Dat laatste dus. De ervaringen van mensen in NZ worden nu overruled door wat in Japan gebeurt en dat is ook logisch, maar dat maakt de ervaringen van mensen in NZ niet minder erg!quote:Op zondag 13 maart 2011 11:39 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
![]()
Dat is ook wel zo. Ik las trouwens gisteren ook ergens dat het schudden van de aarde in Christchurch heftiger was dan in Japan, omdat het daar dieper was en verder van het land lag. Het is daar met name het water dat de schade aanricht...
Ik weet inmiddels ook wel dat je niet alles moet weg relativeren...
Iets zegt me dat Japanners er ook veel beter op voorbereid zijn qua "wat moet je doen" dan Kiwi's. Zeker omdat Christchurch niet het gebied is waar normaal de zware aardbevingen voorkomen, en gebouwen er minder op bereikend zijn.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:25 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wat doe je, hoe reageer je, wat doe je daarna?
Bam in Iran is er ook nog... Kashmir Pakistan...quote:Op zondag 13 maart 2011 17:40 schreef vergezocht het volgende:
Vergeet ook niet China (2008) en Haiti (2010). Die zijn vergelijkbaar.
Dit inderdaad. Het is geen wedstrijd :S Het is allemaal heel erg.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:32 schreef Frutsel het volgende:
[...]
Ik vind ook niet dat we het moeten vergelijken.. beide zijn afzonderlijke gebeurtenissen, met hun eigen trauma's en verliezen. Boeien wat er "erger" is.. het is allebei tragisch en traumatisch.
Holy shit, da's ook scary... Ook een weg open zien scheuren lijkt me eng (ik vond het zien van al de scheuren en modder al freaky, laat staan als je het ziet gebeuren)quote:Op zondag 13 maart 2011 17:25 schreef spuitje het volgende:
[..]
Hoorde van tante dat ze op het moment van de beving in de auto zat en dat de weg begon te golven, lijkt me een angstaanjagende ervaring. Ik vraag me ook steeds af hoe je zoiets ervaart op het moment dat het gebeurt. Wat doe je, hoe reageer je, wat doe je daarna?
Ook niet altijd verstandig, i.v.m. vallend puin.quote:maar ik wilde toch echt graag naar buiten rennen vanuit een 4 of 5 hoog gebouw.
Dat is echt een belachelijke eis... Sowieso vind ik elke vorm van schadevergoeding in het geval van een natuurramp belachelijk overigens (tenzij er sprake is van nalatigheden in de bouw o.i.d.), maar in dit geval al helemáál.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:40 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Nou lees ik op nu.nl dat China één-kind-smartengeld wil van Nieuw-Zeeland, omdat alle omgekomen studenten enigst kind waren. Hiermee zijn de ouders dan niet alleen hun kind kwijt zijn maar ook hun financiële positie in de toekomst.
Kunnen ze dit eigenlijk wel eisen? China heeft deze (idiote) regel zelf opgelegd aan de bevolking. In mijn ogen betaalt Nieuw-Zeeland de normale schadevergoeding, en legt China de rest zelf maar bij.
Talk Back radio stond gister bol vna dit onderwerp, het probleem voor de NZ'se regering is echter dat ze door China in zeker opzicht gechanteerd wordt omdat China zegt: "als jullie geen hogere vergoeding geven aan ons kan het wel eens een stuk minder worden met Chinese studenten die tijdelijk naar NZ komen om te studeren"quote:Op maandag 14 maart 2011 11:40 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Nou lees ik op nu.nl dat China één-kind-smartengeld wil van Nieuw-Zeeland, omdat alle omgekomen studenten enigst kind waren. Hiermee zijn de ouders dan niet alleen hun kind kwijt zijn maar ook hun financiële positie in de toekomst.
Kunnen ze dit eigenlijk wel eisen? China heeft deze (idiote) regel zelf opgelegd aan de bevolking. In mijn ogen betaalt Nieuw-Zeeland de normale schadevergoeding, en legt China de rest zelf maar bij.
En voor China is het een enorme bron van kennis... Het mes snijdt aan 2 kanten, en China zou zichzelf hier ook mee in de vingers snijden.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Talk Back radio stond gister bol vna dit onderwerp, het probleem voor de NZ'se regering is echter dat ze door China in zeker opzicht gechanteerd wordt omdat China zegt: "als jullie geen hogere vergoeding geven aan ons kan het wel eens een stuk minder worden met Chinese studenten die tijdelijk naar NZ komen om te studeren"
Vergeet niet dat dit een enorme inkomstenbron is voor vele highschools en uni's hier in NZ
Probleem is dan weer dat NZ zelf met een enorm skill-shortage zit...quote:Op zaterdag 16 april 2011 08:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En voor China is het een enorme bron van kennis... Het mes snijdt aan 2 kanten, en China zou zichzelf hier ook mee in de vingers snijden.
quote:25% kans op 7.0 aardbeving Christchurch binnen 12 maanden
Wetenschappers hebben verantwoordelijken van de Nieuw-Zeelandse stad Christchurch gewaarschuwd voor mogelijk een nieuwe zware aardbeving in de nabije toekomst. De stad raakte zwaar beschadigd door twee krachtige aardschokken sinds september.
Seismologen van het staatsagentschap GNS Science ramen de kans op een aardbeving tot kracht 7 de komende twaalf maaanden op bijna één op vier.
De voorspelling werd vorige week woensdag op een bijeenkomst achter gesloten deuren overgemaakt aan bestuurders van de tweede stad van het land, bericht het dagblad The Press dinsdag.
Op 4 september werd Christchurch en omgeving getroffen door een aardbeving met een kracht van 7,1. Toen vielen geen doden. De beving van 22 februari, met een kracht van 6,3, eistte 181 mensenlevens. Die beving was minder diep en het epicentrum lag dichter bij de stad.
De kansen op een beving met een kracht 5 tot 6 de komende 12 maanden worden door de seismologen op meer dan 90 procent becijferd.
Na de aardbevingen zijn 900 gebouwen in de stad veroordeeld tot afbraak. Bij de Aardbevingscommissie, die schadevergoedingen toekent, zijn 344.000 claims ingediend. (belga/jv)
Het bericht is op zich niet zo raar, we hebben hier idd elk jaar wel een 6.0 ergens.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:01 schreef Frutsel het volgende:
Mijn tante komt eind deze maand naar Nederland. Ze woont in Sumner, zal eens vragen of zij dit gelezen heeft. Toch lijkt het me wel mogelijk dat NZ elk jaar door een 6.0 tot 7.0 wordt getroffen... zo raar vind ik dat bericht dus niet
Openheid van ce kennis die er is. Ik vind het juist netjes.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Het bericht is op zich niet zo raar, we hebben hier idd elk jaar wel een 6.0 ergens.
Alleen wordt het gebracht op een moment dat heel veel mensen nog een trauma hebben aangaande de eerste 2 bevingen in September en Februari.
De vraag is dus, moest dit bericht nu al gepubliceerd worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |