Ik hoorde net dat in een bepaalde wijk mensen uren moesten staan wachten - dat moet overal - om wat te drinken te kopen, maar dat men bij die dairy mensen aan het rippen waren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Jee, mensen vechten om eten. Onvoorstelbaar eigenlijk wat die mensen moeten meemaken. Alles op alles zetten en dan nog zien hoe iemand sterftEn dat vele keren. in één dag ..brr..
Ziet eruit alsof iemand een kernwapen heeft gegooid op die stad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:48 schreef epicbeardman het volgende:
http://www.boston.com/big(...)urch_earthquake.html
indrukwekkend
En er is nog wel meer misselijk nieuws...quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik hoorde net dat in een bepaalde wijk mensen uren moesten staan wachten - dat moet overal - om wat te drinken te kopen, maar dat men bij die dairy mensen aan het rippen waren.
Vandaar riep de DJ op om als iedereen het weer wat op een rijtje heeft die dairy te boycotten en failliet te laten gaan, omdat men geld wil verdienen over de ruggen van stervende mensen.
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10708421quote:The family of a woman missing and feared dead in the Canterbury earthquake has suffered another cruel blow with her home being burgled while her children waited for news.
Producer and presenter Donna Manning is among about the Canterbury Television (CTV) staff missing and feared dead after the regional television channel's building collapsed
De grootste natuurlijke ramp tot nu toe is (was?) nog altijd die van Hawke's Bay in 1931. Deze aardbeving met een schaal van 7.8 kostte 256 mensen het leven.quote:
dit laat zien hoe afhankelijk we zijn geworden van stroom....waterpompen werken niet meer...draadloze telefoons idem, mobiele telefoons kunnen niet opgeladen worden en the list goes on and on.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:59 schreef Frutsel het volgende:
![]()
stroom ligt er nog altijd uit.. hoop houden
quote:Superintendent Dave Cliff has announced the death toll has risen to 113
Fucking hell....quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
From NZ rubble, haunting texts to Mom beg for help
Wat ik niet begrijp is dat de autoriteiten beweerden dat er niemand levend begraven kon zijn in de puin en dat er minstens 120 lijken waren,quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
From NZ rubble, haunting texts to Mom beg for help
quote:The first text message said: "Mommy, I got buried." About 40 minutes later: "Mommy, I can't move my right hand." Then, a brief call from New Zealand's earthquake rubble to parents in the Philippines pleading to send help.
maar hoe verklaren ze dan de sms'jes die vanuit die puin naar een moeder in de Filipijnen werden gestuurd?quote:Three days after receiving the last text, she was desperately hoping that her daughter was still alive.
Officials have said they are virtually certain no one was still surviving in the ruins of the CTV building, and that up to 120 bodies are entombed there.
Ja ze waren te lui.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:25 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat de autoriteiten beweerden dat er niemand levend begraven kon zijn in de puin en dat er minstens 120 lijken waren,
[..]
[..]
maar hoe verklaren ze dan de sms'jes die vanuit die puin naar een moeder in de Filipijnen werden gestuurd?
Volgens mij waren ze gewoon te lui om hard te gaan zoeken.
Het komt niet in je op dat die smsjes in de eerste uren na de beving gestuurd zijn en het meisje in kwestie inmiddels aan haar verwondingen is overleden? Zoals waarschijnlijk wel meer mensen in die ingestorte gebouwen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:25 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat de autoriteiten beweerden dat er niemand levend begraven kon zijn in de puin en dat er minstens 120 lijken waren,
[..]
[..]
maar hoe verklaren ze dan de sms'jes die vanuit die puin naar een moeder in de Filipijnen werden gestuurd?
Volgens mij waren ze gewoon te lui om hard te gaan zoeken.
Nee dat geloof ik niet tenzij het meisje al een bedlegerige ernstig zieke persoon was. Want de meeste gezonde volwassenen kunnen het minstens 1-2 dagen uithouden in zulke puin, vooral als ze in staat was sms'jes te sturen, wat betekent dat ze niet zodanig zwaar benauwd onder een rots lag of zo waardoor ze niet kon ademhalen. Ze had dus wel beetje bewegingsvrijheid.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het komt niet in je op dat die smsjes in de eerste uren na de beving gestuurd zijn en het meisje in kwestie inmiddels aan haar verwondingen is overleden? Zoals waarschijnlijk wel meer mensen in die ingestorte gebouwen?
Je meent toch niet serieus dat ieder gezond persoon het wel even een paar dagen uithoudt als er een gebouw op je stort? Komt het nou echt niet in je op dat je wel 'ns gewond zou kunnen raken als je onder het puin ligt en je aan die verwondingen kunt overlijden, ook als je op het moment van de beving kerngezond was? Komt het ook niet in je op dat je zou kunnen overlijden aan de rook?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:52 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee dat geloof ik niet tenzij het meisje al een bedlegerige ernstig zieke persoon was. Want de meeste gezonde volwassenen kunnen het minstens 1-2 dagen uithouden in zulke puin, vooral als ze in staat was sms'jes te sturen, wat betekent dat ze niet zodanig zwaar benauwd onder een rots lag of zo waardoor ze niet kon ademhalen. Ze had dus wel beetje bewegingsvrijheid.
Ze hebben te vroeg de reddingspoging gestaakt dus
Rook waait weer weg, het grootste gevaar bij rook is pas wanneer er geen ventilatie is. En bovendien brandde dat gebouw niet volledig de as in of zo, dus wat maak je de kat wijs?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:32 schreef Omniej het volgende:
[..]
Je meent toch niet serieus dat ieder gezond persoon het wel even een paar dagen uithoudt als er een gebouw op je stort? Komt het nou echt niet in je op dat je wel 'ns gewond zou kunnen raken als je onder het puin ligt en je aan die verwondingen kunt overlijden, ook als je op het moment van de beving kerngezond was? Komt het ook niet in je op dat je zou kunnen overlijden aan de rook?
Het is toch niet voor niets dat in een van de sms'jes staat "The smoke is overwhelming.", enkele tientallen minuten voordat het laatste sms'je wordt verstuurd.
[quote]quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:44 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Rook waait weer weg, het grootste gevaar bij rook is pas wanneer er geen ventilatie is.
Het ventilatiesysteem van een gebouw dat in puin ligt zal ongetwijfeld nog uitstekend werken ja, stom dat ik daar zelf niet aan dacht.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:44 schreef vergezocht het volgende:
Rook waait weer weg, het grootste gevaar bij rook is pas wanneer er geen ventilatie is.
quote:En bovendien brandde dat gebouw niet volledig de as in of zo, dus wat maak je de kat wijs?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |