Hrm, ik hoop dat laatste. En dat een (flink) deel van het Libische leger zich maar tegen de regeringsclan mag keren.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou ik zelfs niet doen. Dan zijn het opeens 'buitenlandse vijanden' die het land aanvallen en is iedere demonstrant een verrader.
Die Lybische luchtmacht is zo uitgebombardeerd. Libië is zelf helemaal niet in staat om munitie te produceren.
Ze gebruiken die munitie tegen burgers hè? Niet tegen militaire doelen, dus het effect is duizendmaal groter.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou ik zelfs niet doen. Dan zijn het opeens 'buitenlandse vijanden' die het land aanvallen en is iedere demonstrant een verrader.
Die Lybische luchtmacht is zo uitgebombardeerd. Libië is zelf helemaal niet in staat om munitie te produceren.
Dat doen ze ook, net als Egypte. De bevolking erkent zijn regering niet. Dus kan je die regering gewoon afschieten.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:53 schreef LXIV het volgende:
Het is juist onnoemelijk veel beter als je dit het volk zelf laat opknappen.
Ik denk dat de meeste mensen ermee bedoelen een chirurgische ingreep.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:50 schreef Breekfast het volgende:
Mensen die willen dat het westen militair gaat ingrijpenDie bij P&W ook
![]()
Dat wordt een 2e Afghanistan/Irak. Je zit er weet niet hoeveel jaren, het kost bakken met geld en het is maar de vraag of er werkelijk een democratie en een goed bestuur kan ontstaan.
En dan hebben we het nog niet eens over de reactie van andere Arabische landen en een nog grotere haat tegen het westen.
Enige wat je kan doen is de acties sterk veroordelen en je eigen mensen daar weg halen. Sancties komen later wel.. snel met sancties komen stopt dit bloedvergieten echt niet.
http://www.marinetraffic.com/ais/quote:Op maandag 21 februari 2011 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Weet iemand waar dat US vliegdekschip uithangt?
Stel nu dat er 1000 burgers omkomen bij deze revolutie.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze gebruiken die munitie tegen burgers hè? Niet tegen militaire doelen, dus het effect is duizendmaal groter.
Hoe zie je dat voor je? Khadaffi afzetten en dan weer leuk vertrekken en het land in chaos achterlaten?quote:Op maandag 21 februari 2011 23:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen ermee bedoelen een chirurgische ingreep.
Onzin. Niemand trapt meer in dei propaganda. Die propaganda heeft lang gewerkt, maar is niet meer vol te houden.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vliegtuigjes uit de lucht knallen om het speelveld daar wat te vereffenen.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Khadaffi afzetten en dan weer leuk vertrekken en het land in chaos achterlaten?
Vanuit zijn vluchtauto?quote:Op maandag 21 februari 2011 23:59 schreef raistlin6 het volgende:
Nou bijna 0.00 uur. Laten we hopen op een geniale waanzinnige speech.
Maakt me niets uit, als het maar een lange speech wordt.quote:
Alleen al Ghadaffi's vliegtuigen uit de lucht schieten lijkt me voldoende om duidelijk te maken dat het gedaan is met hem.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stel nu dat er 1000 burgers omkomen bij deze revolutie.
In Irak zijn er 1.000.000 omgekomen toen wij een handje hielpen.
Gewoon niet doen.
Ja, zo'n revolutie kost bloed en mensenlevens. Is altijd al zo geweest. Accepteren.
Fout. De wereld is nu anders. Er kan nu geen nieuwe dictator meer komen, net als in Egypte. De bevolking zelf heeft nu macht.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gewoon niet doen.
Ja, zo'n revolutie kost bloed en mensenlevens. Is altijd al zo geweest. Accepteren.
Nee, het is wijsheid. Je moet gewoon geen buitenlandse inmenging willen, dan wordt het plaatje opeens heel anders.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzin. Niemand trapt meer in dei propaganda. Die propaganda heeft lang gewerkt, maar is niet meer vol te houden.
Het is een smoes om niets te doen.
In 1991 kon de VS de Irakezen helpen toen ze in opstand kwamen tegen hun dictator, toen deed de VS het niet.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gewoon niet doen.
Nu ook toch? Dat argument is dus niet per se valide. Target zou zijn om verder en erger bloedvergieten te voorkomen.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Khadaffi afzetten en dan weer leuk vertrekken en het land in chaos achterlaten?
Dit bericht is weer een hoax van SultanAlQassemi gok ik...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:02 schreef One_of_the_few het volgende:
ik heb dat bericht dat Libische militairen tot afzetten kadhafi niet gezien op al jazeera. Iemand wel, of is het een vals bericht.
Chaos is dictatoriale propaganda. Dat zei Mubarak ook.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |