http://www.telegraph.co.u(...)our-into-Europe.htmlquote:Libya: up to a million refugees could pour into Europe
The collapse of Colonel Gaddafi’s regime could result in a tidal wave of refugees and illegal immigrants pouring into Europe, EU ministers were warned on Monday night.
With the backing of Malta, Italian Foreign Minister, Franco Frattini, told a meeting of EU ministers that if Gaddafi fell, the EU would face a flood of immigrants Photo: AFP/GETTY
6:41PM GMT 21 Feb 2011
Officials in Brussels believe as many as 750,000 refugees could attempt to make their way across the Mediterranean into southern Europe if the Gaddafi regime collapses.
But Libyan estimates put the figure as high as two million, with vast numbers of sub-Saharan illegal immigrants seizing the opportunity to use the lawless country as a gateway to Europe.
A £500 million accord, signed between the EU and Tripoli last year, has helped combat the flow of illegal immigrants in recent months.
But with diplomats claiming Gaddafi’s 41-year rule could be in its final death throes, southern Europe is being warned to prepare for a fresh influx of migrants.
Gaddafi had earlier threatened to withdraw border and coastal patrols, warning that “Europe will become black” if he ceases co-operation over immigration.
Alleen de definitie van 'legitieme reden' varieert. Maar stel dat hier 100 miljoen Afrikanen met een legitieme reden op de stoep staan, moeten we dan nog doorgaan?quote:Op maandag 21 februari 2011 23:20 schreef remlof het volgende:
Asielzoekers met legitieme reden om hun land van herkomst te ontvluchten zijn altijd welkom. Zelfs volgens de PVV.
Helaas komen velen gewoon om te parasiteren op onze sociale systemen.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:20 schreef remlof het volgende:
Asielzoekers met legitieme reden om hun land van herkomst te ontvluchten zijn altijd welkom. Zelfs volgens de PVV.
Er zijn maar 7 miljoen Libiërs. En als je die niet als vluchteling wil kan je als EU beter nu ingrijpen.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alleen de definitie van 'legitieme reden' varieert. Maar stel dat hier 100 miljoen Afrikanen met een legitieme reden op de stoep staan, moeten we dan nog doorgaan?
Het betekent dan het einde van Europa zoals wij het kennen.
Alleen als je dat toestaat. Maar zover wil jij niet gaan, gezien je historie hier.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Helaas komen velen gewoon om te parasiteren op onze sociale systemen.
Het gaat niet zozeer om die Libiërs zelf, maar om het contract dat de EU met Khadaffi (voor 500 miljoen pond) had afgesloten om Afrikaanse asielzoekers buiten de deur te houden.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Er zijn maar 7 miljoen Libiërs. En als je die niet als vluchteling wil kan je als EU beter nu ingrijpen.
Ow en als de luchtmacht van je land woonwijken bombardeert lijkt me dat wel een legitieme reden.
Stel dan op z'n minst een no-fly zone in boven Libië.
quote:Op maandag 21 februari 2011 23:20 schreef remlof het volgende:
Dat is van de baan nu, want ik denk niet dat we Ghadaffi nu nog als leider van Libië kunnen beschouwen.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om die Libiërs zelf, maar om het contract dat de EU met Khadaffi (voor 500 miljoen pond) had afgesloten om Afrikaanse asielzoekers buiten de deur te houden.
Yep, gaan met die banaan. Luchtruim boven Libie no-go uitroepen en alle Libische gevechtsvliegtuigen die zich daar niet aan houden een enkeltje Allah geven. Waar kan ik 'voor' stemmen?quote:Op maandag 21 februari 2011 23:29 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ben niet vaak voor ingrijpen in buitenlandse aangelegenheden maar als vliegtuigen worden ingezet om burgerdoelen te bombarderen dan heeft ieder land dat wil ingrijpen mijn zegen.
quote:Op maandag 21 februari 2011 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)our-into-Europe.html
Heel leuk natuurlijk dat al die corrupte regimes in Noord-Afrika vallen, maar als dit tot gevolg heeft dat er tot een miljoen Afrikaanse immigranten Europa binnenstromen gaat de lol er natuurlijk snel af.
Natuurlijk blijft het een keuze om al deze mensen te laten stranden op Lampedusa of ergens anders in Italië. In plaats van ze naar het vasteland te vliegen kunnen we ze ook naar Afrika brengen, daar komen ze tenslotte vandaan.
eensquote:Is het geen tijd om een soort noodtoestand af te kondigen, waarmee we onze asielverdragen, in het compleet andere tijdperk van de 20-ste eeuw ondertekend, buiten werking kunnen stellen?'
Dit.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Deze meneer zit in de regering van Berlusconi... ik zeg hem net op TV. Die gast is niet serieus te nemen.
En dit.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Deze meneer zit in de regering van Berlusconi... ik zeg hem net op TV. Die gast is niet serieus te nemen.
Die man heeft de afgelopen dagen al vaker dingen gezegt die niet bepaald snugger overkomen.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zullen veel (radicalere) Midden-oosten types fijn vinden, die Westerse soldaten. Die dan niet meer vertrekken natuurlijk. Voedingsbodem voor terrorisme etc.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yep, gaan met die banaan. Luchtruim boven Libie no-go uitroepen en alle Libische gevechtsvliegtuigen die zich daar niet aan houden een enkeltje Allah geven. Waar kan ik 'voor' stemmen?
Vertrekken? Hij heeft het alleen over het afschieten van Libische vliegtuigen door (bijvoorbeeld) NAVO vliegtuigen, niet over militairen aan de grond.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:53 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Zullen veel (radicalere) Midden-oosten types fijn vinden, die Westerse soldaten. Die dan niet meer vertrekken natuurlijk. Voedingsbodem voor terrorisme etc.
Nee maar goed, je weet hoe het gaat met dat soort dingen.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Vertrekken? Hij heeft het alleen over het afschieten van Libische vliegtuigen door (bijvoorbeeld) NAVO vliegtuigen, niet over militairen aan de grond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |