het is vooral een milieu ietsquote:Op maandag 21 februari 2011 23:06 schreef CasB het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan E10? Rijdt mijn auto dan zuiniger, stiller, sneller?
Scheelt op dit moment een cent of 5 per liter, dus ja dat is wel de moeite waard.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:47 schreef Palomar het volgende:
Mijn auto (alfa 156) kan er niet tegen...
Is die benzine dan veel goedkoper?
Echt?quote:Op maandag 21 februari 2011 23:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
De meeste Nederlanders tanken in Duitsland "gewone" benzine (RON/Euro 90/91),
en je hebt er geen ene fuck aan, maar dat is een heel ander discussiequote:
wel bij een klopsensor en een hoge druk kopquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:54 schreef Klonk het volgende:
[..]
en je hebt er geen ene fuck aan, maar dat is een heel ander discussie
quote:Die Einführung des neuen Bio-Sprits E10 wurde vorläufig gestoppt. Verunsicherte Autofahrer haben E10 boykottiert – jetzt drohen Engpässe bei den anderen Sorten....
Es gebe derzeit massive Versorgungsprobleme bei anderen Spritsorten, wie Super Plus. Zudem könnten viele Raffinerien ihren vollen E10-Tanks nicht leeren.
Dat had ik dus ook.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:04 schreef Ivo1985 het volgende:
Geen E10 tanken. Het voordeel op de literprijs stook je 3x zo hard weg door een hoger verbruik, zonder dat de auto betere prestaties heeft.
Afgelopen zomer in Frankrijk heb ik het eens getest, om en om een tank (25 liter). Het verschil was gewoon consequent aanwezig. Na ruim 2000 kilometer kwam Euro95 op 1 op 13,3 en E10 op 1 op 12,1. Met E10 zuipt je auto dus ongeveer 10% meer brandstof. Dat is die paar cent per liter dus niet waard.
Lada's lopen toch op alles dat ontbrandt?quote:
Ja dat klopt. Maar je kunt dan wel maximaal 80 km/u.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lada's lopen toch op alles dat ontbrandt?
Precies de constructiesnelheid!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:16 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar je kunt dan wel maximaal 80 km/u.
slechtste advies tot nu toe hier, E10 kan echt een motor die er niet tegen kan flink beschadigen, beter het risico niet nemen als je auto niet op de lijst staat.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:13 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook.
Maar je kan rustig een keer met je oude <2000 auto E10 tanken. Als je daarna gewoon weer normale benzine tankt zal je auto er niet van lijden.
Te vaak tanken kan ervoor zorgen dat de rubberen delen uitdrogen, dat is ook het nadeel van Ethanol. Voor een paar tientjes kan je je auto aanpassen.
Echt niet, ANWB zegt het ook. Het gehalte Ethanol in de Benzine is te laag om direct schade aan te brengen aan de auto.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:18 schreef Klonk het volgende:
[..]
slechtste advies tot nu toe hier, E10 kan echt een motor die er niet tegen kan flink beschadigen, beter het risico niet nemen als je auto niet op de lijst staat.
ah, als de ANWB het zegt dan zal het goed zijnquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:34 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Echt niet, ANWB zegt het ook. Het gehalte Ethanol in de Benzine is te laag om direct schade aan te brengen aan de auto.
Ik zeg ook; 1 keer tanken is echt niet het einde voor je auto.
Heb in Frankrijk 3 keer getankt en hij reed daarna nog steeds hoor![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |