Nou, 10 vrije uren erbij in een jaar oid, joepiequote:Op maandag 21 februari 2011 10:00 schreef borisz het volgende:
[..]
Nog even en je hebt 'oudjesdagen'. Als die dagen dan nog bestaan natuurlijk
er is geen mogelijkheid naar 4 dagen? Desnoods 4 * 9 uur?quote:Op maandag 21 februari 2011 10:05 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nou, 10 vrije uren erbij in een jaar oid, joepie![]()
Ik wil gewoon ooit van het 5/2 ritme af, ik merk dat ik mezelf de tijd niet gun voor veel dingen die ik wel heel leuk vind omdat ik de weekenden gewoon ook nodig heb om echt tijd te reserveren dat ik niets moet.
Het kan wel, maar;quote:Op maandag 21 februari 2011 10:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
er is geen mogelijkheid naar 4 dagen? Desnoods 4 * 9 uur?
Dudequote:Op zondag 20 februari 2011 22:41 schreef Duderella het volgende:
Toch een foto van mij in de kat:
[ afbeelding ]
![]()
Nou en hier in volle gleurie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Kennelijk een echt toerdagje. Dit was op de parkeerplaats van Lunsingh (restaurant).)
[ afbeelding ]
Ik kan me voorstellen dat jullie nu allemaal een orgasme krijgen op de bank. Sorry daarvoor.
Ik ben al 36, dus ik ben de grens van decadentie wel voorbijquote:Op maandag 21 februari 2011 10:16 schreef ColdFeet het volgende:
Mogge! Was ik me toch zowaar half negen op kantoor vanmorgen
Om maar direct in te haken op de discussie: ik zou dat voor de volgende baan ook wel overwegen, 4 dagen werken. Maar ergens vind ik dat ook wel een beetje decadent, ik ben nog geen 30Ik zou dan wel een goede reden moeten hebben voor mijn gevoel; die andere dag vrijwilligerswerk doen ofzo. Niet uitslapen of het huis poetsen
quote:Op maandag 21 februari 2011 10:23 schreef TAV74 het volgende:
Ik ben al 36, dus ik ben de grens van decadentie wel voorbijDie extra dag zou ik juist aan mijn actieve hobbies willen besteden (wat vaker de natuur in, fotograferen, websites knutselen voor bandjes etc), beetje mijn vorm van vrijwilligerswerk
Hmm, er zijn mensen die koken en sporten als beroep hebben, jij doet het vrijwillig.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar zulke actieve hobby's heb ik minder en om nou voor uitgebreid koken en lekker sporten een hele dag thuis te blijven, nah
Oh, maar ik vind ook niet dat je dat hoeft uit te leggen hoorquote:Op maandag 21 februari 2011 10:40 schreef Sunnythesun het volgende:
Tja, ik werkte met mijn 27e al maar 2,5 dagEn een betere reden dan 'we hebben een hond' is er niet.. nou ja, uiteraard wel, maar om dat allemaal uit te leggen aan mensen is meteen zo'n enorm verhaal.. Genoeg collega's die daar wel opmerkingen over maken als van 'oh zolang ik geen kinderen heb kan ik toch gewoon 5 dagen werken!?!' (beetje semi verontwaardigd, je kent het vast..)
![]()
Nee, jij niet.. maar veel mensen vinden het raar hoorquote:Op maandag 21 februari 2011 10:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, maar ik vind ook niet dat je dat hoeft uit te leggen hoorIeder z'n keus, als jij er blij mee bent en ervan kunt rondkomen... Sowieso is in het onderwijs in deeltijd werken toch meer regel dan uitzondering?
nog even afwachten en dan kun je het later dit jaar (als eea is veranderd) alsnog overwegen.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:12 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het kan wel, maar;
- ik moet dan echt de discipline opbrengen om die dag ook echt vrij te houden van afsrpaken, lastig in mijn functie;
- op dit moment krijg ik het niet rond in 4 dagen, later dit jaar verandert er e.e.a. en dan krijg ik hopelijk wat meer ruimte;
- ik bouw dan geen atv meer op die ik kan inzetten om wat vaker echt een week aaneengesloten vakantie te kunnen nemen;
- financieel scheelt het wel een slok op een borrel;
- 4*9 zie ik zelf niet zitten, ik ben geen 9 uur op een dag effectief als ik mijn "kantoordagen" heb
Ofwel: ik ben er nog lang niet uit
Met al die voeselbanken komen we gelukkig een heel eind. Alleen moet ze eens iets doen aan het aantal parkeerplaatsen daar, want ik sta steeds zo ver weg: sjouw me dan een breuk met mijn pakketquote:Op maandag 21 februari 2011 10:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, maar ik vind ook niet dat je dat hoeft uit te leggen hoorIeder z'n keus, als jij er blij mee bent en ervan kunt rondkomen... Sowieso is in het onderwijs in deeltijd werken toch meer regel dan uitzondering?
Juh. Maar het kan ook verkeerd uitpakken, dan moet ik naar 6 dagen als ik het goed wil doen schat ik zo inquote:Op maandag 21 februari 2011 10:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nog even afwachten en dan kun je het later dit jaar (als eea is veranderd) alsnog overwegen.
wat voor (globaal) verandering komt er dan?quote:Op maandag 21 februari 2011 10:52 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Juh. Maar het kan ook verkeerd uitpakken, dan moet ik naar 6 dagen als ik het goed wil doen schat ik zo in
Ja dat maakt wel veel verschil idd. In mijn werk is alles er juist op aangepast dat er veel parttimers zijn, dus is het veel makkelijker.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:55 schreef ColdFeet het volgende:
Een standaard ingenieursbaan is natuurlijk ook 38 of 40 uur per week, minder werken is daar een uitzondering eigenlijk. Nou ja, een dag minder als je aan kinderen begint, maar dan wel naar 4x9
Ik werk wel meer dan 40 uur eigenlijk, hoewel mijn contract 40 uur aangeeft. Het is maar net hoe ik mij voel, of ik het druk heb en of ik dingen af wil hebben. Om 17:00 exact het werk neerleggen om naar huis te gaan gaat niet echt werken als ik nog tig regels code moet schrijven. De volgende dag ben je allang vergeten wat je wilde doen.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:55 schreef ColdFeet het volgende:
Een standaard ingenieursbaan is natuurlijk ook 38 of 40 uur per week, minder werken is daar een uitzondering eigenlijk. Nou ja, een dag minder als je aan kinderen begint, maar dan wel naar 4x9
Het begint hier nu langzaam wel meer gewoon te worden dat ook managers (zelfs mannelijke) en de hogere staffuncties naar 4 dagen gaan. Het kan ook zat, ik verlies nauwelijks effectiviteit als ik er een dag afhaal, daar ben ik van overtuigd.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:55 schreef ColdFeet het volgende:
Wouter Bos effectquote:Op maandag 21 februari 2011 10:58 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het begint hier nu langzaam wel meer gewoon te worden dat ook managers (zelfs mannelijke) en de hogere staffuncties naar 4 dagen gaan. Het kan ook zat, ik verlies nauwelijks effectiviteit als ik er een dag afhaal, daar ben ik van overtuigd.
het wisselt sowieso altijd, de ene week is 40 plus uur, de andere red ik in 35.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |