abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 februari 2011 @ 14:04:52 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_93054740
Ik hou best wel van planten in mijn huis, maar ik krijg het op de een of andere manier ook altijd voor elkaar om planten dood te krijgen...
Maar er zijn wat dingen die ik in leven heb gehouden, een howeapalm, een sanseveria en een spathiphyllum, Maar goed, die laatste had van die leuke bloemen erin zitten, en die zijn uitgebloeid. En nu doet ie al een paar jaar niets meer. En is eigenlijk een beetje de decoratieve waarde ervan af.

Maar om toch eens te gaan kijken naar meer planten:
Welke planten zijn een beetje fool-proof, houden hun decoratieve waarde en zijn niet meteen al te prijzig?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_93054878
Vrouwentong schijn je niet dood te kunnen krijgen.
Maar ik vind dat maar een lelijke plant.
  zondag 20 februari 2011 @ 14:25:00 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93055787
Wietplanten groeien zelfs op zolders en kelders, probeer dat eens.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93056842
Herkenbaar. Bij mij gaat helaas óók elke plant binnen enkele maanden de pijp uit, ondanks dat ik 'm zo goed mogelijk probeer te verzorgen. :'(

Het enige wat het bij mij altijd goed deed, waren Chinese Rozen, oftewel hibiscus. Daar heb ik er meerdere van op diverse vensterbanken gehad, in allerlei kleuren, en daar heb ik stuk voor stuk heel wat jaren plezier van gehad.
1 of 2x per week een flink scheutje water geven, heel af en toe wat plantenvoeding (Substral of zo), en verder heb je er geen omkijken naar. En ze bloeien regelmatig. :)

NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_93057894
Wat te denken van onderstaand als huiskamerplant? O+

Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 20 februari 2011 @ 15:09:49 #6
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_93058114
quote:
14s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:05 schreef rubje het volgende:

[ afbeelding ]
Die bloeien op een gegeven moment uit en dan is er niets moois meer aan. Maar zijn indd wel mooie bloeiers
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_93060381
quote:
14s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:05 schreef rubje het volgende:

[ afbeelding ]
Als er nou iets lastig is, is het om orchideeën opnieuw in bloie te krijgen. En zoals gezegd; zonder bloemen is daar niks aan.
pi_93060423
Vetplanten en cactussen zijn ook heel makkelijk en kunnen ook best decoratief zijn. Er zijn hele maffe cactussoorten, die er grappig uitzien. :)

Ik heb hier ook een vingerplant die niet stuk te krijgen is, maar dat is vooral groen blad - geen bloemen.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2011 15:52:23 ]
pi_93060477
Deze maar even volgen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_93060556
Goed topic. :P. Op een klein vetplantje na (gekregen van m'n vriend - hij kent me al goed) heb ik helemaal geen planten in huis omdat alles toch altijd maar dood gaat.

Toch wil ik eigenlijk wel iets groots/hoogs voor naast m'n boekenkast, dus ik lees even mee.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_93070413
Ik ben ook een ramp met planten. Maar ik vervang de boel gewoon als het uitgebloeid is.
Nu heb ik overal bloembolletjes zoals hyacinten. Ik zie het meer als een bosje bloemen wat lang staat, dan een echte plant :P
Als dat straks voorbij is, koop ik gewoon bij tuinland een fleurig ding voor ¤15, vaak duurt het wel een half jaar voordat die planten daaruit dood zijn.
Er zijn zoveel leuke planten, dus ik doe zelf liever makkelijk.
En veel planten (ook de bolletjes zoals hyacinten) kan je daarna gewoon in de tuin mikken, en bloeien ze het volgende jaar weer.

Planten zoals de vrouwentong en donkergroene cactussen/vetplantjes zonder bloemetjes vind ik lelijk. Planten zijn leuk omdat ze kleurrijk zijn, en dat zijn die niet.

[ Bericht 19% gewijzigd door Waterpistoolheldin op 20-02-2011 20:22:58 ]
pi_93071138
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 19:49 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Planten zoals de vrouwentong, vetplanten en cactussen vind ik lelijk. Planten zijn leuk omdat ze kleurrijk zijn, en dat zijn die niet.
Ik heb hier o.a. een knalrode cactus. :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2011 20:07:07 ]
pi_93071197
In mijn vetplantje zitten heel schattige roze bloemetjes!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_93071817
Oke, excuus dan :*

Herstel: donkergroene cactussen/vetplantjes zonder bloemetjes. Beter? O-)
pi_93079955
Ik heb bij Tuinland ooit een paar plantjes gekocht waar een 'easy care' label aanhing, leek me het veiligst nadat zelfs mijn vetplant een bijna-dood ervaring heeft gehad :'). En zowaar, ze leven nog steeds. Soort grasplant denk ik.

Ben wel benieuwd naar iets met bloemetjes dat niet direct dood is als ik het een week vergeet :+.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zondag 20 februari 2011 @ 22:25:19 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93080147
quote:
3s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb hier o.a. een knalrode cactus. :{w
Foto! :9
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93081565
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Foto! :9
pi_93088431
Uhm.. Gaat er iets mis als het me niet direct aan een plant doet denken?

Vriendje is 6 weken op reis, dus ik heb een excuus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')