abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93028505
Als er een God zou zijn, zou jij dan niet Zijn aanwezigheid willen voelen?
Zelfs een dwaas die zijn mond houdt gaat nog door voor wijs
pi_93028634
"Zijn" met een hoofdletter?

Ik zou zijn aanwezigheid niet willen voelen, dan voel ik mij bekeken en dat heb ik liever niet.
pi_93028871
Ok, dit topic zet dus geen zoden aan de dijk. Was eerder bedoelt voor wat bedenkzamere mensen. In ieder geval bedankt voor de moeite.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 19 februari 2011 @ 21:49:04 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_93029072
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:44 schreef deboeah het volgende:
Ok, dit topic zet dus geen zoden aan de dijk. Was eerder bedoelt voor wat bedenkzamere mensen. In ieder geval bedankt voor de moeite.
Dan zal je met een heel wat uitgebreidere op moeten komen. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_93029139
Het is maar een vraag...
  zaterdag 19 februari 2011 @ 21:51:04 #6
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_93029180
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:44 schreef deboeah het volgende:
Doe dan zelf meer moeite. Breid je vraag wat uit, maak het duidelijker, en degene die het topic opent hoort zelf te beginnen, dus hoe wil jij gods aanwezigheid voelen
pi_93029279
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:37 schreef deboeah het volgende:
Als er een God zou zijn, zou jij dan niet Zijn aanwezigheid willen voelen?
Jammer van de trollen in dit topic. Maar inderdaad zou ik dat willen en ik voel dat nu ook, maar wil graag dat dit sterker word. Een echte band hebben met de schepper is het mooiste wat er is. Het lijkt me geweldig om alleen maar die goedheid en zuiverheid te voelen en al die liefde, itt tot wat er in de mensheid zit (namelijk een strijd tussen goed en kwaad).
pi_93029305
De vraag is of je zonder ooit de aanwezigheid van God te hebben gevoeld wel in hem kan geloven.
pi_93029460
Met voelen bedoel ik dat je voelt in je hele lichaam, je hart je ziel en je verstand dat je zeker weet dat die aanwezigheid die je voelt wel van God moet zijn omdat je zo'n vreugde nog nimmer nooit eerder hebt gevoeld. Dan nogmaals mijn vraag, als er een God zou zijn, die dat gevoel tentoonspreidt voor hen die dat oprecht willen, zou je dat dan niet willen ervaren?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 21:57:04 #10
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_93029545
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:55 schreef deboeah het volgende:
Met voelen bedoel ik dat je voelt in je hele lichaam, je hart je ziel en je verstand dat je zeker weet dat die aanwezigheid die je voelt wel van God moet zijn omdat je zo'n vreugde nog nimmer nooit eerder hebt gevoeld. Dan nogmaals mijn vraag, als er een God zou zijn, die dat gevoel tentoonspreidt voor hen die dat oprecht willen, zou je dat dan niet willen ervaren?
Nee, want als ik dan niks voel, hoe weet ik dan of ik het niet oprecht genoeg wil?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 21:57:27 #11
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_93029574
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:55 schreef deboeah het volgende:
Mijn wedervraag: Wat kost het me dat te ervaren? Ik denk niet dat God zomaar openstaat voor eenieder die hem in zijn intiemste plekje wil voelen. Dus wat moet ik er allemaal voor opgeven?
pi_93029598
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:57 schreef ConnorMacLeod het volgende:

[..]

Mijn wedervraag: Wat kost het me dat te ervaren? Ik denk niet dat God zomaar openstaat voor eenieder die hem in zijn intiemste plekje wil voelen. Dus wat moet ik er allemaal voor opgeven?
Je oude leven.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 21:59:46 #13
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_93029708
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:58 schreef iwulff het volgende:

[..]

Je oude leven.
En wat houdt mijn nieuwe leven dan in? Enkel baden in zijn aanwezigheid gaat ook vervelen op ten duur, en ik zal toch gevoederd moeten worden.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:00:49 #14
203089 Scuidward
pi_93029770
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:59 schreef ConnorMacLeod het volgende:

[..]

En wat houdt mijn nieuwe leven dan in? Enkel baden in zijn aanwezigheid gaat ook vervelen op ten duur, en ik zal toch gevoederd moeten worden.
Ga het klooster in.
pi_93029862
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:57 schreef ConnorMacLeod het volgende:

[..]

Ik wil jouw vraag best beantwoorden, maar niet eerder als dat je antwoord hebt gegeven op mijn vraag.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:02:17 #16
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_93029869
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:00 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ga het klooster in.
Dan nog gaat baden in zijn aanwezigheid op ten duur vervelen. De rest van mijn leven zou ik toch ook een beetje in willen delen.
pi_93029943
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:52 schreef iwulff het volgende:

[..]

Jammer van de trollen in dit topic. Maar inderdaad zou ik dat willen en ik voel dat nu ook, maar wil graag dat dit sterker word. Een echte band hebben met de schepper is het mooiste wat er is. Het lijkt me geweldig om alleen maar die goedheid en zuiverheid te voelen en al die liefde, itt tot wat er in de mensheid zit (namelijk een strijd tussen goed en kwaad).
En hoe ga je dat bewerkstelligen?
pi_93029953
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:00 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ga het klooster in.
Eten en baderen... ik had het over het geestelijke aspect en je hartestoestand. Je moet die dingen die slecht zijn in jouw wegdoen. Verkeerde verlangens en gedachtes, waarvan God zegt dat ze niet goed zijn en waarvan wij eigenlijk ook weten dat dit zo is.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:04:04 #19
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_93029978
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:02 schreef deboeah het volgende:

[..]

Ik wil jouw vraag best beantwoorden, maar niet eerder als dat je antwoord hebt gegeven op mijn vraag.
Ik kan jouw vraag niet beantwoorden, voor ik alle voorwaarden weet. Ik kan jou ook vragen of je 100 miljoen wil, en als je dan ja zegt kan ik toevoegen, o, maar je moet nog wel even elke dag Gordon pijpen terwijl je Jeroen van der Boom van achter neemt.

Dus nogmaals, mocht ik dat willen, wat gebeurt er dan?
pi_93029993
Door de Bijbel te bestuderen, kom je in Zijn aanwezigheid......
(Judas 9) "Maar Michaėl, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!'
pi_93030065
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:03 schreef deboeah het volgende:

[..]

En hoe ga je dat bewerkstelligen?
Van mezelf kan ik dat niet. Maar ik geloof dat God dit voor ons mogelijk maakt. Ik ben Christen, maar dan niet van de kerk. ;)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:05:31 #22
203089 Scuidward
pi_93030073
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:03 schreef iwulff het volgende:

[..]

Eten en baderen... ik had het over het geestelijke aspect en je hartestoestand. Je moet die dingen die slecht zijn in jouw wegdoen. Verkeerde verlangens en gedachtes, waarvan God zegt dat ze niet goed zijn en waarvan wij eigenlijk ook weten dat dit zo is.
Ja, ben ik wel deels met je eens, karma etc. en 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'.
pi_93030288
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:04 schreef ConnorMacLeod het volgende:

[..]

Ik kan jouw vraag niet beantwoorden, voor ik alle voorwaarden weet. Ik kan jou ook vragen of je 100 miljoen wil, en als je dan ja zegt kan ik toevoegen, o, maar je moet nog wel even elke dag Gordon pijpen terwijl je Jeroen van der Boom van achter neemt.

Dus nogmaals, mocht ik dat willen, wat gebeurt er dan?
Los van het feit dat je erg seksueel bent onderlegt, daar ik gefrustreerd maar niet wil noemen, is het niet zo dat je er iets voor terug hoeft te doen. Wanneer jij God ervaren hebt kun je niet meer terug. Waarom niet? Daarom niet, dat wil je niet. Het gevoel wat jij ontvangen hebt is zoals ik al eerder heb beschreven het mooiste en beste gevoel wat je maar kunt voelen. Intense vreugede, wat dus inhoudt dat je er vanuit jezelf alles aan doet om dit gevoel te behouden en Hem te dienen die je dit schenkt. Geen dwang dus maar eigen vrije wil.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:11:18 #24
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_93030391
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:09 schreef deboeah het volgende:

[..]

Los van het feit dat je erg seksueel bent onderlegt, daar ik gefrustreerd maar niet wil noemen, is het niet zo dat je er iets voor terug hoeft te doen. Wanneer jij God ervaren hebt kun je niet meer terug. Waarom niet? Daarom niet, dat wil je niet. Het gevoel wat jij ontvangen hebt is zoals ik al eerder heb beschreven het mooiste en beste gevoel wat je maar kunt voelen. Intense vreugede, wat dus inhoudt dat je er vanuit jezelf alles aan doet om dit gevoel te behouden en Hem te dienen die je dit schenkt. Geen dwang dus maar eigen vrije wil.
eigenlijk bechrijf je hier de perfecte drug. Als je het eenmaal geprobeerd hebt, kan je niet meer zonder, en doe je er alles aan om dat gevoel te behouden. Je schildert onze lieve heer hier af als drugsdealer!!(!)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:12:58 #25
203089 Scuidward
pi_93030480
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:11 schreef ConnorMacLeod het volgende:

[..]

eigenlijk bechrijf je hier de perfecte drug. Als je het eenmaal geprobeerd hebt, kan je niet meer zonder, en doe je er alles aan om dat gevoel te behouden. Je schildert onze lieve heer hier af als drugsdealer!!(!)
Het is ergens wel mooi als dit mogelijk is zonder het nuttigen van een drug. Geen lichamelijke afkickverschijnselen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')