abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96502690
SV-tje, wat heb je het kaartje leuk in je taart weten te verwerken!

Mmm MissHobje, dat ziet er echt heerlijk uit.

Spuuglokje, die heb ik gemaakt met een siliconen malletje dat ik via Etsy heb gekocht. Er worden daar heel veel (kleine) siliconen malletjes aangeboden voor weinig geld. Ik was voor drie malletjes inclusief verzendkosten vanuit Japan iets van 6 euro kwijt :)
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_96529959
@ Taartje

Waar staan die malletjes dan? Ik heb gezocht, maar ik kan ze niet vinden..
Alvast bedankt!
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
  maandag 9 mei 2011 @ 12:07:23 #228
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_96540680
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:28 schreef MarjoBlabla het volgende:
@ Taartje

Waar staan die malletjes dan? Ik heb gezocht, maar ik kan ze niet vinden..
Alvast bedankt!
Ik zat ook al te zoeken ;) hint is welkom :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_96543827
Zoeken op 'mold' levert vanalles op :): http://www.etsy.com/search/handmade?q=mold

De mijne kwam volgens mij van deze shop: http://www.etsy.com/shop/designcenter2008
pi_96563324
Ik wil ze allemaal hebben!! _O_
pi_96569543
Leuk zijn ze he! Let er wel op dat de meesten erg klein zijn, centimeter of 2 vaak!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:52:30 #232
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_96595838
Bedankt Taartje! Ik heb wel eens stoffen uit Japan via Etsy besteld, dus dit ga ik ook zeker bestellen!
pi_96599955
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2011 11:48 schreef MissHobje het volgende:
Taartje en Sv-tje wat een geweldige taarten weer zeg ;) _O_

Ik heb net ook ff een taartje geflanst voor schoonmams, slagroomtaart met verse aardbeien, weer eens iets anders als de marsepein ( en schoonmams houdt daar niet zo van)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mooie taart, ziet er ook lekker uit! :9 Die chocofröbels, is dat gewoon een kwestie van "smelten en van een lepel af laten lopen"?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 10 mei 2011 @ 18:13:33 #234
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_96607687
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:03 schreef ChipsZak. het volgende:
Hmm :9 het lekkerste topic in CUL.
Binnenkort ga ik me eens wagen aan veganistische cupcakes, :+ .

Verder nog een vraagje; begin augustus heb ik een taart(je) nodig, omg. Hengelo, Overijssel.
Is hier iemand die zich daaraan wil wagen, :@ ? Het zal geen moeilijke, ingewikkelde opdracht worden.
Nee? ;( Niemand?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:11:42 #235
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_96610195
Sorry ChipsZak, ik woon niet in de buurt...

Ik heb zojuist een paar molds via Etsy besteld. *O* Ook een mold voor een minibordje en minibestek. Ik zie het al helemaal voor me, een klein taartje, met een ronde lap fondant erover gedrapeerd als een tafelkleed, en dan een gedekte tafel maken met bordjes en mesjes en vorkjes en soeplepeltjes. O+
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:11:57 #236
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_96643392
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:28 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Mooie taart, ziet er ook lekker uit! :9 Die chocofröbels, is dat gewoon een kwestie van "smelten en van een lepel af laten lopen"?
Thanks :o! ik had een cornetje gevouwen van bakpapier, chocolade reep gesmolten au bain marie en dat erin gedaan en dan gewoon op een stukje bakpapier iets leuks spuiten ;)
Had ook nog wat simpele hekjes, en deze kronkels die waren een beetje mis gegaan had mijn cornetje iets te ruim afgesneden en werd een beetje dik opspuiten zeg maar, maar zo pakte het leuk uit :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_96643438
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2011 11:48 schreef MissHobje het volgende:
Taartje en Sv-tje wat een geweldige taarten weer zeg ;) _O_

Ik heb net ook ff een taartje geflanst voor schoonmams, slagroomtaart met verse aardbeien, weer eens iets anders als de marsepein ( en schoonmams houdt daar niet zo van)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wow!! O+. :~
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_96660525
Mijn eerste mini taartje!

Ging niet helemaal zoals ik wou want was minder hoog gerezen dan ik wou en ik was te enthausiast met hem er uit halen waardoor de bovenkant sneuvelde.. maargoed wat roombotercreme gemaakt en de biutenkant er mee ingesmeerd zodat ie wat ronder leek en daarna fondant gekleurt (mn handen ook :P) en uitegrold en bekleed.. Hoera mijn eerste misbaksel is alive!

Ik vind m iig erg liievv! O+

Het slachtveld:

Mn handen zien nu dus zwart met rode vlekken :')
Tsubasa o hirake..
pi_96662587
Liefebees! O+
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_96672753
Blizzie, leuk taartje! Is de kleurstof nog wel van je ringen gegaan? :o
pi_96678595
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:00 schreef Taartje het volgende:
Blizzie, leuk taartje! Is de kleurstof nog wel van je ringen gegaan? :o
Jep! :) en mn handen zijn nu bijna vlek vrij na 1000x wassen :P
Tsubasa o hirake..
pi_96686538
hele stomme vraag mischien.. maar hoe plakken jullie de andere kleuren fondant op jullie bol taarten etc. Ik heb jam als ''lijm'' gebruikt maar dat vond ik toch niet optimaal..was nogal een geklieder.. dus is er een makkelijkere manier om je fondant aan fondant de laten kleven?

Danku!
Tsubasa o hirake..
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:19:41 #243
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_96690101
Blizzie wat een super schattig lieveheersbeestje taartje ;)

Over dat plakken, ik gebruik altijd een beetje "lijm" tylose met beetje water dan heb je onzichtbaar plakspul, erg handig.
In het begin gebruikte ik een beetje icing maar dat is dan weer wit en daar wilde ik vanaf en las ik over dat tylose :)

enne voor het mengen van de kleurstofjes gebruik ik altijd handschoentjes anders blijf je poetsen :P
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 12 mei 2011 @ 13:16:41 #244
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_96694468
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:19 schreef MissHobje het volgende:
Blizzie wat een super schattig lieveheersbeestje taartje ;)

Over dat plakken, ik gebruik altijd een beetje "lijm" tylose met beetje water dan heb je onzichtbaar plakspul, erg handig.
In het begin gebruikte ik een beetje icing maar dat is dan weer wit en daar wilde ik vanaf en las ik over dat tylose :)

enne voor het mengen van de kleurstofjes gebruik ik altijd handschoentjes anders blijf je poetsen :P
Voor kleine platte dingen, zoals de stippen van een lieveheersbeestje willen een aantal druppels water vaak al genoeg helpen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_96699030
Thanks voor de tips!

Hier nog eentje.. ik had helaas geen zilvere parels dus maar gewoon zo gedaan

Duurde kei lang voordat mn bolletje gaar was.. zowat 45 min!! en ik kreeg hem er dus niet uit dus heb ik weer een hobbelige scheve bol.. corrigeren met boterroom lukt me ook nog niet echt want er ziitten allemaal hobbels en deuken nogsteeds in haha :P (paars deeg gemaakt en vulling is aardbeien jam en buitenkant zit boterroom)

En de cupcakes waren heel hoog en bol dus heb ik de top er bij sommige afgesneden.. hoe doen jullie dat? is dat bij jullie ook zo?

Deeg is rood btw :P
Tsubasa o hirake..
  vrijdag 13 mei 2011 @ 00:05:03 #246
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_96732988
Als je CC's uit de oven komen even de snijplank er direct op dan zijn zo mooi strak plat :D
Hoeft niet eens lang, dan er weer af en verder afkoelen,. heb je mooie cc's.
Ik doe meestal de platte met marsepein creaties maken enne de bolle lekker dippen ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_96761500
Hallo allemaal,

Ik lurk al een tijdje mee hier op het forum en ik zie echt de mooiste creaties voorbij komen.
Mijn complimenten voor jullie allemaal.
Ook bij mij Kriebelt het al een tijdje om ermee te beginnen maar de aanschaf van alles houd me weer een beetje tegen.

Hebben jullie misschien tips voor mij wat ik het beste als eerste kan aanschaffen.
Want vind het zonde om van alles te halen als je iets amper gebruikt.
En mezelf kennende moet ik natuurlijk alles hebben, waarvan de helft dan weer in een kastje verdwijnt en nooit meer te voorschijn komt.

Dus mijn vraag aan jullie is, wat zijn de basis benodigdheden die je echt nodig heb om te beginnen.
Welke merken kan ik het beste aanschaffen, en waar kan ik die het goedkoopst inslaan.
Ik woon in omgeving rotterdam, en dacht altijd dat Planet cake helemaal het einde was, maar ik hoor daar steeds slechtere verhalen over.

Dank jullie wel alvast :)
pi_96762590
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:10 schreef Ciqune het volgende:
Hallo allemaal,

Ik lurk al een tijdje mee hier op het forum en ik zie echt de mooiste creaties voorbij komen.
Mijn complimenten voor jullie allemaal.
Ook bij mij Kriebelt het al een tijdje om ermee te beginnen maar de aanschaf van alles houd me weer een beetje tegen.

Hebben jullie misschien tips voor mij wat ik het beste als eerste kan aanschaffen.
Want vind het zonde om van alles te halen als je iets amper gebruikt.
En mezelf kennende moet ik natuurlijk alles hebben, waarvan de helft dan weer in een kastje verdwijnt en nooit meer te voorschijn komt.

Dus mijn vraag aan jullie is, wat zijn de basis benodigdheden die je echt nodig heb om te beginnen.
Welke merken kan ik het beste aanschaffen, en waar kan ik die het goedkoopst inslaan.
Ik woon in omgeving rotterdam, en dacht altijd dat Planet cake helemaal het einde was, maar ik hoor daar steeds slechtere verhalen over.

Dank jullie wel alvast :)
Ik denk dat je met een pakketje rolfondant van 500g, een smoother, wat kleurstof, een taartmix en -vorm en een deegroller al een heel eind komt. Als je niet te veel materialen hebt, kom je vaak qua vormpjes en details een heel eind met geïmproviseerde tools.
pi_96787672
Ik heb vandaag cupcakes gemaakt voor mijn verjaardag. Ze zijn gevuld met aardbei bavarois en chocolade bavarois en ook de toef is daar van.

Dit zijn alleen de aardbeiversies en naturel mini's (aangezien mijn opa en oma niet zo van bavarois houden, hebben zij ook nog iets) O-)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:56:45 #250
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_96800354
Wat een leuke muffins zo met die toefjes en vlinders, MarjoBlabla! Ik heb die vormpjes ook gekocht, in het paars, maar nog niet gebruikt. Nu weet ik hoe dat er zo'n beetje uit gaat zien. ^O^
Blizzie, lief lieveheersbeestje. O+ En ik vind je paarse taart met bloemen ook erg leuk. I love paars. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')