abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:14:20 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93003594
quote:
Tunesië: 258 miljoen EU-hulpgeld belachelijk laag
donderdag 17 februari 2011 17:14

De Tunesische minister van Industrie Mohamed Afif Chelbi is niet tevreden met de 258 miljoen euro die zijn land krijgt van de Europese Unie (EU). Hij noemt het bedrag om hervormingen in het land te steunen 'belachelijk' laag.

Chelbi zegt dat de Tunesische economie goed is blijven functioneren
'De ontwikkelingen in Noord-Afrika leggen weer eens bloot hoe de Europese Unie ook in het buitenlands beleid worstelt met zichzelf. Terwijl in Tunesië en Egypte de bevolking in opstand kwam, zweeg de unie.'

Lees de hele weblog van Elseviers Carla Joosten: Ashton is geen minister van Buitenlandse Zaken

Dat heeft Chelbi donderdag op een conferentie in de Italiaanse hoofdstad Rome gezegd.

Hulpgeld
Volgens de bewindsman begrijpt de unie de omvang van de historische ontwikkelingen in Noord-Afrika niet. EU-buitenlandchef Catherine Ashton bezocht deze week Tunesië vanwege de vlucht van president Zine el-Abidine Ben Ali.

Daar vertelde zij dat de EU over twee jaar 258 miljoen euro doneert. De interim-regering heeft ook toegang tot 17 miljoen euro direct hulpgeld.

'Toen Ashton 17 miljoen zei, dacht onze premier dat hij het verkeerd had begrepen en vroeg: "miljoen of miljard?",' aldus Chelbi. Het is volgens de minister duidelijk dat de unie niet in staat is met de regio om te gaan.

Asielafspraken
De bewindsman was in Rome om zakenlieden ervan te overtuigen dat hun investeringen veilig zijn in Tunesië, ondanks de onrust in het land. Hij zegt dat de economie goed is blijven functioneren.

Door de situatie in Tunesië vluchten duizenden inwoners van het land naar het Italiaanse eiland Lampedusa. De unie heeft toegezegd te helpen bij de opvang van de immigranten. In de toekomst wil de Europese Commissie afwijken van asielafspraken in de EU.

Volgens de commissie moeten er dan uitzonderingen mogelijk zijn op de regel dat asielaanvragen afgehandeld dienen te worden in de lidstaat waar de asielzoeker de EU is binnengekomen.
http://www.elsevier.nl/we(...)belachelijk-laag.htm

WTF!! :D Wij zijn helemaal niet verplicht om hen dan ook maar een cent te geven. Komt dit geld zo aanwaaien, wordt het met een zuur gezicht aangenomen wegens 'belachelijk weinig' :')

Ongetwijfeld heeft hij deze methode geleerd van zijn reeds in het Westen verblijvende landgenoten, die op deze manier en met veel gespeelde verontwaardiging ook steeds grotere bedragen konden binnenharken. Die een toegewezen woning weigerden waar Nederlanders graag 5 jaar voor op de wachtlijst hadden gestaan.

Als ik EU-bureuacraat was dan zou ik dus niet gezwind naar Brussel toevliegen om nog meer geld te verzamelen, maar gewoon die 250 miljoen weer meenemen en zeggen "het was graag of niet!"
The End Times are wild
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:15:49 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93003611
En als ze miljarden nodig hebben: ga eens kijken in de zakken en sokken van jullie eigen bestuurlijke elite. Daar liggen de Europese hulpgelden met tientallen miljarden opgestapeld. Die kunnen ook gebruikt worden voor de hervormingen.

Mubarak alleen al 80 miljard, geloof ik.
The End Times are wild
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:21:26 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93003675
Ik zie dan ook helemaal voor me hoe zo'n Eurocraat gaat 'onderhandelen' met Tunesië. Dan komt hij met een vermoeid gezicht terug in Brussel, 'nou, het is gelukt hoor!'
'Met 258 miljoen gingen ze natuurlijk niet accoord, maar uiteindelijk heb ik de deal wel op 395 mijoen kunnen afronden' Zijn baas knikt tevreden: dit was minder dan hij verwacht had.
De tegenprestatie is uiteraard gewoon nul. Het is dankjewel, geld in de kontzak en geen Tunesiër op straat zal er ooit meer iets van zien.
The End Times are wild
pi_93003693
Afkappen en helemaal niets geven, ondankbare hond!
Huh?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:25:00 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93003714
En tot slot: over hoevele duizenden oliemiljarden beschikt het MO wel niet? Dat zijn toch hun volk-, taal- en cultuurgenoten? Maar die sheiks vinden het belangrijker om in extreem dure auto's rond te rijden, skihallen te bouwen in de woestijn en de wahabistische islam te verspreiden. Die geven gewoon geen cent.

Net als tijdens de Tsunami. Vele moslims overspoeld, het Westen trekt de knip (prima verder). Dat zijn dan grotendeels mensen die gewoon hard moeten werken voor die paar euro. Wat kwam er van de puissant rijke sheiks, die niets anders hoeven te doen dan hun toestemming te geven olie uit hun land op te pompen? Zo goed als niks.
The End Times are wild
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:35:57 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93003842
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:21 schreef LXIV het volgende:
Ik zie dan ook helemaal voor me hoe zo'n Eurocraat gaat 'onderhandelen' met Tunesië. Dan komt hij met een vermoeid gezicht terug in Brussel, 'nou, het is gelukt hoor!'
'Met 258 miljoen gingen ze natuurlijk niet accoord, maar uiteindelijk heb ik de deal wel op 395 mijoen kunnen afronden' Zijn baas knikt tevreden: dit was minder dan hij verwacht had.
De tegenprestatie is uiteraard gewoon nul. Het is dankjewel, geld in de kontzak en geen Tunesiër op straat zal er ooit meer iets van zien.
Dat dus

Nederland zal er wel een extra staatslening voor nemen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93003866
Kan iemand me vertellen waarom de EU nu ook al aan ontwikkelingshulp doet?

Het wordt hoog tijd om ALLE 'gratis geld' af te schaffen, zowel binnenlands voor subsidie-projectjes, uitkeringen, als buitenlands voor "hulp" en alle andere ongein. De "gratis geld business" is compleet doorgeslagen, oftewel dit zou een goed moment zijn om er volledig mee te stoppen, en dan nog eens opnieuw te kijken waar op tijdelijke basis (en dan bedoel ik niet "tijdelijk" zoals het kwartje van Kok!) geld naar toe moet.
censuur :O
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:38:57 #8
323876 michaelmoore
pi_93003874
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:37 schreef RemcoDelft het volgende:
geld teveel lijkt me
De EU krijgt jaarlijks van haar leden 140 miljard euro en dat moet wel op zijn he

Die leden moeten dat geld gaan lenen, dat wel, want ze verdienen zelf geen stuiver meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:39:34 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93003880
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Omdat iedereen dat doet? De Nederlandse staat doet het, gemeenten doen het (Amsterdam, Breda, Gouda, etc), nuts-instellingen doen het (waterleidingbedrijven etc), de VN doet het, provincies doen het.
Kortom, iedereen die belastinggeld verzameld doet het. Want al dat geld moet ergens heen. En dus doet de EU het ook!
The End Times are wild
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:40:13 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93003881
Tip voor Tunesie
1. Zorg dat je een stabile democratie en rechtstaat wordt
2. Trek investeerders aan met goede regelingen
3. Produceer en exporteer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:41:50 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93003897
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Tip voor Tunesie
Al die moeite, terwijl je ook in het theehuis kunt blijven zitten en wachten tot een eurocraat vanuit Brussel een koffertje met geld komt brengen...
The End Times are wild
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:43:16 #12
45206 Pietverdriet
pi_93003920
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Al die moeite, terwijl je ook in het theehuis kunt blijven zitten en wachten tot een eurocraat vanuit Brussel een koffertje met geld komt brengen...
Juist, en dat is de eurocraat verplicht, want je hebt het nodig. Je kan niet zonder, en de eurocraat heeft zoveel.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:45:11 #13
323876 michaelmoore
pi_93003938
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Tip voor Tunesie
waarom zou je als je ook gratis geld kan krijgen van gekke gerrit de EU, die zo graag net als de USA wil doen
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:49:30 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93003990
Ik heb soms nog wel ruzie met mijn vrouw.
Stond pas geleden de buurman op de stoep. 'Ik weet dat het niet zo lekker gaat in de relatie, en dat jullie het niet al te breed hebben. Daarom geven mijn vrouw en ik je 400 euro, zodat jullie eens een lekker weekeindje naar Brussel of Parijs kunnen. Dat zal jullie relatie goeddoen."
Ik heb dat geld natuurlijk keihard in zijn gezicht teruggesmeten. Wat denkt hij wel: zelf op vakantie gaan naar Bali of Thailand, en ons afschepen met een lullig weekeinde Parijs. De arrogantie!!
The End Times are wild
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:54:05 #15
45206 Pietverdriet
pi_93004061
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:49 schreef LXIV het volgende:
Ik heb soms nog wel ruzie met mijn vrouw.
Stond pas geleden de buurman op de stoep. 'Ik weet dat het niet zo lekker gaat in de relatie, en dat jullie het niet al te breed hebben. Daarom geven mijn vrouw en ik je 400 euro, zodat jullie eens een lekker weekeindje naar Brussel of Parijs kunnen. Dat zal jullie relatie goeddoen."
Ik heb dat geld natuurlijk keihard in zijn gezicht teruggesmeten. Wat denkt hij wel: zelf op vakantie gaan naar Bali of Thailand, en ons afschepen met een lullig weekeinde Parijs. De arrogantie!!
Zo betaalden we met zijn allen 30.000 uitkeringen alleen al in Amsterdam aan mensen die helemaal niet bestaan..
pi_93004098
Ook een gegeven kameel moet je niet in de bek kijken..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:57:56 #17
45206 Pietverdriet
pi_93004129
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:56 schreef Cheiron het volgende:
Ook een gegeven kameel moet je niet in de bek kijken..
Kameel?
KAMEEL?
Wat Allahverdomme moeten we met een kameel? Australische ren-dromedarissen ja!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:00:11 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93004183
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo betaalden we met zijn allen 30.000 uitkeringen alleen al in Amsterdam aan mensen die helemaal niet bestaan..
Met dat soort dingen moet ik altijd aan Sjakie van de familie Flodder denken. Dan is er vanuit de gemeente een huis geregeld (waar nette, hardwerkende mensen 12 jaar voor moeten wachten). Vol ingehouden plezier vanwege het goede ding dat hij geregeld heeft rijdt hij dan naar de kansenfamilie. Die blijkt echter helemaal niet tevreden, vol verontwaardiging tonen ze wat er allemaal fout aan is en dat het discriminatie is dat in Nederland anno nu mensen zoals zij op deze manier moeten wonen terwijl blanke Nederlanders in villa's wonen.
Vol wroeging keert die ambtenaar dan terug naar het gemeentehuis. Op deze manier heeft die criminele Roma-familie uit Utrecht ook een villa gekregen voor het veroorzaken van overlast.

Die linkse wereldverbeterende ambtenaren zijn gewoon de slechtst denkbare onderhandelaars. Zelfs al mogen ze gratis dingen weggeven, dan nog zijn ze niet in staat het de ontvanger te laten accepteren. Want die weet dat als hij maar een grote mond opzet, er nóg meer in het vat zit.
The End Times are wild
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:03:58 #19
45206 Pietverdriet
pi_93004242
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met dat soort dingen moet ik altijd aan Sjakie van de familie Flodder denken. Dan is er vanuit de gemeente een huis geregeld (waar nette, hardwerkende mensen 12 jaar voor moeten wachten). Vol ingehouden plezier vanwege het goede ding dat hij geregeld heeft rijdt hij dan naar de kansenfamilie. Die blijkt echter helemaal niet tevreden, vol verontwaardiging tonen ze wat er allemaal fout aan is en dat het discriminatie is dat in Nederland anno nu mensen zoals zij op deze manier moeten wonen terwijl blanke Nederlanders in villa's wonen.
Vol wroeging keert die ambtenaar dan terug naar het gemeentehuis. Op deze manier heeft die criminele Roma-familie uit Utrecht ook een villa gekregen voor het veroorzaken van overlast.

Die linkse wereldverbeterende ambtenaren zijn gewoon de slechtst denkbare onderhandelaars. Zelfs al mogen ze gratis dingen weggeven, dan nog zijn ze niet in staat het de ontvanger te laten accepteren. Want die weet dat als hij maar een grote mond opzet, er nóg meer in het vat zit.
Die ambtenaren zijn prima onderhandelaren, want iedere euro die ze weggeven komt een extra euro aan overhead bij voor hun zelf. Wel eens op een ministerie geweest?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:06:09 #20
323876 michaelmoore
pi_93004277
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Probleem is dat die mensen ook werkelijk bestaan, en vaak een salaris verdienen krijgen boven de Balkenendenorm
pi_93004425
Mijn vraag is dus. Wat zijn de afspraken. Waarom geven ze dat land zoveel geld? Wat zit er voor deal achter? Ik heb het gevoel dat er overeenkomsten zijn gemaakt.

Wat voor hervormingen?
quote:
'Toen Ashton 17 miljoen zei, dacht onze premier dat hij het verkeerd had begrepen en vroeg: "miljoen of miljard?",' aldus Chelbi. Het is volgens de minister duidelijk dat de unie niet in staat is met de regio om te gaan.
Wie moet nu met die regio omgaan en waarom en hoe verwacht hij dat?

Gevoel dat ze het over deals hebben. Is het wel gewoon een gift?

Ik kan me toch niet voorstellen dat je verwacht dat een EU in miljarden moet denken i.v.m een gift volgens die Tunesische minister. En ik geloof allang niet meer dat bepaalde landen daar zo arm zijn, wanneer je onze staatsschuld erbij op telt.

Misschien komen we meer te weten, want ik geloof niet in zomaar een gift van tweehonderdachtenvijftig miljoen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:19:05 #22
323876 michaelmoore
pi_93004472
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:16 schreef paddy het volgende:
Misschien komen we meer te weten, want ik geloof niet in zomaar een gift van tweehonderdachtenvijftig miljoen.
Ik wel, de EU heeft veel te veel Geld, echt waar
En de lidstaten moeten dat gaan lenen
pi_93004644
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik wel, de EU heeft veel te veel Geld, echt waar
In verhouding met veel landen daar heeft Nederland een belachelijk hoge staatsschuld. Wij geven dus geld weg, wat we eigenlijk helemaal niet hebben.

De EU zou daar ook wel eens naar mogen kijken. Hoe hoog is de staatsschuld van Tunesië bijvoorbeeld in verhouding tot veel Europese landen? Hoe groot is de staatsschuld überhaupt in verhouding tot de landen die wij bedelen met giften? Turkije bijvoorbeeld krijgt ook nog steeds hulp, terwijl onze staatsschuld veel hoger is dan die van hun.
Ik geef echt met alle liefde weg, maar ik ga er bijvoorbeeld geen lening voor opnemen en betaal eerst af wat ik geleend heb, voordat ik mijn geld aan anderen geef. Geld wat dan eigenlijk niet van je is want een ander heeft het jou geleend en niet gegeven.

Heb ik het er nog niet eens over wat aan de strijkstok blijft hangen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:48:13 #24
45206 Pietverdriet
pi_93005081
De VS gaf heel veel geld aan europa in het Marshallplan, resultaat was sterk antiamerikanisme
Duitsland pompte een slordige 2.000.000.000.000 Euro in de voormalige DDR, en ze zijn daar verschrikkelijk ontevreden.
Geld geven kweekt antipatie, je moet mensen geen geld geven, je moet ze in de gelegenheid stellen het te verdienen. Geen ontwikkelingshulp, maar toegang tot de markt verlenen.
pi_93005130
Dubbel topic: Tunesië vind hulpbedrag EU 'absurd laag' (kan gebeuren hoor :) )
pi_93005189
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:50 schreef Zombiehoofd het volgende:
Dubbel topic: Tunesië vind hulpbedrag EU 'absurd laag' (kan gebeuren hoor :) )
Je hebt gelijk. Ik zal het andere topic even kicken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')