abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96612717
Ik vind de tegen-argumenten echt zo fucking zwak. Het drinkwaterprobleem is er niet eens.

Drinkwater wordt gewonnen in relatief ondiepe bronnen, in Brabant zullen ze misschien 50 tot 100 meter maximaal zijn. Deze bronnen halen het water uit een bepaalde watervoerende laag, welke van boven en onder vaak is afgesloten door een ondoorlatende kleilaag. Er vindt dus geen enkel watertransport plaats in verticale richting tussen grondlagen als er zo'n ondoorlatende laag is.

Nou gaan de boringen naar het schaliegas 3500 meter diep, daartussen zitten tientallen stoorlagen, kleilagen en enorm dikke ondoordringbare lagen waar nooit van zijn leven één druppel zal stromen in de verticale richting. Ook tijdens het boren naar die diepte is er geen kans dat er een vermeninging zou kunnen ontstaan. Ook als de boor naar de uiteindelijk diepte gaat is deze overal afgesloten, bij winning van dit soort gas gebruiken ze volgens mij zelfs nog eens extra beton als boorwand.

Dat ze in Amerika geen verstand hebben van het slaan van drinkwaterputten in een geschikte bodem en daarom gas naar boven pompen met het water is hun eigen domme schuld en heeft niets te maken met de schaliewinning op 3,5 kilometer diepte.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:58:24 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96613015
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2011 00:09 schreef truepositive het volgende:

[..]

Niet te vergeten het miljard wat elk jaar weer aan shell wordt geschonken omdat ze 45 jaar geleden 3 torentjes gebouwd hebben in slochteren.
Verschrikkelijk, bedrijven die investeren en daar geld mee verdienen.
Hoe kom jij aan je geld? Zakgeld?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:59:43 #53
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_96613095
quote:
8s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 08:42 schreef Gulo het volgende:

[..]

"We zullen proberen niet in de natuurgebieden te zitten."

Proberen? Wat een lul joh. Mag ik deze man doodwensen, of mag ik alleen wensen dat hem wat naars overkomt?
:')
Maar wel klagen als het gas weer duurder word en er een strenge winter is.

Hypocriet!
pi_96615001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:59 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

:')
Maar wel klagen als het gas weer duurder word en er een strenge winter is.

Hypocriet!
Heb je mij ooit horen klagen over het feit dat gas te duur is?
pi_96615006
Wat een onzin dat het drinkwater bevuild zou raken. Ten eerste pompen we geen drinkwater op van 3.5 km diepte en ten tweede wordt de kwaliteit van drinkwater nog strenger bewaakt dan Geert Wilders. Mochten er extra kosten komen om het drinkwater te zuiveren dan is dat gewoon voor rekening van het gasbedrijf. Ik zeg, pompen!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_96618994
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:27 schreef Mendeljev het volgende:
Wat een onzin dat het drinkwater bevuild zou raken. Ten eerste pompen we geen drinkwater op van 3.5 km diepte en ten tweede wordt de kwaliteit van drinkwater nog strenger bewaakt dan Geert Wilders. Mochten er extra kosten komen om het drinkwater te zuiveren dan is dat gewoon voor rekening van het gasbedrijf. Ik zeg, pompen!
Ook in je achtertuin?
pi_96620962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:21 schreef Tocadisco het volgende:
Ook in je achtertuin?
Waarom niet? Tegenwoordig wordt ook het affakkelen ook in de kiem gesmoord wegens onduurzame horizonvervuiling dus zie ik er verder geen bezwaren in?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_96625085
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:21 schreef Tocadisco het volgende:
Ook in je achtertuin?
Gebeurt al, misschien niet naar gas, maar er zijn genoeg grondwateronttrekkingen in Nederland die van negatief effect zouden kunnen zijn. Al is het maar een tijdelijke onttrekking waarbij het riool in je straat vervangen wordt ofzo. Daar kun je meer last van hebben dan een boring naar schaliegas in je achtertuin. Enig idee op welke schaal dat bij jou in de omgeving gebeurd?
pi_96633281
Alles dieper dan een meter onder de grond is staatseigendom.
pi_96634084
Doe maar, trek alles uit de aarde wat er in zit. Kap alle regenwouden, vervuil verder alles wat je kan en we zien wel waar het schip strandt.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:49:31 #61
123170 alors
zlata1234
pi_96661216
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:45 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Waarom niet? Tegenwoordig wordt ook het affakkelen ook in de kiem gesmoord wegens onduurzame horizonvervuiling dus zie ik er verder geen bezwaren in?
Nee de grond in Groningen en Friesland verzakt omdat de mensen er zo hard stampen met hun klompen :')
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')