abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93185405
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:37 schreef Frutsel het volgende:
Ik dacht toch echt dat de VS grootgebruiker van het vetorecht was :{
Gelijk aan Rusland ? Had ik niet gedacht.
Op wikipedia staat een mooie grafiek: http://en.wikipedia.org/wiki/File:UNSC_veto.svg

Rusland(/De USSR) heeft voornamelijk in het begin van de VN zitten spammen met veto's. :P
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_93187982
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je doet net of je verbaasd bent. Zo gaat het toch al een halve eeuw: het ene liegen en het andere misdoen.
En iemand die tegen de nederzettingen is, en toch een veto geeft, liegt hoe dan ook.
Ik ben niet verbaasd, maar ze hadden wel een betere smoes kunnen verzinnen dan verstoring van het vredesproces. Ik ben het ten zeerste eens met het veto, maar de redenering er achter is gewoon in 't gezicht van de Liga lachen.

Kan ook wel, daar niet van, maar netjes is het niet.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93200728
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:50 schreef Dagonet het volgende:

Bron: Nu.nl

De redenering aan het eind ben ik het wel mee eens, maar het wordt toch goddomme een keer tijd dat het veto-recht wordt ingetrokken zodat de VN eens wat meer kan zijn dan een lamgeslagen hondje.

Meer dan 250 veto's in 40 jaar, gelijkelijk verdeeld tussen USSR/Rusland en VS+bondgenoten. En dan vinden ze het gek dat niemand de VN serieus neemt.
Ik ben benieuwd of Obama hiervan wist want dit is echt iets wat ik niet verwachte van deze nieuwe president die zoveel vooraf beloofde. }:| :@
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93237811
quote:
3s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik ben niet verbaasd, maar ze hadden wel een betere smoes kunnen verzinnen dan verstoring van het vredesproces. Ik ben het ten zeerste eens met het veto, maar de redenering er achter is gewoon in 't gezicht van de Liga lachen.

Kan ook wel, daar niet van, maar netjes is het niet.
Even kijken hoor.
Jij vindt het inpikken van Palestijnse grond door nederzettingen kennelijk een goede zaak. Dat blijkt uit je goedkeuring van het veto op de stop daarvan.
En je vindt elke redenering om dat te rechtvaardigen wel best, maar je vindt een gladde leugen beter dan een stroeve?
Je vindt het geen goed idee om de Liga (ik neem aan dat je de Arabische Liga bedoelt) in haar gezicht uit te lachen.
Maar allerlei smoesjes verkopen aan die Liga vind je wel een goed idee.

Is duidelijk!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')